• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na sygnalizację i Tristar, 17 na remont dróg. Nowe nawierzchnie Długiego Targu i Słowackiego

Maciej Korolczuk
25 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Największą część budżetu GZDiZ pochłonie utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. To koszt ok. 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy lata).
  • 2 mln zł ma kosztować remont nawierzchni Długiego Targu.
  • Flagowanie miasta rocznie kosztuje 320 tys. zł.
  • Kolejne prace konserwacyjne czekają też most wantowy. Miasto ma na to przeznaczyć łącznie 390 tys. zł.

17 mln zł zamierzają przeznaczyć na remonty dróg w mieście gdańscy urzędnicy. Ponadto 2 mln magistrat chce przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego TarguMapka, a 300 tys. ma kosztować poprawienie szorstkości kolejnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. W planach jest też naprawa ul. WajdelotyMapka we Wrzeszczu i wyczekiwana przez mieszkańców Szadółek wymiana płyt drogowych na ul. StężyckiejMapka.



Wydatki Gdańska na drogi w mieście są:

O planach inwestycyjnych miasta związanych z remontem i budową dróg w mieście szerzej informowaliśmy już pod koniec września 2020 r.

Wśród zaplanowanych zadań na ten rok znalazły się m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa ul. Nowej OlchowejNowej Opackiej.

Piastowska na Przymorzu do przebudowy



Teraz poznaliśmy wstępne plany Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który na co dzień zarządza układem drogowym w mieście.

Lwią część przewidzianego budżetu, bo aż 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy kolejne lata) ma pochłonąć roczne utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. Rocznie - po doliczeniu podatku - daje to kwotę ok. 10 mln zł.

To o 8 mln zł więcej, niż cały budżet na remont i utrzymanie dróg na terenie Gdańska, na co urzędnicy przewidują przeznaczyć 17 mln zł.

Kolejne 7 mln zł ma kosztować w 2021 r. utrzymanie urządzeń oświetlenia ulic, a 2,1 mln zł urzędnicy chcą przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego Targu. Przetarg na te prace zaplanowano na maj.

  • 650 tys. ma kosztować monitoring schodów i wind w tunelu przy dworcu PKS.
  • Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego Rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej wyceniono na 0,5 mln zł.
  • Naprawa nawierzchni przy Wajdeloty we Wrzeszczu ma kosztować ok. 250 tys. zł.
  • Nakładów wymaga też utrzymanie kładki na Ołowiankę. W tym roku pochłonie ono 400 tys. zł.
  • Także 400 tys. zł ma kosztować ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą.

Nieco mniej, bo ok. 1,8 mln zł ma kosztować modernizacja mostów w ciągu ul. WołyńskiejMapka, a na ok. 1 mln zł szacowany jest koszt budowy i utrzymanie barier energochłonnych oraz utrzymanie świątecznej iluminacji.

W 2021 r. urzędnicy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu dworca PKS. Na monitoring wind i schodów magistrat przewidział 650 tys. zł. Opracowania projektów budowlanych i wykonawczych doczeka się też Rewaloryzacja Wielkiej Alei Lipowej (500 tys.).

Kierowców z pewnością ucieszą inwestycje drogowe. Wśród nich są m.in. wymiana płyt drogowych na ul. Stężyckiej (800 tys. zł), poprawa szorstkości kolejnego odcinka ul. Słowackiego - tym razem z Niedźwiednika w kierunku obwodnicy - (300 tys. zł) czy naprawa nawierzchni jezdni na ul. Wajdeloty (250 tys. zł).

wideo archiwalne


Wśród pozostałych zadań, jakie urzędnicy chcą zrealizować w 2021 r. znajdują się m.in.:

  • usługa ustawiania i magazynowania wygrodzeń drogowych (500 tys.)
  • utrzymanie urządzeń elektrycznych i mechanicznych kładki na Ołowiankę (400 tys.)
  • ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą (400 tys.)
  • flagowanie miasta (320 tys.)
  • kontrola i obsługa wjazdów na cmentarze (270 tys.)
  • remont dylatacji i łożysk na wiadukcie w ciągu Trasy Sucharskiego (250 tys.)
  • renowacja pasów zieleni przyulicznej (240 tys.)
  • dokumentacje projektowe remontów obiektów mostowych (200 tys.)
  • dostawa i montaż słupków wygrodzeniowych oraz stojaków rowerowych (150 tys.)
  • dostawa i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (150 tys.)
  • wykonanie przeglądów serwisowych mostu w Przegalinie (150 tys.)
  • remonty obiektów inżynierskich - montaż balustrad (140 tys.)
  • konserwacja zakotwień do podpór mostu na Trasie Sucharskiego (140 tys.)

Opinie (280) 7 zablokowanych

  • Tristar to maszynka do "wyciągania" pieniedzy z budżetu....

    Tristar i tzw. zielona fala nie działa. Jadąc samochodem nie ma płynności w światłach tylko po zielonym świetle już na następnych światłach stoi się na czerwonym. Tym powinno się zająć CBA

    • 46 2

  • Tristar czyli pudrowanie trupa (2)

    Nigdy nie działał i nie będzie działać. NIK powinien się tym zająć i prokuratura.

    • 53 1

    • to zamiast pisać posta złóż wniosek!

      • 1 0

    • NIK i prokuratura nie zrozumieją raczej algorytmów

      i zasady na jakiej działa tristar.

      • 1 0

  • (2)

    Kiedy rondo na Niepołomickiej ?!?!

    • 12 5

    • Nigdy nie będzie, te młotki jak robili remont przy okazji nowych osiedli na to nie wpadli.

      • 2 0

    • Chyba wtedy jak poprzez BO wywalczymy.

      • 1 0

  • flagowanie miasta 320 tys? Szok szok to te flagi są pozłacane czy jak? A zobaczmy jaki jest stan np dojazdu do plaży w Jelitkowie czy Hallera morze to wizytówka Gdańska trzeba usprawniać dojazdy do popularnych plaż a nie flagować miasto za 320 tys zł. A jeszcze piszą że utrzymanie systemu trostat to tyle milionów przeznacza miasto??? Masakra czy ktoś widział w Gdańsku coś takiego co się zwie zieloną falą? Wystarczyło by usprawnić sygnalizację w mieście adekwatnie do dnia czy pory a nie pisać o milionach na tristar

    • 36 1

  • Ha

    Ale was zamotali tą ankietą wydatki za niskie????

    • 11 1

  • Tristar

    Moje pytanie jest zasadnicze po co wogole Gdańsk pakował sie w jakiś tristar którym moim skromnym zdaniem nie działa i niczego nie wnosi. Wpakowali 161 mln zł w jakiś badziew, który jest nieefektywny i moim zdaniem potęguje korki bo w Gdańsku nie ma czegoś takiego jak zielona fala. Wystarczy przejechać się po morenie czy kołobrzeskiej. Moim zdaniem głównym celem tristaru miały być rejestratory które miały lupić kieszenie kierowców za najmniejsze przewinienie tyle że w między czasie przepisy się zmieniły i fororejestratorow zaczęło ubywać. Wpakowali 161 mln na coś co jest nieefektywne i jeszcze utrzymują to za 25mln rocznie. To jest skandal że remont dróg to jest niższy koszt dla budżetu niż to coś.

    • 32 3

  • To sa jakies jaja!!!!!!!!!

    • 24 0

  • Za nieswoje baluj

    Jaki jest cel finsnsowac system ktory kosztuje tyle milionow a nie przynosi zadnych korzysci?

    • 22 0

  • czas najwyższy zlikwidować

    Po kilku latach użytkowania przyszedł czas na likwidację systemu Tristar. Koszty utrzymania tego systemu są gigantyczne a korzyści nie widać żadnych. Przypominam że przed Tristarem tak samo odbywał się ruch po Gdańsku i nie trzeba było wydawać tak ogromnych kwot na utrzymanie tego nieefektywnego rozwiązania. Spróbowaliśmy eksperymentu, nie wyszedł, czas na pożegnanie.

    • 54 2

  • Tristar miał być

    Patentem na zdarcie kasy z kierowców z tytułu mandatów. Kamery na skrzyżowaniach miały rejestrować przejazdy na czerwonym, przekraczanie prędkości itd. ale ustawodawca na to nie pozwolił i teraz Trójmiasto buja się z tym drogim bublem.

    • 40 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane