• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na sygnalizację i Tristar, 17 na remont dróg. Nowe nawierzchnie Długiego Targu i Słowackiego

Maciej Korolczuk
25 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Największą część budżetu GZDiZ pochłonie utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. To koszt ok. 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy lata).
  • 2 mln zł ma kosztować remont nawierzchni Długiego Targu.
  • Flagowanie miasta rocznie kosztuje 320 tys. zł.
  • Kolejne prace konserwacyjne czekają też most wantowy. Miasto ma na to przeznaczyć łącznie 390 tys. zł.

17 mln zł zamierzają przeznaczyć na remonty dróg w mieście gdańscy urzędnicy. Ponadto 2 mln magistrat chce przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego TarguMapka, a 300 tys. ma kosztować poprawienie szorstkości kolejnego odcinka ul. SłowackiegoMapka. W planach jest też naprawa ul. WajdelotyMapka we Wrzeszczu i wyczekiwana przez mieszkańców Szadółek wymiana płyt drogowych na ul. StężyckiejMapka.



Wydatki Gdańska na drogi w mieście są:

O planach inwestycyjnych miasta związanych z remontem i budową dróg w mieście szerzej informowaliśmy już pod koniec września 2020 r.

Wśród zaplanowanych zadań na ten rok znalazły się m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa ul. Nowej OlchowejNowej Opackiej.

Piastowska na Przymorzu do przebudowy



Teraz poznaliśmy wstępne plany Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który na co dzień zarządza układem drogowym w mieście.

Lwią część przewidzianego budżetu, bo aż 25 mln zł (w rozłożeniu na trzy kolejne lata) ma pochłonąć roczne utrzymanie sygnalizacji świetlnych i systemu Tristar. Rocznie - po doliczeniu podatku - daje to kwotę ok. 10 mln zł.

To o 8 mln zł więcej, niż cały budżet na remont i utrzymanie dróg na terenie Gdańska, na co urzędnicy przewidują przeznaczyć 17 mln zł.

Kolejne 7 mln zł ma kosztować w 2021 r. utrzymanie urządzeń oświetlenia ulic, a 2,1 mln zł urzędnicy chcą przeznaczyć na remont nawierzchni Długiego Targu. Przetarg na te prace zaplanowano na maj.

  • 650 tys. ma kosztować monitoring schodów i wind w tunelu przy dworcu PKS.
  • Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego Rewaloryzacji Wielkiej Alei Lipowej wyceniono na 0,5 mln zł.
  • Naprawa nawierzchni przy Wajdeloty we Wrzeszczu ma kosztować ok. 250 tys. zł.
  • Nakładów wymaga też utrzymanie kładki na Ołowiankę. W tym roku pochłonie ono 400 tys. zł.
  • Także 400 tys. zł ma kosztować ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą.

Nieco mniej, bo ok. 1,8 mln zł ma kosztować modernizacja mostów w ciągu ul. WołyńskiejMapka, a na ok. 1 mln zł szacowany jest koszt budowy i utrzymanie barier energochłonnych oraz utrzymanie świątecznej iluminacji.

W 2021 r. urzędnicy chcą poprawić bezpieczeństwo w tunelu dworca PKS. Na monitoring wind i schodów magistrat przewidział 650 tys. zł. Opracowania projektów budowlanych i wykonawczych doczeka się też Rewaloryzacja Wielkiej Alei Lipowej (500 tys.).

Kierowców z pewnością ucieszą inwestycje drogowe. Wśród nich są m.in. wymiana płyt drogowych na ul. Stężyckiej (800 tys. zł), poprawa szorstkości kolejnego odcinka ul. Słowackiego - tym razem z Niedźwiednika w kierunku obwodnicy - (300 tys. zł) czy naprawa nawierzchni jezdni na ul. Wajdeloty (250 tys. zł).

wideo archiwalne


Wśród pozostałych zadań, jakie urzędnicy chcą zrealizować w 2021 r. znajdują się m.in.:

  • usługa ustawiania i magazynowania wygrodzeń drogowych (500 tys.)
  • utrzymanie urządzeń elektrycznych i mechanicznych kładki na Ołowiankę (400 tys.)
  • ubezpieczenie tunelu pod Martwą Wisłą (400 tys.)
  • flagowanie miasta (320 tys.)
  • kontrola i obsługa wjazdów na cmentarze (270 tys.)
  • remont dylatacji i łożysk na wiadukcie w ciągu Trasy Sucharskiego (250 tys.)
  • renowacja pasów zieleni przyulicznej (240 tys.)
  • dokumentacje projektowe remontów obiektów mostowych (200 tys.)
  • dostawa i montaż słupków wygrodzeniowych oraz stojaków rowerowych (150 tys.)
  • dostawa i montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (150 tys.)
  • wykonanie przeglądów serwisowych mostu w Przegalinie (150 tys.)
  • remonty obiektów inżynierskich - montaż balustrad (140 tys.)
  • konserwacja zakotwień do podpór mostu na Trasie Sucharskiego (140 tys.)

Opinie (280) 7 zablokowanych

  • Na Stężyckiej to do dewelopera należy zrobić porządną drogę a nie z naszych podatków

    • 5 4

  • Zamiast na Tristar, to by więcej pieniędzy na remont dróg przeznaczyli. Bo jest tyle ulic które wymagają pilnego remontu, że można by wymieniać bez końca Pomorska łata na łacie, Aleja Rzeczypospolitej, Czyżewskiego, Kołobrzeska.. z roku na rok stan tych dróg jest coraz gorszy i ciągle nie ma pieniędzy na ich remont...

    • 10 1

  • takiego przewału jak Tristar

    nie było w Trójmieście od 1945...

    • 16 1

  • Manipulacja godna TVP

    w tytule koszty na Tristar za 3 lata a na remonty dróg za rok !!!! Co nie znaczy, że na Tristar nie wydajemy za dużo w stosunku do efektów. Ale tak nieobiektywnie pisać to dramat, gdzie ten kraj zmierza wychowując nieuków na każdym kroku.

    • 1 4

  • Rzetelność dziennikarska vs matematyka (1)

    Cytując powyżej "Rocznie - po doliczeniu podatku - daje to kwotę ok. 10 mln zł.
    To o 8 mln zł więcej, niż cały budżet na remont i utrzymanie dróg na terenie Gdańska, na co urzędnicy przewidują przeznaczyć 17 mln zł."

    W jakiej matematyce 10 mln rocznie, to 8 mln więcej niż 17mln na drogi?

    • 6 0

    • propagandy

      to tak jak ze środkami na służbę zdrowia - wydamy 60 mld, a małym drukiem kiedy - w ciągu dziesięciu lat

      • 2 0

  • Tristar 25 mln... to chyba żart...!

    Zamiast zająć się skutecznie naprawą nawierzchni i rozbudową dróg to wydają 25 baniek na coś co potrafi pokazać : "Uwaga, jedź 50, ślisko" lub prędkość 70- tanszy jest metalowy ZNAK :D
    Ci "urzędniki" to chyba nie mają już w ogóle oleju w głowie i spojrzenia realnego na rzeczywistość i jakie są potrzeby. Przewalają kasę na lewo i prawo bo to nie ich, na jakieś światła i pasy co 50m, zwężając jezdnie tam gdzie nie ma przechodniów. Ceny też z kosmosu.

    • 15 0

  • A co z pomiarowym odcinkiem czasu na Słowackiego?Kasa poszła na instalacje,radary czy atrapy ściągnęli i co.Ktos za nic wziął!

    • 9 1

  • .....

    Ot i całe to komuchowato-mafijne towarzystwo robi sobie po raz kolejny przysłowiowe jaja z mieszkańców Gdańska. No cóż, część z głosujących w wyborach samorządowych, czyli elektorat po, psl, sld jest otumaniona ideologią, a nie ma pojęcia o kulisach rządzenia Gdańskiem przez tych których wybrali, lub nie chce wiedzieć jakich oszustów wybiera, właśnie ze względów czysto ideologicznych.

    • 10 0

  • od samehgo pdczatku

    tri star był poronnioiną pomysłem , a jescze gorzej z wykonaniem , za dużo kasy poszło . a efekyty marne , , biznesowo lipa : Koszty/korzyści .

    • 9 0

  • Śmierdzi łapówkami (1)

    500 tyś magazynowanie i stawianie wygrodzeń.

    • 9 2

    • zrób taniej, trzeba było stanąć do przetargu

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane