• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na utrzymanie systemu Tristar

Krzysztof Koprowski
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej. Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej.

Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.



Czy Tristar wpłynął na poprawę płynności ruchu?

Przetarg na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania:
  1. Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
  2. Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
  • bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
  • dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
  • zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
  • codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
  • obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.

W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
  • serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
  • utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
  • usuwanie wszystkich awarii i usterek,
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.

W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

Nieznacznie przekroczony zakładany budżet



Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.

W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.

Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu



Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.

- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (239) 4 zablokowane

  • Drogo

    Za te "piniondze" mozna by postawić jeszcze 50 masztów i zwęzić 20 km dróg.

    • 0 0

  • Jedyny wymierny skutek działania Tristara.... to chaos.

    Od kilku miesięcy nie jestem w stanie wybrać optymalnej czasowo (cykle zmiany świateł) drogi przejazdu do pracy (ok 18km) i z powrotem. .... bo codziennie światła działają w innym cyklu. A z korkami nie radzi sobie wcale, są dokładnie takie same jak przed Tristarem !!! Nawe jak na jednym skrzyżowaniu szybciej zapali zielone puszczając auta, bo czekało dużo aut, to i tak na następne skrzyżowanie dojeżdżamy jeszcze na czerwonym i dłużej czekamy aż zapali się zielone.

    • 0 0

  • Dziś normą jest, że za błędne decyzje odpowiedzialność przerzuca się do góry np. na Adamowicza. Oczywiście jego ukarać nie można. Natomiast specjalista, który wciskał kit o doskonałości tego systemu, wykonawca, który go spartolił i obsługujący , który z tym sobie nie radzi mogą spać spokojnie. Podobnie jak ten, który zamiast pilnować stanu przepompowni ścieków akurat pił "kawę" z kolegą przez co zalało całą Motławę. Żadnej informacji,ze ktoś został za to ukarany, bo zapewne kar nie było. Bo przecież winny był budyń.

    • 0 0

  • Tristar do kosza

    Chcielista budynia to mata...

    • 1 0

  • ktoś z tego korzysta czy to działa ? nie wiedziałem o tym jak są korki to tablice z kominikatami sa czarne ...

    • 0 0

  • Korki generują przychód fiskalny. Dlatego każdy, kto uważa, że ktokolwiek żyjący z podatków będzie zainteresowany zmniejszeniem korków - jest naiwny.

    • 0 0

  • Kto na tym zrobil z kim siano .kur a takich to nie scigają.chory kraj chorzy ludzie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce to:

 

Najczęściej czytane