- 1 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (33 opinie)
- 2 Kredkami w kierowców przy przejściu (102 opinie)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (317 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (30 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (282 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (25 opinii)
3,2 mln zł na nowe przejście na granicy Zaspy i Wrzeszcza
3,2 mln zł będzie kosztować budowa nowego przejścia dla pieszych przez al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Miasto podpisało już umowę z wykonawcą, który na budowę będzie miał sześć miesięcy. Zanim jednak ruszą prace budowlane, trzeba opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.
Oprócz samej zebry, na której ruch będzie regulować sygnalizacja świetlna, powstaną też przejazdy rowerowe przez torowisko i nowe oświetlenie. Teren objęty inwestycją zostanie odwodniony, a wokół pojawią się nowe nasadzenia.
Budowa przejścia potrwa sześć miesięcy, prawdopodobnie więc pierwsi piesi skorzystają z niego jesienią. Zanim wykonawca, którym została spółka Grupa Flize Gres z miejscowości Prokowo (woj. pomorskie) przystąpi do budowy, musi opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu.
Wówczas poznamy harmonogram prac i związane z nimi utrudnienia.
Koszt robót wyceniono na 3,2 mln zł.
W przyszłości duże zmiany na al. Rzeczypospolitej
Nowe przejście to część większych zmian, jakie w najbliższych latach mają zostać wprowadzone na al. Rzeczypospolitej. Docelowo urzędnicy chcą, aby powstało tam aż pięć naziemnych przejść. Poza skrzyżowaniem przy Galerii Zaspa naziemna zebra ułatwi poruszanie się pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Żwirki i Wigury oraz ul. Startowej.
Dwa przejścia planowane są też po wyburzeniu kładki dla pieszych nad al. Jana Pawła II i budowie nowych kładek w poziomie jezdni.
Futurystyczny projekt nowych kładek na Zaspie
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-04-10 12:49
Ola z banda juz zaczynaja. (70)
Ponad 3 miliony za przejscie dla pieszych? A na remont dróg to nie ma, od lat tezln sam budżet mimo iż stan z roku na rok się pogarsza. Ale widocznie ludzie mają takie potrzeby, a raczej ich brak, głosując na takich nieudaczników.
- 429 88
-
2024-04-11 18:06
Kto na nią głosował?
Bo wygląda na wałek liczba głosów
- 1 0
-
2024-04-11 07:12
tempo 30
przynajmniej nie trzeba stawiac znakow, spiacych policjantow itp. wystarczy przez rok drog nie remontowac - tak hynka to wola o pomste do nieba - najlepiej jechac srodkiem bo tylko tam nie ma dziur
- 6 1
-
2024-04-11 00:55
Antyhiena
Pani prezydent powinna być jeszcze bardziej hojna dla wykonawcy. Dlaczego nie zapłacić 20 milionów ? :-). Państwo zadłużone na półtora biliona złotych, dlaczego nie zadłużyć na 2 biliony. Niech się martwią przyszłe pokolenia jak to spłacić.
- 5 1
-
2024-04-10 15:16
(1)
O tej przebudowie pisano już długo przez wyborami i ma powstać jeszcze kilka takich przejść w stronę przymorza.
- 11 16
-
2024-04-11 18:06
Ale ekosyf
Wooon bzfulcynea
- 1 0
-
2024-04-10 14:35
do Oli
Popieram absolutnie i w całej rozciągłości
- 15 27
-
2024-04-10 13:57
co to jest 3mln dziś? (3)
3mln to jakies 300m jezdni co najwyżej
- 8 25
-
2024-04-10 15:29
W terenie zabudowanym i uzbrojonym?
Nie ma szans na tyle
- 6 0
-
2024-04-10 14:27
(1)
Pomyśl jaki dom wraz z zakupem działki byś za to wybudował to może zrozumiesz przekręt.
- 20 16
-
2024-04-11 14:51
Startuj w przetargu,
zarobisz, a miasto zaoszczędzi bo podobno zrobisz za połowę tej kwoty.
- 0 0
-
2024-04-10 13:45
(1)
Nie chcę takiej pani prezydent jak Ola. Najgorsza prezydent jaka była w Gdańsku. Na niczym się nie zna, nic nie robi, beznadzieja.
- 47 8
-
2024-04-10 17:10
Ja też wielu rzeczy nie chcę i kogo to obchodzi?
Większość myśli jednak inaczej niż ty.
- 5 9
-
2024-04-10 13:42
Absurd lewacki, zatykają wszystko co jeszcze nie dało się zatkać , jeszcze owce na środku i pani stopka
- 40 14
-
2024-04-10 13:23
Zgadza się, mamy potrzeby przejść dla pieszych w mieście. Fajnie, że w końcu to do ciebie dociera, że świat nie kręci się wokół twojego auta.
- 26 42
-
2024-04-10 13:19
trzeba było nie głosować na Olę i jej bandę (13)
Gdańsk wybrał to ma to czego serdeczność wymaga
- 38 8
-
2024-04-10 14:36
nie głosowałem (1)
ale tępaków jest więcej
- 26 10
-
2024-04-10 14:46
Nie głosowałeś na nią czy w ogóle nie głosowałeś?
Bo jeśli w ogóle nie głosowałeś, to zagłosowałeś na Dulkiewicz, bo pozwoliłeś żeby tępaki wybrały za ciebie.
- 13 9
-
2024-04-10 13:22
I tego właśnie chcą mieszkańcy. (10)
Nie zamierzam dygać dodatkowego kilometra, albo wyciągać samochodu z garażu, żeby skoczyć do Żabki po drugiej stronie ulicy, bo priorytet mają samochody ludzi, którzy tu nie mieszkają.
- 23 32
-
2024-04-10 14:44
Po twojej stronie nie ma Żabki?
- 13 10
-
2024-04-10 13:39
(2)
No tak a po schodkach ciężko zejść. Pewnie też należysz do tych co wydeptują trawniki by skrócić sobie 2m drogi.
- 25 19
-
2024-04-10 15:26
Ciezko
Chodzę o kulach.
Ciężko mi zejść po schodkach.- 12 6
-
2024-04-10 13:45
Spoko, to przenieśmy wszystkie parkingi spod okien mieszkań na drugą stronę drogi, żebyś sam miał okazję skorzystać z tych udogodnień.
- 14 6
-
2024-04-10 13:36
(5)
Przecież masz tunel.
- 13 15
-
2024-04-10 13:41
(4)
Polecam spróbować przejść się tym tunelem po większym deszczu ;)
- 15 10
-
2024-04-10 15:26
(1)
Spróbuj przejść we Wrzeszczu pod tunelem po większym deszczu - są kałuże a mimo to nie pozwala się przechodzić przez tory kolejowe
- 9 5
-
2024-04-11 14:53
Pod tunelem?
To pod spodem jest jeszcze jeden tunel?
- 0 0
-
2024-04-10 14:24
(1)
To trzeba poprawić odpływ wody z tunelu, a nie wydawać kasę na dodatkową "przeprawę".
- 18 8
-
2024-04-10 15:18
sam sobie zejdz ze swoim autem do tunelu
- 9 10
-
2024-04-10 13:09
(37)
Jak zwykle najbardziej roszczeniowa grupa w mieście nie może przeżyć pieniędzy wydanych na cokolwiek innego niż ich zachcianki...
- 24 35
-
2024-04-10 13:25
(36)
Sorry Winnetou ale absolutna większość biznesu nie może się obejść bez dróg. Widziałeś może stan nawierzchni tej właśnie ulicy Rzeczypospolitej? Woła on o pomstę do nieba, miejscami nierówności wynoszą około 10 cm, zwłaszcza w okolicach tego paskudnego wiaduktu na Jana Pawła. I zamiast naprawić te drogi robi się bzdurne przejścia dla pieszych o
Sorry Winnetou ale absolutna większość biznesu nie może się obejść bez dróg. Widziałeś może stan nawierzchni tej właśnie ulicy Rzeczypospolitej? Woła on o pomstę do nieba, miejscami nierówności wynoszą około 10 cm, zwłaszcza w okolicach tego paskudnego wiaduktu na Jana Pawła. I zamiast naprawić te drogi robi się bzdurne przejścia dla pieszych o niebotycznych cenach. Bo tłuścioszkom ciężko przejść bezpiecznym tunelem, widocznie paręnaście schodów to już wysiłek nie do pokonania.
Roszczeniowi to są jak już rowerzyści: przywileje, setki kilometrów dróg rowerowych itd. A to wszystko oczywiście za darmo przy absolutnie niewspółmiernych wpływach z podatków rowerzystów do kosztów ponoszonych na w porywach 4% mieszkańców miasta (dane Urzędu Miejskiego w Gdańsku). Jesteście po prostu pasożytami żerującymi na większości tj. kierowców i pieszych, którzy sponsorują wam te wasze hobby.
Przy okazji, czy DDRy wygenerują kiedykolwiek chociażby złotówkę przychodu dla miasta? Bo nie zanosi się na to.- 43 20
-
2024-04-11 15:01
Piesi i rowerzyści płacą tyle samo podatku
do miasta co kierowcy. Jednocześnie to drogi dla aut generują największe koszty i zajmują najwięcej miejsca. Z podatków od paliwa dokładacie niewielki ułamek kosztu budowy autostrad.
- 0 1
-
2024-04-10 15:14
(7)
"Setki kilometrów dróg rowerowych" poznasz samochozę po wypocinach sfrustrowanego kierowcy xD
- 13 18
-
2024-04-10 15:29
(6)
rowerochoze poznaje się po tym gdy mimo ścieżek rowerowych pchają swe pojazdy do komunikacji miejskiej albo wołają o przyczepę bo nie dają rady dojechać na miejsce. Wystarczy że dla tej grupy rozbiera się linie kolejowe i buduje się tam ścieżki rowerowe co doprowadza do wykluczenia komunikacyjnego i wzrost ilości aut w miastach
- 14 9
-
2024-04-10 15:45
(5)
Hmm, wiesz że tą ścieżkę rowerową na torach zbudowano, żeby wyłudzić z UE pieniądze na "drogę serwisową" obok, bo Unia nie chce sponsorować kierowczyków?
Do komunikacji rowerzyści pchają swoje pojazdy tylko w jednym miejscu - w tunelu pod Wisłą, gdzie na życzenie kierowczyków zabroniono im jechać na kołach.- 5 13
-
2024-04-11 10:46
(1)
to nie jest n ażyczenei kierowczyków, tylko rowerowczyki nie moga jeździć yunelem przeznaczonym dla ruchu samochodów, bo jest to niebezpieczne w razie kolizji. Tunel stanowi ciąg dlakobieżny , wyjazd z portu i z miasta, a nie skwer wypoczynkowy
- 1 2
-
2024-04-11 15:14
Jakoś w innych krajach
nie ma problemów jak rowerami jeździ się tunelami i to bez żadnych wydzielonych dróg i pasów rowerowych.
- 0 1
-
2024-04-10 16:16
(2)
cud że nie domagają się transportu Obwodnicą bo tam też zabroniono im jechać na kołach
- 11 6
-
2024-04-10 18:41
(1)
Widzisz, jak kierowczykom zabroniono jechać na kołach przez Wisłę i musieli czekać na prom, to nagle znalazły się miliardy na wykopanie tunelu...
- 4 9
-
2024-04-10 19:28
no rzeczywiście, tunel niepotrzebny. Zamykamy i wszystkie te samochody kierujemy na Podwale, niech sobie jadą koło LOTu, a co, jak to tylko dla zysk dla kierowców
- 5 1
-
2024-04-10 14:10
Nie kłóć się z d**ilami, nie zmądrzeją od tego.
- 4 4
-
2024-04-10 13:54
Pysznie
O tak, jęcz głosniej. Uwielbiam takie pseudo inteligentne wynurzenia. Skoroś taki mądry to pomyśl, im szybciej do ciebie dotrze że masz się poruszać Rowerem jak człowiek, tym krócej będziesz cierpieć.
- 2 19
-
2024-04-10 13:44
Już dawno generują. (2)
Dostawy jedzenia odbywają się tylko po DDRach, bo Janusze przyspawani do foteli, przeszkadzający drogom generować zysk, sprawili że inaczej niż rowerem ciepłego dania nie dowieziesz.
- 8 9
-
2024-04-10 14:50
Ile procent PKB generują dostawy śmieciowego żarcia? (1)
Żaden inny biznes nie korzysta ze ścieżek rowerowych. Nawet sklepy rowerowe są zaopatrywane samochodami.
- 8 6
-
2024-04-10 15:41
Mieszasz dostawcze samochody, które nie potrzebują tych wszystkich tuneli i dodatkowych pasów z Januszami w osobówkach, którzy dosłownie przeszkadzają im w generowaniu PKB, a kosztują budżet niewyobrażalne pieniądze
- 4 4
-
2024-04-10 13:39
"...tego paskudnego wiaduktu na Jana Pawła..." (5)
sam jesteś paskudny a po tym pytaniu "Przy okazji, czy DDRy wygenerują kiedykolwiek chociażby złotówkę przychodu dla miasta?" już wiem że z takimi argumentami z ...upy nie będę nawet dyskutował
- 8 14
-
2024-04-11 15:10
Drogi dla aut
generują jakiś przychód dla miasta? Niestety tylko koszty i to wielkie koszty.
- 0 1
-
2024-04-10 21:55
ruch rowerów, jeśli są stworzone do niego dobre warunki, generuje między innymi olbrzymie oszczędności (3)
wydatków na ochronę zdrowia. Każdy kilometr przejechany rowerem to korzyść nie tylko dla jadącego rowerzysty, ale i korzyść dla pozostałych mieszkańców miasta. Każdy kilometr przejechany samochodem to dodatkowy koszt (między innymi w postaci traconego zdrowia wynikającego z epidemii chorób cywilizacyjnych).
- 2 3
-
2024-04-10 22:41
Dziwne tylko
czemu do lekarza nie można się dostać
- 2 2
-
2024-04-10 22:34
Jak Dulkiewicz złamała sobie nogę na rowerze to jakie wygenerowała oszczędności wydatków na ochronę zdorwia? (1)
A ile ile gdyński oficer rowerowy, gdy też złamał nogę na rowerze? Jakoś jazda samochodem jest mniej kontuzjogenna, a tych 2 wypadków nawet nie ma w statystykach, mimo że się wydarzyły, więc wszystkie statystyki jaki to rower jest zdrowy i bezpieczny można se wsadzić w d
- 2 1
-
2024-04-11 15:11
Jak się rozbijesz autem
to mamy tylko oszczędności?
- 0 1
-
2024-04-10 13:37
weź na wstrzymanie i nie obrazaj innych (9)
nie tylko ludzie z nadwaga korzystają z przejść, sa także niepełnosprawni dla których to jest spory wysiłek a często, bariera nie do pokonania.
acz z tonu wypowiedzi wynika że jesteś przyspawany do auta i jesteś jednym z tych ktorym tu robią zdjecia jak stoją zastawiajac drzwi do lidronek- 12 9
-
2024-04-10 14:51
(8)
Akurat osoby niepełnosprawne zazwyczaj są przewożone samochodami.
- 6 10
-
2024-04-10 21:57
badania wykazują, że w Wielkiej Brytanii więcej osób niepełnosprawnych jeździ na rowerach
niż na wózkach inwalidzkich. Gdyby takie badania prowadzono w Polsce, przypuszczalnie wyniki byłyby podobne.
- 1 2
-
2024-04-10 15:17
(6)
piszesz o nich jakby byli trzodą chlewną. Nie pomyślałeś o ludziach niepełnosprawnych którzy próbują być samodzielni? może warto byłoby spojrzec szerzej niż tylko na siebie i własne auto.
- 11 6
-
2024-04-10 15:37
(5)
Czy ty o nich myślisz gdy muszą udać się na SKM a winda tam nie działa? Nie robi się przejść naziemnych więc pozostają schody - tak ten sam rodzaj co jest w innych tunelach. Zastanówmy się na tym i bądźmy konsekwentni.
- 4 5
-
2024-04-10 15:40
Na końcu peronów są normalne przejazdy naziemne dla wózków. (4)
Gdybyś czasem wysiadł z samochodu, pewnie byś o tym wiedział :)
- 5 6
-
2024-04-10 16:20
(3)
To chętnie się dowiem gdzie niby we Wrzeszczu jest takie przejście? albo nie - wystarczy np w Gdańsku Głównym. Tak apropo po psuciu się windy na przystanku w Śródmieściu nikt nie proponował takiego przejścia...To jak z tym jest?
- 4 3
-
2024-04-10 18:46
W Gdańsku Głównym jest na południowym końcu peronów. (2)
Widać je z satelity na Google Maps i wyraźniej na Geoportalu :)
- 1 1
-
2024-04-10 22:41
Haha, przecież to droga serwisowa dla samochodów, żeby mogły dojechać do tych baraków po drugiej stronie torów
- 0 1
-
2024-04-10 19:30
i co, każdy może sobie tam pojeździć? Trzeba wezwać obsługę, odczekać a nie pchać się pod koła pociągu.
- 2 0
-
2024-04-10 13:35
Czy ci rowerzyści są teraz z nami w pokoju?
Bo widzę że argumenty masz na poziomie przedszkola... "prze pani, a Janek też się bije".
- 7 6
-
2024-04-10 13:33
(4)
Dostawa do sklepu o 5 rano nie potrzebuje 2 pasów i bezkolizyjnych skrzyżowań.
A z prywatnych samochodów wożących powietrze miasto nie ma ani złotówki, za to dopłacamy do nich setki milionów.- 13 18
-
2024-04-10 14:54
Bzdura (3)
W tych prywatnych samochodach wożących ludzi ludzie jadą do pracy albo na zakupy, spotkania itp. Wszystkie te rzeczy generuje PKB i z nich wszystkich miasto ma dochody.
- 11 10
-
2024-04-10 15:33
Piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej generują PKB tak samo (2)
Tylko aż tyle dopłacać do nich nie trzeba
- 9 7
-
2024-04-10 19:32
(1)
jak to nie, komunikacja publiczna jest za darmo? Tramwaje, autobusy, tory, kierowcy - wszystko za darmo? A ile z biletów przychodu, na co to wystarczy?
- 5 2
-
2024-04-11 15:07
Umiesz czytać?
To przeczytaj jeszcze raz. Nie zrozumiałeś nadal to tłumaczę. Nie trzeba "aż tyle dopłacać". To znaczy dopłaca się mniej, dużo mniej.
- 0 0
-
2024-04-10 13:05
Ja mam potrzebę takiego przejścia.
Brawo pani prezydent.
- 19 27
-
2024-04-10 13:04
d**il na górze d**il na dole..... (1)
- 6 7
-
2024-04-10 13:34
Popieram budowę przejść naziemnych
- 10 18
-
2024-04-10 13:03
za 3 mln to sam to zrobie z kumplami, gdzie jest nik?
- 16 7
-
2024-04-15 09:04
Bzdura totalna.
Ilość korków w tamtych rejonach w godzinach szczytu to już tragedia ostatnio 3km jechałem przez 20 min. Teraz to będzie jeszcze więcej. Przejścia są, podziemnie, bezkolizyjnie nie wiem co komu to przeszkadza. Co to pomogło w Gdańsku głównym/na Hucisku, nic tylko więcej korków i bardziej niebezpiecznie.
Ps. Nie głosowałem na Olkę.- 0 0
-
2024-04-10 14:13
Budowa takich przejść jest kompletnie bez sensu. (5)
Zdecydowanie prościej byłoby wymalować wszystkie ulice w Gdańsku we wzdłużne pasy - taka mega-zebra wszędzie. I zlikwidować światła dla pieszych, żeby mogli przechodzić zawsze i wszędzie.
- 200 70
-
2024-04-10 22:02
w strefach zamieszkania i strefach uspokojonego ruchu (skrzyżowań równorzędnych i Tempo 30)
w wielu krajach piesi mają prawo przechodzić przez jezdnię bez nadkładania drogi w celu szukania przejścia. W USA popularna stała się teza: ludzkość nauczyła się latać na księżyc, ale coraz trudniej przejść na drugą stronę ulicy. Całe szczęście w dobrze zarządzanych miastach odchodzi się od budowy ulic pseudoszybkiego ruchu i przekroju 2x 2pasy.
- 6 6
-
2024-04-10 17:02
I tak to robią (2)
Można wymalować pasy co 100m a i tak przechodzą w miejscu niedozwolonym
- 16 4
-
2024-04-10 18:48
Nie ma czegoś takiego jak niedozwolone miejsce do przechodzenia. (1)
Jeżeli pasy są 50m od Ciebie, nikt przez jezdnię nie przebiega, a to jedyny przypadek kiedy nie wolno.
- 4 4
-
2024-04-10 18:54
co?
co?
- 4 3
-
2024-04-10 14:37
Wracaj do domu.
- 7 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.