• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

45 tys. zł kary za przeciążone ciężarówki

Maciej Naskręt
26 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Kontrola ITD w Gdańsku na al. Armii Krajowej. Kontrola ITD w Gdańsku na al. Armii Krajowej.

Inspektorzy w ostatnich dniach kontrolowali ciężarówki na trójmiejskich drogach. Okazało się, że przeciążonych pojazdów nie brakuje. Trzem kierowcom wystawiono kary na łączną kwotę 45 tys. zł.



Czy kary za przeciążone ciężarówki są wysokie?

W dniach 23-26 października Inspektorzy Transportu Drogowego z Gdańska kontrolowali pojazdy przewożące podwójne kontenery na naczepach typu "combitrailer".

Najczęściej pojazdy tego typu przewożą po dwa 20-stopowe kontenery, których łączna masa znacznie przekracza dopuszczalne normy. Działania kontrolne inspektorów prowadzone były w godzinach wieczorno-nocnych. Wtedy wyjeżdża w trasę najwięcej tego rodzaju pojazdów.

Po wytypowaniu ciężarówek do kontroli, z uwagi na podejrzenie przekroczenia parametrów technicznych, pojazdy były kierowane na punkt wagowy na alei Armii Krajowej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska w celu ustalenia rzeczywistej masy całkowitej. Okazało się, że każdego dnia zatrzymywano przeciążone pojazdy.

- Jednym z zatrzymanych pojazdów przewożono w dwóch kontenerach 20-stopowych granulat z Gdyni do Aleksandrowa Kujawskiego. Kierowca początkowo nie okazał dokumentów dotyczących przewożonego towaru, jednak od razu przyznał, że prawdopodobnie ma więcej ładunku niż pozwalają na to przepisy - mówi Janusz Staniszewski, pomorski wojewódzki inspektor transportu drogowego.
Według kierującego mogło być to maksymalnie 10 ton więcej.

Wynik ważenia przeciążonej ciężarówki. Wynik ważenia przeciążonej ciężarówki.
15 tys. zł kary dla każdego z trzech kierowców

- Ważenie wykazało, że przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej jest znacznie większe niż początkowo utrzymywał kierowca - całkowita masa wyniosła aż 66 ton - wyjaśnia Staniszewski.
Nadmieńmy, że maksymalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać od 42 do 44, ton w zależności od zestawu.

Nienormatywne ponadto okazały się także naciski poszczególnych osi oraz zespół osi - nacisk potrójnej osi naczepy wyniósł 30,6 tony. W tym przypadku nacisk maksymalny wynieść powinien 27 ton. Również w dwóch innych przypadkach stwierdzono przekroczoną dopuszczalną masę całkowitą, która wynosiła 60 ton.

W każdym z trzech przypadków pojazdy zostały usunięte na parking administracyjny w Gdańsku w celu przeładunku towaru na inne. Wobec przedsiębiorców zostało wszczęte postępowanie administracyjne za naruszenie przepisów ruchu drogowego, określających normatywność pojazdów i wykonywanie przewozów bez zezwolenia. Kara za tego typu naruszenia wynosi 15 tys. zł.

Opinie (151) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko ja widzę, że legalizacja wagi jest do 2019 roku!?

    • 0 0

  • w usa (1)

    przyczepy maja czujniki i te czujniki wyswietlaja w kabinie ile jest zaladowane na naczepie , kierowcy zeby nie przeciazyc to czasami biora tylko 100 litrow paliwa i tankuja na trasie , w polsce takim trudem budowane sa drogi a banda pie.rdolonych dorobkiewiczow je rozjezdza i niszczy , uwazam ze za przeciazona ciezarowke powinna byc kara min 50 tys zl , budowa kilometra autostrady kosztuje ok 6 milionow euro , natomiast taka ciezarowka niszczy nawierzchnie szczegolnie w lecie , o bezpieczenstwie nawet nie wspomne , przeladowane ciezarowki maja czesto byle jakie opony , ktore maja po 10 lat i wiecej , dodam jeszcze ze 3 kary i przewoznik powinien tracic koncesje , przeladowana ciezarowka ktora spowoduje wypadek powinna byc objeta postepowaniem prokuratorskim , a kierowca powinien uslyszec zarzuty, dodam jeszcze ze bardzo duzo przeladowanych ciezarowek wyjezdza z portu z gdyni z kontenerami , ogolnie jak sa przeladowane to baza ich nie powinna wypuszczac ale chyba falszuja dokumentacje bo ciezarowki wyjezdzaja

    • 2 1

    • 10 letnie opony? Były by one w tym czasie zdrte.

      • 0 0

  • Jak Budyń wygania ludzi z kamienicy w Oliwie którą sprzedał za 400 tys. zł z działką to jest dobrze (1)

    Jak kierowca wiezie ciut więcej, żeby parę groszy więcej zarobić, gdzie nigdy w życiu nie zarobi tyle, co Herr Pudding, to zrobią sobie z niego kozła ofiarnego, dla niego taka kara to więcej niż dla HErr Puddinga jedno mieszkanie.
    Ciekawe, czy gdybym ja kupił sobie tyle mieszkań, co on, to po jakim czasie miałbym kontrolę ze skarbówki skąd miałem na to pieniądze? Po jakim czasie by wszystko zabrali w postaci sankcyjnego podatku 75%?

    • 8 1

    • Nie na temat.

      • 0 0

  • Regularne kontrole (3)

    Takie kontrole powinny być przeprowadzane codziennie regularnie o nieregularnych porach i w nieregularnych miejscach. Ponieważ tak nie jest, to wniosek jest jeden - nikomu na tym nie zależy bądź jakaś grupa ma interes w tym, żeby tych kontroli nie było i ani egzekwowania prawa. Prościej się nie da tego wytłumaczyć.

    • 21 1

    • Policja i inspekcja spis od lat.

      • 0 0

    • też tak uważam, ale na całe województwo pomorskie obecnie mamy 20 inspektorów, z tego część przeprowadza kontrole firm. Nabór na kurs inspektorski robiony jest raz w roku (1-2 miejsca na województwo), z czego część kandydatów nie zdaje egzaminu. Jak tu skutecznie działać jak jest ich tak mało? każdy myśli że to służba interwencyjna- w ciągu 10 minut podjedzie na punkt ważyć, a przy takiej obsadzie to trzeba planować na co najmniej 2 tygodnie wprzód.

      • 1 0

    • Tu pojawia się problem prawa : do przeprowadzenia kontroli wagowej potrzebny jest plac z homologacja..... a tych niewiele i w stałych punktach. Na CBRADIO, szybko się takie wieści rozchodzą, a i można pojechać tak, że ominiesz wszystkie takie miejsca.

      • 6 1

  • wreszcie za rzadow PiSu wzieto sie za ten proceder. (3)

    Koniec POblazliwosci na przeladowane kontenery. Dziekujemy.

    • 10 38

    • Pisuje jesteś?

      • 0 0

    • Pani Krystynko kochana

      a gdzie droga z portu w Gdyni, do budowy której tak ochoczo zabierał się Pan Horała?

      • 2 0

    • wagi stoją od lat i nie zmieniło się nic . łapali mało i teraz podobnie

      • 11 2

  • a spaliny kiedy będą kontrolować? smród że do ulicy zbliżyć się nie da. (3)

    • 24 5

    • A smród twoich gaci???

      • 0 0

    • Oj tam (1)

      Teraz w modzie jest nagonka na palaczy papierosów. Dieslem mozesz kopcić do woli

      • 4 0

      • nagonka to jest na palenie węglem w piecu.

        • 2 1

  • Kierowca jechał z Gdyni do Aleksandrowa Kujawskiego (6)

    a zatrzymali go na Armii Krajowej .......to którędy on pomykał ??

    • 33 24

    • Przez centrum je jak. A jakby pije jak PR,aż Orunia to pewnie tym razem znowu by się udało.

      • 0 0

    • Z obwodnicy zgarneli go na wagę na AK... ;)

      • 0 2

    • Inspektor jezdzi po obwodnicy na motocyklu inspekcji, albo radiowozem inspekcji i wybiera sobie z szyku pojazd do kontroli ktory wyglada podejrzanie, i sciaga go na wage.

      • 1 2

    • oj

      czytaj ze zrozumieniem pojazdy zostały kierowane na armii krajowej gdzie jest waga

      • 8 2

    • bocznymi drogami żeby nie płacić

      Viatoll nikomu nie przepuści

      • 11 2

    • Waga na Armii Krajowej

      Ściągnęli go na Armii Krajowej na wagę. Jechał zapewne obwodnicą.

      • 22 1

  • (2)

    Kontruluja na Trasie Sucharskiego a wszystkie przeladowane i niesprawne jada przez Przerobke. Tu jakos nie kontroluja.
    No i czemu w miejscach gdzie prowadzone sa kontrole kierowcy Tirow urzadzaja sobie noclegownie?

    • 94 22

    • Nie wiesz co to tor to nie pisz.

      • 0 0

    • Bo nie ma parkingów na których mogliby w normalnych warunkach przenocować !!

      • 0 0

  • Pogoń za zyskiem... (3)

    ...a nóż się uda ominąć przepisy? Koszmar, co po naszych drogach jeździ...

    • 194 5

    • Słowo którego chciałeś użyć to "nuż" - a nuż... (2)

      A nóż to się w kieszeni otwiera jak się wchodzi na to forum.

      • 13 2

      • (1)

        chciałem użyć ja-nusz

        • 4 0

        • ja JA'nóż - a ty Wi'delec :)))

          • 0 0

  • Za małe kary (12)

    Przesyłam takich gn...w właścicieli firm transportowych drogi w Polsce wyglądają tak jak wyglądają. Tylko co to dla nich kara 15tys jak na jednym takim transporcie zarabiają oni na czysto od 5 do 10 tys. Kary powinny wynosić 50tys a przy recydywie utrata koncesji. I nie mówię o kierowcach bo oni zazwyczaj boją się odezwać bo jeden Baron z drugim zaraz wywalić ich z pracy.

    • 151 20

    • (8)

      Z wysokością zarobków na czysto to popłynąłeś grubo. Rada pierwsza nie wrzucać postów wyssanych z palca, na forum, po spożyciu!

      • 28 9

      • (3)

        Po spożyciu to są właściciele tych firm transportowych którzy godzą się na przeładowane ciężarówki.

        • 18 4

        • spedycja (2)

          właściciele firm nie mają nic do powiedzenia spedycja daje zlecenie na dokumentach 20t a w rzeczywistości 24t kto odpowiada ? magazynier bo tak dużo załadował czy jego pracodawca który mu kazał tyle załadować a odpowiada biedny kierowca

          • 18 7

          • jak Kapitan na Statku ... tam tylko ON odpowiada za ładunek

            jak coś pójdzie nie tak ... tylko ON odpowie przed sądem ... nie Armator i nie Port

            • 0 0

          • A slyszales o dyrektywie VGM?

            • 1 0

      • Może (3)

        Może i przesadziłem. Tego nie wiem bo nie mam firmy transportowej. Napisalem to co wyczytalem. Niech to będzie nawet 2tys na jednym kursie. To dużo nie zmienia. Drogi jak były rozjezdzane rąk są.

        • 14 2

        • Dla twojej wiadomości

          1800 to cena dla klienta za 40' do Warszawy, więc nadal grubo przesadziłeś. Jeżeli na początku założyłeś 5000PLN zysku na zleceniu to przy marżowości NAWET 20% daje to 25000PLN które niby ktoś płaci za transport kontenera do stolicy, gdzie koszt frachtu morskiego to maksymalnie 1500USD.

          Grubo poleciałeś

          • 8 2

        • Do kosztów paliwa dolicz trzecią część - to często cały zysk transportu

          • 6 1

        • Rada druga nie wierzyć we wszystko co się czyta. Takie czasy, że piblikują też kompletnych dyletantów, którego przykładem jesteś. Ale szanuje, że się przyznałeś.

          • 11 1

    • No pięknie :D Mamy ex perta!

      "Tylko co to dla nich kara 15tys jak na jednym takim transporcie zarabiają oni na czysto od 5 do 10 tys." To żeś poleciał z kapelusza człowieku, brawo ty. Nie ma to jak rzetelna informacja, wiedza itp. Jakbyś chciał wiedzieć to w zależności od destynacji (w kraju) obciążają za transport ok. PLN 1000-2000 per kontener. Odlicz sobie z tego paliwo, viatoll-e, zarobek kierowcy, autostradę i jeszcze kilka innych opłat i wyjdzie Ci ich zarobek.

      • 0 0

    • chyba kpisz

      W życiu nikt w transporcie nie ma 10 tysięcy na czysto xd chyba żeś spadł z rowerka i widać, że nie masz pojęcia o tym jak to wygląda.

      • 1 0

    • ITD karze a według prawa często bezprawnie

      Władze polskie potwierdziły, iż samochody ciężarowe o nacisku pojedynczej osi wynoszącym do 11,5 tony mogą poruszać się po 5814 km polskiej sieci drogowej, co odpowiada jedynie 2 − 3% całkowitej długości utwardzonych dróg w Polsce.Dyrektywy Rady nr 96/53/WE z dnia 25 lipca 1996 roku w sprawie określenia maksymalnych wymiarów poszczególnych pojazdów kołowych w ruchu krajowym i popuje: „(…) zwrócono uwagę Komisji na fakt, iż na 97% dróg polskiej sieci drogowej władze polskie nie zezwalają na ruch samochodów ciężarowych o nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t.
      Cała unia ma 11,5T i przepisy wyrażnie mówią że kraje unijne powinny spełniać wymogi infrastruktóry drogowej

      więkrzość transportu międzynarodowego najczęściej kontenery mają 11.5t a ITD karze wykópować pozwolenie na gabaryty co nie jest tanie i nie zgodne z przepisami
      dla tego wyłapuja i karzą
      Organy w swej dotychczasowej praktyce ignorowały to, że zgodnie z zasadą pierwszeństwa prawo wspólnotowe ma wartość nadrzędną nad prawem krajowym państw członkowskich. Zasada pierwszeństwa dotyczy wszystkich aktów wspólnotowych, które mają moc wiążącą. Państwa członkowskie nie mogą więc stosować przepisu krajowego, który jest niezgodny z prawem wspólnotowym. Zasada pierwszeństwa gwarantuje nadrzędność prawa wspólnotowego nad krajowymJa
      co nie
      Jednakże Polska przez wiele lat nie dostosowała się do obowiązujących uregulowań. W związku z powyższym stanem faktycznym w dniu 23 maja 2013 r. Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego skierował skargę do Komisji Wspólnot Europejskich w sprawie nieprzestrzegania prawa wspólnotowego

      Podkreślenia wymaga także fakt, iż organy przez wiele lat trwały przy swoim stanowisku i nakładały na przewoźników dotkliwe kary nie zwracając uwagi na sygnały płynące z UE. Zignorowano zarówno informację z kwietnia 2014 jak i stanowisko z 6 grudnia 2013 roku gdzie Komisja informując skarżącego polskie przepisy przewoźnika, stwierdziła co nastędpowiedź od władz polskich i powiadamiają nas o konieczności uruchomienia procedury w sprawie naruszenia przepisów przeciwko Polsce”

      Jednakże Polska przez wiele lat nie dostosowała się do obowiązujących uregulowań. W związku z powyższym stanem faktycznym w dniu 23 maja 2013 r. Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego skierował skargę do Komisji Wspólnot Europejskich w sprawie nieprzestrzegania prawa wspólnotowego

      Podkreślenia wymaga także fakt, iż organy przez wiele lat trwały przy swoim stanowisku i nakładały na przewoźników dotkliwe kary nie zwracając uwagi na sygnały płynące z UE. Zignorowano zarówno informację z kwietnia 2014 jak i stanowisko z 6 grudnia 2013 roku gdzie Komisja informując skarżącego polskie przepisy przewoźnika, stwierdziła co nastędpowiedź od władz polskich i powiadamiają nas o konieczności uruchomienia procedury w sprawie naruszenia przepisów przeciwko Polsce”

      • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej jednojezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane