• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,4 mln zł za modernizację kolejnych składów SKM

Patryk Szczerba
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach. Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach.

Nowe siedzenia, system informacji pasażerskiej, dodatkowe miejsca na rowery i toaletę zyskają trzy zespoły trakcyjne EN57 jeżdżące po torach SKM. Przewoźnik za modernizację połączoną z okresowym przeglądem i naprawą uszkodzonych części zapłaci 5,4 mln zł.



Jak oceniasz jakość podróży starszymi składami SKM po modernizacji?

Zobacz rozkład jazdy SKM

Program niewielkich modernizacji najstarszych pociągów - czyli zespołów trakcyjnych EN57 przewoźnik prowadzi od kilku lat przy okazji okresowych przeglądów obejmującym badanie podzespołów i zespołów oraz naprawę lub wymianę zużytych bądź uszkodzonych elementów.

Czytaj więcej o modernizacji zespołów trakcyjnych EN57

Rozstrzygnięcie w drugim przetargu

W ostatnich tygodniach do modernizacji zdecydowano się przekazać trzy kolejne zespoły trakcyjne. W pierwszym przetargu jedyna oferta złożona przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przekroczyła budżet przeznaczony przez spółkę na modernizację i naprawy. Zakład z Grupy Pesa zaproponował cenę 5,4 mln zł, natomiast SKM planowała wydać jedynie 3,9 mln zł.

W drugim postępowaniu oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki opiewała na tę samą kwotę. Identyczne warunki finansowe jak poprzednio postawiła SKM.

Ostatecznie zdecydowano się na podniesienie budżetu zamówienia, zatem przewoźnik będzie musiał wyłożyć dodatkowe pieniądze, a kontrakt przypadnie firmie z Mińska Mazowieckiego.

Co się zmieni?

Po modernizacji pojawią się nowe siedzenia, nowe okna pakietowe wraz ze stolikami, dodatkowe miejsca w przedsionkach na rowery i antypoślizgowa wykładzina. Zostanie także zamontowana toaleta przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych oraz system informacji pasażerskiej. Nie będzie zmiany czół pojazdów ani wymiany napędu.

- Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych będziemy odświeżać też wnętrze pojazdów. Wymieniamy te elementy, na które najbardziej narzekają pasażerowie - wyjaśniają przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej .
W ciągu kilkunastu dni powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Pociągi zostaną naprawione i zmodernizowane w około 5 miesięcy. Gwarancja będzie opiewała na 1,5 roku.

Miejsca

Opinie (137) 2 zablokowane

  • 5,4 mln na modernizacje:

    - 3 mln premii dla Prezesa
    - po 1 mln dla vice
    - 400 tys :
    przelozenie zezlomowanych z Kolei Mazowieckich siedzen (z wyjatkiem kilku - tam bedzie miejsce na rowery)

    wykonanie otworu w podlodze (toaleta model PKP 2017)
    wyrobienie przepustem przedstawicielom agencji reklamowej w celu montazu monitorow na koszt tejze.

    • 1 0

  • Polska odzyskała niepodległośc 99 lat temu, składy mają po 50 lat nie wiem, ale chyba coś tu jest nie tak. (1)

    • 6 0

    • Zgadzam sie .... moja Zona tez ma 50 lat - chyba cos tu jest nie tak.

      • 1 1

  • krzesla padaka, prawie jak drewniane pazdzierze 'sto lat' temu w podstawowce (5)

    • 62 6

    • (1)

      Ale jedzie. To jedyny plus SKMki, że jeszcze jeździ.

      • 0 0

      • .... od czasu do czasu niestety.

        • 0 0

    • Te drewniane przynajmniej lepsze od tych pcvałek.

      • 3 1

    • hahahahahaa (1)

      i te wajchy w drzwiach jak 50 lat temu. Chyba konserwator zabytków nie dopuścił do ingerencji

      • 15 1

      • hyhy

        z tymi dortmundami to samo, grzmot stary, ciasny ledwo dwie osoby sie moga minac w srodku,

        dobrze ze to sie w ogole jeszcze turla po tych torach

        • 8 0

  • Co się zmieni? (11)

    Ceny biletów wzrosną.

    • 165 6

    • Nie tak do końca (2)

      Ceny biletów już podnieśli mamiąc ludzi, że podwyżka idzie na zakup nowych składów. Wystarczy poczytać tutaj:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Od-1-kwietnia-podrozeja-bilety-SKM-n110696.html

      A wyszło, jak zawsze. Czyli Trójmiasto ma najstarszy tabor w całej Polsce. Wystarczy popatrzeć na Koleje Wielkopolskie lub Koleje Dolnośląskie: https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/aktualno%C5%9Bci/nowe-poci%C4%85gi-dla-dolnego-%C5%9Bl%C4%85ska.html

      W chwili obecnej czekam na jeszcze jedną podwyżkę i przesiadam się do samochodu. Koszt dojazdu z Gdyni do Gdańska samochodem wynosi mnie 300zł miesięcznie, bilet metropolitalny 210zł i jadę w ścisku i z kroszardami czasami bo oczywiście ode mnie egzekwują bilet, a od lumpów nie i do tego wiecznie zamknięte kible i 2,50 za skorzystanie z toalety na stacji. normalnie XIX wiek.

      • 5 0

      • (1)

        Jak się mieszka na przedmieściach to trzeba się liczyć z tym że dojazdy kosztują

        • 0 4

        • Dojazdy zawsze kosztują, nawet jak mieszkasz w centrum. Ale gość napisał, że samochodem się bardziej opłaca, niż SKM.

          • 3 0

    • AC

      A moze by tak pomyślec nad klimatyzacja skoru już i tak idą do remontu ??

      • 9 0

    • Pewnie wzrosną (3)

      A tak na marginesie, może mi ktoś powiedzieć, czy w skm 'ce jest klimatyzacja latem? Ostatni raz jechałem jakieś 5 lat temu więc może coś się zmieniło od tego czasu.

      • 5 1

      • Latem można otworzyć okno, zimą grzeją grzejniki - to tyle, jeśli chodzi o klimatyzację:)

        • 8 1

      • w reszcie tez jest...

        ... jak uszczelki z okien wypadna :-)

        • 12 0

      • Jest, w impulsach, które jeżdżą złożone w jeden skład

        • 14 0

    • "wyjasniaja przedstawiciele SKM"

      ...ciekawe, ze nikt sie nie chce pod tym podpisac imieniem i nazwiskiem :-)

      • 8 1

    • Barany

      Robią coś źle, nie robią nic też źle. Typowe myślenie debili.

      • 2 10

    • znowu rozdają sobie miliony pod haslem "modernizacji skałdów " ... zaraz się okaże jak zwykle że taniej by było kupić nowy , tylko jak tu wałek ukręcić na tym , he

      • 7 2

  • Skandal !!!!!

    Przede wszystkim - niezależnie od remontów - przerwa poza sezonem między 0:00 a 3:00 w kursach kolejek jest skandalem w aglomeracji wielkości Trójmiasta. Wracamy z pracy często w tych godzinach i w zasadzie jesteśmy skazani na długie marsze między np Gdańskiem i Sopotem. Ten przewoźnik wykonuje jednak pracę dla mieszkańców (rozumiem także kwestie rynkowe) a więc powinien co godzinę puszczać skład przez miasta i nie robić idiotycznej
    przerwy.

    • 3 0

  • (1)

    Dlaczego województwo zarządzane przez PO ma najstarszy tabor w Polsce? Może czas już pogonić tych nierobów?

    • 30 8

    • Bo SKM należy do samorządów

      PS wojewoda pomorski to pisowiec Drelich (ten od braku reakcji po wichurach).

      • 1 1

  • (1)

    i znowu te beznadziejne monitory będą, na których jakis szajs w kółko leci

    • 51 2

    • Po co

      Ja sie pytam na jaki woj wydawac miliony na telewizory na ktorych leci badziewie ktorego i tak nikt nie oglada. Piszac to sam sie dimyslilem ze jeszcze ztego hajsy maja no bo reklama kurrrrrr kupowac nowe sklady a nie remontowac ten szmelc kurrrrrrr

      • 0 0

  • po co to wszystko...

    jak za chwilę SKM ogłosi kolejną już podwyżkę biletów i kolejne remonty trakcji/torów. Lepiej kupiliby nowe składy albo szynobusy, a stare gruchoty dali na złom to przynajmniej opłaciłoby się i dla środowiska.

    • 5 0

  • SKM

    Kilka starych zostawcie ,maja swoj klimat.

    • 1 1

  • A kiedy siedzenia będą tak szerokie jak kiedyś? Obecne fotele są dla kobiet albo zniewieściałych rurkowców...

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane