• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,4 mln zł za modernizację kolejnych składów SKM

Patryk Szczerba
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach. Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach.

Nowe siedzenia, system informacji pasażerskiej, dodatkowe miejsca na rowery i toaletę zyskają trzy zespoły trakcyjne EN57 jeżdżące po torach SKM. Przewoźnik za modernizację połączoną z okresowym przeglądem i naprawą uszkodzonych części zapłaci 5,4 mln zł.



Jak oceniasz jakość podróży starszymi składami SKM po modernizacji?

Zobacz rozkład jazdy SKM

Program niewielkich modernizacji najstarszych pociągów - czyli zespołów trakcyjnych EN57 przewoźnik prowadzi od kilku lat przy okazji okresowych przeglądów obejmującym badanie podzespołów i zespołów oraz naprawę lub wymianę zużytych bądź uszkodzonych elementów.

Czytaj więcej o modernizacji zespołów trakcyjnych EN57

Rozstrzygnięcie w drugim przetargu

W ostatnich tygodniach do modernizacji zdecydowano się przekazać trzy kolejne zespoły trakcyjne. W pierwszym przetargu jedyna oferta złożona przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przekroczyła budżet przeznaczony przez spółkę na modernizację i naprawy. Zakład z Grupy Pesa zaproponował cenę 5,4 mln zł, natomiast SKM planowała wydać jedynie 3,9 mln zł.

W drugim postępowaniu oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki opiewała na tę samą kwotę. Identyczne warunki finansowe jak poprzednio postawiła SKM.

Ostatecznie zdecydowano się na podniesienie budżetu zamówienia, zatem przewoźnik będzie musiał wyłożyć dodatkowe pieniądze, a kontrakt przypadnie firmie z Mińska Mazowieckiego.

Co się zmieni?

Po modernizacji pojawią się nowe siedzenia, nowe okna pakietowe wraz ze stolikami, dodatkowe miejsca w przedsionkach na rowery i antypoślizgowa wykładzina. Zostanie także zamontowana toaleta przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych oraz system informacji pasażerskiej. Nie będzie zmiany czół pojazdów ani wymiany napędu.

- Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych będziemy odświeżać też wnętrze pojazdów. Wymieniamy te elementy, na które najbardziej narzekają pasażerowie - wyjaśniają przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej .
W ciągu kilkunastu dni powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Pociągi zostaną naprawione i zmodernizowane w około 5 miesięcy. Gwarancja będzie opiewała na 1,5 roku.

Miejsca

Opinie (137) 2 zablokowane

  • 30 lat później i nie zmienia się nic

    Kiedyś musiałem wysiąść na stacji i piechotą do domu daleko bo niestety mój pęcherz nie chciał zrozumieć, że w 21 wieku w skm nie ma toalet :)

    • 7 0

  • aktualizacja

    W związku z aktywnością negatywnego czynnika ( proceder ) akustycznego ( piszczyki nad drzwiami wagonów skm-ki ) zaleca się stosowanie czynnika niwelującego czynnik szkodliwy i gromadzenie paragonów do kwoty 10 zł dziennie.
    Ze względu, że zarząd spółki ( potocznie nazywanej skm ) odmawia zaprzestania procederu tj. odmawia wyłączenia uciążliwych piszczyków, złożono do urzędu marszałkowskiego wniosek o objęcie patronatu nad akcją wyłączenia uciążliwych piszczyków zanieczyszczających drogę do pracy/uczelni. Niewykluczone, że zemsta pracodawców doprowadzi do wrogiego przejęcia spółki.

    • 1 1

  • Po co zrobią toaletę dla niepełnosprawnych w wagonach?

    Przecież dziura pomiędzy peronem, a wagonem eliminuje korzystanie SKM przez niepełnosprawnych.
    Pozdrawiam

    • 7 0

  • olaboga

    jak to nie beda wymienione czola?

    • 3 0

  • Po co modernizować trupy z ubiegłego wieku? Informacja o stacjach to zero, co z odstępami miedzy kolejka a peronem, ( czy to też zmodernizują? ) SKM nie ośmieszaj się te zmodernizowane to to tez trupy tylko po liftingu.

    • 7 0

  • modernizacja typu

    grata pomalowali,w gracie wymienili siedziska.ale nadal grat jest 40-50 letnim gratem.i nadal z gdyni gl do wejherowa jedzie ponad 30 minut,nadal jest tak ze wsiadzie sie z rana to najczesciej sklady przegrzane bo brak klimatyzacji bo kierownik pociagu podgrzewa pod siebie a pasazerowie niech kisna.i co to zmienilo ze w ten sposob pomalowali i odnowili???a reszta z biletow gdzie??w kieszeni prezesa,dyrektorow,wicedyrektorow skm...pentagon urosl jak WTC na cisowej a graty zostali czyli wiadomo gdzie idzie kasa.a ze skm to w 80% dalej pkp czyli czytak komuna to wlasnie tak mamy.prezes powinien juz dawno stracic stolek i powinien to wziasc wlasciciel prywatny ktory by o to dbal a nie tylko kase ciagnal

    • 9 0

  • co zmieni utrzymywanie trupow przy ruchu

    skoro nam potrzeba nowosci i szybszego przemieszczania a takze komfortu a nie tylko liftingu i to w najgorszym wydaniu.

    • 9 0

  • I co z tego jak bydło w szalikach po pierwszym meczu to zniszczy szkoda kasy NASZEJ WSPÓLNEJ

    • 2 4

  • Skansen Kolei Miejskiej (4)

    Modernizacja prawie 50 letnich pude.
    Fakt, że zmodernizowane dotychczas AKM są " nieco lepsze" jednak:
    dziura między peronem pozostaje, przyspieszenie dalej liche + ilość drzwi pozostaje ta sama (dłuuga wymiana pasażerów, szczególnie w tłoku) = brak szans na ogólne przyspieszenie przejazdu między Gdańskiem a Gdynią a to niby "szybka kolej miejska", grzanie dalej fatalne,
    szarpanie pozostaje to samo.
    I na dodatek droga impreza.

    • 105 6

    • Maja swoje zalety (1)

      -Przyspieszenie jest OK ale dopóki nie wszystkie są "szybkie" dopóty niewiele z tego wynika,
      -Strefy przy wejściu poszerzone
      -Stopień to normalnie nie byłby problem. W dawnych czasach, gdy w SKM pracowali ludzie co chcieli cos zrobić, montowano dodatkowy "stopień", który powodował, że skok był mały, i dziura dużo mniej dokuczliwa. Niestety z obecnym kierownictwem PKP SKM to niemożliwe.
      - Przynajmniej okna sa na wysokości oczu a nie kolan jak w tym jedynym impulsie

      • 8 2

      • Dodatkowy stopień nie pomoże człowiekowi na wózku.

        • 3 3

    • Zgadzam sie 100%

      • 3 1

    • przyspieszenie jest dobre tylko z niego nie korzystają bo nie zmieniono rozkładu jazdy.Co z tego że przyspieszałoby tak że trudno ustać jak na każdej stacji trzeba byłoby czekać i wyrównywać czas.Jechałem kiedyś starym pudłem EW58 to w ciągu 10 stacji odrobiła 7 minutowe opóźnienie ale jak ruszała to ludzie stojący musieli się mocno trzymać

      • 7 1

  • SKM Trójmiasto powinno być przejęte przez samorządy trójmiasta (12)

    Ale nie ma szans na dogadanie się Szczurka z Adamowiczem. A to powinna być jedna metropolia z jednym zarządcą transportu.

    • 89 11

    • Mów (pisz) za siebie (1)

      Nie chcę żadnej metropolii. Róbcie ją sobie w Gdańsku, jeśli tak komuś zależy. Gdynię zostawcie w spokoju. Jak się komuś z Gdyni marzy metropolia, to się może przecież przeprowadzić.

      • 1 17

      • Ja chcę metropolię w Gdyni, jak się komuś to nie podoba, to zawsze może się przecież przeprowadzić.

        • 8 0

    • Niestety w tej kwestii większy problem roki PKP (2)

      PKP nie chce sprzedać udziałów samorządom i na razie niewiele się dzieje w temacie ewentualnej zmiany. Marszałek wysyłał zapytania o możliwość przeniesienia udziałów, ale PKP nie widzi w tym momencie potrzeby sprzedaży.

      • 11 0

      • tak jak inne województwa.. (1)

        założyć swoją samorządową kolej..

        • 4 1

        • Albo niech ich pisowski rząd zmusi do przymusowego wykupu

          Jak na dłoni widać, że koleje zarządzane przez miasta lub województwa działają po stokroć lepiej, niż te zarządzane centralnie. Ale niestety nasz komunistyczny rząd ma zajawki na pełną centralizację, więc nie ma opcji, że oddadzą swoich misiewiczów w ręce województwa.

          • 6 0

    • To wtedy dopłaty będą jak do PKM (6)

      25 zł do 1 pasażera zamiast 0.5 zł jak jest teraz do SKM.

      Nie chcesz więcej ekonomii wg PO

      • 6 34

      • (3)

        Chce według PiS ekonomii. Pożyczyć 25 miliardów i rozdać. Masz racje przekonałeś mnie

        • 24 2

        • Nie czytaj wybiórczej i wyjdż z piwnicy (2)

          Te 20 mld zł to zabrane mafii paliwowej i vatowskiej.

          czy deficyt budżetowy jest większy niz za PO o 20 mld zł? a 150 mld zł z emerytalnych nie ukradli a mimo to kasa sie znalazła.

          P.S. nie wspomne o esbeckich emeryturach...
          P.S.2. ECS - dopłata roczna 20 mln, muzeum wojny - 30 mln, a jeszcze stadion...

          • 10 19

          • ustawa o vat, przyjęta za czasów rządu PO/PSL

            PiS nie uchwaliła ustawy o uszczelnieniu vat-u

            • 8 0

          • Muzeum II Wojny Swiatowej jest najlepszym muzeum w Polsce

            A pewnie i jednym z najlepszych w Europie. Zarowno w kwestii tematyki, wystawy, lokalizacji, budynku.

            Jedyne, co mi w nim przeszkadza to chamstwo i prostactwo PiS w sposobie zagarniecia tego muzeum.

            Jesli bedziesz bredzil, ze "po tez tak robilo" to od razu zapraszam do wikipedii poczytac o Muzeum Powstania Warszawskiego. PO to moze zlodzieje (uwaga: PiS to zlodzieje na pewno), ale chociaz mieli jakies podstawy cywilizacji.

            • 13 5

      • Wolę dopłacać 25 zł do pasażera, niż płacić 500zł za czyjegoś gó*niaka.

        • 10 2

      • Jak to wyliczyłeś Pitagorasie?

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu:

 

Najczęściej czytane