• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,4 mln zł za modernizację kolejnych składów SKM

Patryk Szczerba
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach. Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach.

Nowe siedzenia, system informacji pasażerskiej, dodatkowe miejsca na rowery i toaletę zyskają trzy zespoły trakcyjne EN57 jeżdżące po torach SKM. Przewoźnik za modernizację połączoną z okresowym przeglądem i naprawą uszkodzonych części zapłaci 5,4 mln zł.



Jak oceniasz jakość podróży starszymi składami SKM po modernizacji?

Zobacz rozkład jazdy SKM

Program niewielkich modernizacji najstarszych pociągów - czyli zespołów trakcyjnych EN57 przewoźnik prowadzi od kilku lat przy okazji okresowych przeglądów obejmującym badanie podzespołów i zespołów oraz naprawę lub wymianę zużytych bądź uszkodzonych elementów.

Czytaj więcej o modernizacji zespołów trakcyjnych EN57

Rozstrzygnięcie w drugim przetargu

W ostatnich tygodniach do modernizacji zdecydowano się przekazać trzy kolejne zespoły trakcyjne. W pierwszym przetargu jedyna oferta złożona przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przekroczyła budżet przeznaczony przez spółkę na modernizację i naprawy. Zakład z Grupy Pesa zaproponował cenę 5,4 mln zł, natomiast SKM planowała wydać jedynie 3,9 mln zł.

W drugim postępowaniu oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki opiewała na tę samą kwotę. Identyczne warunki finansowe jak poprzednio postawiła SKM.

Ostatecznie zdecydowano się na podniesienie budżetu zamówienia, zatem przewoźnik będzie musiał wyłożyć dodatkowe pieniądze, a kontrakt przypadnie firmie z Mińska Mazowieckiego.

Co się zmieni?

Po modernizacji pojawią się nowe siedzenia, nowe okna pakietowe wraz ze stolikami, dodatkowe miejsca w przedsionkach na rowery i antypoślizgowa wykładzina. Zostanie także zamontowana toaleta przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych oraz system informacji pasażerskiej. Nie będzie zmiany czół pojazdów ani wymiany napędu.

- Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych będziemy odświeżać też wnętrze pojazdów. Wymieniamy te elementy, na które najbardziej narzekają pasażerowie - wyjaśniają przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej .
W ciągu kilkunastu dni powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Pociągi zostaną naprawione i zmodernizowane w około 5 miesięcy. Gwarancja będzie opiewała na 1,5 roku.

Miejsca

Opinie (137) 2 zablokowane

  • Jakie ładne pudrowanie trupów

    • 10 1

  • Składy może i wyremontowane, smród tan sam od dekad.

    • 19 1

  • Zdjęcie

    Akurat na zdjęciu pokazano skład niezmodernizowany. Po modernizacji wygląda zresztą tak samo i jedzie się tak samo, jedynie 5-10 mln idzie w błoto.

    Aha i jeszcze pół jednego wagonu zamienia się w wielką toaletę, która i tak najczęściej jest nieczynna, zapchana, albo zamknięta.

    • 24 0

  • To jest cały problem skm

    Ze nie wiadomo czym ma być. Widzieliście kible w metrze ? To nie jest ani kolej aglomeracyjna ani "naziemne metro". Wysłużone, stare en 57 są co prawda dobra konstrukcja jako pociągi regio ale nie na warunki aglomeracji i to wiedziała już komuna budując chyba jeden czy dwa ew58.

    • 26 0

  • może wtedy wreszcie skm pojedzie na północ Gdyni

    • 13 0

  • Po co kupować nowe składy

    I sprzedawać stare?

    • 6 1

  • Reanimacja trupów

    To się nie uda...

    • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście swoją siedzibę ma Mercedes-Benz?

 

Najczęściej czytane