- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (87 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
- 5 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (424 opinie)
- 6 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
5,4 mln zł za modernizację kolejnych składów SKM
Nowe siedzenia, system informacji pasażerskiej, dodatkowe miejsca na rowery i toaletę zyskają trzy zespoły trakcyjne EN57 jeżdżące po torach SKM. Przewoźnik za modernizację połączoną z okresowym przeglądem i naprawą uszkodzonych części zapłaci 5,4 mln zł.
Program niewielkich modernizacji najstarszych pociągów - czyli zespołów trakcyjnych EN57 przewoźnik prowadzi od kilku lat przy okazji okresowych przeglądów obejmującym badanie podzespołów i zespołów oraz naprawę lub wymianę zużytych bądź uszkodzonych elementów.
Czytaj więcej o modernizacji zespołów trakcyjnych EN57
Rozstrzygnięcie w drugim przetargu
W ostatnich tygodniach do modernizacji zdecydowano się przekazać trzy kolejne zespoły trakcyjne. W pierwszym przetargu jedyna oferta złożona przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przekroczyła budżet przeznaczony przez spółkę na modernizację i naprawy. Zakład z Grupy Pesa zaproponował cenę 5,4 mln zł, natomiast SKM planowała wydać jedynie 3,9 mln zł.
W drugim postępowaniu oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki opiewała na tę samą kwotę. Identyczne warunki finansowe jak poprzednio postawiła SKM.
Ostatecznie zdecydowano się na podniesienie budżetu zamówienia, zatem przewoźnik będzie musiał wyłożyć dodatkowe pieniądze, a kontrakt przypadnie firmie z Mińska Mazowieckiego.
Co się zmieni?
Po modernizacji pojawią się nowe siedzenia, nowe okna pakietowe wraz ze stolikami, dodatkowe miejsca w przedsionkach na rowery i antypoślizgowa wykładzina. Zostanie także zamontowana toaleta przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych oraz system informacji pasażerskiej. Nie będzie zmiany czół pojazdów ani wymiany napędu.
- Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych będziemy odświeżać też wnętrze pojazdów. Wymieniamy te elementy, na które najbardziej narzekają pasażerowie - wyjaśniają przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej .
W ciągu kilkunastu dni powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Pociągi zostaną naprawione i zmodernizowane w około 5 miesięcy. Gwarancja będzie opiewała na 1,5 roku.
Miejsca
Opinie (137) 2 zablokowane
-
2017-09-18 10:48
Jakie ładne pudrowanie trupów
- 10 1
-
2017-09-18 10:29
Składy może i wyremontowane, smród tan sam od dekad.
- 19 1
-
2017-09-18 10:27
Zdjęcie
Akurat na zdjęciu pokazano skład niezmodernizowany. Po modernizacji wygląda zresztą tak samo i jedzie się tak samo, jedynie 5-10 mln idzie w błoto.
Aha i jeszcze pół jednego wagonu zamienia się w wielką toaletę, która i tak najczęściej jest nieczynna, zapchana, albo zamknięta.- 24 0
-
2017-09-18 10:23
To jest cały problem skm
Ze nie wiadomo czym ma być. Widzieliście kible w metrze ? To nie jest ani kolej aglomeracyjna ani "naziemne metro". Wysłużone, stare en 57 są co prawda dobra konstrukcja jako pociągi regio ale nie na warunki aglomeracji i to wiedziała już komuna budując chyba jeden czy dwa ew58.
- 26 0
-
2017-09-18 10:21
może wtedy wreszcie skm pojedzie na północ Gdyni
- 13 0
-
2017-09-18 10:18
Po co kupować nowe składy
I sprzedawać stare?
- 6 1
-
2017-09-18 10:17
Reanimacja trupów
To się nie uda...
- 18 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.