• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,4 mln zł za modernizację kolejnych składów SKM

Patryk Szczerba
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach. Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach.

Nowe siedzenia, system informacji pasażerskiej, dodatkowe miejsca na rowery i toaletę zyskają trzy zespoły trakcyjne EN57 jeżdżące po torach SKM. Przewoźnik za modernizację połączoną z okresowym przeglądem i naprawą uszkodzonych części zapłaci 5,4 mln zł.



Jak oceniasz jakość podróży starszymi składami SKM po modernizacji?

Zobacz rozkład jazdy SKM

Program niewielkich modernizacji najstarszych pociągów - czyli zespołów trakcyjnych EN57 przewoźnik prowadzi od kilku lat przy okazji okresowych przeglądów obejmującym badanie podzespołów i zespołów oraz naprawę lub wymianę zużytych bądź uszkodzonych elementów.

Czytaj więcej o modernizacji zespołów trakcyjnych EN57

Rozstrzygnięcie w drugim przetargu

W ostatnich tygodniach do modernizacji zdecydowano się przekazać trzy kolejne zespoły trakcyjne. W pierwszym przetargu jedyna oferta złożona przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przekroczyła budżet przeznaczony przez spółkę na modernizację i naprawy. Zakład z Grupy Pesa zaproponował cenę 5,4 mln zł, natomiast SKM planowała wydać jedynie 3,9 mln zł.

W drugim postępowaniu oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki opiewała na tę samą kwotę. Identyczne warunki finansowe jak poprzednio postawiła SKM.

Ostatecznie zdecydowano się na podniesienie budżetu zamówienia, zatem przewoźnik będzie musiał wyłożyć dodatkowe pieniądze, a kontrakt przypadnie firmie z Mińska Mazowieckiego.

Co się zmieni?

Po modernizacji pojawią się nowe siedzenia, nowe okna pakietowe wraz ze stolikami, dodatkowe miejsca w przedsionkach na rowery i antypoślizgowa wykładzina. Zostanie także zamontowana toaleta przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych oraz system informacji pasażerskiej. Nie będzie zmiany czół pojazdów ani wymiany napędu.

- Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych będziemy odświeżać też wnętrze pojazdów. Wymieniamy te elementy, na które najbardziej narzekają pasażerowie - wyjaśniają przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej .
W ciągu kilkunastu dni powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Pociągi zostaną naprawione i zmodernizowane w około 5 miesięcy. Gwarancja będzie opiewała na 1,5 roku.

Miejsca

Opinie (137) 2 zablokowane

  • Ja (1)

    Czemu nie modernizuje się EW58? - więcej mocy, więcej drzwi.

    • 9 0

    • A skąd...

      ...chcesz wziąć EW58? Jedyna, jaka stoi na depo jest przeznaczona na "historyka", pozostałe dwie prototypowe są obecnie częściami pociągów sieciowych.

      • 0 0

  • Modernizacja to wciąż nie jest

    Wymiana na nowe

    eehehehhe

    • 2 1

  • Modernizacja to robienie sobie jaj z pasażerów trzeba zakupić nowe składy a nie bawić się jakieś modernizację składów które mają po 30 lat jak nie więcej
    Skm to dziwny zakład pracy mam wrażenie że pasażer to dla nich zło konieczne

    • 9 0

  • Zlikwidować chore skm zrobić przetarg i niech wejdzie nowy przewoźnik widać że skm nie radzi sobie i ma gdzieś pasażerów

    • 9 1

  • EW 58 / 3 WEa/ 1974 r.

    Smutne to ale już nie ma co reanimować z EW 58. Wszystkie te składy ze złomowano. Pamiętam jak jeżdzilem z Gdyni Gł. do Gdańska Gł w latach 1982-85 do szkoły. Ale to EW 58 "wymiatało"...od zera do 70-80 km/h- chyba poniżej 12 sek.-to aż wciskało w siedzenie. No i drzwi było więcej. Fajna konstrukcja i ponad 1600 KW mocy.. dawne czasy PRL-u...eeech..

    • 15 1

  • żal !!!!!!!!!!!!!!

    Tylko żal ZNTK w Gdańsku !!!!!!!!!!!!!! To oni tylko skutecznie naprawiali EN57 i EW58

    • 5 0

  • Kpina z pasażerów Stare trupy modernizowac
    SKANDAL

    • 6 1

  • Przydałoby się zmodernizować zarząd SKM i województwa, a najlepiej wywieźć na złom.

    • 13 1

  • (1)

    skm jest wlaSNOSCIA PKP A NIE SZCZURKA CZY ADAMOWICZA

    • 10 2

    • czyli nie warto interweniować

      • 1 0

  • PKP SKM w Trójmieście (2)

    Na początek należy wymienić " tabor ludzki "-zarządzający SKM-ką i "system sterowania" w całej grupie PKP,-dalej "wywołać" chęć większego zainteresowania się SKM-ką u władz miast Gdyni-Gdańska-Sopotu-Rumi_-Redy-Wejherowa i innych miast i miasteczek gdzie dociera SKM. A tak jest jak jest i będzie nadal...Wszyscy na "górze" wiedzą jak jest naprawdę..ale mają to w....Dobrze jest jak jest...

    • 22 1

    • (1)

      SKM to praktycznie firma Państwowa. Samorząd nie ma nic do gadania, bo ma malutkie udziały. Jedyne co Gdańsk może zrobić, to wykupić reklamę w pociągach i pokazać na niej jak wyglądają pociągi lokalne zarządzane przez inne województwa i porównanie ich do warunków w jakich muszą jeździć tutejsi mieszkańcy. Może wtedy opinia publiczna zmusi komunistyczny rząd pisu do odsprzedania spółki województwu.

      • 3 3

      • ciekawe kto to napisał ...?:)

        pokusiłbym się obstawić :)

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane