• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

8 mln zł na prace drogowe w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
27 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najwięcej prac prowadzonych będzie na bocznych ulicach, które zawsze w sezonie letnim zyskują jednak na znaczeniu. Najwięcej prac prowadzonych będzie na bocznych ulicach, które zawsze w sezonie letnim zyskują jednak na znaczeniu.

Zaplanowane na najbliższe miesiące prace drogowe w ścisłym centrum Gdyni mają kosztować nawet 8 mln zł i trwać rok. W planach jest m.in. przebudowa ulic Wybickiego, Placu Grunwaldzkiego i Armii Krajowej, czyli dróg znajdujących się w sąsiedztwie Centrum Filmowego i Baltiq Plazy.



Czy śródmieścia miast powinny być uprzywilejowana w przypadku decyzji o remontach dróg?

Niemiłe niespodzianki czekają w najbliższych miesiącach kierowców jeżdżących po śródmieściu Gdyni. Miasto szuka wykonawcy prac w ścisłym centrum miasta. Kluczowym elementem inwestycji jest budowa i przebudowa sieci kanalizacyjnych, deszczowych i teletechnicznych. I choć coraz częściej słychać głosy o zaniedbaniach w infrastrukturze dzielnic, którymi nikt się nie zajmuje, władze miasta przekonują, że także w śródmieściu jest wciąż sporo do zrobienia. Przy okazji pojawi się nowa nawierzchnia i uspokojenie ruchu.

Rozpoczęcie w wakacje

Robotnicy już w lipcu powinni zacząć prace na ulicach Wybickiego zobacz na mapie Gdyni, Placu Grunwaldzkim, Armii Krajowej, Borchardta i kawałku al. Jana Pawła II i Skweru Kościuszki. Pierwsze prace ruszą już w wakacje, więc korki w centrum mogą być większe niż w poprzednich latach o tej porze. Spowodują je nie tylko drogowcy. Swoją działalność w pełni rozpocznie Baltiq Plaza, a dodatkowo będzie to też pierwszy pełny sezon działalności Centrum Filmowego.

Remont będzie się odbywał także na ul. Borchardta. Remont będzie się odbywał także na ul. Borchardta.
Władze miasta jeszcze w trakcie realizacji tych inwestycji podkreślały, że po zakończeniu robót trzeba będzie zabrać się za remonty dróg i kanalizacji deszczowej w okolicy. Zwłaszcza że po tym, jak powstały nowe budynki i utwardzono teren, wody może w ziemię wsiąknąć mniej niż do tej pory.

- Musimy się na to przygotować, stąd takie działania. Po zakończeniu prac będzie możliwy odbiór większej liczby wód opadowych, które będą spływały do zbiornika zlokalizowanego przy Basenie Prezydenta. Poza tym chcemy poprawić estetykę ulic, a zwłaszcza chodników - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Żeby jeździło się wolniej

Zgodnie z projektem przygotowanym przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego, ulica Wybickiego i plac Grunwaldzki pozostaną ulicami jednojezdniowymi, dwupasmowymi z dopuszczalną prędkością 30 km/h. Po obydwu stronach zaplanowano chodniki, parkować będzie można równolegle. Dziś, nie tylko z powodu trwającej inwestycji, zdarza się, że samochody blokują wyjazd z podziemnego parkingu przy Pl. Grunwaldzkim.

Z taką samą prędkością będzie można jeździć po ul. Borchardta i Skwerze Kościuszki. Na ul. Armii Krajowej dopuszczalna prędkość będzie wynosiła 40 km/h.

Na skrzyżowaniach pojawią się wyniesienia, które mają uspokoić ruch. Na skrzyżowaniach pojawią się wyniesienia, które mają uspokoić ruch.
Jako wyniesione zaplanowano skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Plac Grunwaldzki oraz Armii Krajowej i Borchardta. W projekcie pojawia się również próg zwalniający w sąsiedztwie skrzyżowania z ulicą Zygmuntowską.

To wszystko razem - jak zapewniają władze miasta - ma za zadanie uspokoić ruch w śródmieściu.

- Takie były wytyczne Zarządu Dróg i Zieleni w tym zakresie. Pieszych w tym miejscu jest sporo, kierują się w stronę plaży, więc istotnym jest, by zapewnić im w jak najpełniejszym zakresie bezpieczeństwo - przekonuje wiceprezydent Marek Stępa.
Jak najmniej uciążliwe

Pełny koszt może wynieść nawet 8,5 mln zł. Na roboty związane z odwodnieniem miasto pozyskało już wcześniej pieniądze z Unii Europejskiej. Prace drogowe będą finansowane z budżetu miasta. Na razie trwają poszukiwania wykonawcy, który powinien być znany w trzeciej dekadzie maja.

Prace przewidziano na cały rok i będą realizowane etapami, bo w założeniu mają być jak najmniej uciążliwe dla kierowców.

- Ważne, żeby przede wszystkim nie komplikować sytuacji podczas letnich imprez. Chociażby w trakcie festiwalu filmowego, zaplanowanego na wrzesień, prace muszą zostać przerwane - dodaje wiceprezydent Gdyni.

Opinie (139)

  • Mam pytanie?

    A jaka firma to wykona tyle pieniędzy?Ani słowa o zacnej firmie mtm.

    • 11 0

  • ciekawe kiedy się skończą te gdyńskie kolesiowskie układy i ukladziki ,jak to długo jeszcze potrwa ? ... (2)

    i czy kiedyś ktoś to rozliczy ?.

    • 16 1

    • PIS rozliczy.

      • 1 1

    • Jak Szczurek odejdzie. Dlatego wiecie co z nim zrobić w następnych wyborach.

      • 0 0

  • a zatoczka na ulicy Aldony w Orłowie...

    remontowana bo właściciel posesji jest podobno znajomym prezydenta. Było o tym wczoraj we wiadomościach. W Gdyni liczą się układy z ekipą rządzącą, a nie interes społeczeństwa.

    • 19 2

  • jak zwykle centrum Gdyni (1)

    a pogorze gorne plk.dabka czy unruga ???nie mowie juz o puckiej od serpentyn czy na calej prawie dlugosci hutniczej dziura na dziurze!!a tunel lub wiadukt miedzy hutnicza a chylonska to nielaska zrobic>>wszyscy trabia-nigdy nie robione,dalej-drugi pas na kwiatkowskiego w strone pogorza gornego.codziennie po 40 minut stania!!dalej.korek od estakady do zjazdu na obluze czy oksywie.codziennie,to samo tyczy sie z bosmanskiej do centrum.przeciez tam codziennie jest praktycznie Gdynia zakorkowana!!!czemu to nie jest robione??lepiej wybudowac bezsensowna kolejke na kamienna gore,przeznaczyc jak teraz 8 mln zl jak zwykle na remonty do samego cenrtum czy wybudowac punkt widokowy jak przy 10 lutego...czy wreszcie ktos tam z magistratu zacznie troche myslec o ludziach ktorzy codziennie do pracy i z pracy dojezdzaja w horrorze??czy tylko o wlasnym interesie i bezsensownych inwestycjach??juz wejherowo ostatnio wiecej laduje w sowje miasto i mieszkancow niz cala jedna wielka Gdynia.chyba jeszcze wiecej ludzi sie musi wyprowadzic do rumi,redy czy wejherowa i tam placic podatki.wtedy moze magistrat w gdyni cokolwiek zrozumie

    • 18 2

    • Re

      W pełni się zgadzam. 30 lat mieszkam w Gdyni Północnej i pamiętam tylko kosmetyczne poprawki. Drogi którymi jeździłam X-lat temu jeżdżę nadal. Dziura na dziurze , Unruga rozjezdzana jest przez TIRy. W ciągu ostatnich 10 lat na samym Obluzu/Oksywiu/Pogorzu powstało kilka dużych osiedli i przybyła masa mieszkańców. A co z Kosakowem i okolicami? Rumia i dalej?

      • 2 0

  • prymitywne pozoranctwo

    Panowie deCYDENCI, zobaczcie lepiej jak wygląda ul.10 lutego od zjazdu z Morskiej/Śląskiej do Batorego albo przy dworcu PKP czy Sądzie !!! To jest centrum gdzie wszyscy jeździmy (czyt. niszczymy nasze samochody). Miasto powinno płacić za naprawy zawieszenia w naszych autach. Tam są takie dziury i nierówności że progi zwalniające są niepotrzebne. Najbardziej mnie irytują dziury na głównych ulicach Gdyni które nie są usuwane na bieżąco tylko czekają po 2-3 miesiące.

    • 13 1

  • zobaczymy..

    niech zgadnę.. kostka bauma -szarość i gustowny róż ?

    • 9 0

  • Gdynia - miasto powtórnych remontów

    Właśnie zaczął się kolejny remont elewacji dworca PKP.

    • 10 1

  • Jeszcze Morska

    Jak się wymienia ulice w Gdyni do naprawy to w 8 milionach może się jeszcze zmieści naprawa ul. Morskie od dworca PKP Gdynia Główna do przystanku Gdynia Stocznia jadąc w kierunku Chyloni , stan jezdni to totalna katastrofa dziwne że do tej pory tak jest , ani pan Szczurek ani pan Stepa tą trasą nie jeżdżą do domu , a szkoda .
    Jeszcze kwestia STUDZIENEK NA TYM ODCINKU WSZYSTKIE ZAZNACZAM WSZYSTKIE SĄ ZARWANE I TO ZNACZNIE .
    to tyle

    • 11 0

  • Inne dzielnice?

    A co z innymi dzielnicami? Gdynia Północna - Obłuże, Oksywie, Pogórze, Babie Doły. Powstają kolejne osiedla a drogi bez zmian, rozjezdzane przez przybywających mieszkańców gminy Puck, miasta Rumia etc. Dlaczego miasto zapomniała o tych dzielnicach a o Wiczlinie pamięta się i pobocznych uliczkach Centrum? Dlaczego deweloperzy nie dokładają się do zabezpieczenia infrastruktury ??

    • 9 0

  • Baltic Plaza (1)

    przecież nie przystoi, by przy takim wypasionym budynku była taka droga - o to idzie przede wszystkim. Inne ważniejsze trakty, jak wspominana 10 Lutego stoi odłogiem.
    Wszak na plus należy przypisać, że przestrzeń publiczna się zmienia z jedną gorzką uwagą - świat odchodzi od progów spowalniających, czy wyniesionych skrzyżowań - u nas nastała na to moda, kompletnie bezpodstawna.
    Deszczówka - Gdynia jest pionierem dyletanctwa w tej materii - przypominam modernizację kanalizacji deszczowej w osi Al. Piłsudskiego i jej dosłowną eksplozję przy końcowym jej biegu na Bulwarze przy okazji pierwszej nawałnicy jaka się pojawiła po jej oddaniu do użytkowania.

    • 7 0

    • nie Baltic Plaza a BALTIQ PLAZA-mieszkancy sie obrażą.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane