• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Szymon Zięba
16 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.

Odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.



Jakie działania powinni podjąć urzędnicy ws. ulicy Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.

Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.

O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.

Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne



Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.

Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza. Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza.
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.

Powrót do szkół i większe korki



Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.

Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem



Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.

- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.

- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.

Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów



Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.

Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.

W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:

  • al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
  • ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.


Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?



Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera

Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.

Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.

W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.

Opinie (874) ponad 50 zablokowanych

  • Miasto powinno się wycofać z odwrócenia ruchu! (2)

    • 36 20

    • bezwzglednie tak!!!

      ale to nie zadne miasto tylko jeden osiol i baba ktora go pewnie popiera-ta od kocich oczek..Ta dwojka powinna zajmowac sie wycinankami z papieru na Sylwestra a nie tak powazna sprawa jak organizacja ruchu drogowego w miescie.

      • 5 5

    • miasto powinno promować komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów

      zgodnie z zapisami dokumentów strategicznych przyjętych po wielu konsultacjach z mieszkańcami

      • 1 1

  • Mieszkańcy jedno urzędasy drugie. (4)

    Może trzeba wziąć sprawy w swoje ręce. Sfonansuje w pełni przywrócenie do normalości. Zdjąć znaki przemalowac linie i będzie ok. Oni nas mają a d. To my powinniśmy także. Mieszkańców gdańska nieinteresuja wasze interesy i ciemnie układy.

    • 41 12

    • wzięliście przecież

      ktoś wybrał prezydentkę a wczesniej wielokrotnie wybierał jej mentora.
      Nie widzieliście z jakich ludzi to środowisko się składa i jak działają urzędy pod ich zwierzchnictwem? Mało razy narzucano mieszkańcowm irracjonalną wolę UM ?

      • 5 2

    • mieszkańcy jakiej gminy?

      • 0 1

    • Sfinansujesz też koszty wypadków które przez to będą się zdarzać?

      • 0 1

    • Niedługo wybory do samorządów... masz szansę coś zmienić na lepsze.

      • 0 0

  • Samochody ,samochody ...... to nie samochodom ma być wygodnie w mieście. (10)

    Za długo stoisz w korku ? Jedź tramwajem . I nie pisz że dzieci , zakupy itd itp . Każdy wypisuje takie farmazony dla własnej wygody .

    • 30 73

    • Tym tramwajem który blokują samochody? (1)

      Bywasz tam w ogóle?

      • 21 7

      • Czyli samochodziarze sami paraliżują komunikacje publiczną i potem narzekają na nią?

        • 4 4

    • Tym tramwajem, ktory

      5 razy na dobę ma awarie? Ocknij się

      • 17 7

    • I trzy babcie na pięc operacji do siedmiu różnych szpitali, codziennie tak.

      • 2 8

    • Pasażer (1)

      Chyba nie jeździsz tramwajami nie dość że awaryjne to zapchane to jest ich za mało a ogólnie sieć połączeń oraz ich częstotliwość nie wspominając o cenie zakrawa na kpinę

      • 15 5

      • mam takie same doświadczenia

        • 6 3

    • Za to tramwajem, w tłoku jest wygodniej?

      • 6 2

    • (1)

      a dlaczego nie samochodom właśnie ma być wygodnie??? to kierowcy są obciążeni różnymi opłatami, więc powinni być uprzywilejowani - proste.

      • 6 8

      • A jakież to oni opłaty dodatkowe mają? Paliwo? OC? Podatki na utrzymanie dróg miejskich płacą identyczne jak piesi.

        • 1 1

    • nie umiesz przejechać przez przejście rowerem

      jedz autobusem.

      • 2 0

  • jak wprowadzic ankiete czy chcesz płacic podatki (8)

    90% też odpowie że nie ;).
    Nie ma znaczenia co chce wiekszośc tylko jak jest lepiej, a lepiej jest tak.

    • 26 46

    • Dla kogo? (7)

      • 6 10

      • dla mieszkancow poruszajacych sie na rowerach (6)

        • 8 4

        • Rowery nie stoja w korkach...wiec problem ich nie dotyczy. (3)

          Za to setki i tysiace kierowcow wypalaja paliwo i traca nerwy przez jednego administacyjnego pajaca ,ktory zmienil organizacje ruchu!!!!!!

          • 4 4

          • (2)

            Dotyczy bo przejeżdżali Przez piramowicza bardzo niebezpiecznie tam było

            • 4 1

            • No tak, a niestety dla Was... (1)

              Bezpieczeństwo jest najważniejsze... Tchórze!

              • 0 5

              • odezwał się chojrak uciekający przed byle TIRem

                • 1 0

        • nie tylko dla nich (1)

          na wzroście skłonności do korzystania z rowerów korzystają nie tylko rowerzyści, ale wszyscy mieszkańcy

          • 2 2

          • Ale myślisz że to tak przyjemnie siedzieć w samochodzie, czuć jak tyłek rośnie i widzieć tych wszysktich którym się chciało ruszyć? :-)

            • 0 0

  • Spokojnie (1)

    Zaraz wprowadza SPS w SPP. Co to oznacza? Opłaty strefę płatnego stania. Za stanie w korku będziecie płacić 10zl/h w zależności o grubości rury wydechowej.. Oczywiście płatność aplikacja będzie mozliwa

    • 11 6

    • hahahahaha Grzelak zaraz to łyknie

      • 0 1

  • Teraz tylko czekać aż pojawia się kolizje samochodów (1)

    Przy większym i gęstszym ruchu to nieuniknione. Decyzja do bani i do zmiany

    • 29 16

    • akurat czym wiekszy ruch tym bezpieczniej

      jest to oczywiste. zaden dzban wtedy nie jedzie jak wariat

      • 7 2

  • kierofczyki nie odpuszczają. (9)

    Ja czekam teraz na likwidacje zielonych strzałek. Skoro kierowcy nie potrafią z nich korzystać to trzeba je polikwidować dla dobra i bezpieczeństwa wszystkich.

    • 30 56

    • Pfff (1)

      A ja czekam na likwidację rowerów skoro nie potraficie korzystać z ulicy i przejść dla pieszych po których jezdzicie zamiast przeprowadzać rower.

      • 20 11

      • mam dobrą wiadomość dla nas wszystkich:

        nie doczekasz się!

        • 4 7

    • (3)

      Chcecie po prostu po mieście jeździć jak po lesie nie musząc uważać na cokolwiek. Ma być fajnie jak na łące.

      • 9 8

      • To Wy nie uważaliście

        I Wy teraz macie

        • 3 5

      • tak. mając zielone chciałbym bez incydentów mieć możliwość przejechać skrzyżowanie. To tak dużo? (1)

        co obecnie (tam gdzie są strzałki) jest niemożliwe.

        • 5 2

        • Życie

          • 1 1

    • Roferczyki nie odpuszczają

      Jest 21 wiek, ruch samochodowy w wielkich miastach to normalność. Nie można na siłę paraliżować głównych skrzyżowań

      • 8 7

    • O, nazwałeś mnie "kierofczykiem"

      Ale jestem poniżony, czuję się teraz źle. Chlip.

      • 3 2

    • A ja czekam na likwidację

      jazdy rowerem po mieście! czyzby to autor tej bzdury roku?

      • 3 3

  • Chyba (2)

    Trzeba ludziom ułatwiać życie, powinno się !

    Ale w Polsce tylko chyba robi się społeczeństwu na złość ..

    • 23 11

    • ludzie są różniści. Nie zauważyłeś?

      • 2 0

    • Przecież jest ułatwione. Rowerzystom i pieszym.

      • 1 1

  • Miasto niech lepiej (3)

    Słucha mieszkańców

    • 24 9

    • jako mieszkaniec tego miasta

      mówię że teraz jest dobrze i była to super decyzja !

      • 6 2

    • tak, mieszkańcy są różni (1)

      jak się słuchało tylko jednych, to był problem. Pojawili się inni, którzy zaczęli mówić, i sytuacja się poprawiła, ale ci myślący tradycyjnie nie mogą zrozumieć sensu tych zmian.

      • 2 0

      • Bardzo celnie powiedziane.

        • 0 0

  • Jako rowerzysta - Przed zmianą kierunku było faktycznie niebezpieczne. Kierowcy mają w poważaniu drogę/ścieżkę rowerową. (10)

    Dwa razy w ciągu miesiąca jazdy w tym miejscu kierowca wymusił mi pierwszeństwo.
    Raz przednim kołem obiłem się o przednie drzwi auta... Szkód nie było, powymienialiśmy się "pozdrowieniami" i każdy ruszył w swoją stronę. Mam na Policję dzwonić w takich przypadkach? Tylko refleks rowerzystów i przytomność umysłu daje powód do takich statystyk.

    • 28 38

    • Może warto wprowadzic pierwsza w Polsce sygnalizacje dla rowerzystów? (6)

      • 9 13

      • No to na jezdni tez by musiała by tam być

        kierofczyk wie jak sie samemu zaorac :D

        • 10 7

      • Na czym chcesz robić sygnalizację? (4)

        Tam jest ciągła droga rowerowa, ciągłość jezdni jest przerwana - PoRD jasno mówi o pierwszeństwie

        • 6 5

        • I na drodze dla rowerów ktoś szykany postawił? Ah ci Polacy.

          Był świetny filmik to podsumowujący. Najpierw zatłoczone skrzyżowania Indii, Pakistanu, Bangladeszu itp Tysiące pojazdów i bez kolizji. Potem puste skrzyżowanie w Polsce i dzwon dwójki polskich i**otów.

          • 7 2

        • (1)

          czyli nie myśląc może wparować w auto no brawo myśl i przewiduj obowiązuje obie strony

          • 0 1

          • jadę, widzę zwalniającego kierowcę patrzącego w moją stronę

            zwalnia - czyli się zatrzyma. Tak myśli każdy. Tyle, że przed maską typa można zauważyć, że osobnik daje pełen gaz.

            • 0 0

        • PoRD jasno mowi tez o tym, jakie warunki musi spelniac droga dla rowerow.

          Tutaj jest znak na zwyklym, pomalowanym chodniku. Troche jak swinie rumakiem nazwac i dziwic sie potem, ze wieprz w galop nie idzie.

          • 0 0

    • i co nie mogłeś tam zwolnić (1)

      czy ja mam robić zdjęcia rowerzystom i wysyłać na policję za wasze łamanie przepisów?

      • 1 2

      • I co, nie mogłeś przepuścić rowerzystów?

        Panie Jarku
        Czy mam nagrywać wszystkich wymuszających pierwszeństwo na rowerzystach i wysyłać na policję? Pół dnia bym stracił.

        • 0 0

    • jako pieszy też czuję sie niebezpiecznie na chodniku muszę rozglądać za rozpedzonym rowerzystą którzy w wiekszości mają gdzieś pieszych i innych uczestników drogi jezdni ścieżki rowerowej przejść dla pieszych, nie jesteście panami na drogach chodnikach ścieżkach rowerowych i myślenie dotyczy wszystkich jak przecinasz drogę to myśl o tym że ktoś nie myśli zasada wzajemnego zaufania obowiązuje wszystkich

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Type R to sportowa odmiana:

 

Najczęściej czytane