• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Szymon Zięba
16 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.

Odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.



Jakie działania powinni podjąć urzędnicy ws. ulicy Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.

Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.

O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.

Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne



Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.

Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza. Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza.
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.

Powrót do szkół i większe korki



Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.

Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem



Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.

- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.

- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.

Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów



Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.

Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.

W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:

  • al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
  • ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.


Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?



Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera

Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.

Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.

W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.

Opinie (874) ponad 50 zablokowanych

  • Jeśli "Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni" twierdzi że gdy pojawi się inne rozwiązanie to zostanie przywrócony poprzednia organizacja ruchu.
    Już mam nowe rozwiązanie, pan dyrektor do zwolnienia na etat sprzątacza a nowy dyrektor pochwali się się przywróceniem poprzedniej organizacji ruchu czym zaskarbi sobie zadowolenie swoich pracodawców czyt. mieszkańców miasta Gdańska.Pan Wawrzonek chyba zapomniał o tym że on pracuje dla nas a nie my dla niego.

    • 25 7

  • Urzędnicy chyba sa specjalnie zakorkować miasto (3)

    Chyba ze są tacy głupi.

    • 18 5

    • Tak. Bo tak jest bezpieczniej. (2)

      Nie ma innej metody na zdyscyplinowanie patologi na 4kołach jak korki.
      Jest korek to grzecznie jeździcie zgodnie z ograniczeniami prędkości.
      O to właśnie chodzi.

      • 1 3

      • Patologia to jeździ w ciasnych koszulkach i kaskach na głowie, które uciskają mózg

        • 2 2

      • Niestety możesz mieć rację.

        A to wszystko dlatego, ze 100 lat temu kobiety dostały prawo głosu. Od tego czasu powstał tzw. socjalizm - zbiór poglądów, u którego podstawy leży strach przed życiem i wszystkimi jego przejawami. Póki rządzili mężczyźni (odważni i waleczni) a nie bojaźliwe kobiety, świat dobrze funkcjonował - teraz w imię strachu/bezpieczeństwa ogranicza się wszystko co potencjalnie jest niebezpieczne, co stwarza ryzyko, co jest niezależne, co wymaga odwagi...

        • 2 2

  • A nie moga na Piramowicza polozyc progi spowalniajace aby bylo i praktycznie i bezpiecznie? (2)

    • 7 10

    • Już są i nie działają (1)

      Tu nie chodzi o to żeby jechali wolniej, tylko żeby ustępowali rowerzystom a nie wjeżdżali w nich

      • 4 1

      • Tunel dla rowerzystow pod Piramowicza by zalatwil sprawe.

        • 0 2

  • (2)

    Redaktor Zięba nieźle popłynął. Jaka większość mieszkańców? W sensie kierowcy czy oddający głos w zabawowej ankiecie? Bo ani w jednym przypadku, ani w drugim nie jest to większość. Natomiast pojawia się pytanie skąd taka zaciekłość redaktora w uderzającym w tak dramatyczne tony artykule.

    • 13 23

    • (1)

      a ty oczywiście reprezentujesz większość

      • 3 4

      • Ja tylko zwracam uwagę na manipulacje redaktora Zięby.

        • 5 0

  • Przestańcie biadolić...życie jednego pieszego lub rowerzysty jest więcej warte niż te 300 m objazdu...

    • 11 22

  • czy rowerzystów nie obowiązują przepisy ruchu drogowego? (2)

    np. zielone światło dla pieszych- żaden rowerzysta - żaden- nie zatrzymuje się!

    daltoniści?

    • 24 14

    • Żaden?

      I bez światła się zatrzymują. Nie tłumacz swojego chamstwa tym, że pięć lat temu ktoś był chamem

      • 8 3

    • A kiwrowcy? Czerwone plus zielona strzalka i 99% nawet nie zwalnia

      • 2 3

  • Trudno przyznać się do błędu.

    Szkoda że chcą utrzymać swoją decyzję...

    • 16 9

  • ankieta o ankiecie

    ludziska nie chcą zmienić zdania i dalej 80 % , pani prezydent co robić ?

    • 9 5

  • Ideologia zamiast racjonalnych decyzji (1)

    Od pewnego czasu podejmuje się ideologiczne decyzje przeciwko użytkownikom samochodów dla rowerzystów. Ale PL to nie Holandia i rowery nigdy nie będą tutaj najważniejszym środkiem transportu. Nawet jak cała ekipa Dulkiewicz, w co wątpię, przesiądzie się na rowery.

    • 17 11

    • tam też nie są

      Holendrzy używają rowerów na bardzo krótkie odległości , sklep ,szkoła ,sąsiad , reszta to opwieści

      • 3 0

  • Jeśli miasto wycofa się ze zmiany, strzyknę grupę rowerzystów, która skutecznie zablokuje wyjazd... (13)

    z Piramowicza, legalnie jeżdżąc w tę i z powrotem... kierowcy utkną w takich korkach, że poproszą miasto o obecne rozwiązanie...

    • 9 38

    • to postawie ci znak stop (1)

      • 7 3

      • To po zatrzymaniu i tak można wejść na przejście i blokować

        • 2 1

    • Ja bym (1)

      skrzyknęła, a nie strzyknęła... ale cóż wymagać od rowerzysty....

      • 8 2

      • dokładnie

        • 5 1

    • Super pomysł!

      • 2 2

    • (1)

      Czyli podpowiadasz jak mają zrobić kierowcy ok. Proszę właściciela jakiegoś np. Stara w wiadomym stanie, byleby jechał i był sprawny technicznie i niech sobie go postawi na tym twoim przejeździe/przejściu dla pieszych, tak przypadkiem się popsuł, postawi trójkąt ostrzegawczy i niech sobie stoi przez tydzień, i co mu zrobisz zgodnie z prawem?Mandat mu wystawisz? nie da się go przepchnąć i twój tok rozumowania pokazuje że kij ma dwa końce więc nie bądź tak mało inteligentny, postaraj się wymyślić coś innego.

      • 7 2

      • Ale to jest pomysł na blokadę Piramowicza aby było bezpieczniej czy na co?

        • 1 2

    • (1)

      Do szkoły nauczyć się pisać najpierw! a nie żółć wylewasz.

      • 6 0

      • Jak widać nie rozumiesz treści czyjejś opinii co dowodzi potrzeby twojej edukacji szkolnej.

        • 1 1

    • A co sobie wstrzykniecie z ta grupa?

      Jak marichunanem w strzykawkach to my zadzwonimy po ijo ijo...aby was zabrali ...

      • 5 0

    • I to właśnie jest terroryzm

      • 5 0

    • A kolorowe gacie też już masz? ;)

      • 0 0

    • Blokada

      Rozjade cię z uśmiechem na ustach frajerze.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Okrągły znak z czerwoną obwódką i białym tłem oznacza:

 

Najczęściej czytane