• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Abarth wraca

BaWo
11 marca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
Grande Punto Abarth - Włosi próbują wskrzesić swoją legendę motoryzacji. Grande Punto Abarth - Włosi próbują wskrzesić swoją legendę motoryzacji.

Włosi znów mają powody do zadowolenia. W Turynie, w obecności władz miejskich i kościelnych oraz zaproszonych dealerów tej marki z Włoch, uroczyście otwarto na nowo zakład i siedzibę marki Abarth.



Firma założona w 1949 roku przez Carlo Abartha zajmowała się przez dziesięciolecia podrasowywaniem seryjnych fiatów. Była dla włoskiej marki tym, czym jest dla mercedesa AMG, a dla forda Shelby.

Z bram manufaktury sygnowanej znakiem skorpiona wyjeżdżały z resztą nie tylko Fiaty, ale także Renault, Alfy Romeo i Simki. Inżynierowie Abartha opanowali do perfekcji podkręcanie czterocylindrowych silników niewielkich aut. Zajmowali się też zawieszeniem, a od czasu do czasu pokazywali własne samochody.

Po przejęciu przez Fiata rola Abartha powoli malała, aby w latach dziewięćdziesiątych stać się tylko jedną z linii seryjnych produktów koncernu z Turynu. Jego reaktywacja ma pomóc koncernowi wejść do ekskluzywnej grupy producentów pojazdów - legend.

Nowa siedziba spółki Abarth & C. Spa, ulokowana w Turynie mieści pod jednym dachem biura projektowe, produkcję i laboratoria. Na 23 tys. m kw. będzie pracować około setka inżynierów i wysoce wykwalifikowanych techników.

Tak jak przed pół wieku, z początku Abarth będzie firmował swoim znakiem najmniejsze samochody koncernu. Obok Grande Punto Abarth będzie to 500 Abarth, którego premiera odbędzie się już na dniach na salonie motoryzacyjnym w Turynie. Kultowy remake maluszka napędzany jest 150-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra. Pozwala mu to na uzyskanie prędkości maksymalnej 208 km/h i zaledwie 8 sekund do setki.
BaWo

Opinie (17) 3 zablokowane

  • Wloski samochod to jednak shit w porownaniu do BMW (6)

    jeszcze nie zaden wloski samochod nie wyscignal ani na swiatlach tez nie byl pierwszy
    ja zawsze naciskam pedal gazu (bo mam gaz hehe) do dechy i jazda jazda

    • 0 0

    • zwłaszcza Ferrari :)))) (1)

      • 0 0

      • Z zientarskim za kierownica

        • 0 0

    • ty chlopak, nie obraz sie ale chyba musisz byc kibicem Prokomu Arki !!! (1)

      Nie dość ,ze pisać nie potrafisz to jeszcze sie lansujesz na gwiazde !!!

      • 0 0

      • zgadlas palo

        na lechie tez chodze bo mam blizej

        • 0 0

    • ABARTH (1)

      BURAKU , NAUCZ SIĘ NAJPIERW ORTOGRAFII I STYLISTYKI BO TO CI JEST OBCE A DOPIERO PÓŹNIEJ MĘDRKUJ. ZAŁOŻĘ SIĘ , ŻE TE TWOJE BMW PAMIETA JESZCZE TOWARZYSZA GIERKA(MA CO NAJMNIEJ 30 LAT) WIĘC Z CZYM DO LUDZI?ZWALAJĄ MNIE Z NÓG TACY JAK TY CO CHALĄ SIĘ NIEMICKIM SZROTEM TUDZIŻ DRESWAGONEM I UWAŻAJĄ NIEMIECKI SAMOCHÓD ZA PĘPEK ŚWIATA.TYPOWY POLACZEK BURACZEK ZKOCHANY W NIEMIECKICH JEŹDZIDŁACH I NIE ZNAJĄCY SIĘ NA MOTORYZACJI. DS

      • 0 0

      • niemieckie sa zajebiste

        i jest duzo czesci na szrocie

        • 0 0

  • Włoski tuning

    powinien być każdym ich samochodzie. Innymi słowy poprawić felery z seryjnych wozów.

    • 0 0

  • Odprasować?

    Firma Abarth zajmować się będzie odprasowywaniem samochodów marki FIAT. A to ciekawe! Ja w latach siedemdziesiątych odprasowałem swojego malucha w elementy silnika Abarth, jak np. gaznik dwugardzielowy, wałek rozrzadu i inne. Firma, która miała duże sukcesy na rajdowych szlakach. Dobrze, że wraca! Życzę sukcesów.

    • 0 0

  • Hmmmmm

    150 KM tylko?? Skromnie strasznie.... Dobrze że to chociaż z silnika wspomaganego turbinką (da się zczipować tak do 170KM) ALe i tajk konkurencja jest daleko z przodu już :( Chciażby Ibiza FR czy Clio RS...

    • 0 0

  • Chłopaczku, gdzie Clio a gdzie Fiat 500! 150bhp w takim maluchu to istny ogień z d... To ma byćsamochód a nie odrzutowiec ;]

    • 0 0

  • (2)

    Chłopaczku to se do kolegów mów a nie do mnie kolego. Pięćsetka jest niewiele mniejsza niż Clio..... Porównać w sumie ja można do nowego Twingo RS - tam ma być 133KM czyli też mało. A ja w porównaniu do Clio pisałem o Grande Punto ;) Tam siedzi ten sam silniczek co w 500 :P

    • 0 0

    • tam nie siedzi ten sam silniczek

      • 0 0

    • 150PS ma podstawowy GP Abarth..

      ..za dopłatą opcja essesse/SS 30PS.. I styknie, po co więcej w miejskim aucie?

      • 0 0

  • nigdy niemieckiego szmelcu

    • 0 0

  • Wszystko fajnie ale nadal to Fiat i to eliminuje ten pojazd.

    • 0 0

  • To nie Fiat tylko ABARTH GRANDE PUNTO :)
    i ABARTH 500, pewnie będzie i ABARTH BRAVO itp. ;)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane