- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (140 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (95 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Włosi znów mają powody do zadowolenia. W Turynie, w obecności władz miejskich i kościelnych oraz zaproszonych dealerów tej marki z Włoch, uroczyście otwarto na nowo zakład i siedzibę marki Abarth.
Firma założona w 1949 roku przez Carlo Abartha zajmowała się przez dziesięciolecia podrasowywaniem seryjnych fiatów. Była dla włoskiej marki tym, czym jest dla mercedesa AMG, a dla forda Shelby.
Z bram manufaktury sygnowanej znakiem skorpiona wyjeżdżały z resztą nie tylko Fiaty, ale także Renault, Alfy Romeo i Simki. Inżynierowie Abartha opanowali do perfekcji podkręcanie czterocylindrowych silników niewielkich aut. Zajmowali się też zawieszeniem, a od czasu do czasu pokazywali własne samochody.
Po przejęciu przez Fiata rola Abartha powoli malała, aby w latach dziewięćdziesiątych stać się tylko jedną z linii seryjnych produktów koncernu z Turynu. Jego reaktywacja ma pomóc koncernowi wejść do ekskluzywnej grupy producentów pojazdów - legend.
Nowa siedziba spółki Abarth & C. Spa, ulokowana w Turynie mieści pod jednym dachem biura projektowe, produkcję i laboratoria. Na 23 tys. m kw. będzie pracować około setka inżynierów i wysoce wykwalifikowanych techników.
Tak jak przed pół wieku, z początku Abarth będzie firmował swoim znakiem najmniejsze samochody koncernu. Obok Grande Punto Abarth będzie to 500 Abarth, którego premiera odbędzie się już na dniach na salonie motoryzacyjnym w Turynie. Kultowy remake maluszka napędzany jest 150-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra. Pozwala mu to na uzyskanie prędkości maksymalnej 208 km/h i zaledwie 8 sekund do setki.
Opinie (17) 3 zablokowane
-
2008-03-11 09:19
Wloski samochod to jednak shit w porownaniu do BMW (6)
jeszcze nie zaden wloski samochod nie wyscignal ani na swiatlach tez nie byl pierwszy
ja zawsze naciskam pedal gazu (bo mam gaz hehe) do dechy i jazda jazda- 0 0
-
2008-03-11 09:25
zwłaszcza Ferrari :)))) (1)
- 0 0
-
2008-03-11 10:25
Z zientarskim za kierownica
- 0 0
-
2008-03-11 16:17
ty chlopak, nie obraz sie ale chyba musisz byc kibicem Prokomu Arki !!! (1)
Nie dość ,ze pisać nie potrafisz to jeszcze sie lansujesz na gwiazde !!!
- 0 0
-
2008-03-11 16:20
zgadlas palo
na lechie tez chodze bo mam blizej
- 0 0
-
2008-03-11 19:14
ABARTH (1)
BURAKU , NAUCZ SIĘ NAJPIERW ORTOGRAFII I STYLISTYKI BO TO CI JEST OBCE A DOPIERO PÓŹNIEJ MĘDRKUJ. ZAŁOŻĘ SIĘ , ŻE TE TWOJE BMW PAMIETA JESZCZE TOWARZYSZA GIERKA(MA CO NAJMNIEJ 30 LAT) WIĘC Z CZYM DO LUDZI?ZWALAJĄ MNIE Z NÓG TACY JAK TY CO CHALĄ SIĘ NIEMICKIM SZROTEM TUDZIŻ DRESWAGONEM I UWAŻAJĄ NIEMIECKI SAMOCHÓD ZA PĘPEK ŚWIATA.TYPOWY POLACZEK BURACZEK ZKOCHANY W NIEMIECKICH JEŹDZIDŁACH I NIE ZNAJĄCY SIĘ NA MOTORYZACJI. DS
- 0 0
-
2008-03-11 19:47
niemieckie sa zajebiste
i jest duzo czesci na szrocie
- 0 0
-
2008-03-11 09:42
Włoski tuning
powinien być każdym ich samochodzie. Innymi słowy poprawić felery z seryjnych wozów.
- 0 0
-
2008-03-11 10:16
Odprasować?
Firma Abarth zajmować się będzie odprasowywaniem samochodów marki FIAT. A to ciekawe! Ja w latach siedemdziesiątych odprasowałem swojego malucha w elementy silnika Abarth, jak np. gaznik dwugardzielowy, wałek rozrzadu i inne. Firma, która miała duże sukcesy na rajdowych szlakach. Dobrze, że wraca! Życzę sukcesów.
- 0 0
-
2008-03-11 10:23
Hmmmmm
150 KM tylko?? Skromnie strasznie.... Dobrze że to chociaż z silnika wspomaganego turbinką (da się zczipować tak do 170KM) ALe i tajk konkurencja jest daleko z przodu już :( Chciażby Ibiza FR czy Clio RS...
- 0 0
-
2008-03-11 11:39
Chłopaczku, gdzie Clio a gdzie Fiat 500! 150bhp w takim maluchu to istny ogień z d... To ma byćsamochód a nie odrzutowiec ;]
- 0 0
-
2008-03-11 12:53
(2)
Chłopaczku to se do kolegów mów a nie do mnie kolego. Pięćsetka jest niewiele mniejsza niż Clio..... Porównać w sumie ja można do nowego Twingo RS - tam ma być 133KM czyli też mało. A ja w porównaniu do Clio pisałem o Grande Punto ;) Tam siedzi ten sam silniczek co w 500 :P
- 0 0
-
2008-03-12 07:11
tam nie siedzi ten sam silniczek
- 0 0
-
2008-03-12 15:35
150PS ma podstawowy GP Abarth..
..za dopłatą opcja essesse/SS 30PS.. I styknie, po co więcej w miejskim aucie?
- 0 0
-
2008-03-11 19:44
nigdy niemieckiego szmelcu
- 0 0
-
2008-03-11 22:26
Wszystko fajnie ale nadal to Fiat i to eliminuje ten pojazd.
- 0 0
-
2008-03-12 09:51
To nie Fiat tylko ABARTH GRANDE PUNTO :)
i ABARTH 500, pewnie będzie i ABARTH BRAVO itp. ;)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.