• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Amerykanin i trumna Królewny Śnieżki

Bawo
20 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Takim Volvo jeździł Zbigniew Cybulski. Takim Volvo jeździł Zbigniew Cybulski.

Nie było dotąd bowiem sytuacji, aby sezon klasycznej motoryzacji rozpoczął się już w lutym. Pierwsze pojazdy pojawiły się na drogach już dwa weekendy temu, wyprzedzając tym samym, i tak bardzo odważnie zaplanowane, klasyczne rozpoczęcie sezonu pod Ergo Areną, o prawie dwa miesiące! My przed sezonem postanowiliśmy pokazać dwa ciekawe, klasyczne auta, które nie pojawiały się dotąd na trójmiejskich zlotach klasycznej motoryzacji.



Wygląda na to, że - jeżeli pogoda się nie zmieni i na drogi nie wyjadą solarki - 6 kwietnia spotkamy się już w pełni rozruszani. - Zapraszamy każdego właściciela pojazdów wyprodukowanych przed rokiem 1989, lub jeśli produkcja danego modelu rozpoczęła się najpóźniej w roku 1989, wyjątek stanowią pojazdy polskiej produkcji - mówi Piotr Pepesz Spieglanin, z klubu Trójmiasto Klasyczne. - Zasady spotkania pozostają niezmienne. Będziemy rozstawiać auta rocznikowo, natomiast dla odwiedzających będzie wydzielony osobny parking. Jak zawsze ruszaniu z piskiem, słuchaniu głośnej muzyki i zachowaniu niegodnemu klasycznego auta mówimy klasyczne i stanowcze nie.

Wyjątkowo sprzyjającą aurę, jeszcze przed oficjalnym otwarciem sezonu, wykorzystują za to forumowicze z Youngtimers Trójmiasto, którzy zdążyli spotkać się już dwa razy - w Walentynki i Dzień Kobiet.

Klasyczny amerykanin na gdańskim Przymorzu, La Salle z 1937 roku. Klasyczny amerykanin na gdańskim Przymorzu, La Salle z 1937 roku.
Niewątpliwą gwiazdą wśród aut, które jeszcze czekają w zamknięciu na swój czas, jest piękny La Salle z 1937 roku. Odbudowany samochód wyceniono na nieco absurdalną kwotę 259 tysięcy złotych, co nie oznacza, że nie warto zatrzymać się w obszernej hali firmy Auto House na Przymorzu, choćby po to, aby sobie na niego popatrzeć. Do Polski nieczęsto trafia marka, która powstała w 1927 roku w General Motors, jako pomost pomiędzy luksusowym Cadillakiem a mieszczańskim Buickiem. Większość aut tej marki powstawało w oparciu o tańsze projekty Cadillaca i na tej samej taśmie, ale były od niego o połowę tańsze. Marka zginęła z rynku po II wojnie światowej.

W czasie kiedy La Salle odchodził w przeszłość, tysiące kilometrów dalej pewna skandynawska firma stworzyła projekt "PV", który pozwolił jej wejść na rynki Europy, a wkrótce USA. Dekadę później człowiek, który stworzył legendarną PVkę, Helmer Pettersson, postanowił podbić rynek amerykański eleganckim GT. Auto wyjechało na własnych kołach w 1961 roku. Tak powstało kultowe Volvo P 1800, korzystające z prostej techniki PV i Amazona, składane w Wielkiej Brytanii i popularne w USA. To pojazd, którym poruszali się Simon TemplarZbigniew Cybulski. Simon Templar, czyli popularny "Święty" jeździł P 1800, ponieważ Jaguar się spóźnił z dostarczeniem modelu E-Type.

Volvo PV w późnej wersji "Jaktvagnen", można oglądać w salonie marki. Volvo PV w późnej wersji "Jaktvagnen", można oglądać w salonie marki.
Na wystawie firmy Volvo Drywa stoi obecnie bardzo ładnie odrestaurowane PV w późnej wersji "Jaktvagnen", czyli kombi-coupe, pokazanej w 1971 roku. Ze względu na kształt tyłu i duże przeszklenie, złośliwi nazywali ten model "trumną królewny Śnieżki". Auto jest własnością syna właściciela salonu.
Bawo

Miejsca

Opinie (15)

  • Oby pod ERGO było ciekawiej niż w walentynki i dzień kobiet (1)

    Klasyków nie było wcale. Kilka Polonezów i Golfów I, II, a reszta to Golfy III albo Peugeot 406, które paliły gumę na parkingu podziemnym duzego centrum handlowego... GRATULACJE!

    • 9 2

    • Niesamowite, o tym piszczeniu opon pod centrum handlowym to dzielnicowemu donies ;) Szlachta taka jak Ty przeciez w lutym rozbija sie klasykiem pod Grand Hotelem.

      • 0 0

  • a po co ta informacja że auto jest syna właściciela salonu? (6)

    • 18 2

    • a po co piszesz (3)

      skoro nic nie masz do powiedzenia?

      • 1 12

      • (2)

        co? synalek się oburzył? tatuś na pocieszenie ci kupi nowe porsche

        • 7 0

        • sam sobie moge kupic (1)

          cebulo, wracaj lepiej na kase, bo cie wywala z roboty

          • 2 1

          • już biegnę mój bogaczu!! A jak nie będę miał grosika wydać to mi podarujesz czy zrobisz awanturę na pół marketu jak zwykle bidoczku?

            • 2 0

    • ale macie problemy... :)

      • 1 2

    • Żebyś wiedział z kim pertraktować w sprawie odsprzedaży :-)

      • 6 0

  • "Jaktvagnen" - by wszyscy wiedzieli co wozisz w bagażniku. (1)

    • 3 0

    • żeby teściowa miała dobre widoki...

      • 1 0

  • aaa to widzę, że Panowie z tych "lepsiejszych" (3)

    cyt. "Jak zawsze ruszaniu z piskiem, słuchaniu głośnej muzyki i zachowaniu niegodnemu klasycznego auta mówimy klasyczne i stanowcze nie"

    żeby nie było - po prostu nie lubię nadawania czemuś maniery i bon ton bo śmiesznie jak tutaj to wychodzi...

    • 5 9

    • Hehe (2)

      No, golfikiem nie poszalejesz. Musisz jechac do Pruszcza swirowac blachary.

      • 4 3

      • Tu się troszkę mylisz bo golfa nie posiadam, jeżdżę Astrą J dla Twojej informacji (nie, nie hatchback - kombi :) ). Natomiast wiem o czym piszę bo w studenckich czasach miałem Garbusa. Dbałem o niego zresztą po 7 latach sprzedałem z prawdziwym żalem ale i z ponad 3 tysiami zysku więc był mocno zadbany. Na zlotach garbusów nie było napinania się większość osób również miała samochody bardzo zadbane, kto chciał na luzie odpalał grilla i popijał piwko, inna grupka dyskutowała o motoryzacji bardziej na poważnie, ogólnie na takich zlotach był mega klimat. Nie było natomiast przesadnej napinki. Zresztą warto sobie zobaczyć jak wyglądają zloty choćby w UK, gdzie są samochody nie takie jak w Polsce (bo i ludzie więcej kaski mają) natomiast na zlotach właśnie jest lajtowy klimat każdy gada z kim mu pasuje wszyscy są wzajemnie mili bo łączy ich zamiłowanie/pasja/hobby a nie zerkają czy ktoś ma lepszy samochód od niego i polerując wyimaginowane rysy z zaciętą miną :P

        • 5 0

      • rasizm wychodzi z wielkomiejskiego blokowiska jak chemia z margaryny

        • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co roku na terenie Trójmiasta odbywają się Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski. Jak nazywa się to wydarzenie?

 

Najczęściej czytane