- 1 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (161 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (242 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (265 opinii)
Optymalizacja projektu przebudowy ul. Chwarznieńskiej
- Czy Gdynia zrezygnowała z przebudowy witomińskiego odcinka Chwarznieńskiej ? - pytają nasi czytelnicy. Władze miasta odpowiadają, że pomysłu nie zarzucono, a obecnie trwają prace nad optymalizacją projektu, po tym, jak z powodu wysokiej ceny, nie udało się rozstrzygnąć pierwszego przetargu. Zapowiadają też przebudowę wjazdu na obwodnicę w stronę Gdańska dla jadących z kierunku Chwarzna, gdzie pojawi się dodatkowy prawoskręt.
Gdynia chciała przeznaczyć na realizację inwestycji 69 490 862,83 zł brutto, a więc 10 mln zł mniej od tańszej oferty.
W styczniu Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni odpowiedzialny za jej rozwój ogłosił, że przetarg został unieważniony z powodu zbyt wysokiej ceny i nie będzie powtórzony.
Chwarznieńska w Gdyni: zmiana koncepcji, bo oferty zbyt drogie
- Koncepcja prezentowana jesienią nie zawierała błędów projektowych i była możliwa do realizacji, jednakże kwoty oferentów w przetargu okazały się wyższe niż środki zarezerwowane na to zadanie - mówi wiceprezydent, przyznając jednocześnie, że gdyby oferta była tańsza, doszłoby do realizacji.
Stało się inaczej, więc zdecydowano, że zmieniona zostanie koncepcja premiująca w początkowym wariancie pojazdy komunikacji miejskiej i rowerzystów.
Pojawiły się informacje, że najbardziej prawdopodobną opcją jest stworzenie wahadłowego pasa ruchu, z którego korzystaliby kierowcy autobusów i kierowcy w zależności od pory dnia. Nigdy nie zostały oficjalne potwierdzone przez władze miasta.
Obecnie urzędnicy wyjaśniają, że trwają analizy i prace nad optymalizacją projektu. Nie zapadły też decyzje dotyczące budowy zbiornika retencyjnego na działkach na Witominie (mimo to działkowcy otrzymują nakazy opuszczenia terenu) i remontu ul. Hodowlanej, gdzie wyboje codziennie niszczą zawieszenie wielu aut. Obydwa zadania miały być realizowane razem z przebudową Chwarznieńskiej jako jedna inwestycja.
Obwodnicy przez las nie będzie
Wiadomo za to, jakie wydatki poniesiono do tej pory w związku z planowaną inwestycją. Było to blisko 1,4 mln zł.
- W tej kwocie zawiera się m.in. wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej, badań geotechnicznych, prac geodezyjnych oraz aktualizacja kosztorysu - wyjaśnia Łucyk.
Dodaje, że nie ma szansy powrotu do koncepcji obwodnicy Witomina poprowadzonej przez las, która była rozważana w 2014 roku.
Będzie dodatkowy pas do wjazdu na obwodnicę
W ostatnich dniach urzędnicy zaproponowali nowy pomysł na rozładowanie korków dla jadących z zachodnich dzielnic Gdyni w kierunku obwodnicy. Pomóc ma w tym dodatkowy prawoskręt dla jadących w kierunku Gdańska. Jest potrzebny, bo codziennie tworzy się tam kolejka aut oczekujących na wjazd.
- Pierwszym etapem jest stworzenie koncepcji, która będzie wyznaczała zakres projektowy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący klubu radnych Samorządności Wojciecha Szczurka.
Rozstrzygnięcie przetargu na jej wykonanie zaplanowano na 6 maja. Jeśli przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie, w trakcie wakacji powinna być gotowa. Później rozpocznie się etap projektowy.
Według rozważanych wariantów jest zmiana organizacji ruchu polegająca na dobudowaniu dodatkowego pasa dla skręcających w prawo w kierunku obwodnicy w Gdańsku. Dotychczasowy pas miałby zostać pasem do jazdy na wprost i później służyć do skrętu w prawo w kierunku obwodnicy na Chyloni.
Władze Gdyni przewidują, że prace budowlane rozpoczną się w 2022 roku.
Miejsca
Opinie (192) 9 zablokowanych
-
2019-04-26 13:21
Jak tam można nie zrobić bezkolizyjnych wjazdów/zjazdów? Szczególnie w stronę Chylonii
- 21 11
-
2019-04-26 13:19
2022 rok? To powinno być już dawno zbudowane. Zero myślenia do przodu
- 21 10
-
2019-04-25 20:38
Czegoś to nie rozumiem..?
Miasto Gdynia na wskazaną inwestycję chce i może przeznaczyć 69.490.862,67 zł i ok.
Ogłasza przetarg-też ok. Do przetargu zgłaszają się tylko....dwie firmy..? I co ?
A to, że pierwsza i druga mówią ok wchodzimy w temat ale firma nr.1 jak dołożycie jeszcze 10 mln zł,
a firma nr.2- chce jeszcze 34 mln.zł-więcej..??? Ludzie za co ? Tu do przebudowy jest chyba nie cały 1 km ulicy....Jak wynika z tego materiału ..to dopiero będzie tworzona koncepcja, pózniej zakres -projektowy. O co chodzi??? Skąd teraz i tak wcześnie ( firma nr.1 i nr.2) -już wiedzą ile to będzie kosztowało.???? Nie jestem na bieżąco ale wybudowanie 1 km autostrady chyba średnio kosztuje 36 mln.zł (9.61 mln.euro)- i co można trafić na trasie przyszłej budowy wie tylko ten co przy tym pracował...Największe zagrożenie-to ekolodzy- bo żabki, a to roślinki,a są po drodze wąwozy, lasy-rezerwaty,-skarpy i bagna, budynki gospodarskie itp). Myślę,że czas najwyższy skończyć z monopolem/ to są lata przyzwyczajeń,że było można dobrze zarobić i długo też robić/ i czas szukać w województwie innych wykonawców( firmy budowlano-drogowe) lub nawet po za województwem Pomorskim.I dobra rada-zdecydowanie obniżyć cenę "wyjściową każdego już kontraktu...Po co szastać milionami ... Jak sięgam pamięcią to kiedyś taki- medium-small monopoly-"a/la wyłączność" na Wybrzeżu miała firma firma MEGA Gdynia ul.Hutnicza 40. Było jeszcze jako malutka taka- konkurencja Przedsiębiorstwo Drogowe Gdynia....- 21 8
-
2019-04-25 19:28
komunikacja
Grozi nam zapaść komunikacyjna panie Lucyk
- 23 12
-
2019-04-25 07:29
Optymalizacja.... (2)
.... znowu tylko farba.
- 94 11
-
2019-04-25 11:51
Ehh (1)
Gdyby ta farba jeszcze chociaż dobra była, a ten syf którym malują ściera się natychmiast stwarzając niebezpieczeństwo na drogach :(
- 13 6
-
2019-04-25 18:45
Stwarzajac okazje do kolejnego przetargu.....
- 17 0
-
2019-04-25 18:23
Dajcie spokoj z tymi drogami
wybudujmy lepiej kolejny kosciol, kolejke gorska, wyciag do nart wodnych lub system elektrycznych łyżworolek - bo tego tak naprawde oczekuja Gdynianie.
- 24 10
-
2019-04-25 17:54
Blokada
Zablokować rano i nie puszczać go do pracy.
Sam zrezygnuje !!!- 24 9
-
2019-04-25 16:53
to jest jakas kpina ze wszystkich
jest miejsce na to zeby poszerzyc ta ulice. w chinach kazaliby sie wyprowadzic w 2 tygodnie bo jest inwestycja z odszkodowaniem.tutaj nie mozna sobie mieszkancami poradzic?? nie chca odskodowania i wyporwadki buldozery wjezdzaja i koniec a nie kombinowanie jak kon pod gore.ten plan ulicy to sobie moe pan prezydent z doradcami na demptowie zrobic ale nie tutaj.tutaj potrzebne sa takie dwie drogi jak od chwarzna do witomina i to na wczoraj!!
- 32 5
-
2019-04-25 16:52
Blokada ulic, żeby zaczeli remontować
Jak nie macie pomysłu na projekt, to po prostu zróbcie nowa nawierzchnie Chwarznieńskiej i Hodowlanej - bo to wstyd, główna droga dojazdowa dla turystów i z lotniska - a tu takie dziury. Pan Prezydent jeździ tam codziennie, ale oczywiście wóz służbowy, to się nie martwi. Może trzeba przynosić kamloty z dziur w ulicach na biurko p. Prezydenta. bo faktycznie na kwiaty jest, na projekty też, ale na jakąkolwiek realizacje to 2022 - śmieszne. może trzeba polokować trochę ulice i coś zadziałać, bo inaczej nie da rady. Gdynia dziurawa a nie nowoczesna
- 34 3
-
2019-04-25 15:59
Jak może być lepiej skoro inwestycjami w Gdyni rządzi człowiek nie mający o tym zielonego pojęcia (sportowiec !!!!!).Wszystkich którzy mają dobre zawieszenie serdecznie zapraszamy na Hodowlaną.
- 32 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.