• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Arteon - najładniejszy VW w historii?

Michał Jelionek
29 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Po zakończeniu produkcji lubianego przez kierowców modelu CC, włodarze Volkswagena zapowiedzieli, że szybko znajdą jego następcę. Jak powiedzieli, tak też zrobili. Do salonów dealera Plichty wjechał właśnie Arteon, Volkswagen Arteon. Poznajcie nowego w niemieckiej rodzinie.



Czy podoba ci się nowy VW Arteon?

Włodarze Volkswagena postawili sprawę jasno, powiedzieli: chcemy mieć w swojej ofercie przestronny samochód ze sportowym zacięciem i funkcjonalnym wnętrzem. I dopięli swego. Stworzyli auto, które łączy w sobie cechy muskularnego atlety i komfortowej limuzyny.

Arteon w hierarchii VW pozycjonowany jest wyżej od popularnego Passata. Do jego budowy wykorzystano sprawdzoną platformę modułową MQB. I już same wymiary fastbacka robią wrażenie - auto mierzy 4862 mm długości, 1871 mm szerokości, 1427 mm wysokości, natomiast rozstaw osi to 2841 mm.

Taki rozmiar pozwolił wygospodarować naprawdę bardzo dużo wolnego miejsca. Nie przesadzimy jeśli napiszemy, że przestrzeń w drugim rzędzie porównywalna jest do tej, którą oferuje nam Skoda Superb. Ale to nie koniec plusów. Zwiększono również pojemność bagażnika, która w Arteonie wynosi 563 litry (po złożeniu tylnych siedzeń - 1557 litrów), a to o 31 litrów więcej niż w modelu CC.

Arteon ma wszystko, aby zyskać przydomek najpiękniejszego Volkswagena w historii marki. Arteon ma wszystko, aby zyskać przydomek najpiękniejszego Volkswagena w historii marki.
Wydłużone nadwozie, większy rozstaw osi, masywny przód, mocno opadający dach czy to, co bardzo lubimy, czyli okna boczne bez ramek - te wszystkie zabiegi czynią z Arteona upragnionego sportowca. W bardzo korzystnie skrojonej sylwetce szczególną uwagę przykuwa pas przedni. Styliści w ciekawy i dynamiczny sposób połączyli diodowe reflektory i LED-owe światła do jazdy dziennej z chromowanymi listwami atrapy chłodnicy. Drobnym, ale rzucającym się w oczy mankamentem jest gigantyczna maska, która sprawia wrażenie nieco źle spasowanej z przednimi nadkolami.

Stonowane wnętrze Arteona raczej niczym nie zaskakuje, jest typowe dla Volkswagena. Co nie znaczy, że jest nudne, nam się podoba. Zaraz po usadowieniu się w fotelu kierowcy, zwracamy uwagę na duży, ponad 9-calowy wyświetlacz multimedialny w konsoli centralnej. Wysokiej rozdzielczości dotykowy ekran działa płynnie i intuicyjnie. Wyświetlacz został wyposażony w system sterowania gestami, znany chociażby z BMW, a wcześniej wykorzystany w odświeżonym VW Golfie. Sprawdziliśmy, działa. Ale to raczej zbędny gadżet, którym co najwyżej będziecie mogli pochwalić się znajomym.

Czytaj także: VW Golf po kuracji odmładzającej

Cyfrowe wskaźniki dobrze komponują się w desce rozdzielczej. Cyfrowe wskaźniki dobrze komponują się w desce rozdzielczej.
Obok dużego wyświetlacza multimedialnego, naszą uwagę przyciągnęły cyfrowe wskaźniki, które świetnie komponują się w desce rozdzielczej. Ponadto Arteon został wyposażony w szereg rozwiązań i systemów dbających o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. To m.in. udoskonalony aktywny tempomat, który teraz uwzględnia również ograniczenia prędkości i znaki na drogach, światła LED z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów czy system Emergency Assist, który jak tylko wykryje, że kierowca traci kontrolę nad autem - automatycznie zahamuje, włączy światła awaryjne i skieruje Arteona na skrajny prawy pas jezdni.

Wady? Znaleźliśmy jedną. To ograniczona widoczność z pozycji kierowcy. Niestety, kosztem pięknie skonstruowanej bryły auta, tracimy na widoczności podczas jazdy. Przez niewielką szybę tylną, dodatkowo przysłoniętą zagłówkami kanapy, słabo widzimy to, co dzieje się za pojazdem. Z kolei kontrolowanie martwego pola utrudniają bardzo szerokie słupki B. Ale coś za coś.

Arteon oferuje pasażerom gigantyczną wręcz przestrzeń. Arteon oferuje pasażerom gigantyczną wręcz przestrzeń.
VW Arteon oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: standardowej Essence, ekskluzywnej Elegance oraz sportowej R-Line. Klienci już teraz mogą wybierać silniki TSI i TDI o mocach od 150 do 280 KM. Jednostki można skonfigurować z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią DSG. Natomiast napęd na wszystkie koła 4MOTION jest dostępny tylko w dwóch topowych wersjach silnikowych - 2.0 TSI o mocy 280 KM i 2.0 TDI o mocy 240 KM.

My przetestowaliśmy najmocniejszego "benzyniaka". Gigantyczna moc robi różnicę. To stado wierzgających rumaków, które w sportowym trybie dosłownie wgniatają nas w fotel. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5,6 sekund, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Małym minusem jest reagująca z drobnym opóźnieniem skrzynia DSG, ale to szczegół. Frajda z jazdy jest ogromna. Przy cięższej stopie średnie spalanie w cyklu mieszanym oscylowało w granicach 13 litrów paliwa na 100 km. Dodajmy tylko, że obok opcji sport, do wyboru mamy również cztery inne tryby jazdy: normalny, ekonomiczny, komfortowy i indywidualny.

W sylwetce Arteona szczególną uwagę przykuwa pas przedni z bardzo ciekawie poprowadzoną linią świateł. W sylwetce Arteona szczególną uwagę przykuwa pas przedni z bardzo ciekawie poprowadzoną linią świateł.
Zaglądamy do cennika, który aktualnie otwiera kwota 145 tys. zł za benzynowy silnik 2.0 o mocy 190 KM. Docelowo jednak cena bazowa spadnie do 127 tys. zł, bo do oferty trafi najsłabszy motor 1.5 TSI o mocy 150 KM współpracujący z 6-biegowym manualem. Testowany egzemplarz w opcji wyposażenia R-Line został wyceniony nieco drożej, bo na... 258 tys. zł.

Wnioski, które nasuwają się po przetestowaniu Arteona są następujące - Volkswagena można kochać albo nienawidzić, jednak należy oddać Niemcom, że tworząc Arteona zrobili kawał dobrej roboty. Pokusimy się o odważne stwierdzenie, że to najpiękniejszy model w historii niemieckiego koncernu. Wygląda jak milion dolarów, a do tego świetnie się prowadzi... to cały Arteon.
VW Arteona do testów udostępniła firma Volkswagen Plichta
  • Wnętrze typowo volkswagenowskie, bez niespodzianek.

Opinie (102) 2 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    Kupując Vw

    Kupując Vw zakup takie same majtki jak sąsiad,kupując vw dziel się kobietą ze wszystkimi pomyśl dlaczego tak napisałem...

    • 0 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    Ale kupa be to już nie to samo co w latach 90-2000

    Szajs aż kipi z niego, kto kupił niedawno ten wie że to g*wno długo nie pojeździ

    • 0 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    O gustach ...

    O gustach się nie dyskutuje...Ja tego bym nie kupił wieje nudą jak to w vw

    • 0 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    I tak nowa Insignia jest liderem (1)

    • 1 4

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

      Jest w wysokiej cenie

      • 0 0

  • Wnętrze ładne (4)

    ale z zewnątrz wygląda jak jakaś pokraczna laguna czy inny citroen czy koreański wynalazek.
    Brawo za zespolone światła których nie są setki tysiące jak w cytrynach czy koreańczykach.

    Tyle tylko ze diesle już się skończyły bo ludzie krzywo patrzą na trucicieli z benzyną szału nie ma kosztowo więc pozostaje czekać na auta elektryczne ale nie od Niemca.
    Rozumiem że auto od Plichty z Wejherowa ale ta tablica na aucie to antyreklama.
    GWE to w trójmieście jak i Polsce synonim kierowcy idioty stwarzającego zagrożenie na drodze nawet gdy zaparkuje auto.

    • 28 10

    • (1)

      Ten synonim występuje wśród gimbazy tylko na tym portalu. Zresztą, o rejestracjach bredzisz bo cię nigdy na ten samochód nie będzie stać. A teraz, wracaj do swojej zaszczanej bramy na oruni spić żubra czy tam specjal...

      P.S. Nie zapomnij zdemolować przystanku albo oblać kogoś żrącą substancją...

      • 1 2

      • Co ma specjal do tego?

        • 0 0

    • (1)

      Pisząc Gwe idiota pokazujesz jakim jesteś palantem :) współczuje

      • 3 8

      • Może być palantem ale nie ma ujemnego IQ jak kierowcy gwe

        • 6 1

  • Najładniejszy? Raczej nie, ale na pewno w czołówce.

    Choć widać sporo zapożyczeń stylistycznych z Passata, Scirocco i Tiguana.
    Według mnie jest kilka ładniejszych aut tej marki, choć nie wszystkie były dostępne w Europie. Są to:

    Karmann Ghia type 14 i produkowany tylko na Amerykę Południową Karmann Ghia TC
    Phaeton po lifcie z 2010
    Volkswagen SP2 - ładny sportowy samochód z pierwszej połowy lat 70 tylko na Brazylię niestety.
    Volkswagen W12 - koncept
    Volkswagen Transporter (T1)

    • 1 0

  • Strasznie zakompleksiony ten polski naród, strasznie. Zawsze zostaniemy zaściankiem świata...

    • 5 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    Slaby reportaż

    Puste słowa, dużo zachwytu, reklama dla Plichty i tyle. Sam VW słabo wypada

    • 1 5

  • VW przyjechał z fabryki od razu na blachach GWE (2)

    Swoją drogą ewenement - VW na GWE, a całkiem nowy.

    • 44 2

    • Słabe :)

      • 0 0

    • Chcą zgarnąć trochę rynku u wejherowskich rolników co posprzedawali ziemię developerowi

      i będą chcieli nowe. A że od 30 lat jeżdzą różnymi pełnoletnimi paskami, to wybór jest oczywisty.

      • 1 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Arteon - nowy Volkswagen

    ale cud wciskasz gaz i jedzie jak kazde auto

    • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane