• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Audi RS Q3: 400 KM i 4,5 sekundy do "setki"

Michał Jelionek
23 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Cennik Audi RS Q3 startuje od kwoty 266 500 zł. Cennik Audi RS Q3 startuje od kwoty 266 500 zł.

W ofercie Audi dostępna jest topowa, najmocniejsza wersja modelu Q3, czyli RS. Tego kompaktowego, ale jakże rasowego SUV-a napędza stado aż 400 KM, a sprint do "setki" trwa zaledwie 4,5 sekundy. Cennik RS Q3 otwiera kwota 266 500 zł.



Premierowa generacja RS Q3 zapoczątkowała nowy trend w gamie Audi. Trend na tworzenie piekielnie szybkich SUV-ów z rodziny Q. Audi RS Q3 najpierw przetarł szlaki, a teraz doczekał się swojej drugiej, jeszcze lepszej, jeszcze mocniejszej i jeszcze szybszej odsłony. Poznajcie ją.

Salony samochodowe w Trójmieście


  • Sportowego charakteru stylistyce RS Q3 dodają m.in. 21-calowe felgi.

Czy podoba ci się nowe Audi RS Q3?

Zacznijmy od najważniejszego, czyli serca RS Q3. Pod maską tego małego atlety drzemie doskonale znany, pięciocylindrowy silnik benzynowy TFSI o pojemności 2,5 litra, który generuje moc aż 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Precyzyjna, 7-biegowa skrzynia S tronic wykorzystując niezawodny napęd quatrro dystrybuuje moment na wszystkie koła.

Jednostka napędowa ma niespełna 50 cm długości i jest o 26 kg lżejsza od silnika z poprzedniej generacji. Skrzynię korbową wykonano z aluminium, dzięki czemu udało się zaoszczędzić 18 kg. Tuleje cylindrów powleczone są plazmą, natomiast główne łożyska wału korbowego mają o 6 mm mniejszą średnicę. Sam wał korbowy jest wydrążony w środku, stąd jest o 1 kg lżejszy.

Czytaj także: Salon Audi Sport powstanie przy stadionie

  • Nowe Audi RS Q3.
Osiągi? 4,5 sekundy od 0 do 100 km/h i elektronicznie ograniczona do 250 km/h prędkość maksymalna. Opcjonalnie limit można podnieść do 280 km/h - taka opcja kosztuje 8640 zł. Minusem oczywiście jest spalanie, ale coś za coś. Auto ma dawać przede wszystkim frajdę z jazdy, za którą płaci się... niemałym apetytem na paliwo. Przy dość żwawej jeździe trzeba się liczyć ze średnim spalaniem na poziomie 14-15 litrów paliwa na 100 km.

Jak brzmi to cudo? 2,5-litrowe TFSI po odpaleniu cylindrów w kolejności 1-2-4-5-3 "gada" bardzo przyjemnie, aczkolwiek w mojej ocenie dźwięk mógłby być bardziej rasowy. Za sportowy układ wydechowy RS trzeba dopłacić 5760 zł.

  • Odpalenie cylindrów w 2,5-litrowym silniku TFSI następuje w kolejności 1-2-4-5-3.
Prowadząc RS Q3 absolutnie nie ma się poczucia, że siedzi się za kierownicą SUV-a. Zawieszenie RS i progresywny układ kierowniczy zostały idealnie zestrojone, zapewniając optymalną trakcję nawet w najbardziej wymagających zakrętach.

SUV opcjonalnie może być wyposażony w zawieszenie RS sport plus z adaptacyjną kontrolą tłumienia, która gwarantuje jeszcze większą stabilność jazdy. Natomiast efektywność hamowania można wzmocnić układem hamulcowym RS z tarczami ceramicznymi. Cena to ponad 28 tys. zł.

Spory grill, duże wloty powietrza, srebrne wstawki i ciekawie "skrojone" reflektory LED. Spory grill, duże wloty powietrza, srebrne wstawki i ciekawie "skrojone" reflektory LED.
Wygląd aut to zawsze dyskusyjny temat. Jednym się podoba, drugim nie - ot cały problem. Moim skromnym zdaniem stylistyka RS Q3 jest bardzo udana. Duży grill i spore wloty powietrzna, nieźle skrojony kształt reflektorów LED, a do tego napompowane nadkola i interesujące, wyraźne przetłoczenia nad nimi - jest naprawdę nieźle. Całość uświetniają gigantyczne, 21-calowe felgi.

Audi RS Q3 mierzy 4506 mm długości, 1851 mm szerokości i 1602 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2680 mm. Dzięki takim wymiarom udało się wygospodarować 530 litrów przestrzeni w bagażniku.

  • Wnętrze nieco rozczarowuje niezbyt wysoką jakością materiałów.
Zdecydowanie największym rozczarowaniem Audi RS Q3 jest jego wnętrze i niezbyt wysoka jakość materiałów, z których zostało wykonane. Audi przyzwyczaiło nas do solidności, niestety w tym aucie jej nie dostrzegam. W kompaktowym SUV-ie jest sporo raczej słabej jakości plastików, a to po prostu nie przystoi modelowi wartemu ponad 300 tys. zł.

Do plusów wnętrza na pewno należy zaliczyć kapitalnej jakości system audio Bang & Olufsen Premium Sound System z brzmieniem 3D, a także wysokiej jakości ekrany - multimedialny oraz wirtualne zegary.

  • Audi RS Q3 dostępne w Audi Centrum Gdańsk/Gdynia.
Cena bazowej wersji Audi RS Q3 startuje od kwoty 266 500 zł, natomiast za egzemplarz demonstracyjny, który do jazd testowych przekazał nam dealer Audi Centrum Gdańsk, trzeba zapłacić 345 tys. zł.

Na koniec warto dodać, że w ofercie Audi zadebiutował model RS Q3 w wersji Sportback. To crossover coupe.

Miejsca

Opinie (80) 2 zablokowane

  • W głowie mam pytanie apropo ceny i mocy. (15)

    Ale po co mi to auto?

    • 19 1

    • (13)

      W pewnych kręgach pewni ludzie muszą taki mieć dla lansu. Biedacy w jednoosobowych firmach potrzebują do sztucznego generowania kosztów firmy. Audi o tych grupach wie ale głupio by było sprzedawać 2.0 tedei za 300 tysi więc coś tam dorzuci i się interes kręci.

      • 8 5

      • masz osobliwy oglad swiata, wejdz do kregu osob myslacych (chocby odrobine) (5)

        • 0 0

        • Ja mam Mitsubishi lancer z 2012 (4)

          150 koni 1.8 w benzynie wiec wolne nie jest, fajnie wygląda i trzyma sie dobrze. nie potrzebuje droższego / szybszego. Może jakbym miał nadmiar gotówki i ochote na lans to bym wziął te audi. Kij wie piniondze zmieniaja ludzi i myślenie. Ale niestety nie na lepsze :/

          • 4 2

          • są ludzie dla których 4 tys miesięcznie raty leasingowej to nie problem

            stać ich na fanaberie więc śmigają takimi autami. Jakbym miał ponad 2 stówy na auto i tego nie odczuł to pewnie też bym kupił, może trochę inne ale to już kwestia gustu.

            • 1 0

          • mieścisz się w 10 litrach ze spalaniem? (1)

            • 2 0

            • 9-11 średnio spala, w trasie mniej

              • 0 1

          • skad wiesz co i jak zmienia czlowieka?...poza tym wpis o osobliwym ogladzie byl do

            "W pewnych kręgach..."

            • 0 0

      • Ja rozumiem do kogo jest to auto skierowanie, Ale moje pytanie dotyczy (3)

        tylko mnie.

        • 2 0

        • to już musisz sam sobie raczej odpowiedzieć na to pytanie

          • 0 0

        • Ciśnie się na usta taka jedna odpowiedź ale wiesz rodo, zrozum nie mogę.

          • 0 0

        • Bobex, wic polega na tym, ze ma byc bez sensu :-)

          • 2 0

      • (2)

        To nie chodzi o lans ale jak cale zycie jezdzi sie dacia logan w lpg to jaki sens ma ta dyskusja?

        • 4 5

        • (1)

          Zapomnialem, ze istnieja tylko dwie marki samochodow. Dacia I Audi.

          • 3 2

          • kolejny majacy problem z czytaniem

            • 2 1

    • Dacia Logan

      Wedle mnie, to mogę jeździć całe życie Dacią Logan z LPG mając 2 melony na koncie. To jest raczej sprawa wartościowania (też siebie).

      • 1 1

  • Przestrzegam ze leipiej sie nie zadluzac ...

    Za kilka miesiecy to komornik to bedzie najlepsza fucha : )

    • 2 1

  • Kto teraz kupi samochod ?

    Recesja i wirus zabily juz branze moto... czas zwijac zabawki

    • 1 1

  • Fajne auto, cena z kosmosu (2)

    rozumiem, fajne auto, Audi, super wyposażenie, ale 266 tys za takiego wypierdka to drobna przesada, takie coś rynek zweryfikuje w kryzysie na 100 tys, bo taka jest tego realna wartość, pewnie większość tego szła w koszty, na firmę itp Nadchodzi czas odchudzania, dla wszystkich!!!

    • 5 1

    • Dobrze wyposażony nowy golf w tdi 2 litrowym to koszt koło 140 000 złotych. Zejdź na ziemie i połaź po salonach, teraz dobrze wyposażona corsa kosztuje 80 000 brutto wiec o jakiej stówie Ty piszesz. Za stówę to możesz kupić Rodzinne miejsce w hali garażowej.

      • 2 1

    • Nie dla wszystkich.
      Niektórzy na tym zarobią

      • 1 0

  • I po to komu 3 sek do setki gdzie tym jeżdzić ? chyba że ktoś śmiga co tydzień Holandia - Polska ok (1)

    Na długich trasach a tak kasa w błoto. Już nie mówię o silnikach które psują się po 200 tys km . Ostatnio był material jak facet kupił sobie ukochanego merca za ponad 1 mln zł i silnik mu klekocze a serwis rozkłada ręce i mówi " ten typ tak ma". do 100 tys zł iupuje się samochody reszta to wyrzucanie kasy w błoto . To nie czasy kiedy każdy popatrzy i powie woow dziś każdego stac już na lesing czy gotówką opłacić taki wóz.

    • 3 4

    • Nie kupił żadnego ukochanego merca tylko adwokat z Krakowa który jest nabywcą wprost powiedział, ze furę mają kupioną do jeżdżenie do klientów. Co do faktu, ze kupił wadliwe auto to nie oczywiście masz racje.

      • 0 0

  • Każde nowe auto to oszczedność materiałowa i eko kosztem jakości (3)

    Kiedyś AUDI robiło auta na dekady teraz płacisz ponad 1 00 000 zł za auto, które po kilku latach nadaje się na złom.

    • 12 3

    • Kupując pojazd o wartości ponad 250 000 spokojnie mogę się założyć, o ile to nie ciezarowka albo koparka, ze max po 4 latach się go pozbędziesz i znowu weźmiesz coś nowego drogiego. Drogi autorze, nie myśl, ze ktoś wydaje milion złotych żeby po 10 lat jeździć Tryplem wartym 70 tysiecy.

      • 2 0

    • ale bzdury, jeszcze nie widziałem żeby audice masowo po paru latach oddawano na złom

      ty z resztą też, ale lubisz sobie poteoretyzować

      • 1 1

    • Samochod ktory sypie sie po kilku latach, to zadne eko.

      • 1 2

  • (3)

    266500zł,a więc auto dla Kowalskiego)))

    • 18 0

    • Bedzie hit wśród Januszexów, bedzie brany w leasingu (1)

      • 4 0

      • I niech będzie hitem, rata trzy razy większa niż Twoja pensja i będą sumiennie płacić. Bo ich stać.

        • 1 0

    • chyba golas

      • 0 0

  • Tesla 3 Performance - cena niższa, osiągi lepsze, frajda nieporównywalnie większa.

    • 1 2

  • Seat

    W środku to tak mi trochę zalatuje Seatem :-). Ogólnie mi się nie podoba ale to kwestia gustu.

    • 4 1

  • (2)

    Nowe regulacje odnosnie zmniejszenia db wdechu troche ugrzecznily to auto. Szkoda. Nie ma to jak porzadnie p.....z rury :)

    • 3 1

    • (1)

      im tansze auto tym wiesze p z rury, im wiekszy oszolom za kierownica tym jeszcze wieksze. proponuje posluchac sobie 911 turbo s albo aventador svj, pozniej porownac to do tej taniej zabawki wyzej czy civica albo golfa r.

      • 1 0

      • proponuje nie sugerowac sie utubem a pojezdzic

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Czerwone światło na sygnalizatorze świetlnym znajduje się:

 

Najczęściej czytane