- 1 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (307 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (122 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (197 opinii)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (321 opinii)
Audi RS Q3: 400 KM i 4,5 sekundy do "setki"
W ofercie Audi dostępna jest topowa, najmocniejsza wersja modelu Q3, czyli RS. Tego kompaktowego, ale jakże rasowego SUV-a napędza stado aż 400 KM, a sprint do "setki" trwa zaledwie 4,5 sekundy. Cennik RS Q3 otwiera kwota 266 500 zł.
Premierowa generacja RS Q3 zapoczątkowała nowy trend w gamie Audi. Trend na tworzenie piekielnie szybkich SUV-ów z rodziny Q. Audi RS Q3 najpierw przetarł szlaki, a teraz doczekał się swojej drugiej, jeszcze lepszej, jeszcze mocniejszej i jeszcze szybszej odsłony. Poznajcie ją.
Salony samochodowe w Trójmieście
Jednostka napędowa ma niespełna 50 cm długości i jest o 26 kg lżejsza od silnika z poprzedniej generacji. Skrzynię korbową wykonano z aluminium, dzięki czemu udało się zaoszczędzić 18 kg. Tuleje cylindrów powleczone są plazmą, natomiast główne łożyska wału korbowego mają o 6 mm mniejszą średnicę. Sam wał korbowy jest wydrążony w środku, stąd jest o 1 kg lżejszy.
Czytaj także: Salon Audi Sport powstanie przy stadionie
Osiągi? 4,5 sekundy od 0 do 100 km/h i elektronicznie ograniczona do 250 km/h prędkość maksymalna. Opcjonalnie limit można podnieść do 280 km/h - taka opcja kosztuje 8640 zł. Minusem oczywiście jest spalanie, ale coś za coś. Auto ma dawać przede wszystkim frajdę z jazdy, za którą płaci się... niemałym apetytem na paliwo. Przy dość żwawej jeździe trzeba się liczyć ze średnim spalaniem na poziomie 14-15 litrów paliwa na 100 km.
Jak brzmi to cudo? 2,5-litrowe TFSI po odpaleniu cylindrów w kolejności 1-2-4-5-3 "gada" bardzo przyjemnie, aczkolwiek w mojej ocenie dźwięk mógłby być bardziej rasowy. Za sportowy układ wydechowy RS trzeba dopłacić 5760 zł.
Prowadząc RS Q3 absolutnie nie ma się poczucia, że siedzi się za kierownicą SUV-a. Zawieszenie RS i progresywny układ kierowniczy zostały idealnie zestrojone, zapewniając optymalną trakcję nawet w najbardziej wymagających zakrętach.
SUV opcjonalnie może być wyposażony w zawieszenie RS sport plus z adaptacyjną kontrolą tłumienia, która gwarantuje jeszcze większą stabilność jazdy. Natomiast efektywność hamowania można wzmocnić układem hamulcowym RS z tarczami ceramicznymi. Cena to ponad 28 tys. zł.
Wygląd aut to zawsze dyskusyjny temat. Jednym się podoba, drugim nie - ot cały problem. Moim skromnym zdaniem stylistyka RS Q3 jest bardzo udana. Duży grill i spore wloty powietrzna, nieźle skrojony kształt reflektorów LED, a do tego napompowane nadkola i interesujące, wyraźne przetłoczenia nad nimi - jest naprawdę nieźle. Całość uświetniają gigantyczne, 21-calowe felgi.
Audi RS Q3 mierzy 4506 mm długości, 1851 mm szerokości i 1602 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2680 mm. Dzięki takim wymiarom udało się wygospodarować 530 litrów przestrzeni w bagażniku.
Zdecydowanie największym rozczarowaniem Audi RS Q3 jest jego wnętrze i niezbyt wysoka jakość materiałów, z których zostało wykonane. Audi przyzwyczaiło nas do solidności, niestety w tym aucie jej nie dostrzegam. W kompaktowym SUV-ie jest sporo raczej słabej jakości plastików, a to po prostu nie przystoi modelowi wartemu ponad 300 tys. zł.
Do plusów wnętrza na pewno należy zaliczyć kapitalnej jakości system audio Bang & Olufsen Premium Sound System z brzmieniem 3D, a także wysokiej jakości ekrany - multimedialny oraz wirtualne zegary.
Cena bazowej wersji Audi RS Q3 startuje od kwoty 266 500 zł, natomiast za egzemplarz demonstracyjny, który do jazd testowych przekazał nam dealer Audi Centrum Gdańsk, trzeba zapłacić 345 tys. zł.
Na koniec warto dodać, że w ofercie Audi zadebiutował model RS Q3 w wersji Sportback. To crossover coupe.
Miejsca
Opinie (80) 2 zablokowane
-
2020-03-24 07:28
"Tuleje cylindrów powleczone są plazmą..."
I w tym momencie przestałem czytać
- 3 0
-
2020-03-24 07:46
Piekna bryka
Ale ciut zimny srodek daje 9/10 takze moze kupie hehe ...
- 0 0
-
2020-03-24 13:16
A potem jeden z drugim myśli że jest na torze wyścigowym i jedzie ponad setkę w mieście. Jednemu zwróciłem uwagę, to myślałem że mnie zastrzeli. Do takich aut i nie tylko, trzeba rozsądku, a nie kurzego mózgu i chęci popisywania się ,,Oto ja władca szos, imbecyl pierwszy".
- 0 0
-
2020-03-24 23:25
4.5 sekundy do setki,a nawet kilku setek.I po co to się pytam?
- 1 0
-
2020-03-24 23:29
Miałem grubo ok 60 aut. (1)
Wydawało się dobre i bardzo dobre.Ale nikt nie produkuje lepszych aut od Lexusa.Jeszcze niektóre amerykańskie są godne uwagi.
- 0 1
-
2020-03-27 13:22
Moze wroc na dyzur tam Cie bardziej potrzebuja Trolu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.