• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Audi. Silnik na opak

BaWo
21 września 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Silnik o pojemności 1.2 litra w Audi? Do tej pory trudno to było sobie wyobrazić. Silnik o pojemności 1.2 litra w Audi? Do tej pory trudno to było sobie wyobrazić.

Czym pachnie benzynowy silnik 1.2? Zazwyczaj leciwą i powolną Corsą, lub nieco młodszym Punto. Mało komu może zmieścić się w głowie, że coś takiego trafiło właśnie pod maskę sporego kompaktu segmentu premium.



Corsa, czy Punto 1.2 to auta kupowane niegdyś przez troskliwych mężów i ojców swoim podopiecznym. 60-70 konny silnik z fatalnie niskim momentem obrotowym, nie pozwalał bowiem na rozwinięcie prędkości predestynującej do miana nawet zupełnie cherlawego, ale demona szos.

Dziś – kiedy jednostki benzynowe o pojemności 1.4 legitymują się mocami rzędu 140 – 170 KM, wszystko zaczęło diametralnie się zmieniać. Niewielka jednostka o pojemności 1.2, może poradzić sobie z czymś takim jak Audi A3.

Pod maskę tego samochodu trafiła właśnie małolitrażowy silnik 1.2 TFSI o mocy 105 KM. Nie trzeba w tym miejscu przypominać, że jeszcze niedawno taką samą mocą legitymował się silnik o pojemności 1.6 litra.

Nowa, czterocylindrowa jednostka legitymuje się przy tym średnim spalaniem na poziomie 5,5 litra paliwa na każde 100 kilometrów. Kadłub silnika wykonany z odlewu stopów aluminium łączy tuleje cylindrowe z żeliwa z nowoczesnym systemem oddzielania oleju.

Dzielona pokrywa napędu rozrządu wykonana jest z ultralekkiego odlewu ciśnieniowego z magnezu i tworzywa sztucznego. Silnik zoptymalizowano pod kątem minimalnego tarcia. Pełna moc dostępna jest przy pięciu tysiącach obrotów. A maksymalne 175 Nm momentu obrotowego, przy 3500 obrotów. To pozwala Audi A3 na rozpędzenie się do setki w około 11 sekund.

W języku specjalistów zastąpienie pojemności turbodoładowaniem, nazywa się downsizingiem. Dziś to najpopularniejszy sposób na ograniczenie spalania i zmniejszenie emisji CO2. Tylko patrzeć, jak standardem będzie montowanie litrowych jednostek napędowych w układzie hybrydowym, które osiągać będą takie same moce jak dziś nowoczesne silniki 1,4 i 1,6 – czyli około 170 d0 200 KM. A porządne silniki atmosferyczne będą już tylko ekskluzywnym rarytasem.
BaWo

Opinie (94) 1 zablokowana

  • zadna nowoczesnosc

    105 koni z 1,2litra pojemnosci to jest ponizej normy ;) teraz silniki turbo wyciagaja ponad 100 koni z 1 litra. Prastare uno mialo silnik 1.3turbo i mialo ok 130 koni, ja tu zadnego postepu nie widze :P

    • 3 1

  • Manifest beznyznowy

    Tak, wprowdzajmy wiecej turbo do benzyny o każdej pojemności i edukujmy kierowców jak uzywać smiegiełko. Ja mam dość już tego wychwalania smoluchów TDI i twierdzenia, ze najlepsza rzecz jaką mógł nam dać inzynier od czasu maszyny parowej. Dziwi mnie takze polityka cen - gdzie ON jest duzo tanszy niż bezyna. Ekologia? Chyba żart. Zawsze jak jade to widze tę czarna chmurkę za każdym dieselem - im starszy tym chmura czarniejsza.
    Benzyna+ turbo to pokaże prawdziwe kierunki ekologii, bezawaryjności i nie oszukujmy się -radości z jazdy!

    • 6 1

  • bardzo dobry kierunek mniejsze spalanie i tot własnie chodzi!! (3)

    A to ze auto niebedzie takie trwałe typowe polskie marudzenie chcesz miec trwałe auto i jeżdzic nim 100lat kupsobie amerykańskie o pojemnosci 8tys. i spalajace 20litrów ,pamietam jak ludzie sie zachwycali mercedesem beczka jako to on trwały i ulubieniec taksówkarzy .Technika idzie w dobrym kierunku!!Tylko polacy za nia nienadarzaja chcieli by autem jezdzic po 50lat W niemczech auta sie wymienia co 5 lat unas 2 razy w zyciu!
    Oczywiscie jest jeden minus najwiekszy cena !!!
    I wzasadzie kolejny to zarobki Poprostu na czesto zmiane auta stac w tym kraju tylko cwaniaków i kombinatorów!!
    A szkoda!!

    • 3 1

    • (2)

      w niemczech to se mogą zmieniać samochód co 5 lat;p pannie niemiec, a to polskie marudzenie o trwałości jest jak najbardziej miejscu bo w Polsce się jeździ tym samym samochodem po 10 lat i więcej

      • 2 0

      • To czy się zmienia samochód co 5 czy 7 lat nie zmienia faktu, że samochody nalezy robić porzadne i trwałe. Z resztą tak szybkie zmiany samochodu to marnowanie zasobów naturalnych.
        Co z tego ,ze gacie się zmienia ca jakiś czas chińczycy robią je słabe, wiec nikt tego nie chce (jak nie musi) tak samop jest z samochodami.
        Zauważ które marki i modele mają najwyszzą cene na rynku wtórnym - te które bedą słuzyc dobrze kolejenemu włąscicielowi. Za cene 10-letniego Land Cruisera mzoesz sobie kupić nowa astrę.

        • 0 3

      • to ze w Polsce jeżdzi sie autami po 10lat i wiecej

        to naturalnie niewina Polaków ale wina niskich zarobków i nikt temu przeciez niezaprzecza.I jest to wyrażnie napisane w ostatnim zdaniu.

        • 1 0

  • (1)

    Od 3 miesięcy jestem posiadaczem a3 z 98r. 1.9tdi, 110 koników - więcej do szczęscia nie potrzeba ;) Na polskich drogach auta powyzej 200 koni to wyrzucanie pieniędzy w błoto :)

    • 4 3

    • gadasz tak

      bo 200 konnym autem nie jeździłes

      • 0 0

  • Dajcie spokój z tymi nowoczesnymi silnikami. Pełno elektroniki, sprężarki, turbiny i jak co do czego to bez komputera i sztabu mechaników nic nie da rady zrobić. No i po 200tys km do wyrzucenia.

    • 3 2

  • super FIACIK

    ...to, że ten AUDIK ma 102Km to jest nic, to, że ma pojemność 1.2 to też nic, to, że w 11 sekund do 100Km/h też nic.
    Ja ma FIATA SEICENTO 900 + gaz, spala 9 litrów/100Km, a od 0-100Km/h rozpędza się w 15 minut. To jest przyjemność z jazdy i MOC CHARAKTERU.
    pozdrawiam

    • 5 0

  • jak sprzedasz zegarek z deski rozdzielczej to na miesiąc na paliwo bedziesz miał:)

    • 1 0

  • niemieckie auta najbardziej niezawodne jak co roku we wszytskich zestawieniach (2)

    zawsze wygrywaja i sa w czołówce obojetnie czy sa to czasopisma niemieckie czy innych krajów!

    I naturalnie jako najbardziej zawodne auta sa to auta francuskie!!!

    TOP10 niezawodnych samochodów
    KNS, timesonline.co.uk
    Według przeprowadzonego w styczniu tego roku raportu przez serwis Which.co.uk wynika, że największym zaufaniem wśród Brytyjczyków mają auta produkowane przez Japończyków. Najbardziej awaryjne typują za to auta francuskie. W ankietach wzięło udział 77 tys. użytkowników, którzy używali auta co najmniej od 12-stu miesięcy.

    Liderem rankingu zostało Audi A5, a najgorzej wypadło Renault Espace.

    Oto najbardziej niezawodne samochody:

    1. Audi A5 (2007 r.)
    2. Skoda Superb (2002-2008 r.)
    3. Mazda MX-5 (2005 r.)
    4. Porsche Boxster (2004 r.)
    5. Mazda MX-5 (1998-2005 r.)
    6. Honda Jazz (2008 r.)
    7. Toyota Yaris Verso (2000-2005 r.)
    8. Audi TT (2006 r.)
    9. Honda Jazz (2002-2008 r.)
    10. Fiat 500 (2008 r.)

    i te, które psują się najczęściej:

    1. Renault Espace (1997-2003 r.)
    2. Peugeot 307CC (2003-2008 r.)
    3. Renault Mégane (1996-2003 r.)
    4. Jeep Cherokee (2001-2007 r.)
    5. Kia Rio (2001-2005 r.)
    6. Fiat Punto (1999-2006 r.)
    7. Renault Laguna (2001-2007 r.)
    8. Citroën Saxo (1996-2003 r.)
    9. Renault Espace (2003 r.)
    10. Rover 200/25 (1995-2005 r.)

    • 0 0

    • Dodałbym jeszcze charakterystykę marek (1)

      Niemieckie - solidność w teutońskim stylu - bure,nudne,ale milion kilkometrów zrobi. Wioski, małe miasteczka - VW, BMW- większe miasta. Spady - skoda, seat - floty firmowe
      Francuskie i włoskie - wygodne, designierskie, najlepiej nie jedzic tylko oglądać. Słowem ładny szmelc. Takie jak piwo Peroni.Bozyszcze gejów.
      Angielskie - szacowne dzadki w tweedowych marynarach, wspomijący w warsztacie dawne kolonialne czasy.
      Japońskie- bez szaleństw estetycznych, ale nowoczesne i trwałe. Jak miecz samuraja ostrzony laserem
      Amerykańskie- rozpasanie w skórach, pojemność wanny, powierzchowność kowboja.

      • 0 0

      • akurat sprzedarz japońskich aut kuleje w przeciwieństwie do niemieckich

        i jeszce jedno zadne testy nie potwierdzaja tego co piszesz "nowoczesne i trwałe " ale ztym mieczem samuraja ostrzony laserem to juz przegiołes :)( gdybys powiedział to japończykowi obraził by sie na ciebie do konca zycia bo schańbił bys jego miecz. Widze ze szukasz sobie porównań ale te ci kompletnie niewyszło brzmi to dokładnie jak reklama i nic po za tym. Za to niemieckie auta sa zawsze wczołówce wszystkich rannkingów na świecie. a zreszta sie zgadzam:)

        • 0 0

  • Czym pachnie benzynowy silnik 1.2?

    Benzyną :D

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane