• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Audi odświeżyło model A4

Michał Jelionek
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Jak odróżnić Audi A4 po faceliftingu od swojego poprzednika? Wystarczy spojrzeć na charakterystyczne lampy. Jak odróżnić Audi A4 po faceliftingu od swojego poprzednika? Wystarczy spojrzeć na charakterystyczne lampy.

Po czterech latach od światowej premiery piąta generacja Audi A4 doczekała się kuracji odmładzającej. Popularny model przeszedł dość subtelny facelifting, ale mimo to, bardzo łatwo odróżnić nowe A4 od poprzednika.



Audi A4 B9 po raz pierwszy zostało zaprezentowane światu w 2015 roku. Teraz, po czterech latach od tamtego wydarzenia, włodarze Audi postanowili przedłużyć młodość piątej generacji A4.

Od razu przechodzimy do konkretów. W wyglądzie odświeżonego Audi A4 zmiany zaszły przede wszystkim w pasie przednim, co specjalnie dziwić nie może. Nowy wyraz stylistyce nadają przeprojektowane reflektory, po których od razu poznacie, że to A4 po faceliftingu. Zrezygnowano z charakterystycznego "ząbka" u dołu lamp, pojawiły się za to LED-owe "rzęsy" w górnej części klosza. Również tylne lampy otrzymały oddzielne diodowe bloki. Niby kosmetyczny zabieg, a dość wyraźnie podniósł atrakcyjność auta.

Diodowe reflektory oferowane są w standardzie, natomiast Matrix LED są dostępne jedynie w najwyższej wersji wyposażenia i trzeba za nie dopłacić 3 tys. zł.

  • Audi A4 otrzymało nowe reflektory, które charakteryzują się diodowymi "rzęsami".
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Korzystając z okazji przeprojektowano także zderzaki oraz atrapę chłodnicy, która została nieco spłaszczona. Grill jest teraz szerszy i niższy - taki zabieg ma dodać sylwetce auta masywności.

Zresztą podobnie jest z przetłoczeniami powyżej nadkoli. Zauważcie, że w odświeżonym A4 nie ma już wytłoczonej linii biegnącej przez całą długość auta. Projektanci Audi postanowili nieszablonowo ją przełamać. Teraz wyraźne przetłoczenia nad kołami kończą się na drzwiach. Delikatna krawędź, która powinna łączyć wspomniane wgłębienia, została poprowadzona niżej, na wysokości klamek.

W konfiguracji nowego A4 dostępne są trzy pakiety stylistyczne: basic, advanced i S line. Testowany przez nas egzemplarz posiada ten ostatni, najbardziej usportowiony wariant. Warto również dodać, że auto można nabyć w jednym z 12 dostępnych kolorów. W palecie pojawił się nowy odcień szarości - Terra.

  • We wnętrzu A4 pojawił się większy ekran centralny z bardziej rozbudowanym systemem multimedialnym.
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Co zmieniło się we wnętrzu Audi A4? Pojawił się większy ekran rozbudowanego systemu multimedialnego MMI, który można obsługiwać przy pomocy dotyku lub komend głosowych. Zrezygnowano natomiast z charakterystycznego pokrętła znajdującego się w tunelu środkowym, tuż za dźwignią zmiany biegów. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz TFT ma przekątną 10,1 cala i trzeba przyznać, że poruszanie się po przyjemnie i elegancko wyglądającym menu jest teraz mocno intuicyjne. To duży plus.


  • Z kolumny środkowej zniknęło pokrętło do obsługi multimediów. W zamian pojawił się dodatkowy schowek.
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Drugim z ekranów jest 12,3-calowy wirtualny kokpit Full HD umieszczony za kierownicą. Co ważne, wirtualne zegary Audi są bardzo proste w obsłudze i wyświetlają te informacje, które są niezbędne kierowcy. Celowo to podkreślam, bo niektórzy producenci przesadzają z mnogością opcji w wirtualnych kokpitach. Trzeba się napocić, żeby znaleźć chociażby informację o średnim spalaniu auta, a to z kolei wiąże się z dłuższym oderwaniem wzroku od drogi. W Audi A4 obsługa zegarów jest prosta i przejrzysta. I o to chodzi.

Nowe Audi A4 dostępne jest w trzech pakietach stylistycznych. Na zdjęciu model w usportowionym wariancie S Line. Nowe Audi A4 dostępne jest w trzech pakietach stylistycznych. Na zdjęciu model w usportowionym wariancie S Line.
Nowością - dostępną póki co jedynie w Niemczech - jest możliwość zakupienia dodatkowych funkcji cyfrowych z poziomu MMI. Właściciel Audi w kilku kliknięciach może doposażyć auto w nowe usługi, jak chociażby MMI plus, cyfrowe radio DAB+ czy Audi smartphone interface (przystosowanie do korzystania ze smartfona). Pytanie, jak bardzo są mu one potrzebne? Może się do nich przekonać - ma na to 30 dni od momentu pobrania. Jeśli się przekona, to będzie musiał za ich korzystanie zapłacić.

  • Pojemność bagażnika Audi A4 Avant wynosi 495 litrów.
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił silnik oznaczony symbolem 45 TFSI. To 2-litrowy "benzyniak" o mocy 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Audi A4 Avant z napędem quattro i 7-biegową automatyczną skrzynią S tronic przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Jest to wystarczająco żwawa jednostka do komfortowego podróżowania.

  • Również w pasie tylnym pojawiły się odmienione lampy z charakterystycznymi "rzęsami".
  • Audi A4 po faceliftingu
  • Audi A4 po faceliftingu
Podczas jazd testowych w cyklu mieszanym, w mieście i na trasach szybkiego ruchu średnie spalanie oscylowało w granicach 12,5 litra paliwa na 100 km.

Cennik nowego Audi A4 Avant 35 TFSI otwiera kwota 140 500 zł. Testowany przez nas egzemplarz został wyceniony na 277 370 zł, ale po sporym rabacie kosztuje 226 422 zł.

Auto do jazd testowych użyczył dealer Audi Centrum Gdynia.

Miejsca

Opinie (79) 4 zablokowane

  • (2)

    powiem szczerze że nie kręcą mnie te wszystkie modele a la cross over suvowaty czy nie wiadomo co. Niby duże, ale w rzeczywistości małe, niby na podwyższeniu, ale niewielkim quasi-sedanowym, przody ogromne, moc silników na niedzielną mszę. Rodzimi dilerzy prawie wszystkich marek zaczęli sprowadzać te twory. Jak ktoś chce suva, to kupuje suva i jeździ nim po bezdrożach swoich przymiejskich sypialni, a tak jak ja potrzebuję vana- to ofertę mam ograniczoną zaledwie do kilku pozycji, które mnie z resztą nie interesują. Chciałbym np. Toyotę Previe, a spoglądam w salonie tylko na to coś co nazywa się RAV 4 lub to coś co nazywa się CHR i o Previi mogę zapomnieć. jestem skazany w PL tylko na te nie wiadomo co to jest

    • 29 4

    • no to przecież masz auta wielkości Previi

      wiem że Toyota jest spoko bo mało awaryjna ale jak kupisz auto konkurencji które będzie nowe to też będzie wiele lat bezawaryjnie śmigać. Ważne by było nowe.

      • 3 0

    • co? przeciez to zwykle kombi, takie jak 20-lat temu bylo popularne.. w przypakdu a4 wystepuje tez wersja offroad, ale to ma sie nijak do twojego opisu. poza tym a4 to a4, tansza audi, czego tu sie spodziewac? wynikow rodem z g63?

      • 1 3

  • Wygląda jak A4 B8

    Po dużym lifcie

    • 2 0

  • Teraz najmodniejsze auto to Jeep. (1)

    • 3 7

    • Nie, zawsze służbowe ;)

      • 1 0

  • a ja jem kanapkę z tuńczykiem

    • 3 0

  • Nie rozumie dlaczego podaje się cenę 230 czy 250 000, przecież nas przedsiębiorców to wogóle nie interesuje, dla mnie ważne jest ile to będzie miesięcznie w lyzyngu, powiedzmy 1500 czy 2000 złoty, wiadomo że takich aut nie kupują ludzie pracujący na etacie za gotówkę.

    • 15 0

  • (3)

    A4, kiedyś marzenie wielu z nas. Ja osobiście wybieram 508, dużo ładniejszy samochód. Oczywiście w subiektywnej ocenie:)

    • 20 20

    • (2)

      Bardzo dobre samochody ale uważaj bo spadek wartości jest o wiele niższy niż w markach takich jak Audi czy Mercedes

      • 1 8

      • To prawda Passat B5 trzyma ceny za zadbany egzemplarz trzeba dać od 3000-5000 i od kilku lat nic nie chcą spadać.

        • 10 2

      • Chyba wyższy.

        • 16 0

  • (1)

    Fajne, ale nie za tą cenę. To już chyba bym wolał Kia Stinger albo nowego Peugeota 508.

    • 18 7

    • Kia Stinger to inne auto bardziej podobne do Audi A5 niż A4.

      • 7 0

  • No ładne cacko!

    • 4 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Mitsubishi L200, Toyota Hilux i Mercedes-Benz Klas X to auta w nadwoziu typu:

 

Najczęściej czytane