- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (77 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (80 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Autostrada A1 z Rusocina do Nowych Marz musi powstać do końca listopada 2008 r. To termin nieprzekraczalny, gdyż zapisany w dokumentach koncesyjnych. Tymczasem konsorcjum budujące pomorską autostradę przekonuje, że niektóre fragmenty drogi można oddać sporo.... wcześniej.
Gdyby inwestor chciał rozpocząć proces ubiegania się o pozwolenia na użytkowanie dopiero po zakończeniu wszystkich prac budowlanych, mogłoby zabraknąć mu czasu. Dlatego GTC przekonuje, że lepiej jest oddawać drogę etapami.
- Chcielibyśmy oddać niektóre sekcje autostrady wcześniej. Najpewniej odcinki z Rusocina do Stanisaławia i ze Stanisławia do Swarożyna mogłoby być gotowe do odbioru już na początku przyszłego roku - mówi Justyna Maternicka z konsorcjum Skanska NDI budującego autostradę A1.
- Co prawda autostrada powstaje na podstawie pięciu różnych pozwoleń na budowę [po jednym na każdą budowaną sekcję - przyp.red.] sądzę jednak, że możemy ją odbierać wydając pozwolenia na użytkowania mniejszych obiektów. Ważne, żeby każdy z nich był w pełni dostępny - zapewnia zastępca wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego Grzegorz Stosik. - Mogę też obiecać inwestorowi, że będziemy reagować na składane przez niego dokumenty odbiorowe szybciej, niż obliguje nas do tego prawo.
Pomorski odcinek łatwo pisać przy pomocy liczby 90. Autostrada ma ok. 90 km długości, znajduje się na niej niemal 90 obiektów inżynierskich (mostów, wiaduktów, przejazdów, przejść), towarzyszy jej także 90 km dróg poprzecznych, wewnętrznych i dojazdowych. Każdy z tych obiektów wymaga osobnego odbioru i wydanie pozwolenia na użytkowanie ze strony pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Opinie (49) 4 zablokowane
-
2007-02-24 20:41
Czyżby Polak... jak zwykle
żygać mi sie chce jak czytam te niektóre durne teksty. Jak nie ma autostrady to krzyk bo .. nie ma . Ale jak ma być i to szybciej to zaraz znajdzie sie kupa dupków którym a to - za wąska , a to - nierówna a to krzywa itd.. Aby ponarzekać. A ja sie cieszę !!! bo będzie szybciej niz teraz . Po prostu się cieszę. I tyle
- 0 0
-
2007-02-24 19:28
AUTOSTRADA- KTO WIDZIAŁ AUTOSTRADE Z DWOMA PASAMI - JAJA JAKIEŚ . TO DROGA SZYBKIEGO RUCHU- TYLKO W TYM PORABANYM KRAJU ZA AUTOSTRADE BIORĄ DROGI POLNE .
- 0 0
-
2007-02-24 19:24
w polsce tak sie buduje to nie usa
za new yorkiem turnpakway ma 14 pasow
7 i 7 a w pl 2 i 2 smiech na sali- 0 0
-
2007-02-24 19:23
to jest autostrada tylko dwa pasy?
- 0 0
-
2007-02-24 19:22
Wszysko ok. tylko dlaczego:
1. Na kwiatkowskiego jeszcze nie dokonczyli a już studzienki sie zapadają. Jaja jakie ś czy gumisie im powdeptywały
2. Obwodnica już zaczyna koleiny łapać - ciekawe co?
3. Budowa autostrady to jak budowa domu im szybciej budują tym szybciej pekniecia wyłazic bedą. Nioe zawsze pospiech jest dobry.- 0 0
-
2007-02-24 19:10
mario, czlowieku co ty za bzdury piszesz, wpisz se w googlach skanska a dopiero potem sie na forum wypowiadaj
- 0 0
-
2007-02-24 15:41
GPRD (Skanska)
Bardzo dobra firma. Profesjonaliści w każdym calu.W dawnych czasach dużo budowali dla "DrogomeXu" między innymi w Iraku.
Spece od polityki! Dlaczego odebrano tej firmie koncesję na dalszą część A-1? Chętnie zpoznałabym się z przemyśleniami innych.- 0 0
-
2007-02-24 15:10
Coś się zaczyna
zmieniac w naszym kraju.Na lepsze oczywiście.
- 0 0
-
2007-02-24 14:31
dobra widomość - choć wczoraj mówiono jeszce o obecnym roku !
Oddawanie autostrady etapami to dobry pomysł - a najważniejszy jest etap miedzy Pruszczem a tczewem
- 0 0
-
2007-02-24 13:10
to będzie najlepiej wyk. odcinek A1 !!
SKANSKA to dawne GPRD - można porównać odcinki odwodnicy trójmiejskie. Od spacerowej do kartuskiej droga jest gładka jak stół, a np tam gdzidzie robił niemiecki WALTER od kartuskie a szczególnie do szadułek w kierunku pruszcza gdańskiego ma fałdy. Albo porwnać jakość wykonywanych robut na podwalu grodzkim , a na marynarki polskiej , podwale godzkie jest porządnie i sprawnie robione , a marynarki polskiej jest opiszale roboine
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.