• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Avensis jesienną porą

Bawo,Mart,Ps
8 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Toyota Avensis. Solidnie wykonana i komfortowa. Mocny gracz w segmencie pojazdów klasy średniej.



Toyota Avensis jest jak dobrze skrojony garnitur menadżera: wygląda dobrze i jest wygodna. Nic dziwnego, że stała się jednym z flotowych ulubieńców. Wzór samochodu klasy średniej?



Konkurencja w tym segmencie aut jest naprawdę silna, każdy z producentów musi więc do walki wytoczyć najcięższą artylerię. Toyota Avensis staje tu na ubitej ziemi chociażby z Oplem Insignia, Citroenem C5, Peugeotem 508 czy królem klasy średniej - Volkswagenem Passatem. Do boju szykują się też nowe wersje Forda Mondeo czy Mazdy 6.

Atut Toyoty to stonowana i ponadczasowa stylistyka. Avensis nie ulega chwilowym trendom, dzięki czemu można być pewnym, że ten samochód nawet za kilkanaście lat będzie jak angielski gentleman. Nie super modny, ale zawsze elegancki i sprawiający dobre wrażenie.

Czy tak samo jest w środku? Gdyby ktoś chciał Toyocie dokuczyć, zawsze pod ręką ma argument, że w środku jest "nudna". Czy jednak w świecie korporacji ktoś widział fajerwerki? To prawda, że Avensis poukładana jest jak firmowy księgowy, jednak dzięki temu wszystko jest przejrzyste i ergonomiczne. Z obsługą całej pokładowej "maszynerii" nie ma najmniejszego problemu, a w testowanej wersji Sol Plus mamy wszystko, łącznie z podgrzewanymi siedzeniami i nawigacją.

Na pozycję za kierownicą nikt nie będzie narzekał. Podobnie jak na pojemność bagażnika - producent deklaruje 543 litry pojemności i 1610 litrów przy złożonych fotelach. Dodamy do tego materiały dobrej jakości i przestronne wnętrze, chociaż pod względem przestrzeni ładunkowej i ilości miejsca dla pasażerów, niedoścignionym wzorem w tej klasie pozostaje obecna generacja Forda Mondeo.

  • Toyota Avensis
  • Toyota Avensis
  • Toyota Avensis
  • Toyota Avensis
  • Toyota Avensis
  • Toyota Avensis
  • Toyota Avensis
  • Toyota Avensis
  • Toyota Avensis
  • Toyota Avensis


Na drodze Toyota Avensis nie będzie pędzić przed siebie niczym rozpędzona kawaleria, której nie zatrzyma nikt. Osiągi dwulitrowego diesla o mocy 124 KM są akceptowalne, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,2 sekundy. Za to moment obrotowy, to aż 310 niutonometrów, nieźle. Średnia zużycia paliwa w mieście to niewiele ponad 7 litrów na każdą setkę.

Jazda Avensisem oczywiście nie podniesie adrenaliny, jednak jadący nawet z dużymi prędkościami samochód nie powoduje dyskomfortu akustycznego, niczym też nie zaskakuje. Trakcja pojazdu nawet na śliskich czy gorszych drogach jest jak najbardziej poprawna, komfort podróżowania również.

Toyota Avensis kusi solidnością wykonania, dobrymi właściwościami jezdnymi i komfortem oraz sporą przestrzenią ładunkową w wersji kombi. Czy to, że nie wzbudza praktycznie żadnych większych motoryzacyjnych emocji to wada? Cóż, garnituru do pracy też nie kupujemy, by się lansować...

Testowana Toyota Avensis w bogatej wersji wyposażenia, zarówno z zakresu komfortu, jak i bezpieczeństwa - Sol Plus, to chyba najpopularniejszy wariant tego samochodu, jaki opuszcza nasze salony. Cena katalogowa auta wynosi 122 tys. zł. W ofercie dla firm auto można zakupić poniżej 110 tys. zł brutto. Opcjonalne wyposażenie podnosi cenę auta o niewiele ponad 10 proc.

Samochód do testów udostępniony przez Anro Trade, przedstawiciela marki w Trójmieście.

Zobacz wszystkie salony Toyoty w Trójmieście
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (57) 6 zablokowanych

  • Kupiłem w 2010 r z salonu japońca za 96 000 pln

    po 45 000 kilometrów zaczęła skrzypieć podsufitka, kierownica zaczęła dziwnie trzeszczeć, do wymiany łożysko piasty lewego przedniego koła, 2 razy zacięła się płyta CD w odtwarzaczu, na dodatek zapłaciłem za dwa obowiązkowe przeglądy 1800 zł. Więcej nie kupię nowego samochodu bo ani on niezawodny ani tani w eksploatacji...

    • 6 9

  • Dobry samochod przede wszystkim poprawia ego i pozwala sie poczuc

    królem szos, któremu bieniejsi, z mniejszymi samochodami muszą jak najszybciej ustąpić miejsca. Bo w końcu manager jedzie, w skrojonym garniturze. A marka samochodu jest juz mniej ważna.

    • 7 2

  • chyba garnitur z marketu...

    • 4 4

  • Wreszcie Toyota nie wygląda w środku jak muzeum, choć szaleństwa nie ma. Plus za jasną tapicerkę.

    • 11 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane