• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BMW. Zmiany w bawarskim menu

Mart
8 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Rekordowa sprzedaż aut i takie same zyski. Wyniki, o których Audi czy Mercedes mogą tylko pomarzyć. Rewolucja w BMW przynosi wymierne efekty. Coraz więcej nowych modeli, w tym te z przednim napędem, trzycylindrowe silniki i hybrydy. Ale czy to wciąż jest to samo BMW, jakie znamy od lat?



Co mówią liczby? W 2011 roku BMW sprzedało na świecie 1,67 mln samochodów, zarabiając na tym 8 mld euro. Rok później sprzedaż zwiększyła się o 10,6 proc., do 1,85 mln sztuk, a zysk wzrósł o 3,5 proc. W tym roku słupki sprzedaży i zysku też powinny zadowolić szefów bawarskiego koncernu.

Prezes BMW Norbert Reithofer jest uważany za najlepszego menadżera w branży motoryzacyjnej w Niemczech. To pod jego rządami BMW tak wystrzeliło do przodu. Zarząd firmy nie obawia się podejmować bardzo odważnych decyzji. W ofercie BMW mają pojawić się pierwsze modele z napędem na przód - te nowej serii 1. Według zapowiedzi, samochód ma być też maksymalnie ekologiczny.

Koncern planuje również produkcję minivana. Patrząc na obecną, a także planowaną paletę silników, widać, że słynna rzędowa "szóstka" BMW zeszła już dawno na dalszy plan. Symbolem zmian w firmie znów stanie się nowa seria 1. Pod maską małego bawarczyka znajdzie się... trzycylindrowy, doładowany silnik o pojemności 1.5 litra.

Czy te innowacje zatrzymają sprzedażową lokomotywę BMW czy wręcz przeciwnie, klienci pogodzą się z tym, że zamiast rasowych, agresywnych sportowych samochodów, otrzymują - owszem, świetnie jeżdżące samochody - ale z nieco poskromionym sportowym duchem w imię komfortu i wygody?

Charakterystyka najnowszych modeli BMW bardzo wyraźnie mówi o modyfikacji kursu koncernu. Tak jest w przypadku chociażby serii 4. W ten sposób BMW wyróżnia coupe i cabriolet serii 3, z którym jest przecież bliźniaczo spokrewnione. 4 coupe powszechnie określane jest jako dość grzeczne jak na BMW.

Seria 4 to trzy warianty benzynowe i trzy wysokoprężne. Podstawowe modele 420i oraz 420d mają 181 KM. 428i ma dwulitrowy, turboładowany silnik o mocy 242 KM. Najmocniejsza "benzyna" - 435i to ponad 300 KM wyciśniętych z trzylitrowego sześciocylindrowca. Dwa pozostałe silniki diesla to odmiany 430d/254 KM) oraz 435d/309 KM. Ten ostatni oferowany jest jedynie z napędem na obie osie.

Gorąca nowość koncernu, przynosząca kolejną rewolucję w nazewnictwie modeli, to BMW serii 2. To także coupe oparte na aktualnej (sprzedawanej od 2011 roku) serii 1, m.in. z nieco przeprojektowanym przodem. W przypadku tego samochodu warto zwrócić uwagę głównie na model oznaczony literą M. Nie oznacza on supersportowej wersji, lecz wersję M Performance, także wystarczająco szybką. W tym samochodzie znajdziemy m.in mechanizm różnicowy ze "szperą", a emocji ma dostarczyć trzylitrowe R6 turbo o mocy 326 KM katapultujące "dwójkę" do setki w pięć sekund. Szybkie 2 z literą M oraz inne modele tej serii zobaczymy u nas dopiero za jakiś czas, prawdopodobnie w marcu przyszłego roku.

Tymczasem w Trójmieście za kilka dni oficjalnie zaprezentuje się najnowsze BMW X5. Ten wielki SUV to lider sprzedaży BMW. Początkowo wszyscy zastanawiali się, czy tak wielki mastodont przyjmie się na rynku. Od 1999 roku na całym świecie sprzedało się ponad 1,3 miliona tych aut. Nowa generacja X5 też wydaje się być skazana na sukces. Wśród jednostek napędowych na razie do wyboru mamy dwie mocne wersje benzynowe i cztery diesle.

Nie wiadomo kiedy i czy w ogóle do Trójmiasta zawita pojazd, który ma całkowicie zmienić myślenie o sporcie i technologii w jednym. BMW i8 ma być sprzedawane tylko przez wyselekcjonowanych dealerów marki w cenie od 126 tysięcy euro. Hybrydowe BMW o łącznej mocy 362 KM uzyskanej z połączenia trzycylindrowego, doładowanego silnika 1.5 o mocy 231 KM i 131konnego "elektryka" połączonego z przednią osią, waży 1490 kg i rozpędza się do setki w 4,4 sekundy. Wiele elementów pojazdu wykonano z tworzyw recyklingowanych. Mnóstwo w nim także włókna węglowego i aluminium.

W segmencie dużych limuzyn, w tej chwili króluje Mercedes klasy S. Nowa generacja serii 7, mająca zachwiać pozycją Mercedesa, pojawi się dopiero w 2016 roku. Tu - oprócz zapowiadanej rewolucji w zakresie komfortu i prowadzenia - BMW także chce przełamać dominację dużych silników i "wpuścić" pod maskę reprezentacyjnej limuzyny doładowanego czterocylindrowca.

Nowy czy używany? Znajdź salony BMW w Trójmieście
Mart

Miejsca

Opinie (87) 3 zablokowane

  • Kryzys ? Patrząc po autach raczej nie. (5)

    Jak się patrzy po ulicach, naprawdę wielu Polaków jeździ luksusowymi autami. Ilość SUV-ów jest ogromna. Jakim cudem wszyscy narzekają, a jednak po autach widać, że ludzie jednak mają pieniądze. Nie chcę oczywiście oceniać, ale jednak ilość "trupów" się zmniejszyła, natomiast nie sposób, nie zwrócić uwagi że jednak jeździmy co raz droższymi /lepszymi/ autami.

    • 11 2

    • (1)

      Kryzys mają Ci, którym pracować się nie chce. Uczyć się nie chciało, pracować się nie chce, więc niech żyją teraz w kryzysie. Społeczeństwo inteligentne i pracowite się bogaci.

      • 6 5

      • Inteligentne i pracowite mają kryzys.
        Sprytne i obrotne sobie radzą.

        • 0 2

    • auta kupione "na firmę" , których właścicielem jest bank (2)

      bo albo kredyt albo leasing. Faktycznie się bogacimy.

      • 6 1

      • (1)

        kredyt albo leasing powiadasz? One się spłacają same? ^^

        • 3 0

        • spłaca je leasingobiorca i do momentu spłaty właścicielem pozostaje bank.

          tak czy siak zeby polozyc 2000 PLN miesiecznie na ratę za auto trzeba zarabiac wiecej niz srednia krajowa

          • 2 0

  • Ja nie mam nic do BMW i chętnie mogę jakieś BMW (4)

    przyjąć w darze.

    • 35 1

    • jest takie powiedzenie:

      Mogę jeździć dowolnym samochodem, byle by to było BMW.

      • 1 0

    • Miałeś bmke kiedys 555555

      ...Przeciez... ;)

      • 0 1

    • to leć na złomowiec. Cos tam dla siebie na pewno znajdziesz (1)

      • 1 8

      • to już projekcja twoich możliwości

        • 6 0

  • Wiewiorki donosza że u zdunka szykują sie znaczące podwyżki,
    by utrzymac pracownikow

    • 3 1

  • Znowu artykuł sponsorowany przez oszusta -dealera BMW...... (1)

    • 5 0

    • mmm

      mogłabyś/mógłbyś rozwinąć swoją myśl gdyż właśnie mam zamiar kupić nowe auto tej marki

      • 0 0

  • No polaki cebulaki! Zbierajcie kaskę. Za 15 lat uzbieracie wystarczająco dużo, żeby kupić sobie któryś z modeli z tego roku. (5)

    Chyba, że Niemiec go rozbije, to będziecie mogli kupić wcześniej.

    • 23 2

    • A co mówią twoi lekarze? (4)

      • 3 1

      • (1)

        Moi lekarzę mówia, że dzięki temu ile czasu poświęcili na kształcenie teraz mają dylemat który model bmw wybrać.

        • 5 0

        • i o to chodzi

          to sie nazywa gratyfikacja ZA i motywacja DO pracy. stać cię i nie musisz sie zastanawiać.

          • 3 0

      • ze uj ze mnie bo innym dobrze zycze ! (1)

        • 9 0

        • Lekarz rzekł - wszystko ok

          i wsiadł do swojego Tata Nano

          • 3 1

  • Nie wiem po co te info o nowych modelach BMW. (6)

    Stać na nie tylko 1% społeczeństwa naszego kraju.

    Napiszcie lepiej co się psuje w silnikach TDI po przebiegu 500 tys km albo kiedy odpadają skorodowane błotniki i progi w japońskiej technologii z przed 20 lat.

    • 45 17

    • (1)

      jeśli dobrze zrobisz, zakonserwujesz blachy i progi w japoncu to masz spokoj na parę dobrych lat. a koszt dużo niższy niż pompowtryski i dwumasy z tdi

      • 5 3

      • bitch please

        Tak lepiej zalaminować hondę!

        • 8 0

    • Nowe... w artykule jest o nowych. (2)

      Nie dla psa kiełbasa.

      • 7 5

      • ty czasami czytasz (1)

        posty na ktore odpowiadasz?

        • 6 0

        • nie czytam. bo nie potrafie

          • 2 0

    • + porada jak wymienić świece żarowe w Astrach/Vectrach/Zafirach z 2.0 i 2.2 DTL bez zdejmowania głowicy..

      • 14 1

  • (1)

    Sami idioci wszyszcy tak pisza bo was nie stac na BMW jak byscie mieli pieniadze to juz dawno byscie nimi jezdzili

    • 7 4

    • ja mam

      i mnie ta marka jakos nie kreci.

      • 1 4

  • (3)

    A mi się bety podobają, ale w moim przypadku zakup takiego auta byłby zbytkiem, na który mnie nie stać. Może kiedyś będę mógł sobie pozwolić na takie wozidełko, tymczasem podoba mi się moje TDI ;-)

    • 6 5

    • (1)

      Czemu dostałem minusy? Naprawdę mam VW z silnikiem 1.9 TDI, lubię to auto (kupiłem z salonu). Czy jest czymś nagannym fakt, że podobają mi się bety? Z racji tego, że staram się kierować rozsądkiem oraz w związku z ograniczonymi możliwościami finansowymi wybrałem VW zamiast BMW, co w tym złego?

      • 6 2

      • bo pomyśleli że sie nabijasz z TDI

        generalnie ludzie strasznie szufladkują. jako ze ostatnimi czasy beemkami i tedeikami porusza sie troche spolecznosci o watpliwej reputacji to oni mysla tak o kazdym. a zaminusowali cie ci zirytowani takim stanem rzeczy. na tym forum plynie mnostwo jadu wiec pewnie uszedles za takiego co to sie nabija.

        • 3 1

    • TeDy Idzie po Kaszebach...

      TeDy Idzie po Kaszebach...

      • 2 1

  • i8 - piękna bajka

    • 3 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedyny w Trójmieście salon Porsche znajduje się w:

 

Najczęściej czytane