• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Baner przeciwko korkom w Gdyni

neo
11 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Taki baner zawisł przy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Taki baner zawisł przy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.

Przy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zawisł baner o treści "Hossa, Szczurek! Odblokujcie Chwarzno!" Prezydent Gdyni do jego treści się nie odniesie, bo jest na urlopie poza Gdynią. Deweloper twierdzi natomiast, że nie ma sobie nic do zarzucenia.



Jak myślisz, kto przygotował i powiesił ten baner ?

Zdjęcie banera na ul. Chwarznieńskiej nadesłał do Raportu z Trójmiasta nasz czytelnik. Bez wątpienia dojazd na Chwarzno to - obok zakorkowanych dróg do północnych dzielnic miasta - najbardziej zapchane ulice w Gdyni.

Czytelnicy podzieleni w sprawie korków



Opinie w Raporcie z Trójmiasta są jednak podzielone. Jedni czytelnicy zwracają uwagę, że kupując mieszkanie z daleka od centrum trzeba brać pod uwagę korki i długi dojazd. Inni przekonują jednak, że nie zawsze można było to przewidzieć, a władze Gdyni zachęcały do osiedlania się w tej części miasta.

- A widzieliście propagowane hasło od kilku lat: "Teraz Gdynia Zachód"???? Jeżeli ogólnie mówiąc władze miasta decydują się zbudować wzorcową dzielnicę, to zaczyna się od planu dróg, a potem od planów osiedli. Nie dziwmy się więc, że zmieniono trasę 147, którą jadąc przez ul. Staniszewskiego autobusy niszczą zawieszenie na drodze ułożonej z płyt typu Jomba (Yomba), no i zwiększa się czas przejazdu o blisko 10 min (na pewno przesiądę się na autobus !!!!) - pisze nasz czytelnik, podpisujący się Irytator.


Wskazany na banerze prezydent Gdyni Wojciech Szczurek do jego treści się nie odniesie, bo jest na urlopie, z którego wróci 18 września.

Deweloper: kreujemy rozwój Chwarzna



Przedstawiciele Hossy przekonują natomiast, że nie mają sobie nic do zarzucenia.

- Rolą dewelopera jest budowa osiedli zgodnie z planem zagospodarowania, co też czynimy, m.in. w obrębie Chwarzna. Z uwagi na fakt, iż niezwykle zależy nam na komforcie przyszłych i obecnych mieszkańców naszych osiedli, dokładamy wszelkich starań, aby okolica, którą kreujemy była zrównoważoną przestrzenią do życia. Przy naszym udziale powstały m.in. warsztaty pod nazwą "Jaka przyszłość Gdyni Zachód", staramy się nieustanie wspierać właściwy rozwoju tej dzielnicy i odpowiednich rozwiązań komunikacyjnych. Niezmiernie cieszy nas fakt, iż władze zdecydowały się na budowę Trasy Kaszubskiej. Z pewnością będzie to znaczący krok w kierunku trwałego pozbycia się uciążliwości komunikacyjnych na tym obszarze - mówi Dorota Kurkowska, dyrektor z Grupy Inwestycyjnej Hossa.
Dyrektor Hossy podaje także w wątpliwość to, że baner wywiesił zdenerwowany korkami mieszkaniec. Sugeruje, że może być to działanie związane ze zbliżającymi się wyborami samorządowymi.

- Zastanawia nas, czy tego typu działania nie są przypadkiem inspirowane innymi pobudkami niż wyłącznie troska o dobro mieszkańców - podkreśla Dorota Kurkowska.
neo

Opinie (487) ponad 20 zablokowanych

  • Na Chwarzno dojazdu już nie poprawią. (2)

    bo brakuje rezerwy terenu w Witominie. To są osiedla dla tych, co nie muszą w godzinach szczytu stamtąd wyjeżdżać i tyle. Dlatego jest taniej. Pogódźcie się z tym

    • 19 26

    • Co Ty gadasz (1)

      Ja jeżdżę codziennie Chwarznieńska ok 2 w nocy i korków nie ma kurcze belka

      • 3 9

      • 2ga w nocy to nie godziny szczytu

        • 6 4

  • Tani baner (1)

    Tani baner tani ludzie tania muzyka tanie jedzenie tanie korki TANIO !!!

    • 31 11

    • Było tanio więc się stoi

      • 10 0

  • Zobaczcie sobie Horałe na yt

    I porównajcie że Szczurkiem.. Konkret vs polityczny bełkot Szczurka.

    • 25 18

  • Hossa

    Deweloper nr 1... hahaha polecam poczytać forum wiczlino ogród by szybko przekonać sie jak deweloper zadbał o komfort mieszkańców tej dzielnicy. Przy większym deszczu,
    zalane hale garażowe, grzyb w nowych mieszkaniach, pekajace szyby w oknach, zapadajace się chodniki, brak wolnych miejsc na parkingu czy wreszcie najdroższa taryfa za gaz doprowadzony do kotłowni... a wisienka na torcie to siostrzana firma, która administruje wspolnota potrafi bez żenady wystawić korekty opłat sprzed 2 lat, bo się okazało, ze nie do szacowali stawek... polecam ludziom o mocnych nerwach. A panace uhm na korki jest uplynnienie ruchu przez witomino i karwiny, ktore sa waskim gardlem.

    • 40 7

  • Północ dalej zakorkowana.

    Wszystko ładnie i pięknie, a północ Gdyni dalej zakorkowana...

    • 38 6

  • (1)

    Współczuję tym co kupili za kredytuy mieszkania w Sokółce czy Wiczlino. Dzień i noc korki Życie w aucie!!!

    • 29 15

    • Bez przesady

      w nocy i w ciagu dnia jezdzi sie normalnie.

      • 9 3

  • szczurek to pajac. Woli szczurodomu zamiast dróg, a można tam było tory wybudować...wypad z klika szczurka

    • 20 19

  • Hossa ma dokończyć ulice Gierdziejewskiego (1)

    I jakoś maja w du... mieszkancow

    • 21 21

    • Starym.... zwyczajem

      Hossa i jej wykonawcy zbudowali juz kiedyś ulice na Sokółkę ale dzis , budując Fort Forest, skutecznie ją rozwalają kołami ciężarówek i wywrotek, zostawiając Gierdziejewskiego na "po budowie"?

      • 9 4

  • Śmieszna ta cała dyskusja! (2)

    Bo nasuwa się wniosek że Gdynia to jedyne zakorkowane miasto w Polsce:) Korki są przecież wszędzie bo liczba samochodów wzrasta znacznie szybciej niż liczba nowych ulic. I nie mam pojęcia jak porównać stopień zakorkowania w różnych miastach. Czy ktoś gdzieś publikuje/porównuje czasy przejazdu podobnych dystansów w różnych aglomeracjach? Tak więc próby oceniania jak bardzo Gdynia jest zakorkowana są raczej bez sensu.

    Co do konkretu:
    1) korki na Chwarznieńskiej spowodowane są nie tylko rozbudową dzielnicy Gdynia-Zachód ale przede wszystkim faktem że jest to jedyna bezpośrednia droga z obwodnicy do centrum miasta
    2) przebudowa Chwarznieńskiej jest faktycznie wielką porażką rządzącej w mieście ekipy gdyż powinna być już dawno w całości dwujezdniowa z dwoma pasami po każdej stronie. Poszerzenie jej tylko w części absolunie nic nie daje - nawet jesli w 99% drogi zrobi się po 4 pasy w każdą strone, a na końcu 50m po jednym to i tak całość będzie stała zakorkowana. To jest tak oczywiste że trudno zrozumieć po co poszerzano Chwarznieńską tylko w części.

    • 35 10

    • Korki są 2

      Jeden jest zawsze od Sokółki do obwodnicy drugi na dojezdzie do Witomina, tego pierwszego na pewno można uniknąć poszerzając chwarznienska w tej części

      • 13 1

    • A na skrzyżowaniu przy Witawie

      zamiast poszerzyć jezdnie, zrobić pasy do skrętów, będą budowali centrum sąsiedzkie!

      • 13 1

  • pewnie pisiory już przebierają nogami w biegu o władzę (1)

    podobnie jak Pan Premier są w stanie wszytsko obiecac. Byle dajcie nam władzę;) Potem demontaż kraju i zastępy misiewiczów we wszytskich spółkach skarbu państwa.

    • 33 11

    • Pisiory to akurat jedyna władza, która w większości wywiązuje się z obietnic wyborczych

      A dołowanie i likwidacja spółek skarbu państwa to domena PełO. Wiec masz coś zamazany obraz rzeczywistości , pewnie to efekt zbyt intensywnego oglądania telewizji (niezależnie której TVN czy TVP)

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane