• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą częściowe ograniczenia ruchu na Trakcie Konnym

Maciej Naskręt
13 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Trakt Konny wymaga zmiany. Zgodni są mieszkańcy jak i miejscy inżynierowie ruchu. Trakt Konny wymaga zmiany. Zgodni są mieszkańcy jak i miejscy inżynierowie ruchu.

Miasto szykuje się do remontu Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska. Przy tej okazji mieszkańcy Aniołków chcą zwężenia jezdni do jednego pasa, czemu dali wyraz zbierając ponad 400 podpisów pod petycją o ograniczeniu ruchu. Drogowcy zamierzają wprowadzić pewne ograniczenia, ale nie wszystkie od razu.



Z której jezdni częściej korzystasz jadąc od strony Wrzeszcza w kierunku centrum?

W kilka dni mieszkańcom dzielnicy Aniołki udało się zebrać ponad 400 podpisów pod petycją o ograniczeniu ruchu na całym Trakcie Konnym. Zależy im głównie na dwóch kwestiach:

  1. zawężeniu Traktu Konnego do jednego pasa
  2. budowie bezpieczniejszego połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym

- Ograniczenie ruchu samochodowego na Trakcie Konnym umożliwi uzyskanie dodatkowej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów, a ponadto dodatkowych miejsc postojowych w miejsce prawego pasa ruchu na Trakcie Konnym. Dzielnica od wielu lat boryka się z deficytem stanowisk - mówi Anna Golędzinowska, przewodnicząca zarządu dzielnicy Aniołki. - Ponadto wybudowanie bezpiecznego nowego połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym bliżej ul. 3 Maja zachęci do omijania dwujezdniowej drogi. Obecne rozwiązanie - łącznik na wysokości ul. Chodowieckiego - jest bardzo niebezpieczne.
Zwężony nieco Trakt Konny i planowana w następnych latach przebudowa połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym. Zwężony nieco Trakt Konny i planowana w następnych latach przebudowa połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym.

Drogowcy: zwężenie o metr i bezpieczniejsze połączenie



Miejscy inżynierowie ruchu zgadzają się co do faktu, że obecny zjazd z al. Zwycięstwa na Trakt Konny jest bardzo niebezpieczny.

- W tym celu planujemy zaprojektować nieco bliżej centrum bezpieczne połączenie wspomnianych ulic. Zjazd będzie dużo bardziej komfortowy niż obecny, przez co kierowcy powinni zrezygnować z jazdy traktem - przekonuje Tomasz Wawrzonek z gdańskiego magistratu. - To jednak wymaga przygotowania projektu budowlanego, uzyskania zgód, stąd sądzę, że te prace będą mogły ruszyć w przyszłym roku.
A co ze zwężeniem samego Traktu Konnego?

- W ramach planowanej przebudowy chcemy zwęzić oba pasy ruchu z 3,5 do 3 m czym zyskamy łącznie 1 m wolnej jezdni. Uzyskana przestrzeń umożliwi wyznaczenie nowych miejsc postojowych dla samochodów. Tylko częściowo będą one parkowane na chodniku, a nie jak teraz w całości - tłumaczy Wawrzonek.
Trakt Konny zostanie wyremontowany na odcinku 1 km. Trakt Konny zostanie wyremontowany na odcinku 1 km.

Oferty na remont Traktu Konnego dużo droższe



Trakt Konny to dodatkowa dwupasmowa jezdnia w stronę centrum Gdańska, biegnąca wzdłuż al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdańska. Korzystają z niej głównie kierowcy skręcający na jej końcu w ul. 3 Maja, co pozwala ominąć centrum miasta oraz osoby dojeżdżające od strony Wrzeszcza do GUMedu i mieszkańcy dzielnicy Aniołki.

Jezdnia Traktu Konnego jest mocno sfatygowana, dlatego drogowcy wyznaczyli ją do remontu. Jednak nie zostanie on przeprowadzony na całej długości, a jedynie na liczącym ok. 1 km odcinku od ul. Smoluchowskiego do Placu Zebrań Ludowych (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z 3 Maja). Razem z jezdnią wyremontowany zostanie też chodnik.

Obecnie trwają poszukiwania wykonawcy prac. Chęć realizacji tego zadania zgłosiły trzy firmy. Najtańsza oferta firmy WPRD Gravel opiewa na 5,8 mln zł. Z kolei miasto zabezpieczyło na ten cel 3 mln zł. Magistrat musi zdecydować teraz, czy podwoi pulę na to przedsięwzięcie.

Zwycięzca będzie musiał uporać się ze wszystkimi pracami do 28 września.

Opinie (212) 2 zablokowane

  • A co ze ścieżką rowerową ? (2)

    Powinni wykonać także ścieżkę rowerową.

    • 1 9

    • (1)

      jak już to pasy ruchu dla rowerów. ścieżki są w lesie

      • 0 0

      • Rowerzyści też powinni tam trafić.

        • 0 0

  • Do ZDIZ w Gdańsku ,zacznijcie sie dokształcać ! (9)

    Wystarczy juz zwężen w Gdańsku ,nie zatykajcie czegoś co jeszcze dawało radę ! Najpierw bus pas pod dworcem teraz chcecie znszczyc jedyna mądrą altenatywe dla Grunwaldzkiej do zjazdu w kierunku cmentarza Garnizonowego ! Czy nie widzicie komu zależy na tych miejscach parkingowych ??? Czy trzeba być debilem z ZDIZ-u żeby nie widziec że okoliczni mieszkańcy nie mają z tym nic wspólnego?

    • 136 30

    • Polecam ci książkę „miasto szczęśliwe” (3)

      Tak apropos dokształcenia.

      • 4 9

      • Autor to tzw. aktywista miejski (1)

        A aktywiści miejscy to ostatnio najgorszy nowotwór polskich miast.

        • 20 5

        • Widzę, że odporność na dokształcanie wysoka :)

          • 1 1

      • Miasto szczęśliwe to takie, gdzie są korki i nie ma jak dojechać pomiędzy dzielnicami.

        • 7 0

    • Co za bzdury

      Zamieszkaj przy Trakcie Konnym i spróbuj spać kiedy w nocy rozpędzony tir wpada w dziurę i cała kamienica się trzęsie. Wtedy będziesz mógł się wypowiadać.

      • 1 3

    • sorry

      Powoli, bo powoli, ale nadchodzi kres dyktatu złomiarzy.
      Tak, pora się przyzwyczaić.
      To właśnie nadmierne usamochodowienie zepsuło nam miasta, a teraz dodatkowo zatruwa.

      • 1 4

    • do autora

      A co do tego ma ZDiZ ? Wawrzonek to miejski Inżynier Ruchu (MIR) z Urzędu Miasta

      • 0 1

    • To na wasze życzenie

      To jest tak, jakby ktoś wylałby ci pomyje na głowę i powiedział: przecież to było na twoje życzenie, słyszałem jak mówiłeś, że tego chcesz.

      • 12 2

    • dokładnie, tam mało kto mieszka przy drodze

      za to pełno firm dookoła

      • 42 8

  • A po zwezeniu oczywiscie autobusy beda korkowaly caly pas, tak jak na Sobieskiego?

    Bez sensu rozwiazanie. Chodnik jest szeroki, rowerzysci maja siezke po drugiej stronie. Po co zwezac i wpychac wiecej ruchu na przeciazona Zwyciestwa? Zwlaszcza, ze Zwyciestwa nawierzchnia najlepsza nie grzeszy w tym kierunku.

    • 5 1

  • Ścieżka rowerowa !?

    Skończcie z budowaniem ścieżek rowerowych bezpośrednio wzdłuż ulic bo zatruwacie spalinami rowerzystów !!!

    • 1 4

  • 3,5-3 = ?? (1)

    3,5-3 =1 , w szkole jakoś inaczej uczyli ...

    • 3 1

    • Czytaj ze zrozumieniem.
      2 pasy po 3,5m =7m. 2 pasy po 3m=6. 7-6=1.

      • 0 0

  • paranoja (4)

    obowiązkowo kierowcy powinni pojezdzić na rowerze a rowerzyści samochodami, dałoby to jednym i drugim do myslenia, nieco rozszerzyło perspektywę, sama jeżdżę jednym i drugim środkiem transportu (bo komunikacja miejska w Gdańsku to jakiś żart-brak punktualności, tramwaje psujące się i autobusy widmo) więc alternatywa to samochód lub rower, z dwójką dzieci na rowerze nie ma szans-połowa mojej trasy to ulica więc z przyczepką nigdy nie zaryzykuje, z resztą dla mnie to za duże obciążenie, ale bez dzieci zawsze wybieram rower bo szybko i bez korków. Nie uważam by była potrzebna dodatkowa ścieżka w tym miejscu-jest przecież po drugiej stronie. Budujmy ścieżki tam gdzie ich brakuje np na Kartuskiej, Warszawskiej etc by umożliwić mieszkańcom dzielnic Południowych na swobodny przejazd jednośladem. Na ulicy jest niebezpiecznie bo zdarzają się kierowcy którzy specjalnie zajeżdżają drogę-jakby uważali że jadąc rowerem robię im na złość...natomiast rowerzyści często sami są sobie winni-wjeżdzają na przejścia z zawrotną prędkością, nie oglądają się bo uważają że mają pierszeństwo...a kierowca zwyczajnie nie zdąży ich zauwazyć, albo nie widzi ich bo nie mają absolutnie żadnego oświetlenia oraz notoryczny brak kasków! Samochodów będzie coraz więcej przy takiej komunikacji miejskiej jaką mamy, więc trakt konny to super alternatywa-odciąża Centrum Gdańska, bo część kierowców zjeżdża szybciej

    • 19 4

    • (3)

      ile pani rowerzystka robi w sezonie km? ;)
      oj chyba nie za dużo skoro pisze takie dyrdymały.
      mega niespójna wypowiedz.

      • 2 7

      • (2)

        Pewnie kilka i tylko w długi ciepły weekend.

        P.S na jezdni jest znacznie bezpieczniej niż na ścieżkach. Ma pani "rowerzystka" wyjasnienie dlaczego nawet w swojej wypowiedzi.

        • 1 6

        • (1)

          Pani rowerzystka wie o czym mówi... Jeździ jednym i drugim. Ja sam jeżdzę autem, motocyklem, rowerem, a i jako pieszy sobie rownież poszaleję. Wiec rownież mógłbym pokusić się o wstęp do pracy doktorskiej na temat uczestników ruchu drogowego w Gdańsku i infrastruktury ...
          Ty natomiast, co można zauważyć, robisz "tysiące" km tylko jednośladem za pomocą dolnych przeszczepów, ale do teoretyzowania i próby ośmieszenia autorki wpisu wyrwałeś się jak typowo wszystkowiedzacy magister hotelarstwa. Coś nie pykło?

          • 3 2

          • Nic sie nie zgadza ale walcz dalej

            • 0 1

  • Ja zbiorę 20 tysięcy podpisów (1)

    że chcemy poszerzenia o 3 pas, a domy do wyburzenia.
    Tak serio, to absurd mieszkanie w tym rejonie. Klima i dźwiękoszczelne okna chyba tylko dadzą radę.

    • 27 5

    • A gdzie zamieszka?

      • 0 2

  • Super, w końcu remont tej zaniedbanej ulicy! (3)

    Panie Prezydencie zapraszam na ul.Łąkową przy Akademi Medycznej, wygląda jak by meteoryt tam spadł...

    • 15 1

    • Chyba muzycznej łosiu

      • 3 0

    • zawsze myślałem, że tam spadł meteoryt.. okazuje się , że nie?

      • 2 1

    • ...

      Budyń jest akurat zajęty. Liczy swoje mieszkania. I planuje następną awarię przepompowni. A, i jeszcze gej-paradę.

      • 3 5

  • równoległa zwyciestwa na prawym pasie wygląda identycznie (3)

    jadąc z dozwoloną prędkością (70km/h) można śmiało dzwonić do serwisu, aby zamawiali nowe wahacze

    • 85 9

    • (2)

      To trzeba postawić ograniczenie do 50 km/h.

      • 6 9

      • takie rozwiązanie problemów stosuje jedynie Gdynia (1)

        • 10 4

        • Gdynia ogranicza do 30 i stawia znak ostrzegajacy o wybojach

          • 2 0

  • Bus pasy są również dla służb. Karetka w tym przypadku przeleciałany ten zakorkowany czasami rejon

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu motoryzacyjnego należy marka Porsche?

 

Najczęściej czytane