- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (314 opinii)
- 4 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (34 opinie)
Będą częściowe ograniczenia ruchu na Trakcie Konnym
Miasto szykuje się do remontu Traktu Konnego . Przy tej okazji mieszkańcy Aniołków chcą zwężenia jezdni do jednego pasa, czemu dali wyraz zbierając ponad 400 podpisów pod petycją o ograniczeniu ruchu. Drogowcy zamierzają wprowadzić pewne ograniczenia, ale nie wszystkie od razu.
- zawężeniu Traktu Konnego do jednego pasa
- budowie bezpieczniejszego połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym
- Ograniczenie ruchu samochodowego na Trakcie Konnym umożliwi uzyskanie dodatkowej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów, a ponadto dodatkowych miejsc postojowych w miejsce prawego pasa ruchu na Trakcie Konnym. Dzielnica od wielu lat boryka się z deficytem stanowisk - mówi Anna Golędzinowska, przewodnicząca zarządu dzielnicy Aniołki. - Ponadto wybudowanie bezpiecznego nowego połączenia al. Zwycięstwa z Traktem Konnym bliżej ul. 3 Maja zachęci do omijania dwujezdniowej drogi. Obecne rozwiązanie - łącznik na wysokości ul. Chodowieckiego - jest bardzo niebezpieczne.
Drogowcy: zwężenie o metr i bezpieczniejsze połączenie
Miejscy inżynierowie ruchu zgadzają się co do faktu, że obecny zjazd z al. Zwycięstwa na Trakt Konny jest bardzo niebezpieczny.
- W tym celu planujemy zaprojektować nieco bliżej centrum bezpieczne połączenie wspomnianych ulic. Zjazd będzie dużo bardziej komfortowy niż obecny, przez co kierowcy powinni zrezygnować z jazdy traktem - przekonuje Tomasz Wawrzonek z gdańskiego magistratu. - To jednak wymaga przygotowania projektu budowlanego, uzyskania zgód, stąd sądzę, że te prace będą mogły ruszyć w przyszłym roku.
A co ze zwężeniem samego Traktu Konnego?
- W ramach planowanej przebudowy chcemy zwęzić oba pasy ruchu z 3,5 do 3 m czym zyskamy łącznie 1 m wolnej jezdni. Uzyskana przestrzeń umożliwi wyznaczenie nowych miejsc postojowych dla samochodów. Tylko częściowo będą one parkowane na chodniku, a nie jak teraz w całości - tłumaczy Wawrzonek.
Oferty na remont Traktu Konnego dużo droższe
Trakt Konny to dodatkowa dwupasmowa jezdnia w stronę centrum Gdańska, biegnąca wzdłuż al. Zwycięstwa . Korzystają z niej głównie kierowcy skręcający na jej końcu w ul. 3 Maja, co pozwala ominąć centrum miasta oraz osoby dojeżdżające od strony Wrzeszcza do GUMedu i mieszkańcy dzielnicy Aniołki.
Jezdnia Traktu Konnego jest mocno sfatygowana, dlatego drogowcy wyznaczyli ją do remontu. Jednak nie zostanie on przeprowadzony na całej długości, a jedynie na liczącym ok. 1 km odcinku od ul. Smoluchowskiego do Placu Zebrań Ludowych (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z 3 Maja). Razem z jezdnią wyremontowany zostanie też chodnik.
Obecnie trwają poszukiwania wykonawcy prac. Chęć realizacji tego zadania zgłosiły trzy firmy. Najtańsza oferta firmy WPRD Gravel opiewa na 5,8 mln zł. Z kolei miasto zabezpieczyło na ten cel 3 mln zł. Magistrat musi zdecydować teraz, czy podwoi pulę na to przedsięwzięcie.
Zwycięzca będzie musiał uporać się ze wszystkimi pracami do 28 września.
Opinie (212) 2 zablokowane
-
2018-06-13 19:26
Pozostawić 2 pasy szerokie - dla służb ratunkowych (1)
Zwężanie to błąd.
Samochody są coraz szersze, a drogi coraz węższe.
Inżynierowie pamiętajcie, że kiedyś karetka jadąca do was na ratunek może utknąć w korku na wąskiej drodze.
Kierowcy mogą nie chcieć wjeżdżać na wysokie krawężniki by nie niszczyć zawieszenia/kół w swoich samochodach.- 14 2
-
2018-06-13 19:37
Ten apel też do rowerzystów
- 2 2
-
2018-06-13 15:20
Moim zdaniem należy całkowicie zamknąć al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa (17)
Moim zdaniem należy całkowicie zamknąć al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa, ale pod warunkiem wykonania podziemnego przejazdu pod całym centrum Wrzeszcza i Gdańska. Wszędzie deptaki i ścieżki rowerowe, byłoby super.
- 24 8
-
2018-06-13 17:40
(2)
I jak mieszkańcy Wrzeszcza dojadą samochodem do swych domów przy Grunwaldzkiej?
- 3 2
-
2018-06-13 19:15
(1)
Są to sprawy techniczne, ale chyba nie trudno wyobrazić sobie wloty i wyloty z głównej trasy.
- 0 3
-
2018-06-13 19:23
Patrząc na zabudowę i ukształtowanie Wrzeszcza to raczej jest niemożliwe do zrobienia. Ale skoro dla Ciebie ideologiczne zupierdliwienie życia mieszkańców jest tylko sprawą techniczną...
- 4 0
-
2018-06-13 15:22
(13)
wystarczy ograniczyć ruch tak by starczyły po dwa pasy w każdym kierunku.
rozwiązanie x1000000 tańsze.- 3 13
-
2018-06-13 15:38
(9)
Miasto będzie dobrze funkcjonować, jeżeli będzie się rozwijać a nie zwijać
- 7 3
-
2018-06-13 15:55
(8)
dla ciebie rozwój to 10 pasów w każdą stronę i nic wokół ??
Miasto - jednostka ....... charakteryzująca się dużą intensywnością zabudowy ( a nie tras przelotowych)- 5 8
-
2018-06-13 16:23
(2)
Duża intensywność zabudowy - owszem, ale co z całą infrastrukturą. Nic nie może funkcjonować bez dobrego zaplecza, a w tym bez dobrego dojazdu i przejazdu przez miejscowość. Trudno zrobić w centrum miasta typową sypialnię.
Pewnie wszystko można. Pamiętam dobry film ("Poszukiwany, poszukiwana (1972)")) jak p. Dyrektor przenosił budynki na środek jeziora, a jezioro przeniósł obok i jeszcze dostał nagrodę za zmiany w projekcie.- 6 4
-
2018-06-13 18:11
(1)
Wygodny dojazd i owsze ale raczej nie w formie transportu prywatnego autem. Nie ma na to miejsca i jest zbyt uciążliwe.
Kazde cywilizowane miasto inwestuje w transport publiczny i rowery. Ruch samochosowy się ogranicza na tyle ile to możliwe- 2 6
-
2018-06-13 18:35
Inwestuje - słowo klucz.
- 3 1
-
2018-06-13 18:04
(3)
Niestety przelotówka z Gdańska i kolejno do Wrzeszcza, Oliwy, Sopotu, Gdyni może być tylko jedna. Dodatkowo jest tzw. dolny taras ale szału nie ma. To nie Łódź czy Warszawa czy NY. U nas jest inny układ położenia, równolegle do morza. Chyba nie masz pojęcia o czym piszesz, zapewne jesteś singlem bez prawa jazdy i jakichkolwiek obowiązków. I nie znasz topografii Trójmiasta.
- 7 1
-
2018-06-13 18:12
(2)
Co do NY. Tam ponad 80% mieszkańców porusza się komunikacją publiczną.
U nas dla porównania to trochę ponad 30%- 2 6
-
2018-06-13 18:34
Nowy Jork jest wyjątkiem w USA
Większość miast ma udział publicznego transportu w dojazdach do pracy mniej niż 10%. To normalny kraj, co prawda aktywiści miejscy strzelają z d*py, że brzydkie blachosmrody itd, ale oczywiście nikt ich nie słucha.
- 5 3
-
2018-06-13 18:29
W NY są rozbudowane linie metra. Proszę o dyskusję z logicznymi argumentami.
- 6 2
-
2018-06-13 17:38
Biblioteka podręczna
Za mało przeczytałeś. Wartościowe książki o mieście mają po 100 i więcej stron.
- 3 2
-
2018-06-13 17:41
Dorośniesz, założysz rodzinę, będziesz pracować, to zrozumiesz czemu to jest głupi pomysł.
- 4 2
-
2018-06-13 15:41
plus jeden
Po co budować nowe domy w Gdańsku? Wystarczyłyby szlabany na rogatkach i zakaz posiadania dzieci.
- 6 3
-
2018-06-13 15:30
Wtedy to nie byłoby miasto, tylko wieś. Proponuję tam skierować swoje kroki.
Tam chyba jest Pani/Pana miejsce.- 7 5
-
2018-06-13 19:03
ciekawe?
Proponuję zamknąć jeden pas ruchu na al.Zwycięstwa a trakt konny pozostawić bez zmian.Można też napisać jaki procent mieszkańców stanowią te podpisy- bo przypuszczam że znowu ktoś chce uszczęśliwić innych na siłę jak poprzednimi decyzjami w sprawie ruchu drogowego w dzielnicy aniołki.Nawiasem można by zadbać o remonty ulic w dzielnicy ponieważ obecny stan bardziej przypomina tor do testowania wytrzymałości zawieszeń niż normalną drogę.
- 7 1
-
2018-06-13 18:50
A
Mieszkam na Aniołkach i pierwsze słyszę, żebym chciała takich zmian! Ktoś chyba zwariował!
- 23 2
-
2018-06-13 15:42
ale kogoś porąbało (5)
Normalnie nie wierzę w to co czytam. Popołudniu stoi Zwycięstwa i Trakt Konny i oni chcą go zwęzić? I zrobić parking, żeby co chwila ktoś tam wyjeżdżał i wjeżdżał blokując ruch.
- 40 11
-
2018-06-13 16:49
(4)
Straszne, ze stoi w korku. Wyjdź z blachosmrodu, rusz tyłek i zacznij myslec
- 4 12
-
2018-06-13 17:39
(2)
No i co ma zrobić? Jechać do domu autobusem, którego nie ma bo brak taboru i kierowców?
- 11 1
-
2018-06-13 18:13
(1)
Wzdłóż leci skm i tramwaje
- 0 5
-
2018-06-13 18:33
Wow. A co z tymi co nie mieszkają wzdłuż. Tylko 2 lub 5 km od skm i tramwaju? I mają dzieci?
- 7 0
-
2018-06-13 18:25
A swoje dzieci do szkoły czy przedszkola oddalonych o 10 km. prowadzisz na piechotę?
- 6 1
-
2018-06-13 18:17
(1)
Tylko niepełnosprawny psychicznie chce zamknięcia jezdni
- 17 4
-
2018-06-13 18:22
Bo to są wszyscy przyjezdni z ostatnich lat.
- 1 0
-
2018-06-13 17:00
Mieszkańcy też nie chcą stać w korkach (1)
400 podpisów to wcale nie jest dużo. Mieszkam w tej okolicy i nie mam ochoty stać w korkach. Porządnie zrobiony trakt konny z dwoma pasami jest konieczny.
Dobrym pomysłem jest przesunięcie zjazdu za ul. Chodowieckiego w kierunku Gdańska.- 21 4
-
2018-06-13 18:14
Przeciez beda dwa pasy. Co sie pienisz wiec
- 2 6
-
2018-06-13 15:00
Panie Wawrzonek odwagi, Tomasz Tosza z Jaworzna pierwszy krok wykonał! (3)
Zostawiając po 2,5 metra na każdy pas parking zmieści się w jezdni. To będzie realne ograniczenie moto szarży. W Gdańsku były już tymczasowe pasy podczas remontów po 2,2 metra i miały szykany (przejazdy miedzy docelowymi jezdniami) i kataklizmu nie zarejestrowano. Tutaj droga prosta jak drut.
- 8 10
-
2018-06-13 15:26
Może 1,8 metra (2)
Zmieścisz się śmiało
- 6 5
-
2018-06-13 15:57
pójdźmy na całego (1)
proponuje 1,5 m
- 6 1
-
2018-06-13 18:08
1.5m są jednokierunkowe pasy ruchu dla rowerów. Jestem za
- 2 2
-
2018-06-13 16:32
(2)
może ktoś odzyska ten chodnik dla pieszych, nie ma jak się przecisnąć, parkingi dla pacjentow onkologii jak najbardziej potrzebne!!!
- 11 1
-
2018-06-13 17:43
Tam da sie dojechać autobusem czy tramwajem. Więc po co jechać samochodem?
- 2 5
-
2018-06-13 16:55
Zaraz wyskoczą pacjenci psychiatrii
Że pacjent onkologii może przecież przyjechać rowerem.
- 3 1
-
2018-06-13 17:35
Proponuję aby w innych dzielnicach zablokować wjazd mieszkańcom chcącym kolejnych paraliży komunikacyjnych dzięki ograniczeniom ruchu w SWOICH dzielnicach.
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.