• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe pociągi dla Pomorza

neo
17 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Impulsy mogą rozpędzić się do 160 km/h. Impulsy mogą rozpędzić się do 160 km/h.

Samorząd województwa pomorskiego podpisał umowę z Newagiem, który dostarczy nam pięć nowych Impulsów. Elektryczne składy mają być gotowe na początku przyszłego roku. Zapłacimy za nie 123 mln zł. Trafią na linię PKM oraz trasy z Trójmiasta do miast regionu.



Czy podróż koleją po Pomorzu jest komfortowa?

Pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne wyprodukuje Newag, który sprawdził się podczas produkcji m.in. nowych składów dla SKM. Teraz firma z Nowego Sącza otrzyma kontrakt na pięć pociągów, które trafią na trasy PKM oraz linie: Słupsk - Gdynia, Elbląg - Gdynia. W poniedziałek podpisano umowę z wykonawcą.

- Z badań przeprowadzonych przez Urząd Transportu Kolejowego wynika, że mieszkańcy Pomorza korzystają z połączeń kolejowych najchętniej w Polsce - mówi marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk. - Cieszymy się więc, że do ich dyspozycji zostaną oddane pociągi Impuls, odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, podróżujących z dziecięcymi wózkami, rowerzystów. Zamówione przez samorząd pociągi to zupełnie nowa jakość na pomorskich torach. Do tej pory inwestowaliśmy w tabor spalinowy. Teraz czas na składy elektryczne - podkreśla Mieczysław Struk.
Pociągi trafią do nas stosunkowo szybko.

- Mogę obiecać, że już pod koniec pierwszego kwartału 2019 r. po pomorskich torach będą kursować wszystkie zamówione pociągi - obiecuje prezes Newagu Zbigniew Konieczek.
Nowe składy mają zastąpić wyeksploatowane pojazdy serii EN57. Będą niskopodłogowe, ich wnętrze będzie w całości monitorowane i klimatyzowane. Będą wyposażone w głosową i wizualną informację pasażerską. Dla niepełnosprawnych będą pochylnie, a dla podróżujących rowerami co najmniej 20 miejsc na ich przewóz. W każdym z Impulsów 45WE zmieści się ponad 500 osób, w tym 225 na miejscach siedzących.

Za 5 Impulsów zapłacimy 123 mln zł. Ponad 92 mln zł to unijne dofinansowanie, resztę dokłada samorząd województwa pomorskiego.
neo

Opinie (235) 4 zablokowane

  • Wcześniej pisano, że będą jeszcze w tym roku... a poza tym to kropla w morzu potrzeb...

    • 7 2

  • dla zainteresowanych mogła by być szersza informacja i dane techniczne ... (1)

    Moc , szybkość , ile gwarancji ?. i jakie przebiegi między przeglądowe ,orientacyjny przebieg do kasacji , żywotność itd. itd, ...

    • 3 1

    • Wpisz w necie Impuls Newag, to znajdziesz info..

      • 0 0

  • i w takim pociągu 1-2 toalety na 500 osób

    trochę mało

    • 1 8

  • 5 zamiast 50, to kpina z nas. (3)

    Rozumiem trudności, zawsze są problemy z pieniędzmi, ale 5 sztuk to kropla w morzu potrzeb. Tak, jestem zadowolony z tego zakupu, ale kiedy czytam o pozostałych województwach kupujących po 50 sztuk taboru albo o tych które juz w prawie 100 % wymieniły tabor na nowy, to...chyba rozumiecie....Ile jeszcze przyjdzie czekać na konkretne zmiany taborowe i torowe w pomorskim ?

    • 9 5

    • szukasz przyczyn? (2)

      Pis rozpoczął swoje urzędowanie od wstrzymania dotacji państwowych na drogę Gdańsk - Szczecin. Wojewoda Pomorski , który jest urzędniczyną posadzoną na tym stołku nawet nie pisnął. Podobnie jest z innymi zamierzeniami. To mściwe towarzycho traktujące Polskę jak swoją zagrodę. Stąd 5 zamiast 50-ciu.

      • 3 1

      • To bardzo smutna, ale chyba prawdziwa historia (1)

        Niemniej zacofanie czy jak kto woli odstawanie pomorskiego na rynku taborowym jest coraz bardziej widoczne.

        • 2 0

        • Jak sa problemy z pieniędzmi, trzeba dodrukować w mennicy i tyle..

          • 0 0

  • PKM ??

    pierwsze słyszę, że PKM jest zelektryfikowana ???
    no chyba że się wliczy w to tory SKM ????

    • 5 5

  • A co zaplanowano na trasę do Starogardu Gd./Chojnic/Człuchowa?

    • 8 1

  • ??????????? (1)

    Korzystamy najchętniej i słusznie z połączeń kolejowych a mnóstwo linii zlikwidowanych przed laty nigdy nie zastało reaktywowanych. I tak np. po zlikwidowanej linii do Starogardu Gdańskiego przez Skarszewy pozostał zarośnięty nasyp a z hucznych zapowiedzi, że tam powstanie trakt rowerowy nic nie wyszło.Zróbcie więc tam albo super drogę rowerową, albo połączcie Gdańsk bezpośrednio /a nie z przesiadką w Pszczółkach jak kiedyś / ze Starogardem. W ten sposób dla wielu mieszkańców Starogardu i Skarszew otworzyłby się gdański rynek pracy. Jeżeli ktoś kompetentny uważa, że to za trudne, to mie jest taki kompetentny za jakiego się uważa więc powinien zmienić zawód.

    • 8 0

    • I kolejne słoiki w Gdańsku tym razem ze Skarszew...nieeeee...

      • 0 0

  • Uwaga. (1)

    Pragnę zauważyć, że linia PKM nie jest zelektryfikowana więc te składy będą miały mały problem z ruszeniem z miejsca.

    • 8 2

    • Dorobią żagle...

      • 0 0

  • Jeszcze tylko 15 razy tyle pociągów i nie trzeba będzie w pomorskim złomem jeździć

    • 4 1

  • Może ktoś minie oświeci. Jak składy elektryczne będą obsługiwały linię PKM? A może ktoś przygotowujący zamówienie przeoczył brak sieci trakcyjnej?

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W lutym tego roku wprowadzono nowy rozkład jazdy autobusów w Gdańsku. Między innymi których linii dotyczyły zmiany?

 

Najczęściej czytane