• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe tory SKM do Wejherowa. Lepsze połączenie z Trójmiastem

piw
17 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przedłużenie torów SKM do Wejherowa umożliwi zwiększenie liczby kursów w tym kierunku, bo kolejki nie będą musiały dzielić torów z pociągami dalekobieżnymi. Przedłużenie torów SKM do Wejherowa umożliwi zwiększenie liczby kursów w tym kierunku, bo kolejki nie będą musiały dzielić torów z pociągami dalekobieżnymi.

Do 2023 roku PKP ma przedłużyć tory Szybkiej Kolei Miejskiej z Rumi do Wejherowa. Dzięki temu SKM będzie mogła zdecydowanie zwiększyć liczbę kursów między Trójmiastem a Wejherowem, co z pewnością zwiększy komfort podróży, także w samym Trójmieście.



Często korzystasz z połączeń SKM w kierunku Rumi, Redy, Wejherowa, Słupska i Lęborka?

Obecnie tory SKM kończą się w Rumi - na dalszej trasie kolejki SKM jadące z Gdańska do Wejherowa czy Słupska korzystać muszą z torów dalekobieżnych. Wiąże się to oczywiście z dużymi ograniczeniami dotyczącymi częstotliwości kursów. W szczycie kolejki jeżdżą nie częściej niż co 15 minut, a poza nim - nie częściej niż co 30 minut.

Od lat wiadomo, że jedynym rozwiązaniem tego problemu byłoby przedłużenie torów SKM. Inwestycję w tym zakresie wyceniano na około 700 mln zł, co przekraczało możliwości samej SKM - nawet w przypadku, gdyby udało się zdobyć dofinansowanie ze środków unijnych, to problemem byłoby zdobycie funduszy na wkład własny w inwestycję.

Jest dotacja, będą tory

To był jeden z powodów, dla których przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego od lat zabiegali o to, aby inwestycję zrealizować w ramach prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji linii z Gdyni Chyloni do Słupska.

Wiele wskazuje na to, że scenariusz ten w końcu się ziści - w opublikowanym na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa Krajowym Programie Kolejowym przebudowę tej linii wskazano jako inwestycję podstawową, która zrealizowana ma być do końca 2023 roku.

- W ramach modernizacji linii do Słupska wybudujemy dwa tory dedykowane dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku do Wejherowa - zapewnił w rozmowie z Gazetą Wyborczą Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
W ramach pełnej inwestycji, poza nowymi torami SKM, powstać ma także drugi tor dalekobieżny na linii Gdynia Chylonia - Rumia oraz drugi tor na odcinku Wejherowo - Lębork. Dodatkowo zmodernizowane mają być też tory dalekobieżne od Gdyni Chyloni do Lęborka.
piw

Opinie (257) 5 zablokowanych

  • Polacy bredza na forach ze bez UE mieibysmy raj ))) (14)

    Jak widzicie najwiekszych naszych narodowych firm nie stac nawet na tory za 700 milionow zl a gdzie mowic o autostradach za miliardy. Bez UE w PL by dzis bylo jak w PRL ..jedna droga na 100 lat.. Jak podali niedawno Polski calej nie stac na budowe samodzielnie nawet jednej autostrady gdyz nasz budzet to 1 /1000 tego co maja np. Niemcy . Bez UE nic by nie bylo zwyczajnie lub rozklekotane drogi jak na Ukrainie bo Ukraina jest poza UE . Tak wiec moze bysmy mieli poziom Ukrainy i zarobki 40 euro czyli przepasc do tego co mamy aktualnie.

    • 85 45

    • Niemcy były potęgą zanim UE powstała, a teraz dorabia się dodatkowo na innych, więc sam bredzisz

      pieniądze dostajemy nie za darmo,
      nawet jeśli nie będziemy musieli oddać kasy, to musimy zawierać umowy w zamian lub przyjmować "wspólne" ustalenia, które niekoniecznie są dla nas korzystne

      • 2 1

    • Pomyśl (7)

      Mieszkasz w małej kawalerce
      Masz 1000zł i możesz je wydać na co chcesz.
      Przychodzi do Ciebie koleś i mówi że dorzuci Ci 4000 PLN pod warunkiem że kupisz sobie telewizor, ale nie byle jaki, 50 cali, firmy niemieckiej.
      Taki telewizor normalnie kosztuje 2000 PLN...
      Tobie nie jest potrzebne 50 cali...
      Będziesz musiał spłacić mu 4000 PLN i odsetki...

      • 18 26

      • To spłacanie z odsetkami to oczywiście bzdura wielka

        • 1 3

      • twoj przyklad jest dobry w odniesieniu do tzw. szaraczka lecz nie do nadrobienia tzw. luki czasowej. (5)

        PL po 50 latach komuny i okupacji sowieckiej byla kompletnym bankrutem w 89 opoznionym o 100 lat do tzw. zachodu a do USA o 200 i to doslownie. Niemcy dochodzily do dobrobytu 200 lat i tez w tym czasie mialy np plan Marschala z USA Byly dla PL wiec dwa wyjscia ........albo wybrac droge Ukrainy i dzis bys byl tam gdzie oni oraz bys za swojego zycia nie doczekal juz wiele .....albo wziac kredyty aby pokonac szybciej luke czasowa i zamiast czekac 150 lat na lepsze miec to za 50 i jeszcze tego dozyc i zobaczyc mimo ze ciezarem sa spaty rat. .......Wole jednak spacac raty i miec to co mamy dzis niz byc tam gdzie Ukraina z zarobkami 40 euro mies..Nawet dzis mimo pomocy zachodu i pokonania szybciej luki czasowej nie stac Polski na nowe technologie gdyz na to potrzeba trilardow dolarow . Wybieram jednak to co mamy dzis..A poza ci powiem iz nikt ci nie broni zamieszkac na Ukrainie na stale i miec to co lubisz czyli biedniej .Jedz tam i pracuj tam za 40 euro.

        • 26 9

        • Ukraina to zły przykład (4)

          Ten kraj od niedawna jest 'w miarę' suwerenny.

          Radzę zerknąć na statystyki:
          1. przyrost PKB przed 2004 i po 2004.
          2. wzrost płac przed 2004 i po 2004.
          itp.

          Dziwnym trafem po wejściu do UE nasza gospodarka ZWOLNIŁA a pensje przestały rosnąć jak wcześniej, a na dodatek mamy długi xD

          Rozumiem że zachód miał plan Marschala i nie miał 44 lat komunizmu. Ale skoro Polska po 89' rozwijała się dynamicznie a po 2004 tempo rozwoju spadło, wnioski nasuwają się same

          • 7 11

          • mylisz sie ! choc pozornie wydaje sie to inne. (3)

            Zapomniales o czyms takim jak ' pusty rynek '. Pamietaj ze w 89 na rynku brakowalo doslownie wszystkiego od papieru toaletowego az po prezerwatywy ............i tu jest clou twojej pomylki gdyz pusty rynek owszem rozwija sie dynamicznie lecz przez jakis czas a potem nastepuje naplyw dobr na rynek i jego nasycenie i wtedy przychodzi zwolnienie tempa. To normalny proces w odniesieniu do kraju w ktorym brak wszystkiego iz jakis czas jest super a po nasyceniu rynku w produkty przychodzi spowolnienie bo juz wszystko jest.

            • 9 1

            • Widzę Twój punkt widzenia (2)

              Ale jakoś zupełnie przypadkiem to nasycenie i spowolnienie to właśnie rok 2004 czyli wstąpienie Polski do UE, nie sądzę że to przypadek.

              A po za tym czy UE nie ogranicza nam rynku?
              Przypomnę Ci że rolnik gdy krowa wyprodukuje mu za dużo mleka musi zapłacić karę.
              Że aby postawić głupią salę gimnastyczną musisz spełnić tysiąc norm a okna zamówić u konkretnego producenta i musisz wziąć kredyt w niemieckim banku ;p

              • 9 10

              • No takie zasady kolego

                Mozesz się zżymać ale nic tobie to nie da.Chodzi wlaśnie o to by zarabiały firmy w obrębie UE a nie te zChin czy Mongolii to wzmacnianie gospodarcze panstw UE.Nie ma kasy do lapy.Chcesz dotacje to tylko na warunkach unijnych i to jest ok bo inaczej UE bylaby jakims frajerską dojna krową

                • 4 1

              • jedziesz na niemców a wszystko kupujesz z chin!!!

                • 1 3

    • (3)

      Jak nas nie stać na samodzielną inwestycje, to nie jest nas stać również na spłatę kredytu na tę inwestycję...
      Unia niczego nie daje...

      • 11 6

      • To nie jest żaden kredyt !

        Skonczcie juz wolacy oczerniac tą UE !

        • 4 1

      • Jeżeli chodzi o kase to Polsce uE wlasciwie dala kase

        Bo Polska jest nadal płatnikiem brutto więc wiecej dostajemy niż wplacamy.Poza tym UE daje i to bardzo dużo-swobodny przepływ ludności,zacieśnianie wspolpracy gospodarczej,wzmacnia politycznie kraje członkowskie,wspólna polityka handlowa itd Wiec coś daje jednak :)

        • 2 2

      • Masz racje kolego

        Dokładnie o to chodzi

        • 4 2

    • Na forach to bredzą ale wolacy i to często za kasę

      • 25 3

  • Niech SKM jeździ tak często jak w latach 80-tych i 90-tych

    Cieszę się przyszłym szczęściem mieszkańców grodu Wejhera mimo, że jestem gdańszczanką. Ja skorzystam na luźniejszych kursach jak się będę wybierać do aqaparku w Redzie lub na spacer do Orłowa lub kalwarię w Wejherowie:) Nie rozumiem lamentów mieszkańców południowych dzielnic Gdańska - przecież tam jest przewidziana infrastruktura tramwajowa. Co nie znaczy, że nie powinni przywrócić bezpośrednich połączeń autobusowych z Jabłoniowej i okolic do centrum Gdańska. Z moich osobistych obserwacji z pracy wnioskuję, że mieszkańcy południowych dzielnic i tak będą jeździć autami bo większości to już się w tyłkach poprzewracało i za zniewagę uważają jazdę komunikacja miejską.

    • 8 0

  • (2)

    To nie SKM zwiększy częstotliwość, tylko Marszałek, który zamawia kursy. A ankieta ma bezsensowne pytanie. Relacja Gdańsk Główny- Politechnika to też kierunek Reda czy Wejherowo.

    • 9 0

    • (1)

      to może by tak Marszałek dogadał się wreszcie z operatorem torów od Osowy w kierunku Gdyni i cokolwiek by pojechało po zmodernizowanych torach?? Póki co nie ma nic oprócz pociągu jadącego z Kościeżyny.

      • 1 0

      • OOOO !! To do Osowy dociera jakiś tajemniczy pociąg z KościeŻyny?!

        • 0 0

  • Najpierw powinni budować swoje tory na południe od centrum Gdańska (5)

    Dlaczego w Gdańsku SKM dojeżdża praktycznie tylko do śródmieścia (nie liczę tych kilku kursów na dobę z Gdańska do Tczewa), a w drugą stronę jeździ przez całą Gdynie, Rumię, Redę, a teraz nawet do Wejherowa.

    To jest jawne dyskryminowanie Gdańska, który ma największe udziały ze wszystkich miast

    • 21 21

    • (2)

      "A teraz nawet do Wejherowa"? Do Wejherowa Kolejki SKM jeżdżą od 1957 roku...

      • 8 0

      • Zapewne chodziło o oddzielne tory dla SKM (1)

        • 3 0

        • ale...

          Do Wejherowa jak wspomniano jeżdżą od 1957 r. W tym okresie nic innego na prąd z sieci trakcyjnej w okolicy nie jeździło! A to, że PKP dokleiło się później do przewodów SKM... Dla Pruszcza i Tczewa powinni zakupić szybkie składy, aby nie blokowały torów Pendolino i może dałoby radę częściej je trasować.

          • 0 2

    • (1)

      nie masz pojecia o czym mówisz...

      • 3 11

      • poraziła mnie siła Twoich argumentów

        • 9 0

  • "schody schody schody nie mogą wyjść z mody" (1)

    na zdjęciu schody do kolejki, jak na lotnisku z XIXw do samołotu
    bo jak by robili focię na peronie
    było by widać
    d z i u r ę

    • 10 2

    • bo to są specjalne schody

      które udają niższe perony o wysokości 960mm. Decydentom SKM nie chce się podjechać skmką na stację żeby zobaczyc o co ludziom chodzi, z ta szczeliną peronową, więc kazali sobie zbudować miniperon żeby zobrazować sobie sytuację.

      • 1 0

  • (1)

    E tam tory. Ja się pytam co z pkm? Czy to już umarło.

    • 0 0

    • PKM to sobie po Gdańsku jeździj ;-)

      zamknięty odcinek we wrześniu ponownie. Odcinek gdyński dopiero ruszają przetargi na projekty.

      • 0 1

  • Uwierzę jak zobaczę! Tory do Wejherowa budują od 1957r.

    Od 1957 obecna SKM jeździ do Wejherowa i od tego czasu są plany budowy torów...

    Redakcjo - SKM jeździe do Wejherowa w cyklu mieszanym w godzinach szczytu, 7/15 minut. Poza szczytem 15/30 min. (ale głównie po cięciach w ostatnich latach co 30 minut)

    • 6 0

  • (1)

    Kurde siadam z popcornem, żeby poczytać hejt, żółć, fale brutalnych epitetów na Wejherowo... a tu coś słabo :( Władcy szadółek, synowie i córy śmieciowego miasta! Śpicie czy jak? Dawać ten hejt!

    • 3 2

    • wnoszę z tekstu ze nie korzystasz z SKMki /PKMki. Bo ja mimo całego optymizmu i dobrych chęci straciłam już dobre zdanie o tym czymś...Zwykły pasażer nic nie ma z tych modernizacji, przy byle okazji obcina sie kursy...Nie dziwię się fali złości

      • 1 0

  • wspierajmy to co bliskie (3)

    wspierajmy Pruszcz, Południowe dzielnice i Tczew. Po co nam Wejherowo w Gdańsku ???

    • 15 19

    • nalezy sobie odpowiedziec czy skm nalez do gdanska...? (1)

      nalezy sobie odpowiedziec czy skm nalez do gdanska...? czy nie jest tak przypadkiem ze skm nalezy do Gdyni.

      • 1 1

      • Kolego

        Historia się kłania. Na jakiej trasie jeździło SKM na początku kiedy Gdynia jeszcze nie była zelektryfikowana? Już mało wykożystywana linia 249 była pierwsza i tyle :)

        • 2 0

    • Właśnie

      Wspierajmy to co bliskie. Wspierajmy Rumię, Redę i Wejherowo. Po co nam Pruszcz w Gdyni???

      • 15 6

  • No fajnie, a następnie

    Marszałek stwierdzi, że i tak będzie jeździć co 15/30 min do Wejherowa bo nie ma kasy w budżecie na bieżącą eksploatację. To standardowy scenariusz przy każdej kolejnej inwestycji z dofinansowaniem UE.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane