- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (37 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (246 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (14 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Będą nowe tory SKM do Wejherowa. Lepsze połączenie z Trójmiastem
Do 2023 roku PKP ma przedłużyć tory Szybkiej Kolei Miejskiej z Rumi do Wejherowa. Dzięki temu SKM będzie mogła zdecydowanie zwiększyć liczbę kursów między Trójmiastem a Wejherowem, co z pewnością zwiększy komfort podróży, także w samym Trójmieście.
Od lat wiadomo, że jedynym rozwiązaniem tego problemu byłoby przedłużenie torów SKM. Inwestycję w tym zakresie wyceniano na około 700 mln zł, co przekraczało możliwości samej SKM - nawet w przypadku, gdyby udało się zdobyć dofinansowanie ze środków unijnych, to problemem byłoby zdobycie funduszy na wkład własny w inwestycję.
Jest dotacja, będą tory
To był jeden z powodów, dla których przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego od lat zabiegali o to, aby inwestycję zrealizować w ramach prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacji linii z Gdyni Chyloni do Słupska.
Wiele wskazuje na to, że scenariusz ten w końcu się ziści - w opublikowanym na stronach Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa Krajowym Programie Kolejowym przebudowę tej linii wskazano jako inwestycję podstawową, która zrealizowana ma być do końca 2023 roku.
- W ramach modernizacji linii do Słupska wybudujemy dwa tory dedykowane dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku do Wejherowa - zapewnił w rozmowie z Gazetą Wyborczą Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.
W ramach pełnej inwestycji, poza nowymi torami SKM, powstać ma także drugi tor dalekobieżny na linii Gdynia Chylonia - Rumia oraz drugi tor na odcinku Wejherowo - Lębork. Dodatkowo zmodernizowane mają być też tory dalekobieżne od Gdyni Chyloni do Lęborka.
Opinie (257) 5 zablokowanych
-
2016-08-18 06:54
kanarinios
I się skończy jak super produkcja Pkm
- 0 1
-
2016-08-18 00:28
dedykowane tory? ale że co?
to nie po polsku, to po chłopsku
- 5 0
-
2016-08-18 00:16
No i skończy się chora praktyka wyłączania ogrzewania w Rumi jadąc w stronę Wejherowa. Nie przekonywała mnie nigdy argumentacja Gluszka, że to jest spowodowane inną droższą taryfą, bo tory nie nasze. Za bilety ludzie płacili a musieli marznąć...
- 9 1
-
2016-08-17 23:38
do 2023 ???
skoro tak to to sie nie uda
- 5 0
-
2016-08-17 21:07
A czy po tych torach bedzie coś jezdzić ? (2)
- 39 5
-
2016-08-17 23:15
A ty będziesz jeździć pupą po nieheblowanej desce.
- 1 4
-
2016-08-17 23:07
Tak, drezyna z pracownikami do stacyjki elektrowozownia,
żeby nie blokowali pośpiesznych.
- 5 0
-
2016-08-17 22:42
"W ramach modernizacji linii do Słupska wybudujemy dwa tory dedykowane dla ruchu aglomeracyjnego na odcinku do Wejherowa - zapewnił w rozmowie z Gazetą Wyborczą Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK"
To nie SKM buduje tylko PLK przy okazji modernizacji linii 202 do Słupska, SKM nie będzie właścicielem tych torów, tak jak jest linii 250 do Rumii.
PLK odcinek Pruszcz - Gdańsk już modernizowało, i nie sądzę żeby kolejna modernizacja linii 9 miała nastąpić w tym stuleciu- 6 0
-
2016-08-17 22:18
Tory
Nowe tory i Stare en 57 i en 71 viva pomorskie
- 9 0
-
2016-08-17 21:51
2023r ?
- 16 1
-
2016-08-17 21:06
dobra wiadomość, przydałby się drugi tor na Kaszubach (1)
bo bez niego PKM jako kolej regionalna nie ma sensu
- 43 14
-
2016-08-17 21:38
Jest jeden, i jak się okazuje, jeszcze za dużo, bo zmniejszają kursowanie,
więc po co drugi ? żeby całkiem PKM upadło ?
- 8 12
-
2016-08-17 21:21
(1)
Do Pruszcza niech wreszcie budują tory SKM!!! Zaledwie 12 minut pociągiem od centrum Gdańska, ale niestety strasznie rzadko jeżdżą.
- 73 7
-
2016-08-17 21:34
To znaczy co ? straszy w czasie jazdy ?
czy strach jechać ?
- 3 20
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.