- 1 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (201 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (68 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (244 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 5 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (85 opinii)
- 6 Drogie auta będą jeszcze droższe (265 opinii)
Będą opłaty za wjazd do centrum pojazdem spalinowym?
Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Gdańsk czy Gdynia, mogą tworzyć strefy czystego transportu. Kierowcy samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym za wjazd do strefy zapłacą maksymalnie 2,5 zł/h.
Bezpłatnie w strefach czystego transportu mogły będą poruszać się samochody:
- elektryczne;
- napędzane wodorem;
- napędzane gazem ziemnym;
- wszelkich służb.
Jak ustawodawca tłumaczy wprowadzone zmiany? Mają one zapobiec negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu, szczególnie na terenie śródmiejskiej zabudowy.
Sęk w tym, że obecnie samochody zeroemisyjne stanowią maksymalnie 3 proc. wszystkich samochodów w dużych miastach. Zatem zakaz wjazdu dotyczyłby niemal wszystkich kierowców. Z tego powodu pomysł jest mocno krytykowany.
Czytaj też: SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie
2,5 zł za godzinę wjazdu do strefy czystego transportu
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy, który może być wykorzystany wyłącznie na potrzeby oznakowania strefy czystego transportu, zakupu autobusów zeroemisyjnych i pokrycia kosztów wykonania analizy o skuteczności działań zeroemisyjnych.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie może być wyższa niż 2,50 zł za godzinę i może być pobierana jedynie za poruszanie się po tej strefie w godzinach od 9 do 17. Może mieć formę opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.
To w skrócie oznacza, że w centrum miasta będziemy płacić za poruszanie się, a także postój w strefie płatnego parkowania.
Jeśli nie dokonamy opłaty za wjazd, możemy liczyć się z mandatem w wysokości nawet 500 zł. Jak mają być wnoszone opłaty, przepisy ustawy tego nie określają. Władze miasta mają wolną rękę zarówno we wprowadzaniu stref, jak i wybierania formy poboru opłat.
Opinie (1183) ponad 10 zablokowanych
-
2018-06-10 10:31
Ja bym wprowadził 2 x taką stawkę dla SUVów. To co "zaoszczędzą" elektryki i hybrydy to dziadostwo spali. Dzięki tym złomom podobno ostatnio wzrasta spalanie zamiast maleć.
- 7 5
-
2018-06-10 10:15
(2)
Brawo przygłupy z u. Wiejskiej.
Wzorem nierobów z Brukseli wymyślajcie dalej coraz to nowsze sposoby na dojenie społeczeństwa .
W końcu mam nadzieję ,że ludzie pogonią tą socjalistyczną hołotę z ich pałaców .
Najpierw użytkownik samochodu spalinowego latami płaci wszelkiego rodzaju podatki , za które ta banda oszołomów zbudowała drogi , mosty czy chodniki a następnie zakazuje się tym ludziom korzystanie z tego za co zapłacili , bez kolejnych opłat .
Co jeszcze ekomatoły i pasożyty z ław sejmowych wymyślą aby nabić sobie kabzę naszymi pieniędzmi ?
Chyba tylko skrajny idiota wierzy w to ,że tutaj chodzi o dobro obywateli .
Wystarczy skończyć kilka klas podstawówki aby wiedzieć ,że największym trucicielem naszej planety wcale nie są samochody tylko statki .
Ale tam takie debilne pseudo ekologiczne pomysły skończyłyby się katastrofą ekonomiczną.- 23 5
-
2018-06-10 10:25
wsadz se rure wydechowa w usta przygłupie szybko zmądrzejesz :) (1)
- 0 12
-
2018-06-10 10:29
Wsadź lepiej sobie łeb w d*pę i zobacz czy pasuje
Ty nigdy już nie zmądrzejesz .- 9 0
-
2018-06-10 10:29
Tak!
Czy ludzie przestaną wjeżdżać do centrum? Nie. Ale może zaczną wsiadać we dwie osoby do jednego samochodu i dzielić się opłatami. A może zrobią to w trójkę albo w czwórkę. A może ktoś stwierdzi, że w takim razie po co mu samochód i w ogóle nie kupi. Widzę same plusy. A jak będę musiał kogoś z rodziny podrzucić do szpitala (jak poczytać na forum to ludzie nic innego nie robią samochodami jak tylko babcie do szpitala wożą albo siódemkę dzieci do dziewięciu różnych żłobków) to zapłacę i tyle.
- 3 16
-
2018-06-10 10:28
Opodatkować Mocodawców ..
Trzeba tą bandę opodatkować do spodu...posłów,senatorów,prezydentów,radnych itd. Zlicytować ich majątki i niech parkują gdzie chcą!!!
- 12 0
-
2018-06-10 10:28
Hehe
Jestem za jak miasto da mi samochod elektryczny wtedy niemam nic przeciwko ale narazi3 to nie beda mi tu kazac co mam kupic w momencie kiedy tego zakupu juz dokonalem
- 10 0
-
2018-06-10 10:27
Super
Do widzenia Grudziądze Giżycka Elbłągi Tczewy Wejherowa Kartuzy i kaszubskie mieszczaństwo. Za diesle to10 zł za godzinę!
- 4 9
-
2018-06-10 10:04
wreszcie (1)
...janusze z grażynkami i dzesikami Poznają miasta. Nie wjadą już ...na plażę, molo a może i do galerii
- 8 2
-
2018-06-10 10:26
a ja myślę że wjadą a wielcy biznesmeni nie wjadą bo ich bmw za 100tys więcej na warsztacie jest niż po ulicach lata
- 0 0
-
2018-06-10 10:25
W sumie jak codziennie rano słyszę i czuję te przepalane po 10 min. dieslowskie klekoty
to zaczynam rozumieć sens tego przepisu.
- 7 9
-
2018-06-10 10:24
Super
Popieram całym sercem, w końcu zwróci się mi kasa którą wydałem na elektryka.
- 2 13
-
2018-06-10 10:24
Panie uchowaj nas od tych eko oszołomów
Mam nadzieje że Spoldzielnia Mieszkaniowa w ramach równości i partnerstwa stron również wprowadzi opłaty za wjazd, parkowanie na terenach sm. Zwłaszcza dla prezydenckich klakierow i radnych którzy takie prawo w miescie uchwalą.
- 11 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.