- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (41 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (25 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Będzie drugi buspas przed Dworcem Głównym w Gdańsku
W 2018 roku na Wałach Piastowskich i Podwalu Grodzkim w kierunku Huciska zostanie wytyczony buspas, a jezdnia zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów ruchu. Zmiany wymusi remont dworca, który obejmie też przystanki i obecne zatoki postojowe. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy nie wykluczają, że taka organizacja ruchu pozostanie przed dworcem na dłużej.
Światła na węźle przy Zieleniaku i dalej na Hucisku sprawiają jednak, że w godzinach szczytu korek odkłada się na Błędnik , a nawet dalej, na Trakt Konny i al. Zwycięstwa. Podobnie jest na równoległych Wałach Piastowskich, gdzie kolejka aut ustawia się przed pętlą autobusową .
To powoduje, że w korkach, które i tak są zdecydowanie mniejsze po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, tkwią także jadące z tamtego kierunku autobusy komunikacji miejskiej, które właśnie na pętli przy Jana z Kolna rozpoczynają kursowanie.
Przez duże korki na zatkanych Wałach Piastowskich, już na starcie łapią jednak spore opóźnienia i do Dworca Głównego, a więc drugiego przystanku na trasie, przyjeżdżają po czasie. Bywa, że w korku między pętlą autobusową a dworcem jednocześnie stoi nawet kilkanaście autobusów.
W związku z remontem dworca, który w 2018 r. wejdzie w decydującą fazę i obejmie także plac przed budynkiem wraz z przystankami autobusowymi i zatokami postojowymi, konieczne jest wytyczenie buspasa na prawym pasie Podwala Grodzkiego.
- Musimy to zrobić, by zapewnić obsługę komunikacyjną przed dworcem - przyznaje Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Obecnie rozmawiamy z kolejarzami nad wypracowaniem dogodnego terminu zmian. Prawdopodobnie będzie to druga połowa roku, już po otwarciu Forum Gdańsk i Nowego Podwala Grodzkiego, które odciąży obecny układ komunikacyjny.
O buspasie na Wałach Piastowskich po raz pierwszy mówiło się już w 2010 r. Wówczas jednak plany wymalowania pasa przeznaczonego dla komunikacji miejskiej zawieszono, bo zapadła decyzja o likwidacji pętli autobusowej. Gdy przeniesiono ją w pobliże placu Zebrań Ludowych, pojawił się pomysł, by buspas powstał na Błędniku. Ostatecznie z tego pomysłu także zrezygnowano, bo miasto postanowiło odtworzyć pętlę przy Jana z Kolna.
Planowane zmiany oznaczać będą małą rewolucję w centrum Gdańska. Kierowcy jadący w kierunku Huciska już na Błędniku pojadą dwoma, a nie trzema - jak jest obecnie - pasami. Obecny lewy pas ma stać się wydłużonym lewoskrętem w Rajską, a prawy płynnie przechodzić w środkowy pas na Podwalu Grodzkim. Także z tego pasa kierowcy mogliby jechać prosto lub skręcić w prawo w Nowe Podwale Grodzkie. Sam buspas kończyć ma się przed Huciskiem.
- Ostateczne decyzje póki co nie zapadły, bo nie znamy jeszcze szczegółowego harmonogramu prac przy dworcu - przyznaje Wawrzonek. - Zdajemy sobie sprawę, że to może oznaczać kłopot dla kierowców i nieco większe korki. Ze względu na planowane otwarcie Nowego Podwala Grodzkiego, paraliżu jednak być nie powinno.
Drogowcy nie wykluczają, że jeśli rozwiązanie się sprawdzi, to buspas przy dworcu pozostanie tam na dłużej.
Opinie (325) 4 zablokowane
-
2017-12-30 08:36
Buspasy są u nas dla cwaniaków, którym nie chce stać się w korkach. (3)
Na Podwalu śmigają sobie tacy panowie bezkarnie jeden za drugim, a reszta pokornie stoi. Policji nigdy tam nie widziałem. Ich takie rzeczy nie interesują.
- 7 0
-
2017-12-30 09:39
No patrz (2)
Mieszkam przy Podwalu i zatrzymanych cwaniaków widuję co najmniej dwa razy w tygodniu. Zresztą korki tutaj są zazwyczaj wtedy, gdy tunel jest zamknięty, poza tymi momentami nawet rano jest już znośnie.
- 2 2
-
2017-12-30 09:43
Nie pisz bzdur.
Policję tam od wielu, wielu lat to widziałem tyle razy, co na palcach obu rąk.
Po wtóre, teraz najbardziej zapchane pasy na d. Leningradzkiej to pasy środkowe i do lewoskrętu a nie prawy.- 5 0
-
2017-12-30 10:09
Przejedź się Podwalem w kierunku Centrum po 15:00.
Zobaczysz i korki i cwaniaków. Czego nie zobaczysz? Policji...
- 2 0
-
2017-12-30 08:52
GZDiZ - do porządnego przewietrzenia! (3)
Nikt tam nad niczym nie panuje, państwo w państwie i kumulacja absurdu. A ponieważ "dokonania" tej firmy należą do najbardziej widocznych w mieście, za wszelkie kretyństwa autorstwa GZDiZ rykoszetem obrywa się całej administracji, z prezydentem włącznie. Trudno powiedzieć czemu taki stan jest tolerowany od lat.
- 3 5
-
2017-12-30 09:37
Zanim coś napiszesz to się z dwa albo trzy razy zastanów (2)
Piszesz że w GZDiZ jest (piii) ... chaos i że to obciąża obecnie PA.
Zatem pójdźmy taką zwykłą logika a nie tą wziętą z kosmosu.
Zatem, PA albo nie nadaje się na urząd jaki sprawuje od mnóstwa lat a ludzie nań głosujący uwielbiają mieszkać w syfie,
albo PA jest świadom bajzlu jaki tamże panuje, gdyż i On i osoby nań głosujące, z tego bałaganu wyciągają jakiekolwiek profity.- 1 1
-
2017-12-30 10:14
Napisałeś właściwie to samo, tylko w inny sposób. (1)
Po co to napinanie się na początku? Zastanów się dwa albo może i trzy razy zanim się przesadnie nastroszysz, a potem
- 0 2
-
2017-12-30 10:16
...powtórzysz opinię. :)
- 1 1
-
2017-12-30 08:54
Tam powinien być przejazd podziemny (1)
- 5 3
-
2017-12-30 21:01
i
lotniczy, dronami.
- 1 0
-
2017-12-30 14:12
Buspasy wszędzie
Dopóki autobusy nie będą jeździć szybciej niż samochody, nie zmienią się zwyczaje dojeżdżających do pracy gdańszczan. Tylko buspasy mogą to zmienić. W innych miastach już dawno są a u nas?
- 3 3
-
2017-12-30 15:12
A wytłumaczy ktoś po co w ogóle autobusy w tym rejonie?
Są tramwaje, SKM i PKP. Autobusy mają sens na obrzeżach miasta, gdzie brak sieci trakcyjnej i to się dobrze wpasowuje w obecną infrastrukturę z uwagi na węzły przesiadkowe.
- 6 1
-
2017-12-30 17:04
Najpierw to niech policja ustawi się na skrzyżowaniu i wlepia mandaty kierowcom, którzy wjezdzaja na skrzyzowanie i nie maja mozliwosci zjechania z niego. Sprawa ta dotyczy w szczegolnosci kierowcow autobusów, ktorzy notorycznie blokuja ruch swoimi busami na skrzyzowaniu. Baranow trzepać mandatami!
- 4 2
-
2017-12-30 19:23
re
A może by zacząć zmiany od prezydenta Polskiej Sycylii
- 1 3
-
2017-12-30 20:29
Czyli jest to wstęp do wprowadzenia w Śródmieściu za kilka lat płatnego wjazdu dla samochodów spalinowych
na mocy planowanej przez PIS ustawy o elektromobilności, na co Adamowicz mimo nienawiści do PIS z radością przystanie, bo będzie więcej kasy na efektowne inwestycje, które niekoniecznie są efektywne (Tristar).
- 0 3
-
2017-12-30 20:58
Tory (1)
A nie można puścić tych autobusów po torach tramwajowych?
- 4 1
-
2017-12-31 18:47
autem po torach - znacie się czy nie ?
No właśnie - jak to jest ?
Na Stogach - ul. Stryjewskiego jest pas jezdni po którym jest tor i jeżdżą tramwaje i nie jeżdżą po nim samochody - to z niewiedzy czy nie wolno ?- 0 0
-
2017-12-31 18:44
motocykle
czy w Gdańsku motocykle mają prawo jazdy bus-pasami ?
Tak się pytam bo czasem jestem motocyklem w 3-mieście i nawet tego nie wiem hmm ?- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.