• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejne skrzyżowanie ze światłami na al. Grunwaldzkiej

Maciej Naskręt
26 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Aleja Grunwaldzka w Gdańsku. Miejsce planowanych prac drogowych.
  • Aleja Grunwaldzka w Gdańsku.
  • Ogromny ruch na al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Miejsce pod planowany nowy splot na al. Grunwaldzkiej.

Do sierpnia potrwa budowa skrzyżowania w Oliwie na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska, które ma usprawnić dojazd do Olivia Business Centre. Planowany splot ulic ma odciążyć nieco ruch na kolejnym skrzyżowaniu z ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska. Na głównej trasie komunikacyjnej Trójmiasta staną światła - kolejne na niewielkim fragmencie drogi.



Czy dodatkowe skrzyżowanie zakorkuje al. Grunwaldzką?

Trwają prace przygotowawcze do budowy kolejnego skrzyżowania na al. Grunwaldzkiej w Oliwie. Nowa infrastruktura drogowa powstaje w rejonie Olivia Business Centre i ma umożliwić dojazd do tego kompleksu. Skrzyżowanie powinno odciążyć nieco wykorzystywany teraz splot al. Grunwaldzkiej i ul. Derdowskiego, na którym samochody zawracają, by dojechać do kompleksu biurowego, jadąc od strony centrum Gdańska.

- W pierwszym etapie roboty związane z przebudową sieci uzbrojenia podziemnego prowadzone będą w poboczu al. Grunwaldzkiej. Od 15 marca natomiast planowane są prace związane z budową układu drogowego. W związku z powyższym nastąpią utrudnienia w ruchu, polegające na zawężaniu jezdni al. Grunwaldzkiej do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach - mówi Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Warto podkreślić, że inwestorem przedsięwzięcia jest zarządca budynków Olivia Business Centre, a ZDiZ jedynie nadzoruje przygotowanie dokumentacji.

Mieszkańcy są zadowoleni z tej zmiany.

- Dobudowanie kolejnego skrzyżowania oceniam pozytywnie. Mniej pojazdów będzie przejeżdżać przez Oliwę. Skorzystają na tym mieszkańcy - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu rady osiedla Oliwa.
To, co podoba się mieszkańcom Oliwy, może nie spodobać się samym kierowcom. Na tak krótkim odcinku to już kolejne skrzyżowanie. Niebawem przejazd w tej części miasta może być utrapieniem. W ramach inwestycji - oprócz wykonania splotu ulic - powstanie prawoskręt do zjazdu na teren kompleksu biurowego.

Nie to jest jednak najbardziej istotne. Nowe skrzyżowanie zyska także sygnalizację świetlną, co potwierdził nam Bartosz Skwiercz z Olivia Business Centre.

Przypomnijmy, że wraz z otwarciem Olivia Business Centre na al. Grunwaldzkiej w rejonie skrzyżowania z ul. Kołobrzeską zobacz na mapie Gdańska pojawił się pas do zawracania w kierunku Sopotu. W zeszłym roku podobne rozwiązanie zastosowano przed ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska, z tym że tam zawracać można do centrum Gdańska.

Miejsca

Opinie (280)

  • To jest środek miasta... (16)

    Skrzyżowanie ze światłami, wszystkimi relacjami skrętów i przejściami dla pieszych powinno być co mniej niż 150 metrów. I będzie tak w miarę zabudowy ogromnej liczby wolnych działek wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Pogódźmy się z tym i zacznijmy już teraz rozwijać jak najbardziej komunikację zbiorową.

    • 75 68

    • wtf? (3)

      rąbło Ci? może by zacząć budować tunele i kładki zamiast tworzyć kolejne przeszkadzajki w płynności ruchu?

      • 2 2

      • wtf? (2)

        to jest miasto, dla ludzi, płynny ruch to powinien być na obwodnicy, która powinna być rozbudowana

        • 2 1

        • Synku (1)

          Samochodami też jeżdżą (surprise, surprise!) ludzie.

          • 1 3

          • a w tych samochodach to są ludzie, którzy jeżdżą bez celu, czy może chcą gdzieś dojechać?

            Bo jeśli chcą gdzieś dojechać, to (surprise, surprise!) czasem muszą skręcić. Jeśli dużo ludzi skręca w dane miejsce - sensowna jest budowa skrzyżowania. Chyba, że ludzie jadący z Gdańska mają zawracać w Gdyni, żeby móc dojechać do biura w Oliwie...

            • 0 0

    • nooo...czekam i czekam... (10)

      od 15 lat czekam na ten rozwój komunikacji zbiorowej i nie mogę się doczekać. Cały czas są te same problemy - od cen biletów, po ich mnogość, przez brak wspólnego biletu dla trójmiasta, po bardzo długi czas przejazdu - 2 do 3x dłużej niż autem.
      Też bym chciał rozwoju komunikacji miejskiej, bo wielu osobom byłoby łatwiej i taniej nią jeździć. Niestety od tych 15 lat, jedyne co robi trójmiasto to komplikuje i utrudnia przejazd samochodom a w zamian nie robi z komunikacją praktycznie nic. Ostatnimi czasy nawet sprawę pogarsza likwidując niektóre linie autobusowe. Uprzedzając - PKM oraz tramwaj na morenie to dużo za mało i dla bardzo nielicznych jest to dobre rozwiązanie.

      • 38 5

      • bo rzeczywiscie nie powstaly nowe trasy tramwajowe (4)

        nie ma PKM,
        nie ma nowej stacji SKM,
        nie ma wspolnego biletu dla np. Gdansk + Sopot za 140 zl miesiecznie,
        nie ma wielu nowych sciezek.

        Januszu - po prostu nie chcesz jezdzic komunikacja publiczna, a nie nic sie nie zmienilo.

        • 5 17

        • kto tu jest januszem?

          1)aktualnie pkm i skm mają własną taryfę, to czyni je nieopłacalnymi
          2) bilet wspólny gdańsk gdynia sopot +skm powinien być wprowadzony odgórnie, z wycofaniem ich własnych biletów bez 50 róznych zniżek na skm kosztować max. 100zł na mies., połowa ulgowy, na 1 karcie elektronicznej, którą da się doładować wszędzie. do tego częste kursy i wywalić meneli/pijaków i palaczy.
          3) nie wszyscy chcą/mogą rowerami- zdarza mi się w wakacje, ale musiałbym być idiotą, żeby jeździć w deszczu czy śniegu.

          jak miasto chce promować alternatywę, musi na nią łożyć kasę, komunikacja miejska wbrew opiniom ich szefów nie ma przynosić zysku- i tak jest dotowana, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby była dotowana bardziej, z wyjątkiem woli i krótkowidztwa urzędników.

          • 5 2

        • Nie do końca (1)

          nie ma SKM do Pruszcza,
          PKM jeździ rzadko i jest niezgrana z SKM z Wrzeszcza do Przymorza,
          nie ma wspólnego biletu Pruszcz + Gdańsk za mniej niż 210 zł miesięcznie,
          nie ma ścieżki rowerowej nie przerzucanej z jednej strony jezdni na drugą co chwilę albo ścieżki do OBC z Przymorza...

          • 15 2

          • o Pruszcz i jego mieszkańcy hejtujacy cały czas Gdańsk

            i co jeszcze Gdańsk ma zrobić dla Pruszcza żebyście byli zadowoleni?

            • 5 5

        • gościu...

          co ty tam piszesz.
          1- napisałem wyraźnie, PKM to za mało. Do czego mi PKM potrzebne jak nie mam jak z tego wykorzystać? W zamian za to zlikwidowali linię autobusową z której fizycznie mogłem korzystać.
          2. nowa stacja skm... no mega ułatwienie w podróży do oliwy i olivia buisness center. Serio, super argument.
          3. wspólny bilet dla gdańska i sopotu za 140zł miesięcznie :) Nie wiem czy jest sens to komentować. Samo w sobie brzmi tak debilnie że chyba nie potrzeba więcej o tym pisać.
          4. jakich nowych ścieżek? Typowe pisanie durnoty. Ja piszę o komunikacji zbiorowej a ty mi wyskakujesz że są jakieś nowe ścieżki (rozumiem że chodzi o ścieżki rowerowe/ pisze? bo chyba nie o narkotykach mówimy)

          Januszu - będę jeździć komunikacją jak będzie mi się opłacało. Od 15 lat szybciej dwukrotnie szybciej przemieszczam się autem niż tą samą trasę komunikacją miejską, płacąc za to od 40-80 zł więcej w miesiącu (zależało od miejsca zamieszkania i cen paliwa). Za te max 80zł więcej niż za bilet komunikacji mam prywatne auto z klimatyzacją oraz około 7h więcej wolnego czasu tygodniowo licząc same tylko dojazdy do pracy!!!

          • 17 2

      • Zgadzam się (4)

        Ostatnio nawet ZTM powiedział, że "póki co nie widzi potrzeby rozwijania linii autobusowych w okolicy nowego centrum biznesowego". A tymczasem nie da się dojechać z oddalonej o 3 km Zaspy...

        • 27 4

        • 3km to idealna odległość na krótką przejażdżkę rowerem lub spacer (3)

          • 8 21

          • Tjaaaaaaa....

            Zwłaszcza w ulewnym deszczu, albo zimą po śniegu i lodzie przy minus 10...
            Uwielbiam przemoczone ciuchy, połamane kończyny i przeziębienia...

            • 19 5

          • Ale autobus też powinien krążyć (1)

            Oczywiście jeśli zależy Tobie na zmniejszeniu liczby aut na ulicach...

            • 9 1

            • no i to jest sedno...

              mam wrażenie że nie którym nie zależy wcale na ułatwieniu poruszania się po mieście, tylko na utrudnieniu życia kierowcom i na siłę promowania roweru jako środka przemieszczania. Jakoś nie umieją zrozumieć, że dla roweru jest też potrzebna alternatywa.

              • 21 2

    • tak, ale potrzebna jest choć jedna droga przelotowa

      choćby niesławna czerwona, choćby jako estakada nad skm.
      trójmiasto ma nietypową budowę- z jednej strony morze, z drugiej wzgórza i park krajobrazowy. ruch nie odbywa się koncentrycznie rozpraszając się w miarę oddalania od centrum jak w każdym normalnym mieście, tylko przebiega liniowo. światła i ograniczenia nie spowodują, ze ludzie przestaną nagle jeździć na trasie gdańsk- gdynia (wbrew twierdzeniom zabawnego pana z rady oliwy), spowodują tylko, że będą przejeżdżać wolniej, głośniej (biegi 1-2) i produkować więcej spalin. bo przy aktualnym poziomie komunikacji miejskiej niewiele osób poruszających się po tej trasie zrezygnuje z samochodu, choćby miało stać w olbrzymich korkach.
      na odcinku 5 kilometrów wzdłuż tramwaju jadąc samochodem zyskuję 10 minut. drugie tyle to dojście do i od tramwaju, do tego losowy czas oczekiwania na pojazd. dziennie traciłbym około 40 minut w porównaniu z samochodem (dodajmy czas na parkowanie, choć ja akurat nie mam z tym w ogóle problemu, parkuje pod samym wejściem do pracy i zawsze mam miejsce). oczekujesz, zę przesiadę sie na wolny tramwaj, który zatrzymuje się przed każdym skrzyżowaniem? (robię to raz w tygodniu, dla sportu;) )

      jeśli chodzi o planowanie miasta, to większość 'oświeconych planistów' zachłyśniętych zachodnim zwężaniem ulic i spowalnianiem ruchu nie zauważa, ze ich wzorcowe miasta mają inny wzór ruchu, a do tego wszystkie mają szkielet przelotówek (w największych łącznie z autostradami, jak w berlinie)) którymi szybko można przemieścić się z dzielnicy do dzielnicy, a dopiero wewnątrz dzielnic odbywa się uspokojony ruch 30-50km/h ze skrzyżowaniami co 50m. taki wzorzec działa i do niego powinniśmy dążyć, ale potrzebujemy jeszcze jednej dwupasmówki na trasie gdańsk gdynia, by rozłożyć ruch. najlepiej z dala od terenów zamieszkanych, częściowo w tunelach, tylko ze zjazdami. niech ruch odbywa się 70 km/h, niech trzepią mandaty na rajdowcach, ale płynny ruch jest potrzebny, a alternatywy nie ma. komunikacja miejska przy obecnym tempie nie zmieni tego przez przynajmniej 15 lat. a nawet gdyby 10%, ba, 5% kierowców przesiadłoby sie na skm/tramwaje/autobusy/trolejbusy, komunikacja miejska stałaby się niewydolna- za mało przejazdów, już teraz w godzinach szytu są zapchane, podróz jest niekomfortowa, a nastepny za 7-15 minut... skm powinno jeździć w szczycie co 2-3 minuty, poza co 5-7, podobnie tramwaje...o logicznym wspólnym bilecie nie wspominam...

      • 7 1

  • (6)

    I znowu bez debaty na temat zrownowazonego rozwoju. To kolejny dowod na stygmatyzowanie osob popierajacych alternatywne srodki transportu.

    • 22 32

    • Stygmatyzowanie?!? (4)

      Najbardziej uprzywilejowanej grupy?!?
      Z drogi korzysta pośrednio (kupując towary itp.) i bezpośrednio (jadąc nawet komunikacją zbiorową) sto procent społeczeństwa - za budowę i remonty płacą wszyscy..
      Z chodników korzysta sto procent społeczeństwa, bo i kierowca i rowerzysta są czasami pieszymi - za budowę i remonty płacą wszyscy...
      Z Dróg Dla Rowerów korzysta mały procent społeczeństwa, bo tylko rowerzyści i to też tylko wtedy kiedy im ta DDR pasuje akurat - za budowę i remonty płacą wszyscy...
      Więc jak sam zdążyłeś zauważyć obcisłogaci roszczeniowy terrowerzysto, stygmatyzowani to wy jesteście, ale uprzywilejowaniem tylko!

      • 9 4

      • tłumaczysz coś trollowi, który bez auta do kibla nie trafia, wiec wypacza zrównoważony rozwój (3)

        przestań

        • 5 4

        • Zrównoważony? (2)

          Czyli budujemy po równo drogi i chodniki i do tego pięć procent dróg dla rowerów. I bedzie zrównoważone. Bo w tej chwili, przeliczając na procent użytkowników, dróg dla rowerów buduje się dużo za dużo kosztem innych uczestników ruchu...

          • 3 2

          • na drogi dla rowerów wydaje się może kilkadziesiąt milionów rocznie

            na drogi wyłacznie dla samochodów (bez chodników) - kilkadziesiąt miliardów. Jeszcze Ci mało?

            • 0 0

          • Jeśli podejdziesz do kwestii kosztu

            To jestem całkowicie za! Tzn. 100 mln na drogi dla aut, 100 mln na chodniki i 5 mln na ścieżki dla rowerzystów. Kapitalny pomysł! :)

            • 2 0

    • o czym konkretnie mówisz?

      Do centrum można prawie bezpośrednio dostać się przy pomocy tramwaju, autobusu, SKM, roweru i samochodu. Czego jeszcze brakuje?

      • 6 0

  • może by zacząć od nawierzchni? (7)

    Przecież ten fragment Grunwaldzkiej podobnie jak wiele innych wygląda jak po bombardowaniu. Strach jechać 50, bo można trafić na krater, albo inne zapadlisko.

    • 139 7

    • :) (4)

      Miasto w ten kawalek nie inwestowalo, bo zapewne ta przebudowa byla planowana od dawna i to Olivia Business pewnie ma w kontrakcie, ze musza jeszcze wyremontowac nawierzchnie na tym odcinku. Stad miasto nie chcialo wydawac na cos, co bedzie "niedlugo" zrywane i naprawiane.

      Standardowe to dzialanie miasta, wymuszajace na inwestorze zmiane/poprawe infrastruktury w poblizu.

      • 1 3

      • (2)

        ..kluczowym slowem jest "zapewne".. i jesli to faktycznie prawda - to popieram i najwyrazniej jakies 80procent gdanskich drog spodziewa sie pobliskiej inwestycji budowlanej z klauzula w kontrakcie na remont/przebudowe drogi.. jesli nie..coz..

        • 6 1

        • (1)

          Przy wiekszych inwestycjach miasto zawsze wymusza inwestycje w pobliska infrastrukture. Tak samo skrzyzowanie przy Alchemii bylo finansowane przez tego inwestora, podobnie Hestia w Sopocie itd itp Z drugiej strony to bardzo rozsadne dzialanie ze strony wladz.

          • 3 1

          • No i Grunwaldzka jest remontowana - 100m przy Leroy, 50m przy Alchemii, teraz pewnie zrobią 50m przy Olivi. A pomiędzy tymi kawałkami dziury, kratery, koleiny.
            Dodatkowo każdy z remontujących robi to jak najtaniej byle by było. Nikt nie modernizuje infrastruktury podziemnej, kanalizacji, deszczówki.
            W ten sposób nigdy nie przeprowadzi się porządnej modernizacji całej ulicy bo przecież momentami nie jest źle!

            • 0 0

      • uja ci tam

        wyremontują ~!!! nikt nic nie robił z tymi drogami od 30lat i taka jest prawda

        • 0 0

    • Wstyd jak 150

      Główna ulica metropolii a nawierzchnia gorsza niż w Pierdziszewie Dolnym czy Woli Dzbądzkiej. Nie mogę tego zrozumieć.

      • 27 0

    • to coś już ciężko nazwać nawierzchnią

      • 18 0

  • na kilometrze, od opackiej do kołobrzeskiej pięć świateł. haha

    • 0 1

  • parkowanie w pobliżu OBC

    To może nieco inny temat, ale to co się dzieje w tamtej okolicy przechodzi pojęcie. Najlepsze że parkingi najbliższe kompleksu stoją prawie puste.

    • 1 0

  • a mozna zrobic droge serwisowa... i nie "dziurawic" Grunwaldzkiej

    .

    • 0 2

  • dodatkowo wybuduja Lidla w miejscu wyburzonej przychodni i beda mega korki,ale kto bogatemu zabroni...

    Klatwa po wyburzeniu zabytkowego Hotelu (pozniej Przychodni) jeszcze dopadnie dewelopera I najemcow...

    • 0 1

  • Darek

    Tylko głupek mógł to wymyśleć ale w magistracie ich nie brakuje.

    • 1 1

  • a komunikacja miejska nie bedzie stala w korkach ?

    • 2 1

  • Moher power

    Tak więcej świateł i skrzyżowań ,a mohery i tak chodzą na czerwonym ,bo mają dość czekania na zielone , no spóznią się do biedronki na WYPRZEDAŻE !!! :)

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane