- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (29 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (4 opinie)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Będzie kolejne skrzyżowanie ze światłami na al. Grunwaldzkiej
Do sierpnia potrwa budowa skrzyżowania w Oliwie na al. Grunwaldzkiej , które ma usprawnić dojazd do Olivia Business Centre. Planowany splot ulic ma odciążyć nieco ruch na kolejnym skrzyżowaniu z ul. Derdowskiego . Na głównej trasie komunikacyjnej Trójmiasta staną światła - kolejne na niewielkim fragmencie drogi.
- W pierwszym etapie roboty związane z przebudową sieci uzbrojenia podziemnego prowadzone będą w poboczu al. Grunwaldzkiej. Od 15 marca natomiast planowane są prace związane z budową układu drogowego. W związku z powyższym nastąpią utrudnienia w ruchu, polegające na zawężaniu jezdni al. Grunwaldzkiej do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach - mówi Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Warto podkreślić, że inwestorem przedsięwzięcia jest zarządca budynków Olivia Business Centre, a ZDiZ jedynie nadzoruje przygotowanie dokumentacji.
Mieszkańcy są zadowoleni z tej zmiany.
- Dobudowanie kolejnego skrzyżowania oceniam pozytywnie. Mniej pojazdów będzie przejeżdżać przez Oliwę. Skorzystają na tym mieszkańcy - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu rady osiedla Oliwa.
To, co podoba się mieszkańcom Oliwy, może nie spodobać się samym kierowcom. Na tak krótkim odcinku to już kolejne skrzyżowanie. Niebawem przejazd w tej części miasta może być utrapieniem. W ramach inwestycji - oprócz wykonania splotu ulic - powstanie prawoskręt do zjazdu na teren kompleksu biurowego.
Nie to jest jednak najbardziej istotne. Nowe skrzyżowanie zyska także sygnalizację świetlną, co potwierdził nam Bartosz Skwiercz z Olivia Business Centre.
Przypomnijmy, że wraz z otwarciem Olivia Business Centre na al. Grunwaldzkiej w rejonie skrzyżowania z ul. Kołobrzeską pojawił się pas do zawracania w kierunku Sopotu. W zeszłym roku podobne rozwiązanie zastosowano przed ul. Derdowskiego , z tym że tam zawracać można do centrum Gdańska.
Miejsca
Opinie (280)
-
2016-02-26 10:09
To jest środek miasta... (16)
Skrzyżowanie ze światłami, wszystkimi relacjami skrętów i przejściami dla pieszych powinno być co mniej niż 150 metrów. I będzie tak w miarę zabudowy ogromnej liczby wolnych działek wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Pogódźmy się z tym i zacznijmy już teraz rozwijać jak najbardziej komunikację zbiorową.
- 75 68
-
2016-02-26 14:56
wtf? (3)
rąbło Ci? może by zacząć budować tunele i kładki zamiast tworzyć kolejne przeszkadzajki w płynności ruchu?
- 2 2
-
2016-02-26 23:39
wtf? (2)
to jest miasto, dla ludzi, płynny ruch to powinien być na obwodnicy, która powinna być rozbudowana
- 2 1
-
2016-02-27 12:47
Synku (1)
Samochodami też jeżdżą (surprise, surprise!) ludzie.
- 1 3
-
2016-02-28 00:10
a w tych samochodach to są ludzie, którzy jeżdżą bez celu, czy może chcą gdzieś dojechać?
Bo jeśli chcą gdzieś dojechać, to (surprise, surprise!) czasem muszą skręcić. Jeśli dużo ludzi skręca w dane miejsce - sensowna jest budowa skrzyżowania. Chyba, że ludzie jadący z Gdańska mają zawracać w Gdyni, żeby móc dojechać do biura w Oliwie...
- 0 0
-
2016-02-26 10:26
nooo...czekam i czekam... (10)
od 15 lat czekam na ten rozwój komunikacji zbiorowej i nie mogę się doczekać. Cały czas są te same problemy - od cen biletów, po ich mnogość, przez brak wspólnego biletu dla trójmiasta, po bardzo długi czas przejazdu - 2 do 3x dłużej niż autem.
Też bym chciał rozwoju komunikacji miejskiej, bo wielu osobom byłoby łatwiej i taniej nią jeździć. Niestety od tych 15 lat, jedyne co robi trójmiasto to komplikuje i utrudnia przejazd samochodom a w zamian nie robi z komunikacją praktycznie nic. Ostatnimi czasy nawet sprawę pogarsza likwidując niektóre linie autobusowe. Uprzedzając - PKM oraz tramwaj na morenie to dużo za mało i dla bardzo nielicznych jest to dobre rozwiązanie.- 38 5
-
2016-02-26 11:41
bo rzeczywiscie nie powstaly nowe trasy tramwajowe (4)
nie ma PKM,
nie ma nowej stacji SKM,
nie ma wspolnego biletu dla np. Gdansk + Sopot za 140 zl miesiecznie,
nie ma wielu nowych sciezek.
Januszu - po prostu nie chcesz jezdzic komunikacja publiczna, a nie nic sie nie zmienilo.- 5 17
-
2016-02-27 00:37
kto tu jest januszem?
1)aktualnie pkm i skm mają własną taryfę, to czyni je nieopłacalnymi
2) bilet wspólny gdańsk gdynia sopot +skm powinien być wprowadzony odgórnie, z wycofaniem ich własnych biletów bez 50 róznych zniżek na skm kosztować max. 100zł na mies., połowa ulgowy, na 1 karcie elektronicznej, którą da się doładować wszędzie. do tego częste kursy i wywalić meneli/pijaków i palaczy.
3) nie wszyscy chcą/mogą rowerami- zdarza mi się w wakacje, ale musiałbym być idiotą, żeby jeździć w deszczu czy śniegu.
jak miasto chce promować alternatywę, musi na nią łożyć kasę, komunikacja miejska wbrew opiniom ich szefów nie ma przynosić zysku- i tak jest dotowana, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby była dotowana bardziej, z wyjątkiem woli i krótkowidztwa urzędników.- 5 2
-
2016-02-26 11:54
Nie do końca (1)
nie ma SKM do Pruszcza,
PKM jeździ rzadko i jest niezgrana z SKM z Wrzeszcza do Przymorza,
nie ma wspólnego biletu Pruszcz + Gdańsk za mniej niż 210 zł miesięcznie,
nie ma ścieżki rowerowej nie przerzucanej z jednej strony jezdni na drugą co chwilę albo ścieżki do OBC z Przymorza...- 15 2
-
2016-02-26 12:51
o Pruszcz i jego mieszkańcy hejtujacy cały czas Gdańsk
i co jeszcze Gdańsk ma zrobić dla Pruszcza żebyście byli zadowoleni?
- 5 5
-
2016-02-26 12:15
gościu...
co ty tam piszesz.
1- napisałem wyraźnie, PKM to za mało. Do czego mi PKM potrzebne jak nie mam jak z tego wykorzystać? W zamian za to zlikwidowali linię autobusową z której fizycznie mogłem korzystać.
2. nowa stacja skm... no mega ułatwienie w podróży do oliwy i olivia buisness center. Serio, super argument.
3. wspólny bilet dla gdańska i sopotu za 140zł miesięcznie :) Nie wiem czy jest sens to komentować. Samo w sobie brzmi tak debilnie że chyba nie potrzeba więcej o tym pisać.
4. jakich nowych ścieżek? Typowe pisanie durnoty. Ja piszę o komunikacji zbiorowej a ty mi wyskakujesz że są jakieś nowe ścieżki (rozumiem że chodzi o ścieżki rowerowe/ pisze? bo chyba nie o narkotykach mówimy)
Januszu - będę jeździć komunikacją jak będzie mi się opłacało. Od 15 lat szybciej dwukrotnie szybciej przemieszczam się autem niż tą samą trasę komunikacją miejską, płacąc za to od 40-80 zł więcej w miesiącu (zależało od miejsca zamieszkania i cen paliwa). Za te max 80zł więcej niż za bilet komunikacji mam prywatne auto z klimatyzacją oraz około 7h więcej wolnego czasu tygodniowo licząc same tylko dojazdy do pracy!!!- 17 2
-
2016-02-26 10:31
Zgadzam się (4)
Ostatnio nawet ZTM powiedział, że "póki co nie widzi potrzeby rozwijania linii autobusowych w okolicy nowego centrum biznesowego". A tymczasem nie da się dojechać z oddalonej o 3 km Zaspy...
- 27 4
-
2016-02-26 10:43
3km to idealna odległość na krótką przejażdżkę rowerem lub spacer (3)
- 8 21
-
2016-02-26 11:15
Tjaaaaaaa....
Zwłaszcza w ulewnym deszczu, albo zimą po śniegu i lodzie przy minus 10...
Uwielbiam przemoczone ciuchy, połamane kończyny i przeziębienia...- 19 5
-
2016-02-26 10:48
Ale autobus też powinien krążyć (1)
Oczywiście jeśli zależy Tobie na zmniejszeniu liczby aut na ulicach...
- 9 1
-
2016-02-26 10:52
no i to jest sedno...
mam wrażenie że nie którym nie zależy wcale na ułatwieniu poruszania się po mieście, tylko na utrudnieniu życia kierowcom i na siłę promowania roweru jako środka przemieszczania. Jakoś nie umieją zrozumieć, że dla roweru jest też potrzebna alternatywa.
- 21 2
-
2016-02-27 00:26
tak, ale potrzebna jest choć jedna droga przelotowa
choćby niesławna czerwona, choćby jako estakada nad skm.
trójmiasto ma nietypową budowę- z jednej strony morze, z drugiej wzgórza i park krajobrazowy. ruch nie odbywa się koncentrycznie rozpraszając się w miarę oddalania od centrum jak w każdym normalnym mieście, tylko przebiega liniowo. światła i ograniczenia nie spowodują, ze ludzie przestaną nagle jeździć na trasie gdańsk- gdynia (wbrew twierdzeniom zabawnego pana z rady oliwy), spowodują tylko, że będą przejeżdżać wolniej, głośniej (biegi 1-2) i produkować więcej spalin. bo przy aktualnym poziomie komunikacji miejskiej niewiele osób poruszających się po tej trasie zrezygnuje z samochodu, choćby miało stać w olbrzymich korkach.
na odcinku 5 kilometrów wzdłuż tramwaju jadąc samochodem zyskuję 10 minut. drugie tyle to dojście do i od tramwaju, do tego losowy czas oczekiwania na pojazd. dziennie traciłbym około 40 minut w porównaniu z samochodem (dodajmy czas na parkowanie, choć ja akurat nie mam z tym w ogóle problemu, parkuje pod samym wejściem do pracy i zawsze mam miejsce). oczekujesz, zę przesiadę sie na wolny tramwaj, który zatrzymuje się przed każdym skrzyżowaniem? (robię to raz w tygodniu, dla sportu;) )
jeśli chodzi o planowanie miasta, to większość 'oświeconych planistów' zachłyśniętych zachodnim zwężaniem ulic i spowalnianiem ruchu nie zauważa, ze ich wzorcowe miasta mają inny wzór ruchu, a do tego wszystkie mają szkielet przelotówek (w największych łącznie z autostradami, jak w berlinie)) którymi szybko można przemieścić się z dzielnicy do dzielnicy, a dopiero wewnątrz dzielnic odbywa się uspokojony ruch 30-50km/h ze skrzyżowaniami co 50m. taki wzorzec działa i do niego powinniśmy dążyć, ale potrzebujemy jeszcze jednej dwupasmówki na trasie gdańsk gdynia, by rozłożyć ruch. najlepiej z dala od terenów zamieszkanych, częściowo w tunelach, tylko ze zjazdami. niech ruch odbywa się 70 km/h, niech trzepią mandaty na rajdowcach, ale płynny ruch jest potrzebny, a alternatywy nie ma. komunikacja miejska przy obecnym tempie nie zmieni tego przez przynajmniej 15 lat. a nawet gdyby 10%, ba, 5% kierowców przesiadłoby sie na skm/tramwaje/autobusy/trolejbusy, komunikacja miejska stałaby się niewydolna- za mało przejazdów, już teraz w godzinach szytu są zapchane, podróz jest niekomfortowa, a nastepny za 7-15 minut... skm powinno jeździć w szczycie co 2-3 minuty, poza co 5-7, podobnie tramwaje...o logicznym wspólnym bilecie nie wspominam...- 7 1
-
2016-02-26 10:08
(6)
I znowu bez debaty na temat zrownowazonego rozwoju. To kolejny dowod na stygmatyzowanie osob popierajacych alternatywne srodki transportu.
- 22 32
-
2016-02-26 11:12
Stygmatyzowanie?!? (4)
Najbardziej uprzywilejowanej grupy?!?
Z drogi korzysta pośrednio (kupując towary itp.) i bezpośrednio (jadąc nawet komunikacją zbiorową) sto procent społeczeństwa - za budowę i remonty płacą wszyscy..
Z chodników korzysta sto procent społeczeństwa, bo i kierowca i rowerzysta są czasami pieszymi - za budowę i remonty płacą wszyscy...
Z Dróg Dla Rowerów korzysta mały procent społeczeństwa, bo tylko rowerzyści i to też tylko wtedy kiedy im ta DDR pasuje akurat - za budowę i remonty płacą wszyscy...
Więc jak sam zdążyłeś zauważyć obcisłogaci roszczeniowy terrowerzysto, stygmatyzowani to wy jesteście, ale uprzywilejowaniem tylko!- 9 4
-
2016-02-26 11:38
tłumaczysz coś trollowi, który bez auta do kibla nie trafia, wiec wypacza zrównoważony rozwój (3)
przestań
- 5 4
-
2016-02-26 14:57
Zrównoważony? (2)
Czyli budujemy po równo drogi i chodniki i do tego pięć procent dróg dla rowerów. I bedzie zrównoważone. Bo w tej chwili, przeliczając na procent użytkowników, dróg dla rowerów buduje się dużo za dużo kosztem innych uczestników ruchu...
- 3 2
-
2016-02-28 00:05
na drogi dla rowerów wydaje się może kilkadziesiąt milionów rocznie
na drogi wyłacznie dla samochodów (bez chodników) - kilkadziesiąt miliardów. Jeszcze Ci mało?
- 0 0
-
2016-02-26 23:38
Jeśli podejdziesz do kwestii kosztu
To jestem całkowicie za! Tzn. 100 mln na drogi dla aut, 100 mln na chodniki i 5 mln na ścieżki dla rowerzystów. Kapitalny pomysł! :)
- 2 0
-
2016-02-26 11:08
o czym konkretnie mówisz?
Do centrum można prawie bezpośrednio dostać się przy pomocy tramwaju, autobusu, SKM, roweru i samochodu. Czego jeszcze brakuje?
- 6 0
-
2016-02-26 10:08
może by zacząć od nawierzchni? (7)
Przecież ten fragment Grunwaldzkiej podobnie jak wiele innych wygląda jak po bombardowaniu. Strach jechać 50, bo można trafić na krater, albo inne zapadlisko.
- 139 7
-
2016-02-26 12:19
:) (4)
Miasto w ten kawalek nie inwestowalo, bo zapewne ta przebudowa byla planowana od dawna i to Olivia Business pewnie ma w kontrakcie, ze musza jeszcze wyremontowac nawierzchnie na tym odcinku. Stad miasto nie chcialo wydawac na cos, co bedzie "niedlugo" zrywane i naprawiane.
Standardowe to dzialanie miasta, wymuszajace na inwestorze zmiane/poprawe infrastruktury w poblizu.- 1 3
-
2016-02-26 13:25
(2)
..kluczowym slowem jest "zapewne".. i jesli to faktycznie prawda - to popieram i najwyrazniej jakies 80procent gdanskich drog spodziewa sie pobliskiej inwestycji budowlanej z klauzula w kontrakcie na remont/przebudowe drogi.. jesli nie..coz..
- 6 1
-
2016-02-26 13:41
(1)
Przy wiekszych inwestycjach miasto zawsze wymusza inwestycje w pobliska infrastrukture. Tak samo skrzyzowanie przy Alchemii bylo finansowane przez tego inwestora, podobnie Hestia w Sopocie itd itp Z drugiej strony to bardzo rozsadne dzialanie ze strony wladz.
- 3 1
-
2016-02-27 20:23
No i Grunwaldzka jest remontowana - 100m przy Leroy, 50m przy Alchemii, teraz pewnie zrobią 50m przy Olivi. A pomiędzy tymi kawałkami dziury, kratery, koleiny.
Dodatkowo każdy z remontujących robi to jak najtaniej byle by było. Nikt nie modernizuje infrastruktury podziemnej, kanalizacji, deszczówki.
W ten sposób nigdy nie przeprowadzi się porządnej modernizacji całej ulicy bo przecież momentami nie jest źle!- 0 0
-
2016-02-27 14:28
uja ci tam
wyremontują ~!!! nikt nic nie robił z tymi drogami od 30lat i taka jest prawda
- 0 0
-
2016-02-26 11:48
Wstyd jak 150
Główna ulica metropolii a nawierzchnia gorsza niż w Pierdziszewie Dolnym czy Woli Dzbądzkiej. Nie mogę tego zrozumieć.
- 27 0
-
2016-02-26 10:55
to coś już ciężko nazwać nawierzchnią
- 18 0
-
2016-02-27 18:41
na kilometrze, od opackiej do kołobrzeskiej pięć świateł. haha
- 0 1
-
2016-02-27 17:08
parkowanie w pobliżu OBC
To może nieco inny temat, ale to co się dzieje w tamtej okolicy przechodzi pojęcie. Najlepsze że parkingi najbliższe kompleksu stoją prawie puste.
- 1 0
-
2016-02-27 15:45
a mozna zrobic droge serwisowa... i nie "dziurawic" Grunwaldzkiej
.
- 0 2
-
2016-02-27 15:40
dodatkowo wybuduja Lidla w miejscu wyburzonej przychodni i beda mega korki,ale kto bogatemu zabroni...
Klatwa po wyburzeniu zabytkowego Hotelu (pozniej Przychodni) jeszcze dopadnie dewelopera I najemcow...
- 0 1
-
2016-02-27 13:41
Darek
Tylko głupek mógł to wymyśleć ale w magistracie ich nie brakuje.
- 1 1
-
2016-02-27 12:34
a komunikacja miejska nie bedzie stala w korkach ?
- 2 1
-
2016-02-27 12:31
Moher power
Tak więcej świateł i skrzyżowań ,a mohery i tak chodzą na czerwonym ,bo mają dość czekania na zielone , no spóznią się do biedronki na WYPRZEDAŻE !!! :)
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.