- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (17 opinii)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (214 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (67 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (60 opinii)
Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu
W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.
Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.
- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.
Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.
Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?
Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP
Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
- autobusowych - o długości około 160 m,
- tramwajowych - o długości około 200 m.
Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
- Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).
Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 5 tablic,
- Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.
Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.
Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.
Opinie (531) ponad 10 zablokowanych
-
2018-03-08 20:52
Ch%*j z tymi waszymi korkami popatrzcie ile to spowoduje potrąceń w nocy.
- 7 0
-
2018-03-08 08:09
Przejście. (2)
Obecne prace remontowe tunelu przy locie zmieniły całkowicie wyjście na przystanek autobusowy. Zamiast schody w kierunku przystanku są zrobione w odwrotną stronę,w kierunku galerii. Co wydłuża drogę do przystanku. Więc też przydało by się przejście nadźiemne.
- 6 5
-
2018-03-08 20:47
A przy dworcu jak zrobiono wiele lat temu? Zamiast z autobusu zejść bezpośrednio do tunelu to trzeba iść dookoła przy sklepach.Pewnie ta sama osoba decydowała o takim rozwiązaniu przy locie.
- 0 1
-
2018-03-08 08:14
Do rozstrzelania za takie pomysły
- 0 3
-
2018-03-08 09:53
Takie cyrki to mogą sobie w Berlinie robić gdzie w mieście mają autostrady. (2)
U nas jest to jedyna przelotówka i tylko tunele albo wiadukty nie blokowałyby ruchu.Jak tak dalej pójdzie z tymi absurdami to zrobią z niej deptak.
KIEDY WYBORY bo jeszcze trochę i nie odbudujemy Gdańska.
Ostawcie znaki ostrzegawcze przed wjazdem na tą drogę,że o trzecim i wyższym biegu kierowco zapomnij w godzinach popołudniowych.- 8 10
-
2018-03-08 20:43
To miasto na siłę zrobiło z tej ulicy autostradę ,a to nie znaczy tak ma być zawsze.
- 1 2
-
2018-03-08 09:55
I tak juz postawione są światła na wysokości hotelu także to czy będzie czy nie będzie przejścia nic nie zmieni :)
- 2 1
-
2018-03-08 19:14
(1)
Wsioki z blachosmrodow aż piszczą że strachu... Hahaha
- 3 6
-
2018-03-08 19:59
Nie martw się
Skończysz szkołę, pójdziesz do pracy, może też będzie cię stać na samochód.
- 1 1
-
2018-03-08 19:39
(1)
Proponuje jeszcze przedluzyc przejscie przez tory kolejowe a co tam niech pociag sie zatrzymuje wkoncu miasto jest dla ludzi bo chce sobie wygodnie przejsc jak panicz
- 11 1
-
2018-03-08 19:51
Woonerfik na głównej trasie kolejowej
Która krwawym sznytem rozcina Trójmiasto na połowę.
- 0 0
-
2018-03-08 19:49
NIkomu to nie
jest potrzebne!
- 8 2
-
2018-03-08 19:30
Już czekam, za ile Krzysio wraz z innymi wybitnymi fachowcami z DRMG wycenią tę inwestycję do przetargu. Czekam z uśmiechem, bo historia niedoszacowań o 100% w zestawieniu z ofertami wykonawców to chleb powszedni.
- 6 0
-
2018-03-08 16:28
Robimy tak: Będzie przejście naziemne to w tunelu zmniejszy się ruch pieszych. (1)
Miasto, MIASTO ! SAMODZIELNIE ! - Buduje boksy w tunelu i wydzierżawia je chętnym po jednym czy dwa, obojętnie byleby bez prawa do poddzierżawiania.
Koszt boksu 4.500 zł - pomnóżmy przez 100 ? boksów to się równa 450.000 zł miesięcznie czyli mamy dwa mieszkania komunalne co miesiąc, które odnajmuje się ludziom z kolejki mieszkaniowej Gminy Gdańsk, którzy płacą czynsz co miesiąc....- no zaczyna się powoli rozkręcać kula śnieżna...
W powyższy sposób zarządzał by niejaki budzio, gdyby miasto było jego własnością ? a może od najmował swoje mieszkania po 100 zł miesięcznie ? :-)- 4 4
-
2018-03-08 19:16
Ale o czym ty?? Leków zapomniałes?
- 0 0
-
2018-03-08 06:39
W latach 50 gdy nie było jeszcze tunelu mój dziadek wpadł tam pod tramwaj i stracił nogę (6)
widzę że wracamy do sprawdzonych rozwiązań...
- 52 8
-
2018-03-08 06:45
(5)
Mógł się rozglądać. Bo raczej tramwaj nie wyjechał mu nagle zza rogu... Za głupotę się płaci.
- 6 16
-
2018-03-08 09:22
Tysiąc razy się rozejrzysz... (4)
a 1001 raz zapomnisz, bo miałeś gorszy dzień, stan podgorączkowy, szef cię w pracy zjechał, portfel ci ukradli, żona jakaś kwaśna a dzieci zrobiły szkodę sąsiadowi. A taki pech, akurat wtedy, gdy jeden jedyny raz się nie obejrzałeś, nadjechał niespodziewanie tramwaj i uciął ci nogę. Jakiś mędrzec widząc to skomentował: "Za głupotę się płaci."
- 6 5
-
2018-03-08 19:13
Nadal nie widzę winy przejścia dla pieszych w tym miejscu... Wymyślisz na siłę tysiąc argumentów żeby twoje było na wierzchu i tyle.
- 1 3
-
2018-03-08 09:25
(2)
Na Grunwaldzkiej też jest duży ruch, jest tramwaj, przejście naziemne, nie ma tunelu i jakoś ludzie żyją..
- 5 2
-
2018-03-08 11:29
(1)
Tam przejście powstało, gdy nie było korków... Pomyśl...
- 4 3
-
2018-03-08 11:54
Przejście przy Galerii Bałtyckiej powstało około 10 lat temu, wtedy były korki, ile tam jest wypadków z pieszymi i tramwajami?
- 3 5
-
2018-03-08 06:02
super (42)
no to w godzinach szczytu zamiast korku 30 minut teraz bedzie godzinka
- 348 125
-
2018-03-08 06:43
(12)
Wybieracie objazdy. Jak nie jesteście uprzywilejowani to robicie się od razy roszczeniowi. Centrum miasta jest dla turystów i pieszych a nie waszych blachosmrodow.
- 35 37
-
2018-03-08 06:49
(6)
blachosmrodów? autobusy i tramwaje tak samo będą dodatkowo stały przed tymi przejściami.
- 22 7
-
2018-03-08 06:51
(5)
Ale ich pasażerowie będą mieli większy komfort i nie piszcza jak małe.dziewczynki od razu.
- 10 19
-
2018-03-08 08:38
(4)
Fuq logic! o jakim komforcie pasażerów w komunikacji w ogóle mówisz? To po pierwsze. Po drugie, w jaki sposób ma się podnieść komfort skoro będą jeszcze dłużej w korkach stali?
- 8 5
-
2018-03-08 11:19
No faktycznie "fuq logic" jak nie rozumiesz, w jakich aspektach jazda komunikacją miejską jest komfrotowa (1)
- 1 5
-
2018-03-08 18:50
To oczywiste
W żadnych
- 2 1
-
2018-03-08 09:08
(1)
O takim, że wyjdę z tramwaju i normalnie przejdę przejściem a nie będę się przepychała wąskim zejściem do tunelu (kwestii osób niepełnosprawnych nawet nie poruszam bo to oczywiste), który jest śmierdzący od żuli i fajek.
- 5 4
-
2018-03-08 10:41
To że śmierdzi to podziękuj straży miejskiej, że nie lepią mandatów palaczom i nie przepędzają żuli. Dzięki temu przejściu też w tramwaju utkniesz w koreczku - choćby przez zablokowane skrzyżowania wcześniej/później
- 3 4
-
2018-03-08 06:46
Dokladnie. (4)
W Pradze czy chocby Krakowie samochody są poza centrum definitywnie wyrzucone. Te miasta to turystyczne potęgi. Jeszcze jakies pytania?
- 26 22
-
2018-03-08 07:17
(1)
W centrum nie ma samochodów,jakoś nie widziałam żadnego na długiej. Tutaj jest DWORZEC ciężko aby nie było możliwości ruchu samochodowego.
- 23 10
-
2018-03-08 11:28
Ale w dolotówkach do długiej już tak.
Centrum to nie jest jedna ulica
- 1 1
-
2018-03-08 07:59
Kraków jest troszkę inaczej rozłozony (1)
U nas żeby objechać Śródmieście to masz tylko tunel z jednaj strony i 3 maja z drugiej, a potem dopiero Łostowicka/Rakoczego. A SKM na Orunie czy do Pruszcza nie dojezdza, podobnie jak na Przeróbkę.
- 10 3
-
2018-03-08 08:33
A w Krakowie masz tylko dwie drogi z przejsciami dla pieszych i częściowo tramwajem w jezdni, którymi ominiesz centrum miasta od wschodu lub zachodu, jadąc wzdłuż plant.
- 1 2
-
2018-03-08 14:24
Ale przecież sam sobie wybierasz taką opcję...nikt na siłę nie pakuje cię do auta.
- 2 1
-
2018-03-08 07:07
I dobrze (5)
Masz trase sucharskiego za 500mln tunel za 1.3mld i poludniowa za 1mld to korzystaj. Po to są
- 16 8
-
2018-03-08 14:19
Gdyby jeszcze był lepszy przejazd 3 maja i most na Wałowej przez Motławę to można przed dworcem jeden pas zrobić.
- 1 0
-
2018-03-08 09:35
Ta. I jeszcze jest A1 głąbie i prom do Szwecji.
- 3 2
-
2018-03-08 07:52
Po co (2)
Panu Adamowiczowi podziękujemy przy najbliższych wyborach.
Po co było organizować dogłosowanie w BO, projekt nie przeszedł, to trzeba go było przepchnąć inaczej.- 13 12
-
2018-03-08 07:55
Podziękujemy za przejście. (1)
Jesteśmy na tak.
- 10 12
-
2018-03-08 08:05
Jako pieszy i mieszkaniec jestem przeciwko. Wypowiadaj się za siebie.
- 11 11
-
2018-03-08 07:02
niewiele się zmieni... (1)
skoro światła są 150-200m dalej w obu kierunkach. Te same auta będą stały w mniejszej ilości w kilku grupach, a przy takich niewielkich odległościach nie da się tego nie zintegrować. W pewnym sensie, może to nawet przyśpieszyć ruszanie "ze świateł" - bo w mniejszych grupach, będą mniejsze straty przy oczekiwaniu aż "ruszą" ci z przodu - ruszających z "pierwszej lini" będzie 2x więcej
- 13 13
-
2018-03-08 14:16
Gdyby tylko ludzie nauczyli się ruszać sprawnie to i korków byłoby mniej.
- 2 0
-
2018-03-08 06:03
a wogole to po co? (12)
tunel zbyt zatloczony czy co?
- 184 81
-
2018-03-08 06:05
wejdź przejdź się sprawdź (11)
ludzie tam jak bydło się tłoczą
- 22 30
-
2018-03-08 07:24
A na naziemnym to nie będą się tłoczyć? (10)
- 17 11
-
2018-03-08 07:34
(6)
1. Będzie krótsza droga, to będą ją szybciej pokonywali, czyli ilość osób w tym samym czasie będzie mniejsza (czyli mniejszy tłok)
2. Nie będzie schodów, ruch nie będzie spowalniany, będzie szybciej
3. Przejście może być szersze- 17 14
-
2018-03-08 08:59
(3)
tak sugerujesz baranie że będzie krócej?To cię zmartwię że czas zielonego światła dla pieszych będzie taki że 2/3 zostanie na środku pierwszej jezdni i sobie poczeka ze 2 minutki na drugie zielone w tym czasie pacanie pod ziemią już dawno pokonasz tę odległość nawet zatrzymując się by coś kupić
- 8 7
-
2018-03-08 09:09
(1)
w tym czasie pacanie, używając Twojego języka, już dawno będę siedzial w tramwaju
- 5 4
-
2018-03-08 10:43
Uuuu biegiem po przejściu? Iii już dzwonimy na policje!
- 2 4
-
2018-03-08 09:43
udowodnij jeszcze, ze gdy tramwaj zatrzyma się na czerwonym na przystanku (zielone dla pieszych) to opuszczenie tramwaju i przystanku będzie trwało dłużej niż tunelem...
- 1 5
-
2018-03-08 08:55
Hmmm.. (1)
1. Droga krótsza, ale czerwone światło raczej nie przyspieszy przejścia na drugą stronę. Dodatkowo nie będzie płynności i ludzie będą się zbierać w kupie czekając na zielone, czyli większy tłok niż w tunelu.
2. Zamiast schodów czerwone światło, nie będzie szybciej.
3. Szerokość przejścia dla pieszych określają stosowne przepisy, tunel jest szerszy. Do tego dolicz bydło które będzie się pchało przejazdem rowerowym i dodatkowe konflikty.
+4. Będzie więcej wypadków, bo zawsze znajdzie się jakiś gamoń który wbiegnie na czerwonym ze względu na nadjeżdżający tramwaj.
IMO To przejście jest bez sensu.- 8 6
-
2018-03-08 09:36
1/2. Raz będzie czerwone raz zielone, jak będzie czerwone to na odjeżdżający tramwaj tunelem i tak nikt nie zdąży.
3. Określone są minimalne wymiary przejść. Szerokość tunelu to jedno, trzeba brać też pod uwagę szerokość schodów.
Zaprezentowana koncepcja jest problematyczna, o wiele lepiej byłoby przesunąć to przejście na drugi koniec przystanku (względem tunelu) i zsynchronizować jego działanie z nowymi światłami koło hotelu- 1 4
-
2018-03-08 07:35
(2)
Tunel dla aut, nie dla pieszych
- 9 7
-
2018-03-08 07:56
(1)
Jak zasponsorujesz, to super pomysł. Bo w kasie miasta przez dziesięć lat się nie uda takiej kwoty odłożyć.
- 5 6
-
2018-03-08 09:24
a na zbędny tunel pod Wisłą jakoś się zebrało?
tunel pod dworcem byłby dużo tańszy i auta by pojechały szybciej pod ziemią a busy i tramwaje na powierzchni sprawnie by sobie jechały
- 1 6
-
2018-03-08 07:41
Tunel dla samochodów (2)
To dopiero byłoby wyzwanie, a nie namalowanie pasów na jezdni.
- 8 3
-
2018-03-08 07:59
kolejny ekspert (1)
skoro już coś wymyśliłeś to napisz jeszcze gdzie ten tunel miałby się zaczynać a gdzie kończyć, które skrzyżowania przeniósłbyś pod ziemię i jak zorganizowana byłaby komunikacja autobusowa koło dworca?
- 4 4
-
2018-03-08 10:16
wjazd do tunelu
na wysokości forum radunia okopowa/podwale, wyjazd przy błędniku. dojazd do kartuskiej przez 3 maja, likwidacja skrzyżowania na hucisku, a wyjazd ze "starego miasta" łagiewniki, rajska, popiełuszki. na powierzchni dozwolona tylko komunikacja autobusowa i tramwaj, na drodze zwężonej do jednego pasa w każdą stronę
- 4 0
-
2018-03-08 08:54
powiedz mi co tam zmienią pasy
i o ile korek przedłużą skoro i tak w jedną i w drugą stronę są kolejne światła, a samochodem to i tak się zawsze tam stoi.
Jestem kierowcą i nie sądzę żeby te przejście cokolwiek zmieniło czasowo jeśli chodzi o przejazd w tym miejscu.- 2 2
-
2018-03-08 08:37
korki będą jak uruchomią sygnalizację do hotelu (100m dalej)
przejście już niczego nie zmieni.
- 3 0
-
2018-03-08 06:34
ciekawe który debil wpadł na taki kretyński pomysł :/
- 37 17
-
2018-03-08 06:07
korek jraz jest raz nie ma
zależy od budowy Forum Radunia
- 10 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.