• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy wyjazd z Kiełpinka. Mieszkańcy czekali na niego kilka lat

Maciej Naskręt
9 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską. Od prawie siedmiu lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej. Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską. Od prawie siedmiu lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej.

Do połowy 2018 r. powstanie dodatkowy wyjazd z Kiełpinka. Inwestycja odkorkuje dotychczasowy i jedyny wyjazd z osiedla - przy centrum handlowym Auchan. Mieszkańcy na inwestycję czekali kilka lat.



Czy na twoim osiedlu są poranne i popołudniowe korki?

Na Kiełpinku z roku na rok przybywa mieszkańców i ul. Sympatyczną zobacz na mapie Gdańska, która była pierwotnie zbudowana do obsługi osiedla domków jednorodzinnych, potrafi przejechać tyle pojazdów, co ulicami w wyższej klasie - Jabłoniową na Szadółkach czy Myśliwską na Morenie.

Choć wokół Kiełpinka przebiega Trasa W-Z, a także Obwodnica Trójmiasta - drogi, które usprawniają przejazd przez aglomerację - mieszkańcom wspomnianej dzielnicy było coraz trudniej wyjechać samochodem sprzed domu. Do głównych ulic prowadzi tylko jedna droga - ul. Sympatyczna i dalej ul. Szczęśliwa.

Wreszcie mieszkańcy Kiełpinka doczekają się realizacji dodatkowego wyjazdu sprzed domów.

Planowane miejsce połączenia ul. Przytulnej i ul. Kartuskiej. Planowane miejsce połączenia ul. Przytulnej i ul. Kartuskiej.
- 5 października odbyło się otwarcie ofert w przetargu na wyłonienie wykonawcy robót dla budowy odcinka ulicy Przytulnej wraz z budową skrzyżowania ul. Przytulnej z ul. Kartuską w Gdańsku. zobacz na mapie Gdańska Kwota, jaką Gdańsk zaplanował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 2 mln zł - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W przetargu oferty złożyły trzy firmy, najkorzystniejszą ofertę na kwotę 1,538 mln zł złożyła firma WPRD Gravel z Gdańska. W najbliższym czasie oferty będą sprawdzane pod względem formalno-prawnym. Po weryfikacji dokumentów ogłoszona zostanie informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej.

Planowany termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2018.

Nadmieńmy, że o budowę dodatkowej infrastruktury od lat walczył też sam deweloper Hossa. To on zlecił przygotowanie dokumentacji technicznej dla planowanego dojazdu.

By móc zbudować dodatkowy wyjazd z Kiełpinka, przed laty - w trakcie budowy Trasy W-Z - nie wykonano ok. 100-metrowego fragmentu ekranów akustycznych właśnie z myślą o budowie nowego dojazdu, o co także zabiegał deweloper.

Opinie (67)

  • Mieszkaniec (2)

    Deweloper to niech parkingi zbuduje na osiedlu bo nie ma gdzie samochodów stawiać. Jak zabiorą możliwość parkowania na kolejnej ulicy to będzie meksyk

    • 5 2

    • Było se miejsce w hali garażowej kupić , a nie włoskie kafelki do kibla...

      • 1 1

    • Miejsce jest.

      Tylko samochodów za dużo.

      • 1 1

  • Długo oczekiwana

    Jeszcze tylko parę dni jazdy dookoła. W końcu koniec z niepotrafiącymi poruszać się po rondzie. Ponad 2 Km. krócej wszędzie.
    Brawo Gdańskie Inwestycje Drogowe.

    • 1 0

  • Tak sie robi laskę developerom (4)

    W Gdańsku.

    • 56 32

    • nie deweloperowi, tylko mieszkańcom (2)

      deweloper tam nie mieszka i nie stoi w tych korkach

      • 18 2

      • Ale gdyby miasto nigdy się nie "poddało" to przyszły mieszkaniec takiego osiedla wiedziałby, że jeśli drogi nie wybudował deweloper, to inna nie powstanie i nie kupiłby tam mieszkania. W efekcie byłą by sytuacja, że albo deweloper zapewni infrastrukturę, albo nikt nie będzie tam kupował mieszkań, bo będzie wiedział, że miasto mu nie wybuduje.

        • 0 2

      • W punkt!!!

        • 7 2

    • a ty gdzie mieszkasz , w kartonie pod mostem , to nie zabieraj glosu bo nie wybudujesz dla nikogo mieszkania

      • 1 1

  • ale poco (6)

    Poco ? Trzeba rozwijac przedmiescia np Banino a nie jakies centra kartonowe

    • 13 94

    • przedmieścia? daleko do przedmieści

      • 0 0

    • Niech Kartuzy rozwijają Banino..

      • 3 0

    • Banino

      To nie przedmieścia tylko wieś. Nie oszukuj się. Zresztą kebab macie to co tam rozwijać.

      • 14 0

    • Poco tosie noginoco.

      • 6 1

    • Banino

      To gmina Żukowo

      • 22 1

    • Banino to nie Gdańsk.

      Jak wyżej.

      • 41 2

  • (3)

    Brawo miasto. Ale to deweloper powinien zbudować. Co to ta nich te 2 miliony

    • 62 13

    • Raczej wstyd dla miasta !!!

      Kasa na muzeum stadion itp a podstawowe rzeczy jak 100 m ulicy leza !! Zarzadzanie miastem i priorytety dramat !

      • 1 0

    • Braki w ekonomii jednak mamy ogromne... Deweloper nigdy nie buduje za własne pieniądze (tzn. te które zarabia) ani mieszkań ani infrastruktury (drogi, wodociągi, kanalizacja, oświetlenie itp. itd. Zawsze buduje za pieniądze właścicieli mieszkań. Gdyby iść tą myślą to wszyscy musielibyśmy się bezpośrednio zrzucać na każdą drogę, albo w cenie metra mieszkania (to jest bardzo częsta praktyka na osiedlach) albo potem przez bezpośrednią wpłatę... Czy rzeczywiście tego właśnie oczekujemy...? Moim zdaniem jak najwięcej dróg powinno być miejskich (gminnych) lub powiatowych lub krajowych. Drogi prywatne powinny być w zdecydowanej mniejszości i to tylko na życzenie mieszkańców danej drogi. My sami wybudowaliśmy drogę osiedlową wraz z parkingami, a potem przez dobrych kilka lat zabiegaliśmy, żeby miasto ją od nas przejęło za darmo... tzn. i działkę i całą infrastrukturę na niej..

      • 8 0

    • i tu się mylisz

      infrastruktura drogowa poza wewnętrznym terenem osiedla należy do miasta
      czy myślisz że deweloper zapłaci za coś z własnej kasy? - nie, przerzuci te koszty na cenę mieszkań. Na tych nowych osiedlach mieszkają ludzie, którzy płacą podatki i im też należy się infrastruktura podobnie jak mają ją ci co mieszkają na starych dzielnicach.

      • 13 2

  • Patrz (4)

    Sam nawalił bloków a nie mógł wydać tyle kasy?
    Apartamenty karton-gips słabo się sprzedają?

    • 46 36

    • lepiej niż gruz z wielkiej płyty na Przymorzu

      • 0 1

    • Nie wiesz a chrzanisz głupoty (1)

      Hosse stać i była gotowa to zrobić ale nie jest właścicielem gruntów. Uwierz mi z tymi kilkoma metrami to był ze strony miasta Bareja...
      Mam tam mieszkanie to śledzę temat od początku

      • 29 2

      • Dokładnie, a odkupienie drogi od miasta skutkowałoby w dalszym etapie problemem kto ma zarządzać drogą i zajmować się jej eksploatacją, czyszczeniem i naprawami.
        Hossa nie jest jedynym deweloperem który musi się użerać z urzędnikami w sprawie dróg.
        No i wyobraź sobie taki dość ekstremalny przypadek ale możliwy, że własność w gruncie pod drogą zostałaby oddana/sprzedana mieszkańcom przylegających do niej bloków żeby przerzucić na nich obsługę tej drogi.. To by postawili szlaban i kasowali za przejazd.

        • 2 0

    • Marudzisz

      Wez sie do roboty a nie glupoty wypisujesz

      • 12 3

  • Wybory samorządowe za pasem

    I Budyń walczy o elektorat ... nie tym razem

    • 0 1

  • Jak zwykle coś się za tym kryje,że budują drogę???deweloper zapewne chce postawić nowe bloczki, a reklamę ma za darmo

    • 1 0

  • To PKM w szczerym polu za auchan nie rozwiązała problemów komunikacyjnych? Dziwne. (13)

    Ponoć ludzie mieli się masowo przesiać na ten super środek transportu, nawet autobusy w tym celu pozmieniano żeby dojeżdżały tylko do stacji PKM.
    Może jednak ludzie maja inne potrzeby niż urzędasy myślą.

    • 40 54

    • (11)

      Pofatyguj się kiedyś na stację w godzinach szczytu i zobacz na własne oczy ile ludzi korzysta z PKM. Jak zobaczysz to nie będziesz pisać takich bredni

      • 52 3

      • wybacz ale nie sprawdzę, zanim dotrę do stacji w polu to już samochodem jestem prawie w pracy (6)

        • 9 17

        • Podróż Gdańsk Kiełpinek - Gdynia Główna 32 minuty PKM (4)

          Pobij to swoim blachosmrodem
          Zreszta nie każdy ma blachosmroda

          • 13 4

          • xxx

            ile miasto dopłaca do paliwa, a ile do PKM?

            • 1 2

          • zly przyklad

            bo PKM stoi we Wrzeszczu ok. 20 minut, aby potem dojechac do Glownego (tory zajete dla dalekobieznych). Ale faktycznie pobij swoim blachosmrodem do Wrzeszcza te PKM-owskie 12 min., ktore osiaga z Kielpinka.

            • 7 1

          • Samochodem jest 25 minut nawet rano więc nie kumam problemu

            • 2 1

          • 32 minuty są osiągalne bez napinki. 22 minuty to by był czas godny uwagi.

            • 3 1

        • To nie narzekaj!

          • 12 3

      • Darkos (1)

        wiesz dlaczego tyle osób jest w szczycie? Bo masz jeden przejazd co 60 minut, no to ludzie się akurat schodzą na ten przejazd i wydaje się, że jest tłoczno, fajnie, komunikacja PKM w rozkwicie itp.

        • 8 3

        • He

          • 0 1

      • byłem. nic nie widzialem (1)

        • 7 32

        • hahaha

          • 14 1

    • Dlaczego myślisz, ze kiedy korzystam z PKMki to z pewnością nie mam samochodu...? Mam samochód i rower też i korzystam ze wszystkiego w zależności od potrzeby. Może się dziwisz, ale czasem nawet wybieram samolot choć nie mam samolotu...

      • 9 0

  • a co z autobusami? (2)

    Czy 164, 167, 168 i 268 pojadą teraz przez osiedle?

    • 13 23

    • Obatel? (1)

      • 5 5

      • Co wy tam mówicie ?

        uważajcie towarzyszu.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane