• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont Traktu Konnego. Gdańsk zamawia projekt

Maciej Naskręt
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.

Do wiosny przyszłego roku ma powstać dokumentacja techniczna dla przebudowy Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska. Jednak do remontu została wyznaczona tylko połowa wspomnianej ulicy. Sprawdzamy dlaczego.



Czy Gdańsk nadąża z naprawami zużytych ulic?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji przebudowy Traktu Konnego. Wyłonione w przetargu biuro projektowe zajmie się odcinkiem między ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Chodowieckiego - w rejonie Placu Zebrań Ludowych. zobacz na mapie Gdańska

Trakt Konny to dodatkowa jezdnia dla ruchu w stronę centrum Gdańska w ciągu al. Zwycięstwa. Jak powstała ta dodatkowa jezdnia? Zwiększony ruch pojazdów mechanicznych zmusił włodarzy miasta z początku lat 20 do przeprowadzenia rozległej modernizacji, która zakończyła się w 1926 r. Wydzielono wtedy torowisko, utwardzono dwie oddzielne jezdnie i utworzono dwie ścieżki rowerowe oraz włączono właśnie koński trakt do systemu komunikacyjnego.

Furmanki dawno zniknęły, a ich miejsce zajęły samochody. Z Traktu Konnego obecnie korzystają najczęściej kierowcy jadący w ul. 3 Maja od strony Wrzeszcza, a także mieszkańcy dzielnicy Aniołki. Obowiązuje tam prędkość maksymalna 50 km/h, czyli 20 km/h mniej niż na głównej jezdni.

DRMG ma zamiar wyłonić wykonawcę na początku jesieni. Do 22 września zainteresowane biura mogą składać oferty. O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, a 40 proc. okres rękojmi. Dokumentacja ma być gotowa wiosną przyszłego roku.

Tego fragmentu Traktu Konnego - w rejonie Politechniki Gdańskiej, miasto nie będzie przebudowywać. Tego fragmentu Traktu Konnego - w rejonie Politechniki Gdańskiej, miasto nie będzie przebudowywać.
Do remontu przeznaczona jest tylko część traktu. Dlaczego?

Miasto wyznaczyło do przebudowy tylko 600-metrowy fragment wspomnianej drogi. Dlaczego nie zamówiono dokumentacji na całość?

- Odcinek, dla którego powstanie niebawem projekt, jest dużo łatwiejszy do realizacji. Przewiduje on poprawę nawierzchni jezdni i chodników. Natomiast fragment Traktu Konnego od strony Wrzeszcza wymaga prac przy przebudowie sieci podziemnych - tam zakres prac jest bardzo szeroki - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Opracowywanie dokumentacji dla całej wspomnianej ulicy zwiększyłoby koszty i wydłużyło prace z powodu uzgodnień z gestorami sieci. Niewykluczone, że miasto fragment Traktu Konnego bliżej Wrzeszcza wyremontuje wspólnie z Politechniką Gdańską.

Jeśli nie będzie niespodzianek, to remont między ul. Smoluchowskiego a Chodowieckiego ruszy w przyszłym roku.

Miejsca

Opinie (73) 2 zablokowane

  • Czy po remoncie Traktu będą miejsca parkingowe będą nadal bezpłatne? (1)

    • 3 1

    • Oby nie

      • 1 0

  • (5)

    Lepszy dziurawy trakt konny niz asfaltowy wajda

    • 25 35

    • Debil

      • 0 0

    • (2)

      Należy zasadzić przydrożne drzewa w odpowiedniej ilości tak aby konie mogły jechać w cieniu.

      • 3 1

      • (1)

        I postawić karczmy ze stajniami aby konie zmieniać

        • 0 1

        • i dojarnie dla koni

          • 1 0

    • Janie Pietrzaku?

      To ty ze swoimi "lotnymi" skeczami i humorem? Czy tylko klon Pana Janka, speca od zapełniania widowni podczas występów? ;)

      • 20 9

  • Pas rowerowy w jezdni (4)

    jest potrzebny w tej dodatkowej jezdni Alei Zwycięstwa.
    Po co 5 pasów dla samochodów w jedną stronę?

    • 26 87

    • Koss

      Masz rację. Trzeba wyznaczyć kontrpasy dla cyklistów.

      • 2 2

    • (2)

      Tym bardziej, że właśnie tam jest przerwa. Przydałby się taki asfaltowy pasik w jezdni. Dla samochodów wystarczyłby spokojnie jeden pas jezdni.

      • 13 34

      • nie medrkuj juz tyle. jest dr obok i starczy. (1)

        Tsm jest za duzy ruch, zeby ped**arzy na jezdnie wpuscic.

        • 15 14

        • Równie dobrze mogę powiedzieć, że droga dla samochodów jest obok (tunel pod martwą wisłą).

          • 9 3

  • W Gdansku jedna inwestycja za druga. Szkoda ze Gdynia zostala tak daleko w tyle

    • 3 2

  • Remont tej drogi to oczywista oczywistość (3)

    Szkoda, że tylko 600 metrów ale wyjaśnienie miasta przyjmuję. Ciekawe, czy pobija czas trwania remontu Alei Zwycięstwa a Gdyni Orłowie :)

    Ale ja przypominam o remont Alei gen. J.Hallera! Kiedy, do jasnej anielki, skończy się jeżdżenie po tej zaniedbanej od lat przez urzędników drodze?!

    • 76 4

    • Przymorzanin, gdynianin..

      • 1 0

    • (1)

      W Gdyni to się farbą maluje takie drogi

      • 8 2

      • Pan Wojtek wie, ze najlepiej wydana forsa to ta w propagandę. Przepraszam - promocje i marketing. Dlatego Gdynianie stojąc w korkach do swoich miejsc pracy w Gdańsku dalej są świecie przekonani ze Gdynia to miasto biznesu :-D

        • 5 1

  • Brawo Budyń! Tak trzymać.

    Czyli od 1926 r. żadnego postępu nie zanotowano.

    • 1 3

  • Ścieżki rowerowe w latach 20-tych ubiegłego wieku? (4)

    Bardzo ciekawy temat, może coś więcej w temacie napisze sekcja rowerowa z trojmiasto.pl?

    • 12 1

    • Tez sie zdziwilem

      Zadziwia mnie jak malo wiemy o dawnym Gdansku

      • 1 0

    • (2)

      To chyba normalne, że wtedy jeździło się głównie na rowerach. Mnie bardziej zdziwiło, że już wtedy, że względu na "zwiększony ruch pojazdów mechanicznych" wymusił budowanie aż tak szerokiej, dwupasmowej drogi. Przecież wtedy ludzi było tyle co pies napłakał, nie wspominając już o samochodach..

      • 4 0

      • (1)

        Kwestia ścieżek ciekawa, ponieważ sądziłem, że to wytwór "naszych" czasów. Czy były wtedy potrzebne czy nie - to już problem ówczesnych komentujących wydarzenia w okolicy ;)

        • 1 0

        • jeśli się nie mylę to pierwsza droga rowerowa w Europie to 1885, a potem to poszło już z górki.
          polecam książkę "Roads Were Not Built for Cars"

          • 5 0

  • Trakt powinien stać się ciągiem spacerowym Wrzeszcz-Aniołki-Śródmieście. (1)

    • 1 5

    • ej dooobra

      bez przesady

      kawał dalej jest wielki park, w którym i tak nikogo prawie nie ma

      • 5 0

  • szczur a u nas kiedy jakiekolwiek remonty dróg??? (1)

    • 5 1

    • Grzeczniej kmiocie

      • 1 2

  • Ma być wyremontowany a powinien zostać zlikwidowany (1)

    Po co w ogóle jest ten bypass? Gdyby dołączyć te pasy z al. G to byłby fajny teren na pierzeję kamienic.

    • 2 6

    • ok ok, trochę zbyt fantastycznie

      jestem za ograniczaniem ruchu aut w mieście, ale to uważam za słaby pomysł. tam powinien być pas rowerowy i węższe pasy dla aut.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane