• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez szans na powrót SKM do Nowego Portu

Krzysztof Koprowski
16 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Letnica i Brzeźno płotem podzielone
  • Nieczynny przystanek Zaspa Towarowa zlokalizowany jest niedaleko nowych osiedli w Letnicy. Wkrótce jednak zostanie całkowicie zlikwidowany.
  • Przystanek Zaspa Towarowa w 2008 r. z nieistniejącym już zadaszonym zejściem na peron.
  • Przystanek Zaspa Towarowa podczas pożegnalnego, ostatniego kursu SKM do Brzeźna w czerwcu 2005 r.

Szanse na reaktywację połączenia SKM do Nowego Portu zmalały praktycznie do zera. Kolejarze w ramach modernizacji torów do portu planują rozbiórkę wszystkich przystanków pasażerskich aż do Zaspy Towarowej zobacz na mapie Gdańska. Miasto nie było przeciwne planom PKP PLK, choć wzdłuż torów w Letnicy powstają nowe osiedla mieszkaniowe.



Czy należy dokonać rozbiórki przystanków kolejowych do Nowego Portu?

Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej na linii z Gdańska Głównego zobacz na mapie Gdańska do Nowego Portu zobacz na mapie Gdańska kursowały od 1951 r. do 2005 r., przy czym przez ostatnie trzy lata tego okresu docierały jedynie do przystanku Gdańsk Brzeźno zobacz na mapie Gdańska, ponieważ przystanek Nowy Port został "odcięty" od infrastruktury kolejowej.

Obecnie na trasie tej odbywają się jedynie okazjonalne przejazdy pasażerskie - podczas meczów i innych dużych wydarzeń na stadionie w Letnicy. Pociągi z Gdańska Głównego jadą bez żadnego postoju do przystanku Gdańsk Stadion Expo zobacz na mapie Gdańska, uruchomionego w 2012 r.

Mijanie przystanki w drodze z centrum miasta do stadionu, czyli Gdańsk Stocznia zobacz na mapie Gdańska (peron po stronie ul. Jana z Kolna), Gdańsk Gd. Nowe Szkoty zobacz na mapie Gdańska oraz Gdańsk Gd. Kolonia zobacz na mapie Gdańska zostaną wkrótce całkowicie rozebrane. Do likwidacji wskazano również przystanek osobowy Gdańsk Zaspa Towarowa zobacz na mapie Gdańska.

Likwidacja przystanków w ramach modernizacji torów do portu



Jedyną "pamiątką" po regularnych kursach pasażerskich będą zadaszenia wejść do tunelu w rejonie Kolonii, które nie zostaną zdemontowane, a jedynie odnowione, choć pierwotnie miały być przeniesione na teren Amber Expo.

Likwidacja przystanków to element planowanej modernizacji układu torowego dla pociągów towarowych do gdańskiego portu, które korzystają z tych samych torów, co niegdyś SKM.

- Od wielu lat na linii tej prowadzony jest wyłącznie ruch towarowy. Wyjątek stanowią okazjonalne przewozy specjalne do przystanku Gdańsk Stadion Expo. Zakres prac na etapie sporządzania dokumentacji projektowej został uzgodniony z Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz PKP SKM w Trójmieście. Do tej pory nie otrzymaliśmy sygnałów o zainteresowaniu uruchomieniem przewozów na linii do Brzeźna-Nowego Portu - wyjaśnia Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, spółki odpowiedzialnej za przebudowę układu torowego do portu.
Przesuń aby
porównać

W studium dopuszczano reaktywację połączeń SKM



Dokonane uzgodnienie z miastem na likwidację przystanków można traktować jako rezygnację z zapisów zawartych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, uchwalonego zaledwie trzy miesiące temu - w kwietniu br.

- Wraz z intensyfikacją zagospodarowania miasta, w szczególności wielorodzinnej zabudowy mieszkaniowej na obszarze dolnego tarasu, a także w celu poprawy powiązań zewnętrznych, możliwa jest rewitalizacja pozostałych linii kolejowych na terenie Gdańska i budowa nowych odcinków w celu prowadzenia regularnego lub incydentalnego ruchu pasażerskiego, w tym w szczególności linii 234 (Gdańsk Wrzeszcz - Stara Piła) wraz z włączeniem jej do linii 248 (linia PKM), a także linii 249 (Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port - czytamy na 263. stronie dokumentu studium.
PKP PLK zapewnia, że nie zlikwiduje zadaszenia do tunelu na wysokości przystanku Kolonia. PKP PLK zapewnia, że nie zlikwiduje zadaszenia do tunelu na wysokości przystanku Kolonia.

Niezbędna modernizacja przystanków i wspólny bilet



Gdy zapytaliśmy urzędników magistratu o to, czy próbowali nakłonić PKP PLK do rezygnacji z rozbiórki przystanków, otrzymaliśmy w odpowiedzi sugestię, aby nasze pytanie skierować do Szybkiej Kolei Miejskiej, która prowadziła na tej linii przewozy.

Czytaj też: Artykuł z 2016 r.: Pociągi SKM mogą wrócić nawet do Nowego Portu

SKM zwraca natomiast uwagę, że - w przeciwieństwie do podstawowej trójmiejskiej linii - nie jest właścicielem infrastruktury kolejowej do Nowego Portu, zaś istniejące przystanki wymagałaby gruntownej modernizacji i dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych.

- Takie prace byłyby bardzo kosztowne, a ponieważ obecnie linia nie jest użytkowana przez przewoźników pasażerskich, odbudowa przystanków nie ma uzasadnienia - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście - Sądzimy, że jakakolwiek ewentualna reaktywacja połączeń na tej linii ma sens tylko i wyłącznie, gdy w pociągach na niej kursujących będzie obowiązywał ten sam bilet, jaki obowiązuje w autobusach i tramwajach w Gdańsku.
Czytaj też: Artykuł z 2017 r.: Nikomu nie zależy na pociągach do Letnicy

Przeznaczone do likwidacji przystanki na tle nowych inwestycji. Osiedle firmy Atal jest już w budowie. Przeznaczone do likwidacji przystanki na tle nowych inwestycji. Osiedle firmy Atal jest już w budowie.

Coraz więcej mieszkań w Letnicy w pobliżu torów kolejowych



Na reaktywacji połączenia z pewnością skorzystaliby mieszkańcy nowych inwestycji mieszkaniowych w Letnicy. Już teraz w budowie są pierwsze budynki osiedla Nowa Letnica w rejonie ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdańska, w ramach którego przewidziano docelowo realizację aż 2,5 tys. mieszkań.

Najbliższy przystanek tramwajowy na ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska oddalony jest od niego o ok. 1 km, zaś nieużywany od lat peron Zaspy Towarowej mniej niż 100 metrów.

Czytaj też: Walka deweloperów o tereny w Letnicy. Miejska działka za 24 mln zł

PKP PLK szuka wykonawców, zakończenie robót w 2020 r.



Obecnie inwestycja PKP PLK jest na etapie poszukiwania wykonawcy robót budowlanych. Oprócz rozbiórki przystanków, przewidziano m.in. wymianę torowisk, rozjazdów, przejazdów kolejowo-drogowych, modernizację systemu sterowania ruchem oraz większego zakresu elektryfikacji torów. Zakończenie prac planowane jest na rok 2020.

Miejsca

Opinie (374) 3 zablokowane

  • Nikt nie jeździ to nie ma linii (1)

    Nie ma linii to nikt nie jeździ. I tak koło się zamyka.

    • 6 2

    • Ja myślałem, ze to jeździ niezależnie, czy sa tam ludzie, czy nie..tak w kolko, jak łańcuch w rowrze...

      • 0 0

  • Czy ktoś z was się zastanawiał, że linia Nowy Port Gdańsk w tym kształcie nie ma żadnego sensu (2)

    Ta linia jest kompletnie bez sensu, gdyż jest za krótka i bez połączenia jej z jakąś inną linią nie ma sensu ekonomicznego.
    Nowo budowane osiedla nie mają żadnych szans na zapełnienie choćby jednego składu i będą krążyły tylko puste składy.
    A możliwości jest kilka, ale każda z nich niesie za sobą spore inwestycje.
    - uruchomienie linii np Pruszcz Gdański do Nowego Portu - konieczna rozbudowa infrastruktury SKM od Śródmieścia do Pruszcza.
    - wydłużenie PKM z Wrzeszcza do Nowego Portu - konieczność przebudowy linii w celu odwrócenia jej w kierunku Gdyni jak i przebudowa przystanku "Gdańsk Kolonia".

    Ogólnie nie wierzę w żadną z tych inwestycji, a do tego dobrze rozbudowana sieć tramwai w tamtym miejscu powoduje, że linia do nowego Portu nie ma uzasadnienia ekonomicznego.

    • 9 14

    • Puste pociagi maja swój urok:)

      • 0 0

    • Niekoniecznie

      Cała nowa Letnica i obszar na północ, między Brzeżnem i N. Portem to budownictwo pod wynajem dla turystów. Tam powstanie wielka baza, najwyższe budynki w Gdańsku, wszystko pod turystów. A dla nich najlepszy dojazd do Gdańska będzie właśnie SKM-ką, nie muszą szukać parkingów w centrum i tracić nerwów.

      • 0 0

  • A potem sie dziwią ze na ulicach coraz wiecej trujacyc 30 letnich blachosmrodów!! (4)

    Kasa na utrzymanie? niema problemu zburzyć stadion który przynosi co roku 20 milionów straty bo cały rok stoi pusty!!

    • 23 5

    • Blachosmrody..kretyńskie określenie od prymitywnych kaszubskich stworzeń..pistolet to u was dalej grzmiący kij?

      • 0 0

    • Takie już uroki takich imprez

      Generalnie w każdym kraju w którym specjalnie budowano stadiony na mistrzostwa, było one potrzebne tylko na tę jedną imprezę.

      • 2 1

    • Niech Kacperek to umieści w programie.Zburzyc stadion w Letniewie.

      • 1 3

    • Tak to już jest w Polsce. Skrajna niegospodarność, brak planowania, chaos.

      • 4 2

  • Masakra (5)

    Nowy Port się rewitalizuje, za 5 lat będzie normalną dzielnicą. Letnica po rozbudowie pewnie przyjmie z 10k mieszkańców. Oczywiście wszyscy będą pracować wzdłuż CPU, albo w Oliwie, więc połączenie SKM perfekcyjne, 10 min i wszyscy są w robocie.

    Ale nie - będziemy wszyscy stać w korku albo pociskać rowerami w deszcz, bo nie będzie innej opcji dojazdu, ulice zalepione po kolizjach. Czas dojazdu z NP będzie podobny jak z Elbląga.

    Gdańsk jak zwykle - jeden krok do przodu dwa kroki w tył. Brawo wy, budujcie więcej galerii handlowych.

    • 34 3

    • (1)

      Linia z nowego portu nie jeździ do Oliwy

      • 1 0

      • To niech zacznie..

        • 1 0

    • (1)

      Nowy Port jest normalna dzielnica.
      10 minut Skm z Portu do Oliwy?Chyba na poduszkach magnetycznych.
      10 K mieszkancow w Letniewie?Drapacze chmur beda stawiac?
      No i tyle jest warty twoj post ile w nim prawdy.
      Ale tytul fajny -Masakra.

      • 4 5

      • tak możliwe na tym terenie są drapacze chmur

        a tak poza tym to buduje Robyg, czyli 10k ludzi minimum

        • 2 0

    • A kto kaze Ci kupowac w takiej dzielnicy jak Letnica?

      Dziwie sie ludziom, ze kupuja na zad...ach, wiedza, ze wszedzie daleko ale pozniej zaczynaja narzekac na dojazdy i oczekuja, ze inni mieszkancy beda sie skladac na dofinansowanie transportu.
      Jesli masz mozg to mysl zanim kupisz.

      • 0 3

  • no tak jak widać po klikuletnich pracach nad monitoringiem we Wrzeszczu (1)

    współistnienie PKP-PLK-SKM et consortes na jednej linii kolejowej jest niemożliwe, a problem ich współistnienia jest nie do rozwiązania, więc zgodnie z ich pokrętną logiką najlepiej polikwidować wszystko, niech nie będzie niczego, ciekawe kiedy przeforsują konieczność likwidacji 40-tysięcznika na Letnicy aby pozbyć się konieczności organizacji okazjonalnych przewozów na stadion

    • 8 1

    • A niech likwidują ten nocnik, przynajmniej bydlo w szalikach nie bedzie jeździć i sie drzeć...

      • 0 0

  • znowu nowotrwór (3)

    Gdańsk Gd. Stocznia Gdańsk Gd. Nowe Szkoty i tp co to znowu za wynalazki?? Mało jednej głupoty Gdańsk Południe w Gdańsku????

    • 3 33

    • wypad z Gdańska słoju (1)

      Won na wieś

      • 4 0

      • Ryj, dzbanie !!!

        • 1 0

    • Facet te nazwy to nazwy przystanków skm na lini Gdańsk-GdańskNowy Port. Widać że taki przyjechał z centralnej Polski

      • 7 0

  • Zasadnicze pytanie, dlaczego zawieszono kursowania pociągów na tej linii? (5)

    Bo było znikome zainteresowanie i to bardzo znikome! Dlatego nie marudźcie, jak będzie potrzeba to się zrobi trzy nowe perony, zresztą i tak żeby je zrobić to i tak trzeba by było je najpierw zaorać

    • 22 35

    • Ale ktoś musiał doprowadzić do tego znikomego zainteresowania. (4)

      Samo się nie zrobiło.

      • 4 6

      • (2)

        Rozkład jazdy tak układano by zniechęcić ludzi do podróżowania. Na przykład, obcinano kursy którymi ludzie wracali z pracy i szkół. Klasyczny przykład wygaszania popytu.

        • 10 3

        • (1)

          Fajna teoria.Tylko , ze tam nie ma szkol, badz w prac w w odleglosci 10 minut od kolejki.Od tramwaju blizej.Czwarte LO - to mlodziez z portu, Brzezna Zielonego Trojkata.Paredziesiat osob pracuje na WOC-u przystani, czy wojsku.
          Tu po prostu nie ma popytu panie Targalski.

          • 3 4

          • Kumasz Kumalski?

            • 0 1

      • Na pewno byl tu jakis spisek.Ta linia przebiegala pod oknami matki Herr Tuska.To jej przeszkadzalo, wiec Herr Tusk wylaczyl linie.

        • 3 3

  • jak to jest, wszędzie się buduje, opłaca się tylko u nas nie (5)

    • 216 7

    • ..u Nas oplaca sie najpierw rozebrac, (2)

      zlikwidowac, a potem obdudowac.

      • 11 3

      • (1)

        U nas analfabetko, a nie u Nas.

        • 2 4

        • U was tez się nie opłaca..

          • 0 0

    • Tak to wyglada, ze Gdanszanie sponsoruja komunikacje publiczna w niemieckim Lipsku

      Skoro dotychczasowy prezydent miasta pozbyl sie spolki komunalnej to tak wyglada wlaSNIE, ze sie nie oplaca.

      • 2 3

    • Komunikacja miejską nigdzie się nie opłaca

      Za granicą miasta stać, bo nie mają turbojanuszy zarabiających pod stołem, żeby dostać 500+ na pierwsze dziecko i płacących przez to mniej podatków.

      • 11 7

  • Jak ja gardzę PLK (6)

    Wszystko rozebrać, sprzedać na złom
    Panie Budyń, rób pan coś!!!!

    • 249 22

    • www (4)

      Chłopie skąd ty jesteś?Na Gdynię jedziesz,Sopotowi się obrywa teraz Gdańsk.Stawiam na Puck lub Kartuzy.Ogólnie to musisz nie lubić Trójmiasta, bardzo sfrustrowany jesteś.Nie ugryzł Cię jakiś pyton bo walisz jadem na każdy temat.

      • 17 14

      • Jestem z Trójmiasta (3)

        Nie jestem wazeliniarzem, jak jest za co chwalić to spoko, ale to co się teraz dzieje to dramat. Nie pracuje w żadnym UM żebym miał szefowi w anus zaglądać.

        • 10 12

        • Małe Trójmiasto Kaszubskie (2)

          się nie liczy.

          Siedź w tej wejherowskiej piwnicy i się nie wychylaj.

          • 10 9

          • Siedź w swojej komunałce na Oruni (1)

            I przestań sąsiadom kraść WiFi

            • 12 8

            • Buraku z Godętowa, jak tys sie do komputera dorwal ???

              • 1 0

    • Moze Kacper poczuje sie gdanszczaninem i cos zadziala, ma takie ogromne wplywy w partii

      • 1 0

  • czy ktoś nie może tego powstrzymać? (40)

    Adamowicz myślałem, ze jesteś lepszym prezydentem niż nasz szczurek który o kolei na północ Gdyni mówi nie da się tego zrobić.

    • 399 44

    • a dojazd pod stadion?? w tramwaj tyle ludu nie wlezie?? (2)

      • 5 0

      • (1)

        Jakbyś czytał z uwagą to byś zauważył, że mowa jest o likwidacji peron ów a nie torów, gdzie się odbywa transport towarowy. Więc jak trzeba to do stadionu dojazd będzie.

        • 4 1

        • Węglarkami będą bydlo na te ich meczyki wozić...

          • 0 1

    • (32)

      pkp plk i skm pkp to spółki pissuarowe i adamowicz nic nie ma do powiedzenia

      • 50 59

      • a miasto czyją jest spółką ? :) (2)

        Przejęcie tej linii powinno być priorytetem miasta w kontekście rozbudowującej się tej części Gdańska. Kolejarze kierują się swoimi priorytetami (przewozy towarowe) i nie są zainteresowani przewozami pasażerskimi (ekonomia). To nie jest tylko krótkowzroczność miasta, to większy biznes dla urzędników i zaprzyjaźnionych firm - budowa "od nowa" wg standardowych projektów "zmodyfikowanych gotowców". Brak wyobraźni jeśli chodzi o rozwiązania kolejowe uwidocznił się przy budowie PKM-ki. Ta linia (Nowy Port) zniknie, kiedyś tam będzie tramwaj. Obserwować należy ewentualne zmiany własności tych terenów, bo jest to niewątpliwie niezły "kąsek" dla malwersantów.

        • 9 6

        • Miasto to samorząd (1)

          PKP to instytucja rządowa

          • 8 1

          • pełna zgoda smutasy :)

            tylko ślepy nie widzi "spółkowego" charakteru naszego Samorządu

            • 1 0

      • (3)

        Czytales artykul? Uzgodniono z miastem, nikt nie zglosil checi reaktywacji przewozow...

        • 22 15

        • (1)

          ale co to znaczy uzgodniono? wyslali e mail ?

          • 15 7

          • No wlasnie zaglerka slowami...Uzgadniali chyba tylko z deweloperem...

            Jasiu chcesz tory do swoich nowych 3 osiedli?A na ch,j mi tory...terenu potrzebuje pod nowe bloki..a mieszkancy/???a co mnie to obchodzi...koniaczek?no to polej.

            • 3 1

        • Reaktywacja dziś nie miała sensu

          Za 5-10 lat być może.

          Właśnie jechał SKM na linii Wrzeszcz - Przymorze. O 9.30 rano.

          SKM co 10 minut. Zapełniona w połowie. Szału nie ma, a to główny szlak komunikacyjny. Co dopiero z linią donikąd (póki co).

          Lepiej wtedy zrobić tramwaj co 2-3 minuty. Ostatecznie czas dojazdu (wliczając czas potrzebny na poczekanie na środek komunikacji) jest taki sam. A jednocześnie chociaż Gdańsk ma nad tym kontrolę.

          Póki SKM nie zostanie całkowicie samorządową spółką nie ma opcji, aby działała sprawnie. Choćby kwestia wspólnego biletu.

          • 10 6

      • Torowisko dla dewelopera. To już postanowione. (5)

        Zamiast torów nowe, eleganckie budynki mieszkalne i biurowe.

        • 22 19

        • Trollu tory i ten teren jest PKP czyli spółki rządowej (2)

          • 12 2

          • (1)

            pisy sa tak skonstruowane ze prawdy nie powiedza nigdy

            • 3 4

            • kłamią w żywe oczy

              Same pinokia

              • 2 2

        • Szczerze wątpię. Żaden dzisiejszy hipster z kasą nie zamieszka pod Nowym Portem przed jego gentryzacją

          i w dodatku bez dostępu do sprawnej komunikacji publicznej (to byłoby odstępstwo od eko-wiary karane piekłem). Deweloper to mógłby zbudować tam najwyżej osiedle w ramach programu Mieszkanie+.

          • 5 4

        • Teren należy do PKP, nie do miasta.

          A teraz sprawdź kto zarządza PKP trollu

          • 15 7

      • (17)

        Adamowicz nigdy za nic nie odpowiada, zastanawiam się kto w takim razie jest prezydentem tego miasta.

        • 74 37

        • prezydent odpowiada tylko za ew. sukcesy (3)

          za porażki kto inny

          • 33 10

          • A Adrian lepiej? (2)

            • 10 6

            • i jeszcze Pinokio... (1)

              też nie odpowiada za swoje kłamstwa

              • 13 3

              • a pis to to jeszcze lepiej!

                • 0 3

        • pytanie powinno brzmieć, nie kto tylko za co odpowiada prezydent miasta? (2)

          Za nic!!!!!! I to jest piękne. a jak ktoś mówi inaczej to jest to sprawa polityczna i zamach na konstytucje.

          • 43 22

          • (1)

            Dokładnie.

            • 8 1

            • i to skumal prezes i zostal pierwszym na swiecie zwyklym poslem rzadzacym ponstwem!

              • 5 3

        • Po prostu nie rozumiesz organizacji naszego życia publicznego. (8)

          Nie odróżniasz tego co państwowe, od tego co samorządowe. To już nie te czasy, kiedy wszystkim zarządza pierwszy sekretarz partii, choć oczywiście aktualnie rządzący próbują przywrócić ten skompromitowany model.

          • 62 48

          • cytat z artykułu

            Dokonane uzgodnienie z miastem na likwidację przystanków można traktować jako rezygnację z zapisów zawartych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, uchwalonego zaledwie trzy miesiące temu - w kwietniu br.

            Twoja sugestia w poście rozmija się z faktami, miasto i SKM świadomie rezygnują z takiej możliwości, więc wycieczki do PRL-u są ideologiczną próbą dyskredytacji autora z odmiennym poglądem. W innym akapicie jest wyraźnie napisane, że w tym wszystkim chodzi o koszty przywrócenia tejże komunikacji i zapewne o jego późniejsze utrzymanie.

            • 4 5

          • (5)

            Jasne, poczytaj artykuły o Gdyni, tam dziwnym trafem szczurek odpowiada za wszystko. Banda trolli nieudaczników.

            • 27 14

            • przecież szczurek umywa raczki od wszystkiego. (4)

              • 13 11

              • (3)

                A budyń co lepszy, jak wylewali gó.no do Motławy to gdzie był?

                • 14 8

              • (1)

                A Wy dalej go wybieracie, paranoja:)

                • 10 8

              • Kto "wy" bo ja nawet na jego mor. ę nie mogę patrzeć, a jak bym oddał kiedykolwiek na niego głos to by mi rękę spaliło.

                • 10 8

              • Osobiście kurek odkręcał przecież o_O

                • 21 3

          • pkp plk pytało się miasta

            i miasto odpowiedziało, że nie potrzebuje peronów.
            Widocznie nie rozumiesz procesu uzgadniania projektu.

            • 14 11

        • pretensje do PKP i SKM

          • 7 9

      • przeczytaj co wyżej napisano- urzędnicy nie byli i nie są zainteresowani istnieniem przystanków

        a tym samym połaczenia ...

        • 5 0

    • adamowicz powstrzymaj chociaż dalszą degradację. (1)

      • 13 7

      • ty powstrzymaj, przykuj sie np do torow, albo pisiory skrzyknijcie sie, a twierdzicie ze w gdansku stanowicie wiekszosc i zablokujcie rozbiorke, pokazcie ze chociaz troche zalezy wam na gdansku, albo namowcie waszego pastucha

        • 6 3

    • Co ma Adamowicz do decyzji jakiejs spolki PKP od torowiska?

      • 4 3

    • Naiwniak

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane