• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpłatne szkolenie dla starszych kierowców

Michał Sielski
19 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Szkolenie dla dojrzałych kierowców odbędzie się 8 grudnia. Szkolenie dla dojrzałych kierowców odbędzie się 8 grudnia.

Bezpłatne szkolenie dla starszych kierowców organizuje gdyńska szkoła jazdy. - Jest wiele świadomych osób, które zdają sobie sprawę z tego, że ich wiedza powinna być odświeżona. Zwłaszcza że jesteśmy w przededniu wprowadzenia nowych przepisów - podkreśla Maja Surała z Elka School Gdynia.



Łapiesz się na tym, że nie znasz niektórych przepisów drogowych?

O tym, że część kierowców, pieszych czy rowerzystów powinno przejść dodatkowe szkolenia, przekonana jest większość Polaków. Jednocześnie z badań wynika, że większość kierowców uważa, że ich umiejętności prowadzenia pojazdów są wyższe niż przeciętne. I kółko się zamyka, ale na szczęście nie zawsze.

- Zgłasza się do nas coraz więcej osób, które mają prawo jazdy od 20-30 lat i same przyznają, że powinny odświeżyć wiedzę. Dlatego zdecydowaliśmy się na organizację darmowego szkolenia, które może sprawić, że na naszych drogach będzie bezpieczniej - mówi Maja Surała z Elka School Gdynia.

Czego trzeba uczyć kierowców?



Nowością dla części kierowców będzie m.in. konieczność tworzenia korytarza życia. Nowością dla części kierowców będzie m.in. konieczność tworzenia korytarza życia.
Kierowcy, którzy mają prawo jazdy od wielu lat, teoretycznie - a często tak jest w praktyce - mogą nie znać przepisów, które zostały wprowadzone w ostatnich latach.

Dotyczy to choćby:

  1. strefy zamieszkania, w której parkować można tylko w wyznaczonych miejscach, pierwszeństwo mają piesi, a kierowcy nie mogą jeździć szybciej niż 20 km/h
  2. strefy Tempo 30, w której ograniczenie prędkości nie jest odwoływane przez np. skrzyżowanie, ale dopiero osobnym znakiem,
  3. obowiązkowej jeździe na suwak,
  4. obowiązku tworzenia tzw. korytarzy życia.


- Szczególnie te dwa ostatnie przepisy mogą zaskoczyć niektórych kierowców, więc najlepiej, by tych nieuświadomionych na drogach było jak najmniej - podkreśla Maja Surała z Elka School Gdynia.
Organizatorzy szkolenia liczą też na otwarte pytania i aktywność grupy, która będzie mogła za darmo poszerzyć lub odświeżyć swoją wiedzę. Wcześniej podobne szkolenie przeprowadzono dla rowerzystów.

Na szkolenie, które odbędzie się 8 grudnia, można zapisywać się pod numerami telefonu: 58 621 15 15, 512 158 688 oraz przez e-mail: sekretariat@elkaschool.pl

Miejsca

Opinie (76) 3 zablokowane

  • (4)

    a ja uważam że trzeba rozmawiać ze starszymi ludźmi jak funkcjonować na drodze jako pieszy. Wielu z nich ma gdzieś sygnalizację świetlną na przejsciach dla pieszych albo bujaja się na krawężnikach chcąc za chwilę przebiec przez jezdnię i nie przewidują zagrożeń.Jako kierowcy '"senior +" to nie ogarniają niestety a najgorsi są ci niedzielni dziadkowie.

    • 14 20

    • (3)

      Ta pani na zdjęciu jedzie 2 km/godz, niestety codzienność i zagrożenie

      • 5 24

      • (1)

        Fura w skórach to się wozi po dzielni :)

        • 1 3

        • młody zakompleksiony?

          jeśli uda się tobie dożyć jej wieku też, będziesz miał auto, póki co rowerek z dokręconymi kółkami powinien wystarczyć

          • 2 0

      • do 16 czy 18 roku nie wolno mieć prawa jazdy więc i seniorzy od któregoś roku np 65 przynajmniej powinni przechodzić coroczne dopuszczające badania kontrolne.. a nie jazda 20 km na godzine i stwarzanie zagrożenia albo nie zauważyłem , myslałem ... udaje że mnie nie ma

        • 1 13

  • Szkolenie to raczej potrzebne... (2)

    dla wszystkich kierowców, którzy prawo jazdy zdobywali w małych miastach, tam przez jakiś czas jeździli a w dużym mieście nie umieją poruszać się po dwu- i trzypasmówkach, nie znają jazdy na suwak, nie znają zasad przejeżdżania przez ronda. Nie wspomnę już o jeździe w terenie zabudowanym, bo tego nie znają prawie wszyscy. I nie od wieku to zależy, a od mentalności, bo jeżdżę od bez mała trzydziestu lat i zmiany przepisów rejestruję na bieżąco, a znam młodych, którzy po zdaniu prawka nie uznają żadnych zmian. A starszym kierowcom może przydałyby się obowiązkowe badania lekarskie, ze szczególnym naciskiem na okulistę, bo tu mogą być problemy. ale to raczej od wieku 75+, kiedy zwęża się u większości pole widzenia i ryzyko zaćmy.

    • 7 1

    • Z obserwacji (1)

      Wykonuje manewr skrętu np w prawo , ale odbija w lewo zeby skręcic w prawo .Manewr wożnicy , furmana , pozostałości pochodzenia ?

      • 2 2

      • Nagminne w Trójmieście.

        Ale jak widzę najczęściej rejestracja z Gdańska. Kierunkowskaz włączony w momencie skrecania.

        • 1 1

  • Ja bym jeszcze dodał zajęcia z orientacji na węzłach drogowych (1)

    Kierowcy seniorzy są sprawcami większości wypadków polegających na nieświadomym wjeździe pod prąd na autostradę lub drogę ekspresową.

    Warto byłoby seniorów uczulić na te kwestie

    • 5 12

    • Nie opowiadaj banialuków.

      Jednemu się przytrafiło, i jest o czym trąbić . Czep się tych co pod prąd uciekają z korków, zawracają tirami na autostradzie , i tym podobnych geniuszy filmujących wypadek, aby zabłysnąc na trojmiasto.pl i sami powodują następny.
      Starsi ludzie są statystycznie najbezpieczniejszymi kierowcami.

      • 2 1

  • (1)

    Dobry pomysl, bo Janusz wie najlepiej do czego służy korytarz życia - do zawracania

    • 6 0

    • Ruch prawostronny

      zatrzymują się i parkują na środku drogi , pasa ,itp jednak najgorsze emocje wzbudza w nich rowerzysta .

      • 0 2

  • (1)

    Młodzi zabijają siebie i innych , mój sąsiad dobiega 90 i doskonale się trzyma i prowadzi samochód lepiej od niejednego mądrali

    • 23 1

    • ???

      Wie gdzie i po co jedzie ?

      • 1 4

  • dodałbym jeszcze jeden punkt (7)

    dot. strefy zamieszkania - wyjeżdżając z niej nie masz pierwszeństwa. Szczególnie niebezpieczne jest to w przypadku wyjeżdżania z takiej strefy na teren skrzyżowań równorzędnych, np. strefa zamieszkania równoległa do łąkowej. 3 razy prawie mnie tam staranowali wyjeżdżając na pełnej petardzie, myśląc, że skoro są z prawej to mają pierwszeństwo. Pozdrawiam przy okazji pewnego pana z ochrony, któremu prawie musiałem rękoma wbijać tam do łba przepisy ruchu drogowego.

    • 24 2

    • I zasadach parkowania w tej strefie.

      • 1 0

    • Od razu widać że

      ped**arz !

      • 1 1

    • A ja kolejny:

      Pierwszeństwo ustala się przed wjazdem na skrzyżowanie a nie będąc już na nim,a niestety często właśnie osoby starsze mają z tym duży problem i nie tylko szczególnie w takich miejscach jak pierwszeństwo łamane i zawracajacy na nim pojazd jak np.za torami na Orunii przy Pordzie dalej porusza się drogą z pierwszeństwem a wyjeżdżający spod znaku A7 od strony pętli ma ustąpić wszystkim znajdującym się na drodze na która zamierza wjechać!

      • 0 1

    • co to strefa zamieszkania? (1)

      kierowca volkswagena

      • 0 8

      • Proszę zgłosić się na powtórny egzamin, wytłumaczą i nauczą wiele więcej zagadnień.

        • 6 0

    • (1)

      w mojej profesjonalnej opinii, trzeba brać mocniejsze tabletki, melisa nie wystarczy,
      jesli odczuwa się potrzebę wbijania komuś przepisy rękami do łba

      • 2 2

      • jak z łapami wyskakuje to niestety trzeba reagować

        • 5 0

  • Dodałbym jeszcze szkolenia dla kierowców gka gpu gks i podobnych

    Oni powinni mieć wizy na wjazd do Trójmiasta

    • 6 8

  • Szkolenie starszychkierowcow??????????????????? (1)

    A moze by tak instruktorzy z Elka school sami cofneli sie do nauki bo akurat Oni to uczyli sie na PJ,pytan i odpowiedzi na egzaminach i to samo ucza swoich uczniow na kursie,A gdzie przepisy ruchu drogowego?to juz dla nich za groba ksiazka do czytania.Patrzac na jezdzacych po ulicach nauk jazdy z tym logo tej szkoly to wieksza czesc tych insruktorow lezy w autach jak i rowniez mozna zobaczyc jak sobie gadaja przez telefony,zamiast wieksza uwaga przykladac do jazdy.Mam PJ od lat 80 i szlak mnie trafia jak teraz jezdza nauki jazdy,ja jeszcze uczylem sie Przepisow Kodeksu Ruchu Drogowego a nie pytan na pamiec a w tej ksiazeczce juz wtedy bylo wiadomo jak wiezdzac na suwak jak robic korytaz zycia.Teraz to nawet nauki jazdy nie wiedza do czego sluzy kierunkowskaz i kiedy sie go wlacza.Tak to teraz ucza kpina i zenada

    • 5 5

    • Typowy Mirek......

      Nie wiem ale się wypowiem.

      • 1 1

  • to ta szkoła, której instruktorzy nie znają przepisów ruchu drogowego?

    • 5 2

  • Bzdurny przepis - nie do krawędzi jezdni a do krawędzi pasa ruchu (2)

    2.Wwarunkach zwiększonego natężenia ruchu pojazdów utrudniającego swobodny przejazd pojazdu uprzy-wilejowanego wcelu umożliwienia swobodnego przejazdu tego pojazdu:1)na jezdni zdwoma pasami ruchu wtym samym kierunku kierujący pojazdem poruszający się lewym pasem ruchu jest obowiązany usunąć się zdrogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego przez zjechanie jak najbliżej lewej krawędzi pasa ruchu, akierujący pojazdem poruszający się prawym pasem ruchu jest obowiązany usunąć się zdrogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego przez zjechanie jak najbliżej prawej krawędzi pasa ruchu

    • 5 2

    • To wersja optymistyczna , ale...

      Niestety to za mało by zrobić pas dla strażaków czy karetki , często trzeba wjechać na lewy krawężnik czy prawy pas / jeśli jest tam miejsce/ .

      • 1 0

    • to zrobcie swobodny przejazd na Słowackiego

      rano czy popołudniu, na Swiętokrzyskiej ,Kartuskie,Spacerowej no zróbcie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane