• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezproblemowy przejazd przez tory w Chyloni najwcześniej za 5 lat

Patryk Szczerba
31 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny. Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny.

Nowy wiadukt kolejowy i drogowy przy okazji planowanego przez PKP remontu torów z Chyloni do Słupska ma rozwiązać sprawę tworzącego się zatoru na rogatkach na ul. Północnej i Puckiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Inwestycja przygotowywana przez PKP nie jest jednak jeszcze nawet w fazie projektowania i już wiadomo, że prace budowalne zakończą się nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wierzysz, że za 5 lat przejazd przez tory w Chyloni nie będzie sprawiał kłopotów?

Przejazdy kolejowe doprowadzają do sporych nerwów od wielu lat głównie mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wcześniej OPAT, teraz remont torów

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu, więc frustracja mieszkańców zmuszonych czekać na przejazdach narasta, a jej ujście widać m.in. w opiniach pod artykułami dotyczącymi problemów drogowych Gdyni. Ostrze krytyki wymierzone jest głównie we władze miasta.

Nadzieją dla rządzących Gdynią był przez chwilę OPAT, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł, ale szanse powstania drogi poddaje w wątpliwość coraz więcej osób.

Temat korków na znienawidzonych przez kierowców przejazdach powrócił podczas spotkania z mieszkańcami Meksyku, który będzie poddany w najbliższych latach procesowi rewitalizacji.

Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane. Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane.
- Z tego, co usłyszeliśmy PKP chce remontować tory i przy okazji rozwiązać ten problem. Mieszkam po stronie Meksyku już 12 lat, a "reszta świata", tj. praca, szkoła dziecka są po drugiej stronie. Stąd moja prośba. Może są jakieś szanse, by przyspieszyć prace albo w jakiś sposób ulżyć kierowcom, bo jest coraz gorzej - pisze pani Joanna.
O tym, że rozwiązanie związane z budową wiaduktów jest brane pod uwagę pisaliśmy po raz pierwszy półtora roku temu. Jest to możliwe dzięki planowanym przez PKP PLK remontom linii 202 z Chyloni do Słupska i linii prowadzącej do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego.

Wciąż przed projektowaniem

Problem w tym, że kolejarze wciąż nie mogą zdecydować, w jakim zakresie przeprowadzać modernizację torów, by odpowiadała ona potrzebom pasażerów.

- Dokumenty są jeszcze opracowywane, trwają analizy, nie zostały ostatecznie zaakceptowane przez zamawiającego - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - tłumaczy lakonicznie Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK.
Studium wykonalności miało pojawić się do końca roku, by w roku bieżącym rozpocząć projektowanie. Kłopot w tym, że inwestycja jest w powijakach, więc o przygotowanych rozwiązaniach dla linii kolejowej 202 i kierowców przejeżdżających przez przejazd w Chyloni wciąż można mówić jako o wariantach. Sprawę komplikuje też fakt, że początkowo udogodnień dla kierowców w ogóle nie planowano.

Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu. Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu.
Czytaj też: Propozycje, którędy pokonać tory na Oruni

- W trakcie opracowywania studium wykonalności zidentyfikowano zasadność ewentualnej budowy wiaduktu przy ul. Puckiej w Gdyni Chyloni. Warunkiem jest zawarcie porozumienia z Urzędem Miasta Gdyni, w którym określone będą warunki współfinansowania realizacji skrzyżowania bezkolizyjnego przez miasto oraz likwidacji przejazdów w poziomie szyn w obrębie stacji Gdynia Chylonia - opowiada Ewa Symonowicz-Ginter.
Więcej szczegółów o przedsięwzięciu od przedstawicieli PKP trudno uzyskać. Ze wstępnych ustaleń, o których słyszymy od władz Gdyni wynika z kolei, że pojawią się dwa wiadukty w ciągu ulicy Puckiej zobacz na mapie Gdyni.

W planach dwa wiadukty

- Jeden z nich będzie kolejowy, tam, gdzie biegną tory zobacz na mapie Gdyni, po których jeździ m.in. Szybka Kolej Miejska. Wstępnie ustaliliśmy, że finansowanie obiektu oraz tego, co będzie w obrębie pasa kolejowego spoczywałoby na barkach PKP. My zajęlibyśmy się wjazdem i wyjazdem z tunelu. Drugi byłby wiaduktem drogowym finansowanym na takich samych zasadach i pojawiłby się w miejscu, gdzie przebiega infrastruktura kolejowa gdyńskiego portu zobacz na mapie Gdyni, która też będzie przebudowywana - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród propozycji dla infrastruktury prowadzącej do portu pojawia się też kładka pieszo-rowerowa, choć miasto forsuje pełne rozwiązanie uwzględniające też przejazd samochodów. Różnica w kosztach byłaby pokryta z budżetu miasta.

Projektowanie inwestycji na linii z Chyloni do Słupska powinno potrwać do 2019 roku. W tym samym roku zaplanowano rozpoczęcie realizacji. Remont potrwa dwa lata. Jej koszt według analiz studialnych wyniesie od ok. 1,6 mld zł do ok. 2,2 mld zł, w zależności od wybranego wariantu.

Miejsca

Opinie (212)

  • droga

    Panie Stępa ciągle obiecanki jest to typowe dla Pana ZA co Pan się bierze to spieprzy

    • 7 1

  • zamiast muzeów i filmówki (15)

    miasto mogło samo zrobić ten tunel w ciągu roku (w Sopocie zrobiono przepych pod czynnymi torami)

    • 31 7

    • (12)

      jak mają robić na terenie PKP?

      • 1 10

      • (1)

        Dziwne że w Gdańsku do Ergo Areny można było zrobić tunel bez problemu, tam PKP nie blokowało?

        • 10 0

        • Podobnie jak z bezkolizyjnymi przejazdami w Pruszczu Gd., Cieplewie, Wejherowie czy Lęborku, ale gdyńskiemu oszołomowi nie wytłumaczysz, to wina wszystkich dookoła tylko nie tej bandy nieudaczników z Piłsudskiego.

          • 1 0

      • na podstawie umowy (8)

        • 8 1

        • przeczytaj jeszcze raz artykuł, ale ze zrozumieniem (3)

          blokuje państwowy PKP a poseł Horała nic nie robi chociaż powinien znać problem i go rozwiązywać !!!

          • 1 8

          • To Ty przeczytaj ze zrozumieniem (1)

            Budowa wiaduktów w tych miejscach jest w gestii miasta ale ono czeka bądź na PKP, bądź GDDKiA aby te coś zrobiły to miasto sie ewentualnie dorzuci.

            • 8 1

            • Sorry a co GDDKiA ma do tego?

              • 0 0

          • oto oblężona Gdynia a wokoło źli ludzie i spiski - swoją drogą tunel do tzw ergo areny powstał pod czynnymi torami i nie było problemu

            • 14 0

        • (3)

          hahahahaa przecież PKP nie jest tym zainteresowane. Tak samo jak w Oruni.

          • 1 10

          • Na Oruni to miasto nie było zainteresowane (1)

            bo musiałoby współfinansować

            • 9 0

            • tam ruch jest wielokrotnie mniejszy

              Gdańsk za to wybudował ostatnio tunel pod torami na granicy z Sopotem i wiadukt wzdłuż nowej Wałowej i nowej Słowackiego

              • 1 0

          • Kolej jest jak najbardziej zainteresowana. Odpadają im koszty utrzymania przejazdów (naprawy, pensje dróżników, itp).

            • 4 1

      • Hmm, pomyślmy?

        Tak samo jak robili węzeł Franciszki? W drodze umowy z zarządcą torów?

        • 1 0

    • I lotniska

      • 0 0

    • Dr Fred

      czas samemu sie wyleczyć bo z główką coś nie tak :))

      • 0 7

  • No to już niedługo przejazdy na Oruni będą jedynymi od Tczewa do Wejherowa (8)

    Dlaczego w takim Cieplewie wójt gminy potrafił wymóc na PKP budowę tunelu, choć nie zamierzali tego robić? Dlaczego w Gdańsku tak nie mogło być? Dlaczego miasto olało możliwość uzyskania bezpłatnej inwestycji na swoim terenie?

    • 87 7

    • Jeżeli dało się zrobić tunel w Wejherowie... (2)

      ...to dlaczego nie dałoby rady i w Gdyni na puckiej i na północnej? :)

      • 9 1

      • (1)

        Dałoby radę ale mają ważniejsze inwestycje np infoboxy lub dopłata do Openera A może wszyscy co na openera smigaja przez przejazd zamiast estakada dołożą się?

        • 8 0

        • Słuszna to kwestia :)

          • 1 0

    • Przejazd w Oruni będzie szybciej ukończony niż w Gsyni rozpocznie się budowa

      BTW Na Oruni za torami prawie nie ma ruchu w porównaniu do tego co jest w Chyloni

      • 6 1

    • (1)

      Wiadukty muszą z mocy prawa powstać tam, gdzie jest Vmax 160. W jakimś pierdzielewie takie prędkości są osiągane, w pobliżu stacji w miastach niekoniecznie.

      • 6 3

      • Niedokładnie

        Przejazdy w poziomie szyn można stosować do 160 km/h. Powyżej już nie. Na Oruni jest 140 km/h.

        Co nie zmienia faktu, że przy Sandomierskiej kolej chciała budować wiadukt. Sprawę załatwił odmownie ówczesny kierownik zespołu komunikacji Biura Rozwoju Gdańska. Zanim go zwolnili zrobił jeszcze dużo złego.

        • 8 0

    • Czy to artykuł o Gdańsku? ?? O nas piszą! O nas! Musisz wszędzie się wtrącać?

      • 2 9

    • Prosta odpowiedź:

      bo trudno zrobić kogoś prezesem,czy dyrektorem od wiaduktu,ale jeżeli sie pobuduje ECS,Muzeum II WŚ (łącznie ok miliard),to ciepłe posadki zapewnione.

      • 20 2

  • (2)

    Najwcześniej za 5 lat, czyli nie oszukujmy się w praktyce za 7 lub 10 lat.

    • 19 0

    • Albo wcale

      Albo wcale

      • 0 0

    • Oj więcej więcej :).

      • 5 0

  • Wiadukt???!!! A koszty późniejsze dozoru, renowacji, przeglądów!!! Tunel to najprostrze i najlepsze rozwiązanie urzędasy!!! (2)

    j/w specjaliści...od...d...strony....jak zwykle - tiry niech walą estakadą i ruch rozładowany będzie...korzyści, aż miło liczyć!

    • 2 0

    • Widziałeś dozór estakady? Ja nie a sypie się dopiero teraz

      • 1 0

    • ZDIZ nie potrafi nawet znaków ustawiać a co dopiero tunele budować

      • 1 0

  • P.Szczurek ma 110% poparcia (1)

    Ma głęboko gdzieś udogodnienia dla mieszkańców podrzędnych dzielnic. A tak na serio to Rumia szybciej wybuduje tunel.

    • 4 1

    • Jakie udogodnienia? Normalny przejazd debilu i jakich podrzednych jak od naszej dzielnicy idzie najwięcej podatków.

      • 1 0

  • A może sprawa cywilno-prawna ? Strata mojego czasu to 2h dziennie (4 razy przejezdzam) razy ilość dni w miesiącu razu ilość lat. Oj PKP szykuje sie

    • 1 0

  • Nie zgadza się jedna wiadomość z artykułu (3)

    Stoję codziennie o tej samej porze na Puckiej (7.30). Jeżdżą te same pociągi - a jednak szlabany otwierane są różnie - czasem co 10 minut a czasem raz na 30 minut. Wygląda to na dowolność dróżnika a nie zgodę PKP i SKM. Być może rzeczywiście ktoryś z tych dwóch blokuje czasami decyzję - ale to własnie nalezy uregulować i tu widze zadanie dla władz miejskich.

    • 8 0

    • Stac na Puckiej to masochizm. Kiedyś na Piaskowej często otwierali - teraz to i tam trzeba kwitnąć.

      • 1 0

    • (1)

      Masz racje otwierają różnie w zależności czy np towarowy będzie jechał ale zauważam też (może to zbieg okolicznosci) jak jest inny droznik to otwiera choćby na 1min ale częściej.

      • 3 0

      • Bo jeden woli obalać browara niż pracować :(

        • 0 2

  • 5 lat? :-) (14)

    Tyle to powinno zajac kopanie tunelu z Hutniczej, ale do obwodnicy!

    • 204 3

    • (1)

      Za pięć lat... to z mojego samochodu będą zrobione żyletki,a ja być może będę już wąchał kwiaty od spodu

      • 7 0

      • Ile chcesz męczyć tego 25-letniego Golfa jeszcze?

        • 0 0

    • Jak na PKP to i tak dobry wynik.

      • 2 0

    • (1)

      Wybudować tunel i drogę prowadzącą od końca obwodnicy w kierunku portu, może nie ze środków miasta jak nie ma kasy, ale z rządowych. W końcu port w Gdyni, to strategiczny punkt na mapie Polski i sprawny dojazd do niego jest ważny.

      • 10 4

      • Na niepotrzebne lotnisko, muzeum emigracji, szkole filmową, infoboxy i całą masę innych "niezbędnych" "inwestycji" jakoś

        Szczurkowi starczyło.

        Trzeba zmienić prezydenta inaczej dalej będziemy tkwić w inwestycyjnym marazmie

        • 14 2

    • dla obecnej władzy zwykły wiadukt to wielka, strategiczna inwestycja...

      a potem zdziwienie, że młodzi ludzie masowo uciekają z Gdyni...

      • 11 1

    • Gdańsk potrafi wykopać tunel...

      • 8 0

    • o to zapytaj Puckiego wojewode!?

      dlaczego nie chce aby panstwo wlaczylo sie w ten pomysl.. Tez mi wojewoda co swoim kamienie podrzuca pod nogi

      • 6 5

    • Jestem ciekaw korków na Estakadzie (2)

      Znając życie właśnie w momencie rozpoczęcia tam wykopków równolegle zacznie sie kolejny remont estakady, ale tym razem na zjeździe na ul. Morską :)

      • 20 0

      • (1)

        Spokojnie zanim zaczną kopać tunel pod torami, to już będziemy latać, a nie jeździć samochodami :)

        • 14 0

        • Albo teleporty wymyslą :)

          • 10 0

    • Oni nigdy nic nie wiedzą...

      Za to jak kasę brać i pierdzieć w stołki to wiedzą najlepiej.

      • 12 1

    • Spokojnie, masz przecież lotnisko i muzea tunel mi niepotrzebny.

      • 7 8

    • Albo w tyle można wybudować tunel pod Martwą Wisłą

      • 22 0

  • gdyniak (1)

    zamiast wiaduktów przejazdów itd proponuje pomniki, miejsca pamięci a o reszcie zapomnijcie

    • 3 2

    • rąbnij sie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane