• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezproblemowy przejazd przez tory w Chyloni najwcześniej za 5 lat

Patryk Szczerba
31 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny. Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny.

Nowy wiadukt kolejowy i drogowy przy okazji planowanego przez PKP remontu torów z Chyloni do Słupska ma rozwiązać sprawę tworzącego się zatoru na rogatkach na ul. Północnej i Puckiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Inwestycja przygotowywana przez PKP nie jest jednak jeszcze nawet w fazie projektowania i już wiadomo, że prace budowalne zakończą się nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wierzysz, że za 5 lat przejazd przez tory w Chyloni nie będzie sprawiał kłopotów?

Przejazdy kolejowe doprowadzają do sporych nerwów od wielu lat głównie mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wcześniej OPAT, teraz remont torów

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu, więc frustracja mieszkańców zmuszonych czekać na przejazdach narasta, a jej ujście widać m.in. w opiniach pod artykułami dotyczącymi problemów drogowych Gdyni. Ostrze krytyki wymierzone jest głównie we władze miasta.

Nadzieją dla rządzących Gdynią był przez chwilę OPAT, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł, ale szanse powstania drogi poddaje w wątpliwość coraz więcej osób.

Temat korków na znienawidzonych przez kierowców przejazdach powrócił podczas spotkania z mieszkańcami Meksyku, który będzie poddany w najbliższych latach procesowi rewitalizacji.

Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane. Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane.
- Z tego, co usłyszeliśmy PKP chce remontować tory i przy okazji rozwiązać ten problem. Mieszkam po stronie Meksyku już 12 lat, a "reszta świata", tj. praca, szkoła dziecka są po drugiej stronie. Stąd moja prośba. Może są jakieś szanse, by przyspieszyć prace albo w jakiś sposób ulżyć kierowcom, bo jest coraz gorzej - pisze pani Joanna.
O tym, że rozwiązanie związane z budową wiaduktów jest brane pod uwagę pisaliśmy po raz pierwszy półtora roku temu. Jest to możliwe dzięki planowanym przez PKP PLK remontom linii 202 z Chyloni do Słupska i linii prowadzącej do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego.

Wciąż przed projektowaniem

Problem w tym, że kolejarze wciąż nie mogą zdecydować, w jakim zakresie przeprowadzać modernizację torów, by odpowiadała ona potrzebom pasażerów.

- Dokumenty są jeszcze opracowywane, trwają analizy, nie zostały ostatecznie zaakceptowane przez zamawiającego - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - tłumaczy lakonicznie Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK.
Studium wykonalności miało pojawić się do końca roku, by w roku bieżącym rozpocząć projektowanie. Kłopot w tym, że inwestycja jest w powijakach, więc o przygotowanych rozwiązaniach dla linii kolejowej 202 i kierowców przejeżdżających przez przejazd w Chyloni wciąż można mówić jako o wariantach. Sprawę komplikuje też fakt, że początkowo udogodnień dla kierowców w ogóle nie planowano.

Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu. Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu.
Czytaj też: Propozycje, którędy pokonać tory na Oruni

- W trakcie opracowywania studium wykonalności zidentyfikowano zasadność ewentualnej budowy wiaduktu przy ul. Puckiej w Gdyni Chyloni. Warunkiem jest zawarcie porozumienia z Urzędem Miasta Gdyni, w którym określone będą warunki współfinansowania realizacji skrzyżowania bezkolizyjnego przez miasto oraz likwidacji przejazdów w poziomie szyn w obrębie stacji Gdynia Chylonia - opowiada Ewa Symonowicz-Ginter.
Więcej szczegółów o przedsięwzięciu od przedstawicieli PKP trudno uzyskać. Ze wstępnych ustaleń, o których słyszymy od władz Gdyni wynika z kolei, że pojawią się dwa wiadukty w ciągu ulicy Puckiej zobacz na mapie Gdyni.

W planach dwa wiadukty

- Jeden z nich będzie kolejowy, tam, gdzie biegną tory zobacz na mapie Gdyni, po których jeździ m.in. Szybka Kolej Miejska. Wstępnie ustaliliśmy, że finansowanie obiektu oraz tego, co będzie w obrębie pasa kolejowego spoczywałoby na barkach PKP. My zajęlibyśmy się wjazdem i wyjazdem z tunelu. Drugi byłby wiaduktem drogowym finansowanym na takich samych zasadach i pojawiłby się w miejscu, gdzie przebiega infrastruktura kolejowa gdyńskiego portu zobacz na mapie Gdyni, która też będzie przebudowywana - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród propozycji dla infrastruktury prowadzącej do portu pojawia się też kładka pieszo-rowerowa, choć miasto forsuje pełne rozwiązanie uwzględniające też przejazd samochodów. Różnica w kosztach byłaby pokryta z budżetu miasta.

Projektowanie inwestycji na linii z Chyloni do Słupska powinno potrwać do 2019 roku. W tym samym roku zaplanowano rozpoczęcie realizacji. Remont potrwa dwa lata. Jej koszt według analiz studialnych wyniesie od ok. 1,6 mld zł do ok. 2,2 mld zł, w zależności od wybranego wariantu.

Miejsca

Opinie (212)

  • Po jasny gwint wg. mapy wiadukt nad przejazdem kontenerowym ul. Pucka? Tam się nie stoi no tam szlabany sterowane są inaczej :)! Zróbcie w końcu porządek z Północna.

    • 0 2

  • Inwestycje gynia

    To wstyd dla miasta jak pamietam to juz od 25 lat sa tam problemy z przejazdem i jeszcze czekac 5 lat to juz bedzie 3o lat inwestycje powinny byc nie tylko w centrum miasta ale i dzielnicach a potem znowu sie przedluzy obiecanki cacanki jak z pociagiem do gdyni oksywie przez obluze ktory mialo byc zeby zmniejszyc korek samochodowy na estakadzie kwiatkowskiego tory sa ale przystanki rozebrano,np po co ma byc budowany przystanek gdynia stadion jak niedaleko bedzie przystanek gdynia wzgorze maksymiliana taki maly kawalek drogi ludzie chca miec przystanek na gdyni wielkim kacku nie bedzie, na karwinach po mostem i kolejny korek samochodowy sie zrobi,miasto zapomina ze gdynia konczy sie nie tylko w centrum.

    • 4 1

  • (5)

    Po cholerę tam tunel?? Tam jeżdżą tylko kurierzy i jak ktoś z Cisowej na Pogórze Dolne, to nie jest aż tak potrzebne. Dajcie spokój

    • 0 27

    • Zapomniałeś się podpisać - mieszkaniec Redłowa.

      • 0 1

    • To jest bardzo dobre rozwiązanie .. (1)

      obecnie Pogórze dolne i Chylonia mimo bliskości są w zasadzie od siebie odcięte... nie ciągłe połączenia autobusowe, przesiadki oczekiwanie na otwarcie torów....
      to też szansa na ożywienie meksyku....

      • 6 0

      • Szkoda że firmy do których odjeżdżają pracownicy ( przez przejazd) nie mogą się za nimi wstawić. Np poprzez nie płacenie podatków ;) pracownik wyjeżdża pół godziny wcześniej z domu do pracy a na przejeździe stoi 30min taki pracownik jest już zły od 7 rano czyli mniej wydajny.

        • 3 0

    • (1)

      1. Alternatywny dojazd z Obwodnicy na Pogórze i Obłuże przez ulicę Pucką.
      2. Dojazd do firm znajdujących się na ulicy Hutniczej.
      To znacząco odciązy ruch na estakadzie.

      • 6 0

      • Jak byś tamtędy jeździł to byś wiedział laczego!!! Co za człowiek - wstyd, a może to jakiś radny , albo rodzina radnego, która woli.........................:P

        • 6 0

  • (3)

    Ciekawe, że w Wejherowie dawno potrafili rozwiązać ten problem. Tunel dla osobówek jest. Za to w Gdyni mamy kolejkę na Kamienną Górę!

    • 35 3

    • tunel dla osobówek w Wejherowie zbudowali za komuny, nie spełnia on żadnej z dzisiejszych norm a o ile wiem to nawet w chwili budowy nie spełniał ówczesnych, ale jakiś kacyk partyjny zatwierdził i jest

      • 1 0

    • Za to dziękujesz mi co cztery lata:).

      • 7 0

    • I prawie lotnisko

      • 5 0

  • (2)

    Pięć lat minie jak jeden dzień...ludzie na zabieg w szpitalu w Polsce czekają w kolejce po osiem lat , więc nie jest to długi czas oczekiwania w Polsce :-D ewa kopacz chwaliła się pendolino a zapomniał jej rząd o przejazdach kolejowych :-D Polska się zmienia w pięcioletnim tempie :-D

    • 31 19

    • Co...

      ...ten głupek robi w gdyńskim temacie. Przecież gimbusy nie jeżdżą do Gdyni.
      On czeka już 15 lat na protezę mózgu to jak za 5 lat pojedzie na Chylonię to już będzie wielki i mądry.

      • 0 2

    • jest inny problem

      Bo gdyby to powstało za 5 lat to wszystko fajnie.
      Tylko że już mało kto w to wierzy...

      Gdyby to było w Gdańsku to już wszystkie przejazdy by miały tunele, wiadukty i wodotryski... a w Gdyni sie nie da bo sie nie da, nie da rady,

      • 10 1

  • PiSuary wam pokażą... (1)

    ...finansowanie w części z budżetu unijnego.

    • 6 6

    • To nie wina PiSu

      Że Gdynia jest w piątej lidze jeśli chodzi o wykorzystanie funduszy unijnych.

      • 0 1

  • to jest ciekawe (5)

    na świecie drążą tunele w skałach, powstają kilkukilometrowe mosty na morzu i inne cuda inżynierii drogowej, a u nas przez kilkanaście lat nie można wybudowac głupiego wiaduktu albo prostego tunelu ułatwiającego życie dziesiątkom tysięcy ludzi.

    • 42 0

    • Kilka lat temu byliśmy w Chorwacji (2)

      Długie tunele wyryte w skale, piękne autostrady...a kraj raptem 10/15 lat po ciężkiej i wyniszczającej wojnie. Wiem, ze są dofinansowania ale Chorwacja akurat nie jest członkiem UE a jednak jakoś sobie poradziła z ulokowaniem środków. Nie mowię ze wszystko jest tam na cacy, ale akurat stan dróg i te tunele były dla mnie ogromnym zaskoczeniem.
      A na puckiej trza czekać.

      • 9 3

      • Mylisz się Chorwacja jest w UE od 2013 r.

        • 1 0

      • akurat drążenie w skale jest prostsze i tańsze niż budowanie na niestabilnym piachu, ale i tak nie usprawiedliwia to faktu, że problem przejazdów na Północnej i Puckiej jest do dnia dzisiejszego nierozwiązany

        • 5 2

    • Zapytaj Niemców, co z lotniskiem pod Berlinem :) Kolejne Euro i bez szans na oddanie do użytku.

      • 1 5

    • Wszystko prawda, ale u nas jest k.p.a i inne przepisy

      badania środowiskowe, pozyskanie praw do gruntów i odszkodowania, liczne uzgodnienia branżowe i pozwolenia, przetarg na projekt, przetarg na wykonawcę, itd, itd. Wszędzie terminy administracyjne, czas na odwołania i uprawomocnienie decyzji. Wynik jest taki, że robota trwa kilka miesięcy, ale robienie kwitów trwa kilka lat.

      • 5 5

  • Naiwni (2)

    To jest Polska czyli gó..no! Żadnego wiaduktu nie będzie.
    Szczurek palcem też nie kiwnie.

    • 8 2

    • To nie jest wytłumaczenie

      W innych miastach też jest Polska a inwestycje tej miary są. Mały Pruszcz Gdański sam sobie obwodnicę wybudował. Ale biednym władzom Gdyni zawsze wiatr w oczy. Kiedyś blokowała ich zua Platforma, teraz pewnie zua #dobrazmiana.

      • 1 0

    • To w takim razie my zblokujemy przejazd :) chętnych zapraszam do napisania maila jolka197@wp.pl

      • 4 0

  • Co tam (10)

    kierowcy...teraz najważniejsze są ścieżki rowerowe !!!!

    • 101 30

    • Hahahaha (4)

      A gdzie w Gdyni powstają ścieżki rowerowe ??? Pokaż mi palcem! Tu nie robi się nic!

      • 7 5

      • No jak to?!

        A kontrapas na 3 Maja to co?! Nie widziano tam jeszcze ani pół rowerzysty, ale pas jest! I to jakim tanim koszte

        • 4 0

      • (1)

        Np strasznie potrzebna droga rowerowa przy ul. Kartuskiej w stronę pustek i z powrotem

        • 1 1

        • Zapomniałam oraz modernizacja przystanków autobusowych bo by się rower na ścieżce nie mieścił. Żenada

          • 1 0

      • Musisz z tego Zblewa koniecznie kiedyś do miasta zajechać

        • 5 5

    • Co ma PKP do ścieżek rowerowych? (4)

      Poza tym rowery też tam stoją, więc wiadukt przyda się wszystkim.

      • 13 10

      • (3)

        A ja widzę, że stoi jeden przestraszony rowerzysta a pozostali śmigają pod szlabanem z dumnie uniesioną głową

        • 12 7

        • i z wypietym pamperem na d*pie (2)

          • 5 2

          • (1)

            Mamy pampery ale to wam d*pe sciska ze se pod szlabanem przechodzimy a wy nie mozecie sie ruszyc... to juz jest zalosne
            Jak ktos na czerwonym przechodzi a ty stoisz to tez sie tak gotujesz i wylewasz zale na forum czy odrazu dokonujesz zatrzymania obywatelskiego i dzwonisz po straz miejska? spoleczniak...

            • 2 4

            • Wcale się nie dziwię ze przechodzą bo np leje deszcz, pada śnieg tylko się czasami piesełły znajdą i za to dają 500- .

              • 1 0

  • są ważniejsze cele dla Gdyni (3)

    szkoła filmowa dla kilkunastu studentów.....etc etc etc etc..a ludzie głuptaski głosują na wielkiego szczurka

    • 17 5

    • chyba kilku nie kilkunastu i nie studentów a zwykłych uczniów (2)

      Tam nawet matury nie potrzeba

      • 1 1

      • To sprobuj sie tam dostac, skoro nawet matury nie potrzeba :>

        • 1 0

      • wy z tego PiS-u

        jesteście odporni i oporni Kulturze

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakiej dzielnicy Gdańska miała miejsce katastrofa autobusu w 1994 roku?

 

Najczęściej czytane