• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezproblemowy przejazd przez tory w Chyloni najwcześniej za 5 lat

Patryk Szczerba
31 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny. Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny.

Nowy wiadukt kolejowy i drogowy przy okazji planowanego przez PKP remontu torów z Chyloni do Słupska ma rozwiązać sprawę tworzącego się zatoru na rogatkach na ul. Północnej i Puckiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Inwestycja przygotowywana przez PKP nie jest jednak jeszcze nawet w fazie projektowania i już wiadomo, że prace budowalne zakończą się nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wierzysz, że za 5 lat przejazd przez tory w Chyloni nie będzie sprawiał kłopotów?

Przejazdy kolejowe doprowadzają do sporych nerwów od wielu lat głównie mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wcześniej OPAT, teraz remont torów

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu, więc frustracja mieszkańców zmuszonych czekać na przejazdach narasta, a jej ujście widać m.in. w opiniach pod artykułami dotyczącymi problemów drogowych Gdyni. Ostrze krytyki wymierzone jest głównie we władze miasta.

Nadzieją dla rządzących Gdynią był przez chwilę OPAT, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł, ale szanse powstania drogi poddaje w wątpliwość coraz więcej osób.

Temat korków na znienawidzonych przez kierowców przejazdach powrócił podczas spotkania z mieszkańcami Meksyku, który będzie poddany w najbliższych latach procesowi rewitalizacji.

Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane. Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane.
- Z tego, co usłyszeliśmy PKP chce remontować tory i przy okazji rozwiązać ten problem. Mieszkam po stronie Meksyku już 12 lat, a "reszta świata", tj. praca, szkoła dziecka są po drugiej stronie. Stąd moja prośba. Może są jakieś szanse, by przyspieszyć prace albo w jakiś sposób ulżyć kierowcom, bo jest coraz gorzej - pisze pani Joanna.
O tym, że rozwiązanie związane z budową wiaduktów jest brane pod uwagę pisaliśmy po raz pierwszy półtora roku temu. Jest to możliwe dzięki planowanym przez PKP PLK remontom linii 202 z Chyloni do Słupska i linii prowadzącej do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego.

Wciąż przed projektowaniem

Problem w tym, że kolejarze wciąż nie mogą zdecydować, w jakim zakresie przeprowadzać modernizację torów, by odpowiadała ona potrzebom pasażerów.

- Dokumenty są jeszcze opracowywane, trwają analizy, nie zostały ostatecznie zaakceptowane przez zamawiającego - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - tłumaczy lakonicznie Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK.
Studium wykonalności miało pojawić się do końca roku, by w roku bieżącym rozpocząć projektowanie. Kłopot w tym, że inwestycja jest w powijakach, więc o przygotowanych rozwiązaniach dla linii kolejowej 202 i kierowców przejeżdżających przez przejazd w Chyloni wciąż można mówić jako o wariantach. Sprawę komplikuje też fakt, że początkowo udogodnień dla kierowców w ogóle nie planowano.

Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu. Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu.
Czytaj też: Propozycje, którędy pokonać tory na Oruni

- W trakcie opracowywania studium wykonalności zidentyfikowano zasadność ewentualnej budowy wiaduktu przy ul. Puckiej w Gdyni Chyloni. Warunkiem jest zawarcie porozumienia z Urzędem Miasta Gdyni, w którym określone będą warunki współfinansowania realizacji skrzyżowania bezkolizyjnego przez miasto oraz likwidacji przejazdów w poziomie szyn w obrębie stacji Gdynia Chylonia - opowiada Ewa Symonowicz-Ginter.
Więcej szczegółów o przedsięwzięciu od przedstawicieli PKP trudno uzyskać. Ze wstępnych ustaleń, o których słyszymy od władz Gdyni wynika z kolei, że pojawią się dwa wiadukty w ciągu ulicy Puckiej zobacz na mapie Gdyni.

W planach dwa wiadukty

- Jeden z nich będzie kolejowy, tam, gdzie biegną tory zobacz na mapie Gdyni, po których jeździ m.in. Szybka Kolej Miejska. Wstępnie ustaliliśmy, że finansowanie obiektu oraz tego, co będzie w obrębie pasa kolejowego spoczywałoby na barkach PKP. My zajęlibyśmy się wjazdem i wyjazdem z tunelu. Drugi byłby wiaduktem drogowym finansowanym na takich samych zasadach i pojawiłby się w miejscu, gdzie przebiega infrastruktura kolejowa gdyńskiego portu zobacz na mapie Gdyni, która też będzie przebudowywana - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród propozycji dla infrastruktury prowadzącej do portu pojawia się też kładka pieszo-rowerowa, choć miasto forsuje pełne rozwiązanie uwzględniające też przejazd samochodów. Różnica w kosztach byłaby pokryta z budżetu miasta.

Projektowanie inwestycji na linii z Chyloni do Słupska powinno potrwać do 2019 roku. W tym samym roku zaplanowano rozpoczęcie realizacji. Remont potrwa dwa lata. Jej koszt według analiz studialnych wyniesie od ok. 1,6 mld zł do ok. 2,2 mld zł, w zależności od wybranego wariantu.

Miejsca

Opinie (212)

  • (6)

    Ludzie nie kupujcie mieszkań w okolicy Pogórza, Obłuża i Oksywia, bo będziecie później tego żałować!!! Ja sprzedałem po dwóch latach, ze względu na makabryczne dojazdy.

    • 19 5

    • kto by chciał mieszkać w gdyni ? (2)

      • 11 4

      • przecież nie w gdańsku z aromatem szadółek gratis.

        • 1 1

      • Wyprane propagandą mózgi

        głosujące co 4 lata na tę samą klikę.

        • 7 0

    • (2)

      a ja mieszkam i sobie chwalę.

      • 0 8

      • pomyliłeś dzielnice, Wojtusiu

        przecież mieszkasz w "domku jednorodzinnym" u żony na Wiczlinie

        • 6 0

      • Dojazd przez estakadę makabra, już nawet nie tylko w godzinach szczytu, od strony Chylonii przejazdy kolejowe też swoje trzeba odstać, no chyba że jest się emerytem i nie trzeba ruszać się poza obręb dzielnicy.

        • 7 0

  • Nie da rady zrobić tunelu w czynie społecznym? (4)

    Na Obłużu mieszkańcy zrobili tak kilka metrów chodnika, gdzie miasto kilkanaście lat nie potrafiło...

    • 49 4

    • Miasto to wie jak ściągać podatki. Prostego chodnika nie potrafią zrobić dla mieszkańców. Ale w Gdyni to norma.Miasto z morza ma sie dobrze ale dla ekipy pana Szczurka!!!! Tak jak z parkingiem samochodowym przy cmentarzu witominskim.Ile już lat czekają mieszkańcy na ten parking i co 10 tal mija obietnic władz. W przypadku tunelu na Puckiej to poczekamy co najmniej 25 lat.

      • 4 0

    • (1)

      Co wolisz największy basen w Polsce czy tunel? Ja już zdecydowałem.

      • 16 0

      • Przebijam, wybieram lotnisko!!

        • 8 0

    • Będą rozbierać ten chodnik

      bo to jest samowola budowlana

      • 21 0

  • (3)

    Pan Prezydent Szczurek sam powinien wziąć łopatę i zacząć kopać Inaczej jest to Pana ostatnia kadencja Z poważaniem mieszkańcy Chyloni ,Pogórza,Obłuża, Oksywia

    • 23 1

    • (2)

      Czego się czepiasz naszego Pana Prezydetna? Co on ma z tym wspólnego? On się takimi sprawami nie zajmuje.

      • 3 6

      • Tunel

        Pan Prezydent od 1998 r nie zrobił nic by ten tunel, wiadukt powstał Pora by sam zaczął kopać Korki mniejsze już nie będą

        • 1 0

      • Bo to pisza koledzy Horały z PiS-u,

        który mimo, że jego partia rządzi i sam "kopał łopatą" tunel pod OPAT, jakoś nie idzie więc najlepiej ochlapać g..m kogoś innego, aby z siebie zmyć.

        • 1 6

  • Dlaczego Zarząd M.Gdyni nie lobbuje przez posłów ziemi pomorskiej i innych (9)

    przeprowadzenie SPECUSTAWY i udogodnienia w zmianach rozporządzeń potwierdzających, że ułatwienia przewidziane dla inwestycji kluczowych dla organizacji mistrzostw żeglarskich i innych należy przyspieszyć i pilnie stosować. Uprości to m.in. budowę i przebudowę linii kolejowej do portu, lotniska,... rozbudowę mariny i jej zaplecza oraz przyspieszenia zabudowy zdegradowanych terenów .
    Takim celem specustawy byłoby wprowadzenie przyspieszenie przepisów proceduralnych, które już istniały lub sa opracowywane w polskim prawie odnośnie tej priorytetowej sprawy logistycznej, ale były zawarte w innych specustawach, m.in. drogowej, lotniczej czy kolejowej. Powiązanie inwestycji z mistrzostwami i innymi wielkimi imprezami, które się w Gdyni często odbywają nie miałoby przesądzającego charakteru, lecz tym specjalnym trybie wybudowano i przyspieszono wiele inwestycji w Gdańsku przy okazji Euro 2012 i zaraz po nim. Nawet kontrowersyjne, które trudno uznać je za niezbędny dla przeprowadzenia turnieju. Fakt Gdańsk miał cały rząd lobbystów i partie rządzącą, ale Gdynia też nie powinna się poddawać, a wręcz nalegać, bo dobra komunikacja nie tylko wodna to przecież prestiż w świecie, na którym chyba Polsce zależy ?

    • 5 11

    • W Gdyni tez parę inwestycji skorzystało na ustawie o Euro (3)

      Np. inwestycją którą chciała Gdynia żeby wpisać był port lotniczy w Kosakowie I wpisano. dzieki temu miało ono ułatwiona ścieżkę inwestycyjną.

      • 4 4

      • J...eblem hahah dobry szyder :)

        • 0 2

      • No i słusznie, (1)

        choć moim zdaniem bardziej wpisywała sie ona w rządowy program ucywilizowania lotnisk wojskowych. A, ze to był pod każdym względem dobry ruch wystarczy poczytać Raport NIK, czy inne światowe f.certfikująco-weryfikujące, ale nie spodobało się to miejscowym działaczom PO, a jak pamiętamy komisarzem UE był europoseł Lewadowski :((
        Dziś to wszystko odbija się czkawką w układaniu stosunków UE - PiS. Przegięciem PO całej linii była przygotowana opinię nt. trasy PLK, z której wynika, że specustawę o Euro 2012 można jeszcze niedawno zastosować do projektu budowy i wywłaszczania prof. ze swojej działki na rzecz linii kolejowej do Lotniska Rębiechowo Czy to nie jest trochę absurdalne, skoro mistrzostwa wtedy dawno się skończyły? No cóż rządzącym PO nic nie może przeszkodzić w realizacji Ideifix natomiast czy to jest zgodne z etyką i faktycznymi potrzebami (dziś widzimy tam wożone w wagonach POwietrze) ?

        • 2 3

        • nie PLK a PKM

          przepraszam za pomyłkę

          • 2 2

    • (1)

      Bo nie ma posłów z samorządności a reszta mnie nie lubi.

      • 4 3

      • Polska, która tyle złego doświadczyła w czasie IIWŚ, węc wiele sobie obiecywałem

        przy przestąpieniu do UE. Dlatego tak bliskie były mi idee Schumana i Monet'a wzajemnego poznania i zrozumienia między narodami europejskimi i tworzenie Stanów Zjednoczonych Europy. Dziś gdy to wszystko zaczyna się rozpadać w tak krótkim czasie - 60 rocznicy, choć mogła to być międzykulturową wymianą myśli, budowy społeczeństwa obywatelskiego i dobrobytu. Widać człowiek to najsłabsze ogniwo - sobiepan, zamiast wzajemnie poznania własnych odrębności, poszukiwanie podobieństw i uświadomienie sobie wspólnych źródeł cywilizacyjnych i urabiania jej na coś wyższego, mogącego stanowić podstawy do integracji społeczeństw Europy i tym samym doprowadzenia do realizacji jej wyższego stadium poprzez zjednoczenie na wielu płaszczyznach.

        I tak myślę sobie co mam żądać i oczekiwać od UE jeśli tu na miejscu w moim kraju ludzie są sobie wilkami, politycy nas okłamują zamiast w nich mamy znaleźć wsparcie przecież wybraliśmy Ich do posłowania ,zwłaszcza w sytuacji, w jakiej się znalazła Gdynia "bo samorządność nie ma posłów", pielęgniarki nie mają posłów niech pracują za głodową stawkę, (...) Ubolewam nad tym teraz w jakim się znalazło polskie społeczeństwo, gdy czytam nawet na tym forum - już pomijając hejterów - opłacanych, czy też oszukanych społecznie to klęska demokracji. Przypomina mi sie Republika Wajmarska, a to już krok ku przepaści. Najgorsze, że zamiast uwypuklać to, co nas łączy są partie, ludzie, środowiska, aby dzielić, bo w dzieleniu widzą swój maleńki interes licząc na duży, choćby kosztem nas wszystkich. - W tej chwili mamy w Polsce nastrój wskazywania na to, co nas różni i jest możliwość zaatakowania słabszego i mu dokopania. Wiele osób, które mają bardzo podobne zapatrywania polityczne, podzieliło się na rozmaite partie i stronnictwa i podkreślają to, co ich różni, choć nie zawsze są to różnice doktrynalne ideologiczne. Warto spojrzeć na to, jakiego rodzaju ideały nas łączą, czego właściwie chcemy, na czym miałaby polegać lepsza przyszłość naszego kochanego miasta, lepsze jutro Gdyni i Polski. Bo przecież zaoszczędzony nerwowy czas w korkach można w przyjemniejszy sposób poświęcić rodzinie, rekreacji,... I tak wzajemnie sie nakręcamy mentalnie, aż kiedyś przyjmie to punkt wrzenia i wybuchnie. I wtedy za późno będzie dywagować kto kogo nie lubi ?

        • 2 2

    • Mam tylko wrażenie, że w Urzędzie w Gdyni pracują ludzie oby pracować, a nie zeby coś zrobić dla tego miasta i w tym jest największy problem.

      • 7 2

    • Bo w Polsce nie ma posłów ziemi pomorskiej (1)

      są za to posłowie, którzy reprezentują partie polityczne i nic więcej.

      • 7 0

      • Zawsze przerażało mnie i mierziło partiokractwo :(

        Bo chyba powinno nam zależeć na uproszczeniach wynikających ze specustawy związanych m.in. z wyjęciem tak potrzebnych i realizowanych inwestycji spod rygorów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ponieważ potrzeby są ewidentne. A dzięki temu nie ma konieczności zmiany miejscowego planu ani studium zagospodarowania przestrzennego. Istotnym uproszczeniem jest też skrócenie terminów dla procedur odwoławczych w przetargach itd.

        • 5 1

  • czyli (1)

    w gdyni po staremu.
    Będzie, planujemy itd, no ale jest szkoła filmowa, bo gdynia to polskie hollywood.

    ps Oczywiście wizja drugiego frankfurtu też chyba jest ciągle aktualna ha ha

    • 13 4

    • Jestem z Gdyni i niestety przyznam Tobie racje

      • 0 0

  • Jestem ciekawa kiedy UM zauważy że nie mieszka już na Meksyku patologia nieplacaca podatków!!! My w 3/4 jesteśmy normalnymi obywatelami! A u nas się nic nie robi!!!! Brak kanalizacji sanitarnej, brak dróg, TIR-y 20 m od płotu jeżdżą, bo ciężko wstawić znak, zieleń wygląda masakrycznie chodniki również!!!!

    • 4 0

  • Meksyk:) (2)

    A ja mam pomysł:) Skoro mieszkamy na Meksyku - zapomnianym przez miasto Gdynia, to złóżmy projekty do Państwa Meksyk:) Chyba szybciej się nami zainteresują niż Polska:)

    • 8 0

    • (1)

      Jeszcze płot i strażników powinni wystawić, jak na granicy ze stanami:P

      • 2 0

      • Płot mamy ( szlaban) A strażnicy (policja-punktaki) też są i wlepiaja po 500- za przejście przez płot :)

        • 2 0

  • Bardzo serdecznie dziękuję redakcji, ze nie zlekcewazyla mojego maila z prośbą o "rozpoznanie w terenie". Natomiast my kierowcy chyba musimy zblokowac przejazd żeby kolejki nie mogły jeździć bo przez PKP i UM jesteśmy od lat olewani.

    • 8 0

  • (1)

    No ale jest Ladies Jazz Festiwal oraz Szkola Filmowa.

    • 12 2

    • się czepiłeś kultury, czemu?

      akurat nie ona kosztuje w Gdyni za dużo. Pogrzeb trochę w budzecie miasta głębiej, są ciekawsze wydatki.

      • 0 0

  • Nie chcę być niemiły i dlatego tylko jedno słowo: wstyd.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka trójmiejska firma jest przedstawicielem marki MINI?

 

Najczęściej czytane