• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biletomat zepsuty - SKM tłumaczy procedury

Patryk Szczerba
29 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Biletomaty bywają awaryjne, ale problemów z płatnościami kartą do tej pory nie było. Biletomaty bywają awaryjne, ale problemów z płatnościami kartą do tej pory nie było.

Nasz czytelnik próbował kupić bilet miesięczny w automacie SKM. Chciał zapłacić za transakcję kartą, ale biletu nie otrzymał. Będąc przekonanym, że automat "zjadł" jego pieniądze, zadzwonił na numer pomocy technicznej. Dowiedział się, że sprawą zajmie się dział reklamacji przewoźnika, a tymczasem... musi kupować pojedyncze bilety na przejazdy.



Trafiasz na zepsute biletomaty?

Do zdarzenia doszło w niedzielę wieczorem. Pan Rafał chciał kupić bilet miesięczny na stacji w Oliwie. Nie posiadał gotówki, a że w kasie nie mógł zapłacić kartą płatniczą, postanowił skorzystać z biletomatu. Automat nie wydrukował mu jednak biletu, mimo że teoretycznie wszystko wskazywało na to, że do transakcji doszło.

Rozmowa o awarii

- Byłem zdezorientowany, postanowiłem zadzwonić na numer dla zgłaszających awarie. Mężczyzna, który odebrał, poinformował mnie, że rzeczywiście z tym biletomatem jest problem, ale serwis będzie dopiero w poniedziałek, więc nie może mi wiele pomóc - relacjonuje nasz czytelnik.
Pasażer próbował dowiedzieć się, co stało się z jego pieniędzmi i co powinien w takiej sytuacji zrobić.

- W trakcie rozmowy mężczyzna poinstruował mnie, żebym kupił bilet jednorazowy i chciał mi przekazać numer do działu reklamacji. Tyle, że nie chciałem wydawać dodatkowych pieniędzy, tylko wsiąść do kolejki bez obaw, skoro wydawało się, że do zakupu biletu miesięcznego doszło - opisuje sytuację, dodając, że z jego konta do wtorku pieniądze ostatecznie nie zniknęły.
Postępowanie reklamacyjne decydujące

Marcin Głuszek z SKM nie pozostawia wątpliwości, że zawsze w takich przypadkach trzeba zgłosić się z reklamacją. Trzeba też kupić bilety na przejazd.

Czytaj też: Kupił bilet, ale dostał mandat

- Na początku chciałbym przeprosić pasażera za całą sytuację. Mimo wszystko cieszy nas reakcja osoby odbierającej telefon, która starała się tłumaczyć i uspokajać we właściwy sposób. Pasażer musi mieć bilet, bo kontrolerzy nie mają możliwości weryfikacji tego, czy trwa procedura reklamacyjna - opowiada dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Podkreśla, że osoby, które nie mogły kupić biletu w biletomacie, powinny zapamiętać jak najwięcej szczegółów, takich jak stacja kolejowa, rodzaj biletomatu czy dokładna godzina transakcji.

- Będzie nam wtedy łatwiej rozpatrzyć reklamację i - ewentualnie - zwrócić pieniądze. W przypadku płatności gotówką w biletomatach zdarzają się takie sytuacje, ale dokładna ich liczba to tajemnica przedsiębiorstwa. Jeśli chodzi o urządzenia obsługujące karty płatnicze, to jest to pierwsze takie zdarzenie, o którym wiemy - dodaje.

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • Zapamiętać rodzaj biletomatu? To są różne? Gluszek ignorancie

    • 1 0

  • Dziwne? (2)

    Czemuż to w kasie nie mógł zapłacić kartą płatniczą?
    ja co miesiąc kupuję bilet miesięczny w kasie na dworcu w oliwie i zawsze płacę kartą, posiadają tam terminal i nigdy nie było problemu z płatnością kartą.

    • 0 4

    • terminale

      we Wrzeszczu od stycznia już też zapłaci kartą.

      • 0 0

    • Do

      Nie mógł zapłacić w kasie karta bo pewnie nie działał czytnik kart blondi

      • 1 0

  • tajemnica poliszynela...

    pracując do niedawna na kasie biletowej kilka razy miałam wątpliwej jakości przyjemność wysłuchać skarg na działanie biletomatów. dotyczy to również kupowania biletów okresowych i płatności kartą za nie. tylko, że firma nie chce się do tego przyznać. zrzuca winę na właściciela, czyli na inną firmę. nie ma to jak spychotechnika. na szczęście ja jeszcze PRLowiec, więc wszystkie bilety kupuję w kasie i sprawdzam czy wszystko się zgadza zanim odejdę od okienka. w końcu kasjerka też człowiek i może się pomylić

    • 1 0

  • Automat nie wydrukowal wiec biletu nie ma i jedzie na gape

    Jak wiatr powieje i bilet poleci to co... Reklamacja do matki natury?

    • 1 1

  • Dziadostwo..

    • 2 1

  • SKM (2)

    to jest taka firma, że klękajcie narody. Awaria goni awarię, w godzinach szczytu zestaw 4-wagonowy (EN71), a ludzie jak śledzie w beczce. A podwyżka biletów jedna za drugą. Panie Prezesie Lignowski. Czas najwyższy się obudzić.

    • 81 2

    • Ależ tam nikt nie śpi

      Po prostu nie ma realnej konkurencji, więc nic nie muszą robić bez względu na jakość ich usług. "Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?"

      • 4 0

    • wieczorem...

      No tak, a wieczorem jak pusto 10 wagonów :D

      • 8 0

  • miałam kiedyś taką samą sytuację, na zwrot pieniędzy czekałam ponad 3 tygodnie,
    musiałam wydac kolejne 150zł i kupić miesięczny a co gdyby nie było mnie stać na drugi taki wydatek? Pytałam się Pani rozpatrującej moją reklamację i nie umiała mi odpowiedzieć :)

    • 7 1

  • skm- w okolicach południa kursy co 31 minut

    i to jest środek komunikacji miejskiej w blisko milionowej aglomeracji, ja p...

    • 3 1

  • SKM: podajcie położenie sprawnych biletomatów!

    • 1 1

  • po co biletomaty jak nie działają .

    zlikwidować!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane