• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biletomat zepsuty - SKM tłumaczy procedury

Patryk Szczerba
29 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Biletomaty bywają awaryjne, ale problemów z płatnościami kartą do tej pory nie było. Biletomaty bywają awaryjne, ale problemów z płatnościami kartą do tej pory nie było.

Nasz czytelnik próbował kupić bilet miesięczny w automacie SKM. Chciał zapłacić za transakcję kartą, ale biletu nie otrzymał. Będąc przekonanym, że automat "zjadł" jego pieniądze, zadzwonił na numer pomocy technicznej. Dowiedział się, że sprawą zajmie się dział reklamacji przewoźnika, a tymczasem... musi kupować pojedyncze bilety na przejazdy.



Trafiasz na zepsute biletomaty?

Do zdarzenia doszło w niedzielę wieczorem. Pan Rafał chciał kupić bilet miesięczny na stacji w Oliwie. Nie posiadał gotówki, a że w kasie nie mógł zapłacić kartą płatniczą, postanowił skorzystać z biletomatu. Automat nie wydrukował mu jednak biletu, mimo że teoretycznie wszystko wskazywało na to, że do transakcji doszło.

Rozmowa o awarii

- Byłem zdezorientowany, postanowiłem zadzwonić na numer dla zgłaszających awarie. Mężczyzna, który odebrał, poinformował mnie, że rzeczywiście z tym biletomatem jest problem, ale serwis będzie dopiero w poniedziałek, więc nie może mi wiele pomóc - relacjonuje nasz czytelnik.
Pasażer próbował dowiedzieć się, co stało się z jego pieniędzmi i co powinien w takiej sytuacji zrobić.

- W trakcie rozmowy mężczyzna poinstruował mnie, żebym kupił bilet jednorazowy i chciał mi przekazać numer do działu reklamacji. Tyle, że nie chciałem wydawać dodatkowych pieniędzy, tylko wsiąść do kolejki bez obaw, skoro wydawało się, że do zakupu biletu miesięcznego doszło - opisuje sytuację, dodając, że z jego konta do wtorku pieniądze ostatecznie nie zniknęły.
Postępowanie reklamacyjne decydujące

Marcin Głuszek z SKM nie pozostawia wątpliwości, że zawsze w takich przypadkach trzeba zgłosić się z reklamacją. Trzeba też kupić bilety na przejazd.

Czytaj też: Kupił bilet, ale dostał mandat

- Na początku chciałbym przeprosić pasażera za całą sytuację. Mimo wszystko cieszy nas reakcja osoby odbierającej telefon, która starała się tłumaczyć i uspokajać we właściwy sposób. Pasażer musi mieć bilet, bo kontrolerzy nie mają możliwości weryfikacji tego, czy trwa procedura reklamacyjna - opowiada dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Podkreśla, że osoby, które nie mogły kupić biletu w biletomacie, powinny zapamiętać jak najwięcej szczegółów, takich jak stacja kolejowa, rodzaj biletomatu czy dokładna godzina transakcji.

- Będzie nam wtedy łatwiej rozpatrzyć reklamację i - ewentualnie - zwrócić pieniądze. W przypadku płatności gotówką w biletomatach zdarzają się takie sytuacje, ale dokładna ich liczba to tajemnica przedsiębiorstwa. Jeśli chodzi o urządzenia obsługujące karty płatnicze, to jest to pierwsze takie zdarzenie, o którym wiemy - dodaje.

Miejsca

Opinie (79) 3 zablokowane

  • Bezczelność naszych komunistycznych spółek nie zna granic...

    "Pasażer musi mieć bilet, bo kontrolerzy nie mają możliwości weryfikacji tego, czy trwa procedura reklamacyjna - opowiada dyrektor ds. marketingu i umów SKM"
    Ok. Wychodzą Państwo z założenia, że każdy z nas ma dosyć pieniędzy, aby po awarii wrzucać kolejne pieniądze... Jeżeli ktoś ma odliczone pieniądze, a chce wrócić do domu to co ma zrobić jeżeli reklamacja jest w toku, a kontroler nie ma wglądu. Rozumiem, że osoba ta musi zostać na dworcu bo inaczej dostanie bonus w postaci mandatu???

    • 12 0

  • Szybka Kolejo Miejska - wróć do formy, kursuj co 6, 12 minut w minimum dwóch jednostkach trakcyjnych i dostosuj się do potrzeb swoich pasażerów!

    • 2 0

  • Biletomaty są w tym wszystkim mało istotne (1)

    Kiedy zaczną SKMki jeździć regularnie i częściej w godzinach szczytu?
    Podróż w takim ścisku, a do tego duża podwyżka biletów od kwietnia to jakaś pomyłka.

    • 8 0

    • Bezpieczeństwo, porządek, częstotliwość kursów, cena

      a nie kurka wodna ładowarki do smarkfonów czy wieszaki na rowery

      • 3 0

  • I ta reklamacja tylko na piśmie!

    eSkmko mamy 21 wiek i czas internetu!

    • 3 0

  • Ekrany dotykowe w tych urzadzeniach sa W niektorych trzeba z calej sily walic kilka minut zeby wybrac stacje.

    • 0 0

  • błąd

    W niedzielę również chciałam zakupić bilet w automacie , najpierw w jednym srebrnym następnie w tym z czerwonym monitorem. Niestety oba były jakieś zepsute(mówię o tych na zabiance), do pierwszego srebrnego wrzucilam 10zł miał mi wydrukować bilet za 3,75 niestety wydał mi tylko resztę pieniędzy a biletu nie wudrukwal..podeszłam więc do tego obok z czerwonym wszystko ok, bilet wydrukowal , wrzucilam 5 zł ale wydał mi tylko 5 groszy reszty.

    • 3 0

  • Tak to każdy może powiedzieć. (3)

    Żadne tłumaczenie.
    I jak widać pieniędzy nie pobrało.
    Tak każdy bez biletu mógłby się tłumaczyć.

    • 29 41

    • A po co każdy miałby się tak tłumaczyć? Każdy to złodziej? (2)

      Nie traktuj wszystkich swoją miarą.

      • 26 5

      • (1)

        Zasada ograniczonego zaufania. Do domu też wpuszczasz każdego kto powie, że jest z energii czy gazowni? Bo po cóż by mieli kłamać?

        • 4 6

        • Każdemu gburowi w mundurze i czapce kolejarskiej podajesz swoje dokumenty?

          Przecież żaden z nich nigdy nie był przebierańcem

          • 4 1

  • to nie mógł sprawdzić czy mu doładował kartę? w gdańskich biletomatach po doładowaniu zawsze sprawdzam czy bilet jest

    ...I mam świety spokój :)

    • 2 0

  • w PKM (4)

    • 4 1

    • co kaś nie ma??? Dlaczego nie kupił u konduktora?? (3)

      • 3 13

      • (1)

        bo nie miał gotówki tylko kartę

        • 4 2

        • a co to za problem?

          w pociągach mają terminale na karty

          • 3 0

      • to kolej miejska nie pendolino do krakowa. na tym to polega ze sie wsiada i jedzie. jak bym mial jeszcze pol godIny wczesniej wychodzic bo bilet trzeba kupic.......

        • 9 3

  • Tajne przez poufne

    Cyt. "W przypadku płatności gotówką w biletomatach zdarzają się takie sytuacje, ale dokładna ich liczba to tajemnica przedsiębiorstwa." - Czyżby było takich sytuacji tak dużo, że wstyd sie przyznać?

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakiej kolorystyki są autobusy nr 171?

 

Najczęściej czytane