• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 40 tys. zł dopłaty do auta elektrycznego

mJ
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 09:37 (20 grudnia 2019)
Maksymalna dopłata do auta elektrycznego wyniesie 37,5 tys. zł. Maksymalna dopłata do auta elektrycznego wyniesie 37,5 tys. zł.

Prawdopodobnie jeszcze dziś, 11 grudnia, ogłoszony zostanie pierwszy nabór wniosków na dopłaty do samochodów elektrycznych zakupionych przez osoby fizyczne. Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 37,5 tys. zł. W pierwszej turze otrzyma je 500 osób.



Czy według ciebie dofinansowanie w kwocie 37,5 tys. zł jest atrakcyjne?

Aktualizacja, 20.12.19, godz. 9:37

11 grudnia miał ruszyć pierwszy nabór wniosków na dofinansowanie zakupu aut elektrycznych przez osoby fizyczne. Miał, ale nie ruszył. Na przeszkodzie stanęła dość poważna luka w rozporządzeniu. Kiedy zatem będzie można ubiegać się o dopłatę do "elektryka"? Prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2020 roku.



Rozpoczęcie procesu składania wniosków ma ogłosić Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Do rozdania jest 19 mln zł, które dofinansują zakup aut elektrycznych dla 500 osób.

Na jednego "elektryka" przewidziano maksymalną dopłatę w wysokości 37,5 tys. zł. Dofinansowanie zostanie przyznane w przypadku elektrycznych modeli, których cena nie przekracza 125 tys. zł. Ogłoszony próg cenowy zmusił kilku producentów do obniżenia cen swoich aut.

Jakie auta załapią się do dopłaty? Bliźniacze modele Opel Corsa-e (od 124 490 zł) i Peugeot e-208 (od 124 900 zł), Renault Zoe (od 124 900 zł), Nissan Leaf (od 118 tys. zł, wyprzedaż rocznika 2019), kolejne bliźniaki Volkswagen e-up (od 96 290 zł) i Skoda Citigo-e (od 83 900 zł) czy Smarty: EQ fortwo (od 96 900 zł), EQ fortwo cabrio (od 110 700 zł) i EQ forfour (od 98 400 zł).

Dofinansowania nie otrzymacie w przypadku zakupu m.in. e-Golfa (od 141 890 zł), Mini Coopera S E Countrymana (od 145 300 zł) czy BMW i3 (od 168 900 zł).

W pierwszej puli z dopłaty skorzysta 500 osób. W pierwszej puli z dopłaty skorzysta 500 osób.
Według prognoz pula przeznaczona na dopłaty do "elektryków" ma radykalnie wzrosnąć już w przyszłym roku. Mówi się o kwocie nawet 857 mln zł w 2020 roku. Będzie to fundusz przeznaczony nie tylko na samochody elektryczne nabyte przez klientów indywidualnych, dofinansowane będą także "elektryki" dla firm, stacje ładowania czy autobusy elektryczne.

Prawdopodobnie już w czwartek, 12 grudnia, będzie można złożyć pierwsze wnioski. Aby otrzymać dofinansowanie, należy kupić auto elektryczne i zapłacić 100 proc. jego ceny. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Fundusz Niskoemisyjnego Transportu zwróci 30 proc. kwoty zakupu. Czas zwrotu: do ośmiu miesięcy.

To nie koniec warunków. Właściciel musi wykupić ubezpieczenia OC i AC, a do tego nie może sprzedać "elektryka" w ciągu dwóch lat od dnia zakupu. Wnioski o dopłatę będzie można złożyć elektronicznie na portalu fnt.gov.pl. Aktualnie strona nie działa.

N tę chwilę po polskich drogach jeździ około 5 tys. w pełni elektrycznych samochodów. N tę chwilę po polskich drogach jeździ około 5 tys. w pełni elektrycznych samochodów.
mJ

Opinie (186) 4 zablokowane

  • (1)

    Fajna dopłata skoro najpierw muszę zapłacić dilerowi całość i potem ew mi zwrócą. Jakbym miał całość to bym sobie od ręki kupił.

    • 5 0

    • A ja mimo dopłat bym nie chciał elektryka. Skoro nie mam gdzie go ładować pod domem i często wyjeżdzam za miato to auto nie jest dla mnie. O wiele lepiej wypada prius czwórka, pali poniżej 4l, nie ładuje się do i nadaje się nawet na autostrady.

      • 0 0

  • Auta zasilane prądem (19)

    ...wytworzonym w większości ze spalania węgla. Jesteśmy tacy eko :)

    • 121 10

    • Dokładnie

      A moglibyśmy w hybrydy toyoty inwestować. Ludzie ufają tej marce, a małe spalanie przekonało by nie jedną osobę. ALe oczywiście po co inwestować w coś co ludzie kupują?

      • 0 0

    • (11)

      Sprawność elektrowni węglowej to jakieś 90%. Sprawność samochodowego silnika spalinowego to 30%. Do tego zaawansowane filtry w nielicznych elektrowniach kontra wycinane filtry dpf w kopcących dieslach. Do tego zużycie prądu i paliwa potrzebne na wyprodukowanie i rozdystrybuowanie benzyny. Policz sobie co mniej kopci.

      • 16 8

      • poszukaj sobie w sieci: (5)

        Sprawność brutto najnowszych bloków energetycznych takich jak Jaworzno III, Kozienice i Opole istotnie bliska jest granicy 50%. Plus 12% strat na przesyle. Plus troche w akumulatorze Li-ion - 94% sprawności czyli 6% strat, ołowiowy 70%. I dobry silnik elektryczny to kolejne 4 % strat.
        A w samochodzie masz diesla . Jego sprawność w procesie spalania wynosi 50%, To co jest ekologiczniejsze? A w zimie masz darmowe ciepło odpadowe którym grzejesz samochód wiec dodatkowy zysk. Elektryki są tańsze w jeździe bo w prądzie nie ma takiej akcyzy.

        • 6 13

        • (2)

          Tylko, że ropa nie rośnie koło domu, tylko trzeba ją przetransportować z "drugiego końca świata" i przerafinować, a to bardzo energochłonny proces, nie mówiąc jeszcze o tym, że paliwo trzeba później dowieść do stacji benzynowej, wymieniać przynajmniej raz w roku olej w silniku itd. Jaki jest bilans dla środowiska? Nie wiem. Wiem tyle, że ekologia to teraz największy i najlepszy biznes dla dużych koncernów.

          • 1 2

          • ale pewnym wyznacznikiem tych operacji jest cena końcowa produktu (1)

            za kWh płacę 70 groszy w paliwie ON jeden litr to 5 zł ma 11kWh energii ale ze samochód ma sprawność 50% to uzyskuję 5 kWh energii z litra ( w zimie mam darmowe ciepło z reszty) czyli porównując energię wychodzi ze ta sama energia z ropy kosztuje 5 z a prądy 3,8 zł. w paliwie ponad 50% to podatki więc sobie sam odpowiedz ? Czy rafinerie i koncerny naftowe dokładają do interesu.

            • 4 2

            • Brawo

              Ale wiekszosc nie zrozumie.

              • 0 0

        • obudź się jak najszybciej (1)

          i jak przyśni "jedynka" nie oddawaj moczu we śnie bo łóżko czy pólkotapczan do prania będzie

          • 1 7

          • a jakieś konkrety? liczby wskazanie gdzie się mylę

            wymiotować mi się chce jak słyszę takie prymitywne odszczekiwanie bez argumentów.

            • 6 0

      • 90

        Sprawnosci nie ma zadna elektrownia weglowa w Europie. Poznaj fizuke i cykl Carnota

        • 1 0

      • (1)

        Dlaczego wy piszecie o cenie w domu? Piszcie o stacjach ładowania! Szybkie ładowanie obecnie ponad 2 zł !

        • 3 0

        • A kto Ci każe szybko ładować na mieście?

          Albo stołować się w restauracjach? W domu dużo taniej.

          • 0 2

      • El samochody to bzdury!!@

        Jeden kontenerowiec zawijajacy do portu w Gdyni pali dziennie kilkadziesiat ton mazutu
        Tir kilkadziesiat litrow na 100km
        Weglem pala huty elektrownie domy..
        Elektrycznosc produkujemy z wegla .
        A wy makaron w uszy, ze samochod el
        ktory posiada baterie wyprodukowane z ciezkich pierwiatkow jest ok???
        A utylizacja?

        • 11 2

      • która elektrownia węglowa ma 90% sprawności?

        podaj bo to może nobel przeoczony.

        • 12 1

    • (4)

      Z pewnoscia lepiej hurtowo wyprodukowac niz kazdy mialby sam produkowac prad. Dla przykladu, taniej i latwiej ugutowac jeden gar dla 100 osob, niz 100 osob ma sobie samemu gotowac po posilku.

      • 5 0

      • to dlaczego domowy obiad kosztuje mniej niz w barze? (3)

        • 2 7

        • (2)

          Durny jesteś, czy udajesz? W barze kosztuje mniej, tylko go drożej sprzedają. Nie wziąłeś też kilku kosztów po drodze, ale i tak nie zrozumiesz.

          • 10 0

          • no i sobie pobluzgałeś. (1)

            jak byś był rozgarnięty to byś napisał ze w domu żona w naturze bierze za gotowanie dlatego taniej.

            • 1 0

            • Ja to muszę gotować żeby dała. Dlatego jem w barze.

              • 4 0

    • eko

      Ciekawe jaki pobór mocy mają rafinerie w kraju ;) Wszyscy się też martwią o utylizację akumulatorów, ale jednak nie martwi ich że rocznie w 2 mld aut montuje się również akumulatory, gdzie łacznie pewnie przewyższają ilość dawaną w autach elektrycznych.

      • 8 11

  • Badz eko nie kupuj elektryka

    To sciema ze to ekonomiczne i ekologiczne

    • 2 0

  • mam opla po 500 000 km

    oddam w dobre ręce za odpowiednią doplatę

    • 1 1

  • gdzie opcja: nie powinno byc doplat do zakupu prywatnych samochodow (1)

    to jakis zart. Miasto podnosi ceny biletow i jednoczesnie, dla najbogatszej elity i ich elektora zabawek, doplaca gigantyczna kase. Przeciez takiego auta nie kupi Kowalski ze srednia krajowa, czy nawet dwoma

    • 5 0

    • to niech kowalski daje z buta

      • 1 0

  • Zamiast marnować pieniądze na dopłaty powinni zrobić punkty ładowania

    Samochody elektryczne są tak tanie w eksploatacji że od razu zamieniłbym na nie swoje dwa diesle. Jest jeden problem. Mieszkam w bloku, jak mam niby ładować takie auta w nocy? Spuszczając 100 metrów kabla z balkonu? Niech władze naszych trzech miast zainwestują w punkty ładowania. I to wcale nie w żadne superchargery za dziesiątki tysięcy, tylko zwykłe słupki z gniazdem trójfazowym 3x16A. Stawiając takie auto na mieście spokojnie je podładuję przez te 8 godzin kiedy jestem w pracy.

    • 3 0

  • Ja podziękuję za taką dopłątę gdzie i tak mam pokryć cały koszt a potem czekać na ewentualny zwrot. O wiele lepiej wyjdzie kupienie hybrydowej corolli 2.0. Sprawdzi się ona w nieście ale też na trasie ze swoimi 180KM. corolla sprawdzi się wszędzie. Elektryk tylko w mieście

    • 4 0

  • Żadne tam eko. Po prostu uruchomienie kolejnego rynku zbytu dla producentów. (27)

    Część ludzi łyknie to bez zająknięcia. No przecież dymu z rury w korku nie będzie. A skąd ładowanie? Z węgla lub reakcji łańcuchowej. Skąd materiał na akumulatory? Ile energii trzeba zużyć aby go wydobyć, przetworzyć itd. szkoda czasu na pisanie. Świadomi tematu nie potrzebują oświecenia, a głupcy i tak dalej będą to łykać jak pelikan rybkę.

    • 105 15

    • A ile energii trzeba zużyć na produkcję benzyny? Do rafinerii idzie osobna linia 110kV (17)

      A skąd materiał na akumulatory do spalinowych samochodów? Wygląda na to że to ty potrzebujesz oświecenia... Poza tym posiadaczom elektryków wisi ekologia, tu chodzi o oszczędność w długim terminie. Jak się jeździ po 20 tys km miesięcznie to elektryk się szybko zwraca, zwłaszcza jak prąd jest za darmo.

      • 4 4

      • (5)

        Auto benzynowe moze jezdzic nawet 20 lat. Auto elektryczne po 10 latach nadaje sie w calosci na zlom. Nikt nie kupi baterii, ktore przewyzsza wartosc pojadzu.

        • 6 3

        • I niejeden elektryk przejedzie 20 lat

          Jeden z moich ma już 8 lat / 90 tys. km i daje radę, nie przewiduję wymiany mimo rzeczywiście sporego spadku pojemności baterii. Drugi ma 7 lat / 100 tys. km i zużycie rzędu 5%, ale to znacznie lepsza kontrukcja. A większość 10 letnich spaliniaków to nie jest przypadkiem złomowana na zachodzie?

          • 1 0

        • elektryki dopiero wchodzą, na dobre się nie zadomowiły

          a już wyroki że po 10 latach na złom.
          Silniki elektryczne są praktycznie wieczne, jedyne elementy które się zuzywają to łożyska, kwestia czasu jak powstaną silniki direct drive - bezpośrednio na odpowiedniku półośki obecnych samochodów, więc problem łożysk w silnikach tez odejdzie do lamusa.
          Trzeba dopracować kwestie baterii, choć już nie jest źle, bo maraźmie w tej branzy w ostatnich latach coś w końcu ruszyło. Ilość nowych elektryków pnie się w górę, choć ich cena jest nadal za wysoka i z dużą przebitką, gdyż popyt większy od podaży. Ale zakochani w benzynie dieslu i gazie, innego świata nie widzą, ale idzie nowe, lepsze i obecna motoryzacja jest już na równi pochyłej.

          • 0 2

        • Lekka bzdura - komplet ogniw do priusa w ASO to 10-12 tys zł. (2)

          Jeżeli ma być eko to rząd powinien zwolnić części do elektryków i same elektryki i hybrydy z 23% VATu.

          • 2 2

          • (1)

            Co piernik do wiatraka aku do hybrydy nie ma nic wspólnego z aku do elektryka no może poza nazwą i że obydwa mają volty.

            • 3 0

            • Komu to tłumaczysz

              Tym co bezmyślnie łykają eko elektryki.
              Dla niego akumulator 100 wh czy 1000wh to dalej akumulator więc i cena według niego taka sama.

              • 3 0

      • a gdzie jest prąd za darmo? (8)

        • 4 0

        • (6)

          Prąd za darmo jest w wybranych punktach ładowania samochodów na ulicy i przy autostradach.

          • 3 4

          • (4)

            Nosz wa jego mać, pincet plus też masz za darmo nie

            • 3 0

            • 500+ to mój comiesięczny zwrot z podatków (3)

              za mój wkład w demografię kraju.
              Więc nie tyle za darmo ile państwo część mi bez łaski oddaje togo co do jego kasy wpłacam.
              Jak ktoś wygodny singiel zwrotu nie ma, więc twoje podatki ida na 500 bezrobotnych, to tak jakbyś adopotował czyjeś dziecko na odległość, ciesz się że chociaż finansowo możesz pomóc swojemu krajowi, jak własnego potomka jakże z zacnymi genami dać nie możesz.

              • 3 2

              • 500+ nie ma zadnego wplywu na demografie (1)

                • 3 0

              • Jakiś wpływ na demografię ma nawet trzepot skrzydeł motyla w Amazoniii

                Możesz dyskutować czy mały czy duży, ale jakiś jest.

                • 1 0

              • Moge ale nie potrzebuje kaszojada do szczęścia

                • 3 4

          • Na to za darmo składamy się my, Pan, Pani, społeczeństwo. To za darmo też jest tylko na chwilę. Wystarczy popatrzeć jak to działa w krajach skandynawskich.

            • 3 0

        • Fotowoltanika

          Gdy ma sie nadmiar pradu z paneli fotowoltanicznych itd

          • 1 1

      • a rafinieria dokłada do interesu?

        czy ma w cenie produktu ten prąd? plus ponad 50% podatku. Nawet z tym podatkiem dostaniesz tańsze ciepło z ON niż prądu.

        • 2 0

      • Za darmo to można w twarz dostać a nie mieć prąd. Nie ma nic za darmo.

        • 8 2

    • Ile energii trzeba zużyć do produkcji?

      A tyle że w cenie zakupu tego samochodu producent musi jeszcze mieć zysk. Skoro ceny spalinowych i elektrycznych powoli powoli się zrównują to po co to pitolenie? Tysiąc czy dziesięć tysięcy sztuk elektryków mogą sobie firmy sprzedawać poniżej kosztów w ramach promocji czy widzimisię, ale milionów sztuk to już się nie da - a to się właśnie dokonuje. Jeszcze masz trochę czasu na przekonanie się - bo za parę czy za naście lat nie będzie Cię stać na muzealnego spaliniaka, będą tylko elektryki albo jeszcze inne technologie.

      • 0 0

    • eko (5)

      Wszyscy się też martwią o utylizację akumulatorów, ale jednak nie martwi ich że rocznie w 2 mld aut montuje się również akumulatory, gdzie łacznie pewnie przewyższają ilość dawaną w autach elektrycznych.

      • 2 13

      • Nie ta skala (4)

        W porównaniu do auta elektrycznego, to w samochodzie z silnikiem spalinowym masz malutki akumulatorek o znikomym wpływie na środowisko przy złomowaniu

        • 9 0

        • Ale masz tych malutkich akumulatorków miliony (3)

          i kto tu mówi o skali

          • 2 4

          • ale do elektryka musisz mieć przynajmniej 15 razy tyle (2)

            • 8 2

            • (1)

              No to jak elektryków będzie 1/15 tego co spalinowych to pogadamy

              • 1 1

              • Druga sprawa

                Kwasowy jest tańszy i bardziej eko w produkcji niż li-ion.

                • 5 0

    • Bez źródeł (1)

      Bez wiedzy

      • 1 0

      • A oczekujesz, że na podrzędnym forum będę referat wklejał?

        Poszukaj sobie samodzielnie źródeł.

        • 1 1

  • Tak właśnie działa dotacja

    Dotacja wynosi 37tys, i "magicznie" patrząc na ceny tych samochodów są one zawyżone właśnie o jakieś 37tys zł...

    Za cenę z cennika nikt by takiego auta nie kupił bo byłoby za drogie, ale ponieważ cena była kalkulowana z dotacją, to cena dotowana jest już do przyjęcia.

    • 1 0

  • Skok na moją kasę?

    Jak za PRL, dopłaty do wszystkiego i wszystkich, no prawie do wszystkiego. To niech producent cenę obniża w ramach promocji systemu. Po wejściu do Uni , miałem nadzieję na normalność, teraz i nadzieja gaśnie.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce to:

 

Najczęściej czytane