• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bolid F1 w Trójmieście

BaWo
30 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 11:36 (30 maja 2008)
W Trójmieście bolidem F1 pojeździć jeszcze nie można, ale... W Trójmieście bolidem F1 pojeździć jeszcze nie można, ale...

Kto nie załapał się w ubiegłym roku na bolid F1 BMW, taki sam, jakim jeździł Robert Kubica, w Gdańsku i w Gdyni ma okazję zrobienie sobie fotki przy bolidzie Renault F1.



Czy interesujesz się Formułą 1?

Tegoroczny bolid Renault ING F1, kryjący się pod fabrycznym oznaczeniem R28, rozpędza się do stu kilometrów na godzinę w niecałe trzy sekundy. Zużycie paliwa to 75 litrów na sto kilometrów. 900 koni mechanicznych generowanych jest z 8 cylindrów, o pojemności 2400 cm3. Aby uzyskać piekielną moc silnik bolidu Renault wkręca się do 19000 na minutę.

Przy takiej mocy potrzebna jest wyjątkowa przyczepność. Przednie i tylnie skrzydła, oraz dyfuzor tworzący podciśnienie pod podłogą pojazdu pozwalają na jazdę po suficie. Pod warunkiem, że odbywałaby się ona z prędkością powyżej 150 km/h.

Tak jak w przypadku innych teamów F1, także tegoroczny bolid różni się mocno od swojego poprzednika. Zmieniono rozłożenie masy oraz rozwiązania aerodynamiczne, co pozwoliło zastosować z przodu zawieszenie ze skróconym uchwytem. Kształt nadwozia umożliwił lepsze rozmieszczenie podzespołów mechanicznych. Największymi, niewidocznymi na zewnątrz zmianami, są blok elektroniczny SECU i nowa skrzynia biegów.

Poprawiono też sztywność i obniżono masę auta. To zaś pozwoliło maksymalnie zwiększyć możliwości regulacji zastawów zawieszenia. Takim właśnie samochodem ścigają się w tym roku: Fernando Alonso i Nelson Piquet Jr. (ten ostatni jest podobno na wylocie).

Wierną replikę R28 Renault F1,można oglądać w Centrum Matarnia w gdańsku. W niedzielę, 1 czerwca pojazd pojawi się również w Gdyni na Skwerze Kościuszki, podczas festynu z okazji Dnia Dziecka.

Komu nie wystarczy zdjęcie, będzie sobie mógł pojeździć na jednym z symulatorów F1.
BaWo

Opinie (27) 1 zablokowana

  • F1 (2)

    Natomiast zawieszenie jest z plastiku zaś spojlery wykonano z płyty MDF. Ponoć mają zmienić na lżejszą płytę wiórową ale będzie mniej sztywna więc dodatkowo będzie także podklejona pilśniówka ;)

    • 0 1

    • Zawieszenie nie jest z plastiku tylko z warstw żywicy epoksydowej zbrojonej włóknem węglowym, czyli kompozytu przekładanego warstwami aluminim o strukturze plastra miodu!

      • 0 0

    • tiaa.....dodajmy ,ze podloga wykonana jest z drewna tekowego a kierownica z modeliny:-)

      • 0 0

  • (1)

    Bugatti Veyron szybsze bo 0 - 100 w 2,45 s :)

    • 0 0

    • no akurat nie jest szybsze :)

      • 0 0

  • (1)

    poprawka. obroty sa ograniczone do 19 000 rpm. i jakos watpie ze plyta jest wykonana z drewna.caly bolid jest skonstruowany albo z aluminium albo z wlokna weglowego. a co do bugatti veyrone to co z tego skoro ma duzo gorszy stosunek mocy 1000 KM do masy ;p

    • 0 0

    • Nie jest skonstruowany ani w całości z aluminium, ani z włókna węglowego.
      Aluminium jest za słabym materiałem, żeby w ogóle je stosować w bolidach f1.

      Płyty podłogowe na pewno były drewniane. Z resztą do dzisiaj drewno jest stosowane w budowie bolidów, żaden problem sprawdzić, poszukajcie w necie.

      Z włókien węglowych wykonany jest kokpit (monocoque).

      • 0 0

  • małe poprawki (4)

    Przy obecnej pojemności silnika 2.4 l moc silników waha się od 780 - 900 KM, przy czym 900 KM to rzadkość, a dokładne dane nie są znane, bo zespoły ich nie ujawniają.
    Do 2006 obowiązywały jednostki 3000 cc i moc sięgała u najlepszych około 1000 KM. Natomiast obroty silnika kształtowały się rzędu 20.000 rpm.

    Obecnie obroty silnika są ograniczone, chyba do 18.000 rpm.
    A przyspieszenie do 100km/h zajmuje jakieś 2,4 sekundy.

    A co do płyt podłogowych. Nie wiem jak jest teraz, ale na pewno część płyty podłogowej, a może i całość była (co może wydawać się absurdem) wykonana z drewna

    • 0 0

    • (1)

      odpowiedź godna...google-mana

      • 0 0

      • odpowiedź godna faceta w rajtuzach

        • 0 0

    • (1)

      oooo ujawnili sie znaffffffffcy formuły co sie zaczeli interesować tym sportem jak Robert zaczął jezdzić BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D:D:D żenada

      • 0 0

      • Żenujący to jesteś ty dzieciaczku. Nie masz nic do powiedzenia w temacie, to zajmij się edukacją, może Ci jeszcze iq wzrośnie

        • 0 0

  • amator to pisał

    silnik ma rzeczywiście V8 i 2.4l pojemności, ale moc około 750-760KM.

    • 0 0

  • (1)

    bede!

    • 0 0

    • ja bylem

      • 0 0

  • I co z tego ?

    po naszych drogach przy 60km/h skrzydło, zawieszenie i amortyzatory do wymiany po pierwszej przejażdżce z Gdańska do Gdyni

    • 1 0

  • (1)

    Nie można było szybciej tej informacji podać? Jak zwykle w tym portalu wszystko na ostatnia chwilę jak już się ma weekend ustawiony.

    • 0 0

    • zgadzam sie. Wszystko na ostatnia chwilę

      • 0 0

  • dyfuzor (1)

    płyta podłogowa każdego bolidu jest wykonana z drewna. Oczywiście w trakcie wyścigu ściera się. Jednak za jej sprawą wytwarzane jest ogromne podciśnienie, które znacznie poprawia przyczepność.

    • 0 0

    • dd

      plyta podlogoda nie jest wykonana z drewna. Jest poprostu do płyty podłogowej przykrecony kawalek plyty drewnianej ktory na wybojach ma powodowac ze drewno sie bedzie niszczylo a nei podwozie

      • 0 0

  • EEEE !!!! (1)

    A JA MAM TRABANTA I SIE NIE CHWALE !!!!

    • 0 0

    • dlatego jestes pieszy.....

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Porsche?

 

Najczęściej czytane