- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (121 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (164 opinie)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (100 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (169 opinii)
Bolid F1 w Trójmieście
Kto nie załapał się w ubiegłym roku na bolid F1 BMW, taki sam, jakim jeździł Robert Kubica, w Gdańsku i w Gdyni ma okazję zrobienie sobie fotki przy bolidzie Renault F1.
Przy takiej mocy potrzebna jest wyjątkowa przyczepność. Przednie i tylnie skrzydła, oraz dyfuzor tworzący podciśnienie pod podłogą pojazdu pozwalają na jazdę po suficie. Pod warunkiem, że odbywałaby się ona z prędkością powyżej 150 km/h.
Tak jak w przypadku innych teamów F1, także tegoroczny bolid różni się mocno od swojego poprzednika. Zmieniono rozłożenie masy oraz rozwiązania aerodynamiczne, co pozwoliło zastosować z przodu zawieszenie ze skróconym uchwytem. Kształt nadwozia umożliwił lepsze rozmieszczenie podzespołów mechanicznych. Największymi, niewidocznymi na zewnątrz zmianami, są blok elektroniczny SECU i nowa skrzynia biegów.
Poprawiono też sztywność i obniżono masę auta. To zaś pozwoliło maksymalnie zwiększyć możliwości regulacji zastawów zawieszenia. Takim właśnie samochodem ścigają się w tym roku: Fernando Alonso i Nelson Piquet Jr. (ten ostatni jest podobno na wylocie).
Wierną replikę R28 Renault F1,można oglądać w Centrum Matarnia w gdańsku. W niedzielę, 1 czerwca pojazd pojawi się również w Gdyni na Skwerze Kościuszki, podczas festynu z okazji Dnia Dziecka.
Komu nie wystarczy zdjęcie, będzie sobie mógł pojeździć na jednym z symulatorów F1.
Opinie (27) 1 zablokowana
-
2008-05-30 14:24
F1 (2)
Natomiast zawieszenie jest z plastiku zaś spojlery wykonano z płyty MDF. Ponoć mają zmienić na lżejszą płytę wiórową ale będzie mniej sztywna więc dodatkowo będzie także podklejona pilśniówka ;)
- 0 1
-
2009-12-02 16:07
Zawieszenie nie jest z plastiku tylko z warstw żywicy epoksydowej zbrojonej włóknem węglowym, czyli kompozytu przekładanego warstwami aluminim o strukturze plastra miodu!
- 0 0
-
2008-05-31 06:15
tiaa.....dodajmy ,ze podloga wykonana jest z drewna tekowego a kierownica z modeliny:-)
- 0 0
-
2008-05-30 21:42
(1)
Bugatti Veyron szybsze bo 0 - 100 w 2,45 s :)
- 0 0
-
2008-06-04 11:38
no akurat nie jest szybsze :)
- 0 0
-
2008-06-01 22:06
(1)
poprawka. obroty sa ograniczone do 19 000 rpm. i jakos watpie ze plyta jest wykonana z drewna.caly bolid jest skonstruowany albo z aluminium albo z wlokna weglowego. a co do bugatti veyrone to co z tego skoro ma duzo gorszy stosunek mocy 1000 KM do masy ;p
- 0 0
-
2008-06-04 11:37
Nie jest skonstruowany ani w całości z aluminium, ani z włókna węglowego.
Aluminium jest za słabym materiałem, żeby w ogóle je stosować w bolidach f1.
Płyty podłogowe na pewno były drewniane. Z resztą do dzisiaj drewno jest stosowane w budowie bolidów, żaden problem sprawdzić, poszukajcie w necie.
Z włókien węglowych wykonany jest kokpit (monocoque).- 0 0
-
2008-05-30 15:13
małe poprawki (4)
Przy obecnej pojemności silnika 2.4 l moc silników waha się od 780 - 900 KM, przy czym 900 KM to rzadkość, a dokładne dane nie są znane, bo zespoły ich nie ujawniają.
Do 2006 obowiązywały jednostki 3000 cc i moc sięgała u najlepszych około 1000 KM. Natomiast obroty silnika kształtowały się rzędu 20.000 rpm.
Obecnie obroty silnika są ograniczone, chyba do 18.000 rpm.
A przyspieszenie do 100km/h zajmuje jakieś 2,4 sekundy.
A co do płyt podłogowych. Nie wiem jak jest teraz, ale na pewno część płyty podłogowej, a może i całość była (co może wydawać się absurdem) wykonana z drewna- 0 0
-
2008-05-30 21:37
(1)
odpowiedź godna...google-mana
- 0 0
-
2008-06-04 10:08
odpowiedź godna faceta w rajtuzach
- 0 0
-
2008-05-31 23:16
(1)
oooo ujawnili sie znaffffffffcy formuły co sie zaczeli interesować tym sportem jak Robert zaczął jezdzić BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D:D:D żenada
- 0 0
-
2008-06-04 10:06
Żenujący to jesteś ty dzieciaczku. Nie masz nic do powiedzenia w temacie, to zajmij się edukacją, może Ci jeszcze iq wzrośnie
- 0 0
-
2008-06-03 11:58
amator to pisał
silnik ma rzeczywiście V8 i 2.4l pojemności, ale moc około 750-760KM.
- 0 0
-
2008-05-30 15:05
(1)
bede!
- 0 0
-
2008-06-01 23:05
ja bylem
- 0 0
-
2008-06-01 07:25
I co z tego ?
po naszych drogach przy 60km/h skrzydło, zawieszenie i amortyzatory do wymiany po pierwszej przejażdżce z Gdańska do Gdyni
- 1 0
-
2008-05-30 22:35
(1)
Nie można było szybciej tej informacji podać? Jak zwykle w tym portalu wszystko na ostatnia chwilę jak już się ma weekend ustawiony.
- 0 0
-
2008-05-31 17:34
zgadzam sie. Wszystko na ostatnia chwilę
- 0 0
-
2008-05-30 14:17
dyfuzor (1)
płyta podłogowa każdego bolidu jest wykonana z drewna. Oczywiście w trakcie wyścigu ściera się. Jednak za jej sprawą wytwarzane jest ogromne podciśnienie, które znacznie poprawia przyczepność.
- 0 0
-
2008-05-31 08:26
dd
plyta podlogoda nie jest wykonana z drewna. Jest poprostu do płyty podłogowej przykrecony kawalek plyty drewnianej ktory na wybojach ma powodowac ze drewno sie bedzie niszczylo a nei podwozie
- 0 0
-
2008-05-30 22:38
EEEE !!!! (1)
A JA MAM TRABANTA I SIE NIE CHWALE !!!!
- 0 0
-
2008-05-31 06:16
dlatego jestes pieszy.....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.