• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bolid F1 w Trójmieście

BaWo
30 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 11:36 (30 maja 2008)
W Trójmieście bolidem F1 pojeździć jeszcze nie można, ale... W Trójmieście bolidem F1 pojeździć jeszcze nie można, ale...

Kto nie załapał się w ubiegłym roku na bolid F1 BMW, taki sam, jakim jeździł Robert Kubica, w Gdańsku i w Gdyni ma okazję zrobienie sobie fotki przy bolidzie Renault F1.



Czy interesujesz się Formułą 1?

Tegoroczny bolid Renault ING F1, kryjący się pod fabrycznym oznaczeniem R28, rozpędza się do stu kilometrów na godzinę w niecałe trzy sekundy. Zużycie paliwa to 75 litrów na sto kilometrów. 900 koni mechanicznych generowanych jest z 8 cylindrów, o pojemności 2400 cm3. Aby uzyskać piekielną moc silnik bolidu Renault wkręca się do 19000 na minutę.

Przy takiej mocy potrzebna jest wyjątkowa przyczepność. Przednie i tylnie skrzydła, oraz dyfuzor tworzący podciśnienie pod podłogą pojazdu pozwalają na jazdę po suficie. Pod warunkiem, że odbywałaby się ona z prędkością powyżej 150 km/h.

Tak jak w przypadku innych teamów F1, także tegoroczny bolid różni się mocno od swojego poprzednika. Zmieniono rozłożenie masy oraz rozwiązania aerodynamiczne, co pozwoliło zastosować z przodu zawieszenie ze skróconym uchwytem. Kształt nadwozia umożliwił lepsze rozmieszczenie podzespołów mechanicznych. Największymi, niewidocznymi na zewnątrz zmianami, są blok elektroniczny SECU i nowa skrzynia biegów.

Poprawiono też sztywność i obniżono masę auta. To zaś pozwoliło maksymalnie zwiększyć możliwości regulacji zastawów zawieszenia. Takim właśnie samochodem ścigają się w tym roku: Fernando Alonso i Nelson Piquet Jr. (ten ostatni jest podobno na wylocie).

Wierną replikę R28 Renault F1,można oglądać w Centrum Matarnia w gdańsku. W niedzielę, 1 czerwca pojazd pojawi się również w Gdyni na Skwerze Kościuszki, podczas festynu z okazji Dnia Dziecka.

Komu nie wystarczy zdjęcie, będzie sobie mógł pojeździć na jednym z symulatorów F1.
BaWo

Opinie (27) 1 zablokowana

  • (1)

    Nie można było szybciej tej informacji podać? Jak zwykle w tym portalu wszystko na ostatnia chwilę jak już się ma weekend ustawiony.

    • 0 0

    • zgadzam sie. Wszystko na ostatnia chwilę

      • 0 0

  • EEEE !!!! (1)

    A JA MAM TRABANTA I SIE NIE CHWALE !!!!

    • 0 0

    • dlatego jestes pieszy.....

      • 0 0

  • I co z tego ?

    po naszych drogach przy 60km/h skrzydło, zawieszenie i amortyzatory do wymiany po pierwszej przejażdżce z Gdańska do Gdyni

    • 1 0

  • (1)

    poprawka. obroty sa ograniczone do 19 000 rpm. i jakos watpie ze plyta jest wykonana z drewna.caly bolid jest skonstruowany albo z aluminium albo z wlokna weglowego. a co do bugatti veyrone to co z tego skoro ma duzo gorszy stosunek mocy 1000 KM do masy ;p

    • 0 0

    • Nie jest skonstruowany ani w całości z aluminium, ani z włókna węglowego.
      Aluminium jest za słabym materiałem, żeby w ogóle je stosować w bolidach f1.

      Płyty podłogowe na pewno były drewniane. Z resztą do dzisiaj drewno jest stosowane w budowie bolidów, żaden problem sprawdzić, poszukajcie w necie.

      Z włókien węglowych wykonany jest kokpit (monocoque).

      • 0 0

  • amator to pisał

    silnik ma rzeczywiście V8 i 2.4l pojemności, ale moc około 750-760KM.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

CityMotors to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane