- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (79 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
Buspasy we Wrzeszczu: projekty są za drogie
Oferty na zaprojektowanie buspasów na ul. Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są znacznie droższe, niż zakładali gdańscy urzędnicy. W drugim przetargu ta różnica okazała się jeszcze większa niż w pierwszym podejściu.
- od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem)
- od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza
Pierwszy przetarg został unieważniony w połowie stycznia, bowiem jedyna oferta, jaka wpłynęła - od firmy Nevora Projekt na kwotę 531 tys. zł - była ponad dwukrotnie wyższa, niż zamierzał przeznaczyć inwestor. DRMG zarezerwowała na ten cel 200 tys. zł.
Czytaj też: "Wąskie gardła" na trójmiejskich drogach
Postępowanie powtórzono. W środę urzędników znów czekała przykra niespodzianka. Budżet zadania nie zwiększył się i wciąż wynosił 200 tys. zł. Za to wzrosły oczekiwania wykonawców. Europrojekt Gdańsk wycenił swoje usługi na niemal 924 tys. zł, zaś spółka Highway zażyczyła sobie ponad 1,236 mln zł.
Zobacz też: Kto powinien móc korzystać z buspasów?
Należy zatem spodziewać się, że i tym razem przetarg zostanie unieważniony.
Przypomnijmy, że buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma mieć ok. 1,8 km długości, a jego powstanie wiązało się będzie z przebudową jezdni, która będzie miejscami poszerzana kosztem lewego i prawego pobocza.
Czytaj też: Czy w Gdańsku powstaną kontrapasy dla autobusów?
Z kolei buspas na ul. Słowackiego będzie liczył ok. 870 m. W związku z jego powstaniem istniejące pasy jezdni będą zwężone z 3,5 do 3 m oraz dobudowany zostanie odcinek jezdni po prawej stronie o szerokości 2 m.
Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej zaoszczędzą ok. czterech minut na Słowackiego i ok. sześciu minut na al. Żołnierzy Wyklętych.
Opinie (127) 7 zablokowanych
-
2020-02-19 16:27
Dowalic jeszcze buspas by leming jechal do pracy 3 godziny (2)
Jestem pewien, że będzie klął w samochodzie i nie połączy swojej decyzji wyborczej z tym jak mu się żyje w mieście.
- 7 14
-
2020-02-19 16:47
Leming nadal będzie szybciej samochodem :P
- 3 4
-
2020-02-19 19:38
Przecież piszą że ma być dobudowany kolejny pas, a nie zabrany istniejący
Kolejny który umie pisać, ale nie umie czytać
- 4 0
-
2020-02-19 16:47
(2)
Jakby miasto zaczęło ograniczać ruch samochodowy wprowadzaniem stref do których kopciuchy by nie wjechały to nie potrzebne były by nowe bus pasy bo liczba samochodów spadła by o polowe. Czas brać przykład z Europy zachodniej a nie zawsze o 50 lat jesteśmy zacofani.
- 17 11
-
2020-02-19 17:19
Porównaj komunikację.miejska np. w Londynie z Trójmiastem ....potem zacznij się wypowiadać
- 2 5
-
2020-02-19 19:41
No i oczywiście zakaz wjazdu suv-ów do miasta.
- 3 3
-
2020-02-19 16:47
Sudecka
A ile bedzie kosztowac miasto Nowa Sudecka w Oliwie - ktora zniszczy dsielnice ale zapewni deweloperowi dojazd do parkingow? Miasto doklada sie bodaj w 1/4 i to spod ziemi znalazlo kase od razu!
- 15 3
-
2020-02-19 17:03
PKM co 5min w godzinach szczytu. (2)
Może jeszcze duży parking przy Matarni i lotnisku.
I po sprawie.- 14 0
-
2020-02-20 07:06
hahahaha (1)
darmowy parking przy lotnisku? słyszysz wycie zarządców dotychczasowych parkingów?
- 2 3
-
2020-02-20 08:39
Często masz problem z rozumieniem tekstu
pisanego? Wskaż proszę fragment, w którym autor pisał o darmowym parkingu.
- 2 0
-
2020-02-19 17:14
Mam nieodparte wrażenie że w naszym mieście w odpowiednich urzędach pracują sami dyletanci. Omawiane odcinki dróg oddano do użytku zaledwie kilka lat temu tak więc zadaję sobie pytanie czy nikt nie był w stanie przewidzieć potrzeby tych propozycji inwestycji w trakcie realizacji poprzedniej przebudowy? Rozumiem że budujemy bez prognozowania rozwoju miasta, bez brania pod uwagę faktu że do miasta przybędzie kolejne xxx samochodów itd. Po co więc istnieje DRMG czy tylko po to by dawać zatrudnienie?
- 20 1
-
2020-02-19 17:18
(1)
Gdyby od początku tą ulicę zapojektowano prawidłowo, buspasy nie byłyby potrzebne. Od razu było widać że modernizacja Słowackiego była żle wykonana
- 17 2
-
2020-02-20 11:43
Jak śmiesz krytykować?
- 1 0
-
2020-02-19 17:32
Stary
Halo! Ludzie chodzi o projrkt nie o wykonanie.
- 6 0
-
2020-02-19 17:39
Usilnie chcą nam przekazać że coś robią . Niestety nie dość że nic nie robią to jeszcze mają chore pomysły.
Które mimo protestów w mediach będą na siłe forsować ,bo na inne rozwiązania nie mają pomysłu.wygląda to bardziej strasznia niż śmiesznie.
- 10 1
-
2020-02-19 17:42
Ktos komus nie chcial dac w lape tyle w temacie !!!
- 5 0
-
2020-02-19 17:56
moze trzeba drogi budować jak w cywilizowanych krajach...no ale my to kolonia więc jest jak jest
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.