• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspasy we Wrzeszczu: projekty są za drogie

bra
19 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma powstać na jezdni w kierunku lotniska (po lewej stronie). Buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma powstać na jezdni w kierunku lotniska (po lewej stronie).

Oferty na zaprojektowanie buspasów na ul. Słowackiego i al. Żołnierzy Wyklętych są znacznie droższe, niż zakładali gdańscy urzędnicy. W drugim przetargu ta różnica okazała się jeszcze większa niż w pierwszym podejściu.



Potrzebne są kolejne buspasy w mieście?

Pod koniec roku zapowiadaliśmy, że Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przymierza się do ogłoszenia przetargu na opracowanie projektu wytyczenia dwóch buspasów we Wrzeszczu:
  1. od skrzyżowania al. Żołnierzy Wyklętych z ul. Chrzanowskiego do ul. Góralskiej (jezdnia w kierunku Portu Lotniczego łącznie z rondem)
  2. od przystanku autobusowego "Słowackiego - Działki" do skrzyżowania ulic Słowackiego - Potokowa w kierunku Wrzeszcza

Pierwszy przetarg został unieważniony w połowie stycznia, bowiem jedyna oferta, jaka wpłynęła - od firmy Nevora Projekt na kwotę 531 tys. zł - była ponad dwukrotnie wyższa, niż zamierzał przeznaczyć inwestor. DRMG zarezerwowała na ten cel 200 tys. zł.

Czytaj też: "Wąskie gardła" na trójmiejskich drogach

Postępowanie powtórzono. W środę urzędników znów czekała przykra niespodzianka. Budżet zadania nie zwiększył się i wciąż wynosił 200 tys. zł. Za to wzrosły oczekiwania wykonawców. Europrojekt Gdańsk wycenił swoje usługi na niemal 924 tys. zł, zaś spółka Highway zażyczyła sobie ponad 1,236 mln zł.

Zobacz też: Kto powinien móc korzystać z buspasów?

Należy zatem spodziewać się, że i tym razem przetarg zostanie unieważniony.

Wstępna koncepcja ruchu na rondzie de la Salle po wprowadzeniu buspasów. Wstępna koncepcja ruchu na rondzie de la Salle po wprowadzeniu buspasów.
Przypomnijmy, że buspas na al. Żołnierzy Wyklętych ma mieć ok. 1,8 km długości, a jego powstanie wiązało się będzie z przebudową jezdni, która będzie miejscami poszerzana kosztem lewego i prawego pobocza.

Czytaj też: Czy w Gdańsku powstaną kontrapasy dla autobusów?

Z kolei buspas na ul. Słowackiego będzie liczył ok. 870 m. W związku z jego powstaniem istniejące pasy jezdni będą zwężone z 3,5 do 3 m oraz dobudowany zostanie odcinek jezdni po prawej stronie o szerokości 2 m.

Z analiz drogowców wynika, że po wybudowaniu obu buspasów pojazdy komunikacji miejskiej zaoszczędzą ok. czterech minut na Słowackiego i ok. sześciu minut na al. Żołnierzy Wyklętych.
bra

Opinie (127) 7 zablokowanych

  • Dlaczego takie projekty robią firmy zewnętrzene, a nie urzędnicy ?? (3)

    Robić się nie chce po prostu. Najlepiej to produkować sterty papierów, ale zrobić coś konkretnego to już za wielki problem....

    • 23 7

    • Równie dobrze sprzątaczka na intelu mogłaby wdrażać nowe procesory. Weź się zastanów. (1)

      • 5 0

      • Zastanowiłem się: jeżeli sprzątaczka potrafi to robić, nie mam nic przeciwko.

        Pytanie jest, dlaczego urzędnicy miejscy NIE potrafią zrobić takiego projektu.
        Nie jest to nic nowego, bus pasy funkcjonują od lat i w obowiązkach jakiegoś działu powinno być właśnie projektowanie czegoś takiego.
        Na zdrowy rozum, tak to właśnie powinno wyglądać.
        A dlaczego nie wygląda ? To ja się właśnie pytam o to.
        Swoje cenne porady odnośnie zastanawiania zostaw kolegom i koleżankom z budyniowego UM.

        • 0 0

    • Bo w urzędach pracują ludzie bez kwalifikacji, proste. Nikt nie pcha się do budżetówki jak ma jakieś perspektywy.

      • 9 0

  • no bo nie można było odrazu tego zrobić parę lat temu... (6)

    Brawo ...

    • 73 10

    • To samo pomyślałem. Zupełnie niedawno budowali tą ulicę (4)

      Skrajna niegospodarność. Nie można było od razu zaprojektować i zbudować tych bus pasów? Tak trudno było przewidzieć że będą potrzebne? Tak jest ze wszystkim w tym chorym państwie. Elektrownię w Ostrołęce zaprojektowali na węgiel ale teraz przerobią ja na gaz. Winnych takich decyzji powinno się wsadzać na długie lata do pierdla. To są prawdziwi bandyci. Nie wierzę ze ktoś tego nie zaplanował żeby zarobić...

      • 12 4

      • Wtedy wierzyli w bajki że poszerzanie dróg likwiduje korki (1)

        Oczywiście skończyło się tak samo jak na każdej poszerzanej drodze - korki wróciły po roku. Może nie popełnią tego samego błędu z nową politechniczną i wreszcie zbudują sam tramwaj bez drogi.

        • 8 1

        • jak się słucha Jamroza to tak się kończy

          • 0 0

      • Nie ładnie.

        Takie zarzuty przeciwko Prezydentowi Miasta. Prezydentowi 1000 Lecia?

        • 1 1

      • Ale...

        ... po co mieszać w to państwo? Przecież drogi w mieście, to tylko i wyłącznie sprawa samorządu. Poruszenie tematu Ostrołęki też bardzo "pasuje" w tym miejscu.

        • 3 0

    • pamiętam

      miejscy aktywiści już wtedy mówili, że trzeba przynajmniej na etapie projektu uwzględnić miejsce na transport publiczny. odpowiedź była, że wcale nie jest potrzebny. bo nie będzie korków.

      • 9 0

  • mam nadzieję że miasto mimo wszystko zrealizuje te bus pasy. mogły by bardzo pomóc komunikacji miejskiej. Co więcej sprawiło by że część ludzi być może by się przesiadła do autobusów

    • 0 1

  • (3)

    Ależ ponuro, PRLowsko-dziadowsko wygląda Wrzeszcz (z wyjątkiem Garnizonu).

    • 13 3

    • Polityka władz miejskich...

      Wyprowadzić mieszkańców na chaotycznie zabudowane przedmieścia (Gdańsk Południe), a centrum miasta przeciąć autostradami, postawić ekrany, które zaraz będą osprejowane, do tego zastawione samochodami parkingi. Brr. Już nie lubię Gdańska.

      • 1 0

    • Nie przesadzaj.Galerie są kul.

      Jesica.

      • 1 2

    • właśnie Garnizon to dopiero syf. Wszystko zawalone samochodami i domy okno w okno.

      • 0 0

  • niech wezmą Łucyka na konsultację to im powie jak takie sprawy załatwiać farbą

    • 1 0

  • ale na bzdury kasa jest

    • 2 0

  • (1)

    Gdyby od początku tą ulicę zapojektowano prawidłowo, buspasy nie byłyby potrzebne. Od razu było widać że modernizacja Słowackiego była żle wykonana

    • 17 2

    • Jak śmiesz krytykować?

      • 1 0

  • W Trójmieście brakuje zdecydowanego postawienia (3)

    na rozwój komunikacji szynowej (modernizację taboru i zwiększenie częstotliwości SKM, budowę osobnych par torów SKM w stronę Pruszcza i Tczewa, oraz z Chyloni do Rumi, Redy i Wejherowa, utworzenie nowych połączeń PKM do Gdyni Północ i Gdańska Południe a także radykalną poprawę dostępu do przystanków komunikacji publicznej (zwłaszcza węzłów przesiadkowych), głównie stacji SKM i PKM dla niezmotoryzowanych (pieszych i rowerzystów oraz hulajnogowców). Do tego odpowiednia polityka przestrzenna (nowe miejsca pracy w biurowcach głownie przy stacjach SKM i PKM), a także restrykcyjna polityka parkingowa. Wpływy z opłat za parkowanie legalne i grzywien za parkowanie nielegalne powinny być ważnym źródłem finansowania projektów poprawy funkcjonowania komunikacji miejskiej i SKM/PKM oraz kolei regionalnej. Bez tego wszystkie cząstkowe projekty takie jak buspasy będą tylko tworzyć konflikty i koszty, bez rzeczywiście odczuwanej korzystnej zmiany, która jest możliwa i pożądana. Samo deklarowanie stawiania na komunikację zbiorową tylko prowokuje frustracje i możliwość wyżywania się trolli.

    • 19 6

    • Nie za dużo wymagasz?

      Pani Prezydentka jest u steru 1 rok. Na to wszystko potrzeba czasu, minimum 10 lat.

      • 0 1

    • Gdzie Polregio, jako szybsza alternatywa (1)

      po torach dalekobieżnych na odcinku Gdynia Chylonia - Gdańsk Gł. dla części pasażerów ?

      Tu przy okazji - gdzie u Ciebie postulat budowy tunelu pod torami w ciągu ulicy Puckiej między st. Gdynia Chylonia a przystankiem SKM Gdynia Leszczynki, gdzie brak jego blokuje zwiększenie częstotliwości kursów SKM - inaczej obecny przejazd dla samochodów w tym miejscu, musiałby być praktycznie zamknięty przez cały okres szczytów przewozowych ?

      Zaś na odrębne tory SKM na odcinku Pruszcz Gd. - Tczew to jeszcze nie czas.

      • 3 1

      • na odcinku Gdańsk Śródmieście - Pruszcz Gdański to już od dawna był (jest czas)

        na budowę dodatkowych torów dla ruchu SKM. Jeśli chodzi o tunel lub inne rozwiązanie problemów wiążących się z przejazdem drogowym w ciągu ulicy Puckiej to oczywiście temat, który powinien mieć priorytet w stosunku do budowy kolejnej obwodnicy Trójmiasta czy innych przewymiarowanych projektów pseudobezkolizyjnych węzłów drogowych wokół niego.

        • 3 0

  • O ludzie! (6)

    Ceny z kosmosu. Kiedy ta drożyzna się skończy.

    • 39 12

    • Po pisie

      • 1 2

    • jak ty zmondrzejesz

      • 1 2

    • Gdynia wykupuje wojenne zapasy farby, to i braki są.

      • 3 0

    • jutro albo pojutrze, ewentualnie popojutrze

      • 2 0

    • Koszty pracy wzrastają, materiałów, robocizny. W dodatku prawo wymaga ekspertyz, pozwoleń, zgód i opinii. Normalna cena, z czego 50% to przez chore państwo.

      • 8 3

    • Trzeba poczekać na Wiosnę.

      No.

      • 3 2

  • Trzeba było mysleć jak Słowackiego budowano (1)

    Tak się kończy głosowanie na tępaków u władzy.

    zero myśli perspektywicznej, tylko jak siedzę u koryta (liczy się tu i teraz)

    ... a koszty wciąż rosną i rosną.

    • 6 1

    • Wiadukt na Alei Adamowicza,też bez perspektywy poszerzenia, z jednej strony dwupasmówka , z drugiej też dwupasmówka a w srodku wąski wiadukt

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Tivoli to model z oferty którego producenta?

 

Najczęściej czytane