• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Carter pomógł - ulga dla aut elektrycznych w Gdańsku

oprac. Mart
26 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Właściciele samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in zaoszczędzą na parkowaniu także w Gdańsku. Właściciele samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in zaoszczędzą na parkowaniu także w Gdańsku.

Toyota Carter Gdańsk wypracowała realne miejsca do parkowania dla samochodów elektrycznych i hybryd plug in także w Gdańsku. Firma od pięciu lat intensywnie zabiega o stworzenie, wzorem innych europejskich miast, zachęt dla osób, które zamiast konwencjonalnego napędu, zdecydują się na zakup samochodu elektrycznego lub hybrydowego.



W 2013 roku Carter zorganizował konferencję, "Trendy rozwoju napędów alternatywnych - wyzwania dla aglomeracji Trójmiasta", której wypadkową były uchwały miasta Sopotu i miasta Gdańska, tworzące ułatwienia w parkowaniu dla właścicieli pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym.

Czytaj także: Fałszywe przywileje dla aut "na prąd"

- O ile w Sopocie sprawa stała się prosta, każdy mieszkaniec, posiadacz hybrydy lub samochodu elektrycznego dostaje w ZDiZ identyfikator umożliwiający ulgowe przebywanie w strefie płatnego parkowania, o tyle w Gdańsku niejasne zapisy uchwały sprawiały, że była ona w praktyce martwa - mówi Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk. - Postanowiliśmy to zmienić. 17 marca napisaliśmy w tej sprawie pismo do Prezydenta Pawła Adamowicza, które ostatecznie trafiło na biurko Wiceprezydenta Piotra Grzelaka, który z dużą przychylnością i szybko zajął się sprawą. Efekt? Uwzględnienie naszych postulatów w nowym zespole zagadnień porządkujących parkowanie w Gdańsku.
W tych uzgodnieniach znalazł się w nich następujący zapis: "Dzięki zmianom przepisów postój w SPP będzie bezpłatny dla samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in". Wszystkie muszą mieć specjalne identyfikatory wydawane przez ZDiZ.

Czytaj także: VW e-Golf - 100 km za 10 zł

- To oznacza, że - tak jak postulowaliśmy - wszystkie samochody elektryczne i hybrydowe typu plug in będą mogły wreszcie korzystać z ulg we wszystkich strefach płatnego parkowania w mieście - mówi Maja Lesińska. - Teraz pozostało nam jeszcze zabiegać o to, aby włączyć do zagadnień także klasyczne hybrydy.
oprac. Mart

Miejsca

Opinie (9)

  • Niezłe przegięcie (1)

    Jest jeden samochód hybrydowy spełniający ten warunek
    I się nazywa Toyota Prius Plugin

    • 1 0

    • wielkie elektryzujące oszustwo

      "Od 11 lipca nie odnotowaliśmy diametralnego wzrostu zainteresowania. Jest niewiele hybryd typu plug-in, a hybrydy zwykłe nie spełniają wymagań przepisów - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek z gdańskiego ZDiZ."

      Dziękuję za uwagę.

      • 0 0

  • trochę to dziwne (2)

    zrozumiałbym gdyby samochody elektryczne i hybrydowe mogły by jeździć w strefach niedostępnych dla innych ( mniej ekologicznych) samochodów , bus-pasami itd. ale dlaczego mają parkować za darmo ? w końcu czy będzie zaparkowany np. VW Golf z 1990r. czy hybrydowy/elektryczny samochód to nie ma różnicy gdyż żaden z tych samochodów podczas postoju nie zanieczyszcza powietrza więc dla środowiska podczas postoju są takie same.

    • 5 8

    • czytanie bez zrozumienia tematu

      "...Ustala się zerową stawkę opłaty dla kierowców unieruchamiających pojazdy elektryczne i hybrydowe na specjalnie wydzielonych stanowiskach postojowych w spp..."

      !na specjalnie wydzielonych stanowiskach postojowych w SPP!

      • 0 0

    • wcale nie dziwne

      jakoś jednak na to miejsce postojowe musi dojechać, ale chyba bardziej chodzi o to żeby Kowalski kupując taką hybrydę mógł usłyszeć od sprzedawcy, że ma za darmo parkowanie... a wiadomo jak słowo "za darmo" działa na Polaka ;)

      • 4 2

  • Realne miejsca do parkowania? (1)

    A są nierealne?

    • 4 1

    • są 3 miejsca oznaczone liniami a mieszczą się 4 auta

      • 0 0

  • (1)

    wszystkie samochody elektryczne i hybrydowe typu plug in będą mogły wreszcie korzystać z ulg we wszystkich strefach płatnego parkowania w mieście - mówi Maja Lesińska. - Teraz pozostało nam jeszcze zabiegać o to, aby włączyć do zagadnień także klasyczne hybrydy.

    czyli tak nie do końca

    • 5 1

    • Postanowiliśmy to zmienić. 17 marca napisaliśmy w tej sprawie pismo do Prezydenta Pawła Adamowicza, które ostatecznie trafiło na biurko Wiceprezydenta Piotra Grzelaka, który z dużą przychylnością i szybko zajął się sprawą. Efekt? Uwzględnienie naszych postulatów w nowym zespole zagadnień porządkujących parkowanie w Gdańsku.

      przecież to w ich interesie - narobili się

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane