• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chevrolet Cruze daje mata

Bawo,Mart,Ps
30 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Chevrolet Cruze kombi. Tani, nie oznacza tandetny.



Kompaktowych, rodzinnych kombi jest na rynku cała masa. Każde z nich musi więc mieć solidny argument i "haka" na konkurencję. Czym w łaski klientów może wkupić się Chevrolet Cruze z pokaźnym kufrem? Podpowiemy od razu: bezkonkurencyjną ceną.



Cruze najpierw pojawił się jako kompaktowy sedan. Samochody tego typu nigdy nie były rynkowymi hitami. Potem pojawił się całkiem ładny hatchback, a latem tego roku kombi. I to właśnie tym modelem, Chevrolet ma szanse wywindować i tak już bardzo dobre statystyki sprzedaży.

W przypadku kombi najpierw warto zajrzeć do kufra. W całkiem ładnie wpisanym w sylwetkę auta "zadku", przy złożonych siedzeniach według producenta mieści się 500 litrów ładunku. Oznacza to, że Cruze "połknie" kilka całkiem sporych walizek. Przy złożonych tylnych siedzeniach pojemność ładunkowa wzrasta do 1500 litrów. Szkoda tylko, że podłoga nie jest wówczas zupełnie płaska. Mamy za to jeszcze poręczne schowki po bokach i uchwyty do mocowania bagaży. W Chevrolecie kombi zmieścimy więcej niż w Oplu Astrze i Fordzie Focusie. Minimalnie bardziej pojemne jest Renault Megane czy Kia Ceed.

Chevrolet to tania marka General Motors. Jednak w przeciwieństwie do np. Dacii, wewnątrz samochodu praktycznie nie widać żadnych oszczędności. Materiały na drzwiach i desce rozdzielczej robią naprawdę przyjemne wrażenie, zwłaszcza materiałowe pokrycia na części deski. Pochwalić należy firmową nawigację z ekranem dotykowym. Jest prosta w obsłudze i bardzo precyzyjna. Fotele bardzo wygodne, jak w samochodach o klasę wyższych. Za to przyciski na kierownicy mogłyby być nieco większe. Ułatwiłoby to np. sterowanie radiem.

  • Chevrolet Cruze kombi
  • Chevrolet Cruze kombi
  • Chevrolet Cruze kombi
  • Chevrolet Cruze kombi
  • Chevrolet Cruze kombi
  • Chevrolet Cruze kombi
  • Chevrolet Cruze kombi
  • Chevrolet Cruze kombi
  • Chevrolet Cruze kombi
  • Chevrolet Cruze kombi


Cruze w wersji sedan i hatchback miały nieco za miękkie zawieszenie. Prowadziły się nieźle, jednak brakowało im tej charakterystycznej twardości, dającej kierowcy poczucie pełnego panowania nad autem. W wersji kombi zawieszenie wyraźnie utwardzono. Zmienione nastawy wyszły Cruze'owi tylko na dobre. Prowadzi się wybornie. Układ kierowniczy posłusznie reaguje na polecenia kierowcy i jest precyzyjny. Przyjemności z prowadzenia nie psuje nawet dość głośne zawieszenie, zwłaszcza na nierównościach. Ten typ podobno tak ma. Wybaczamy.

Dwulitrowemu dieslowi o mocy 163 KM wybaczamy też apetyt na paliwo. Na trasie, jadąc spokojnie, nie przekraczając prędkości autostradowych można osiągnąć 6,5 litra na setkę, w mieście zużycie z reguły przekracza 7 litrów na każde 100 km. Na korzyść silnika przemawia jego cicha i kulturalna praca, wzorowa współpraca z sześciobiegową, manualną skrzynią oraz niezłe przyśpieszenie, dające pewność przy wyprzedzaniu lub przy "starcie" spod świateł.

Największym atutem Chevroleta Cruze jest jednak cena. W podstawowej wersji wyposażenia i z najmniejszym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra, Cruze jest najtańszym kombi na naszym rynku - kosztuje 51 990 złotych. Testowany pojazd w wersji LT+ to wydatek 73 890 zł. W tej cenie dopłaty wymaga już niewiele elementów, bo wyposażenie jest niemal kompletne.

Nic dziwnego, że statystyki sprzedaży Chevroleta idą w górę. Samochód w stosunku do konkurencji dość późno pojawił się na rynku, zdobywa jednak sobie pozycję dzięki dobrze skalkulowanej cenie i przyzwoitej pojemności ładunkowej, na którą nabywcy wersji kombi zwracają największą uwagę.

Samochód do testów został użyczony przez Motor Centrum, przedstawiciela marki w Trójmieście.

Zobacz też: wszystkie trójmiejskie salony Chevroleta
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (54) 6 zablokowanych

  • znam Najmana

    • 5 2

  • chevroleta.... (1)

    ...cruze kupi ten co jest naprawdę głupi......... koreańska tandeta dla polaków i rusianów a w stanach porządne modele........

    • 5 17

    • I kazdy ma ciebie tez

      tam jak sie podpisales.

      • 4 2

  • (1)

    Golf dużo lepszy

    • 2 13

    • szczególnie jak zimno pod szyją

      • 14 0

  • Stop filozofowaniu

    Samochody to są narzędzia. Jedne takie, drugie owakie. Mają wozic i coby na łeb nie padało.

    • 14 0

  • Co za fascynacja...

    autor tych pierdół pewnie nie widział nigdy innego samochodu, ten miód to totalna tandeta,a jak toto
    kupi to za parę latek dostanie tyle, ile wart jest
    obecnie inny budżetowy wynalazek tej marki czyli
    Lacetti

    • 2 2

  • chevrolet

    a mnie sie podobaja te wytwory chevy...sam mam captive 2.2 184 konisie...kiedys probowal sie Passat...zobaczyc mine tego kierowcy gdy go wyprzedzalem...bezcenne

    • 9 0

  • Sprawność cruza jest wyższa niż w insigni

    • 5 2

  • hehe daje mata to daje mata

    napiszcie mu po ludzku jest taka gra szachy się nazywa napiszę tylko tyle dwa ostatnie posunięcia to szach i właśnie MAT!!!

    • 0 1

  • "zużycie z reguły przekracza 7 litrów na każde 100 km"... jak ładnie napisane :-). 10 l/100 to też jest przekroczenie 7. Niema to jak konkrety w potestowych artykułach.

    • 1 0

  • Cena jest ważna!!!

    Ale cena utrzymania tego w sprawności.

    Wielki ciasny paliwożerny. Dla miłośników parkowania ekstremalnego i usuwania rys. W daleką podóż to raczej samolotem niż samochodem a w bliską po co mi dostawczak? Dawniej duże auta były bardziej bezpieczne ale obecnie już nie. A koszty stałe w wypadku użytkowania tego auta są ogromne.
    Do tego auto powstało w ten sposób że zabrano konstrukcje do której doklejono znaczek i powstało...
    Rodzinny samochód to na pewno nie ten ani nie bliźniaczy opel podobnie jak nie audi kombi tdi.
    Rodzinny to ekonomiczny i bezpieczny i dobrany do potrzeb a nie zajmujący dużo miejsca.
    Auta rodzinne służą głównie do przewożenia dzieci do szkoły i na zajęcia oraz na weekendowe wypady do rodziny znajomych więc wielkie kombi sprawdza sie tu tak samo dobrze jak wożenie 5 pasażerów autobusem przegubowym.

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku zadebiutowały trolejbusy Solaris Trollino 18?

 

Najczęściej czytane