- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (80 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (266 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (73 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (81 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Zakończyła się już rozbudowa odcinka ul. Chwarznieńskiej od ronda przy ul. Wagnera do węzła Chwarzno przy Obwodnicy Trójmiasta. Prace wykonane przez Strabag za ponad 33 mln zł właśnie są odbierane przez nadzór, ale z nowych jezdni, przystanków i chodników już mogą korzystać pasażerowie komunikacji publicznej, rowerzyści i kierowcy.
Nawet ten, kto nie bywa tam codziennie, zmiany dostrzeże także w innych miejscach.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – mieszkania i domy na Chwarznie
W ramach inwestycji powstał też nowy buspas - na odcinku od ronda przy ul. Wagnera do fragmentu przy Szkole Podstawowej nr 48 na ul. Jowisza. Jest też przystanek autobusowy naprzeciwko szkoły, a dotychczasowa jezdnia w kierunku szkoły zyskała nową nawierzchnię i zakaz wjazdu od strony zjazdu z obwodnicy - dzięki temu służy jedynie transportowi publicznemu oraz pobliskim mieszkańcom.
- To kompleksowa inwestycja, która usprawni korytarz komunikacyjny dla mieszkańców zachodniej części miasta, począwszy od budowy buspasa, na nowym węźle Chwarzno z parkingiem park&ride skończywszy. Już zwiększyła się przepustowość na nowo zrealizowanym układzie drogowym, co z pewnością odczuwają kierowcy i użytkownicy transportu publicznego - mówi Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM Gdyni.
Na drugim końcu, czyli przy rondzie przy ul. Wagnera, powstał parking park&ride wraz z wiatą rowerową.
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej. To zrobiono:
- parking na 109 aut z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagnera na początku buspasa;
- rozbudowano ul. Chwarznieńską od ul. Wagnera;
- wybudowano chodniki i przebudowano drogi dla rowerów;
- przebudowano przestrzeń przy rondzie ul. Staniszewskiego;
- stworzono nową organizację wjazdu na Węzeł Chwarzno - budowa skrzyżowania z ul. Krauzego;
- powstał nowy wjazd na Obwodnicę Trójmiasta, który odbywa się nową drogą biegnącą za Biedronką.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-05-08 11:12
(5)
Dobrze robią, takie rozdzielenie ruchu aut od pieszych, rowerzystów i autobusów to i lepsze czasy przejazdu i większe bezpieczeństwo i komfort dla wszystkich.
Wątpliwości natomiast budzi ten P+R - moim zdaniem jest po prostu za mały. Zarówno komponent rowerowy jak i samochodowy. 100 miejsc samochodowych na krzyż to po prostu za małoDobrze robią, takie rozdzielenie ruchu aut od pieszych, rowerzystów i autobusów to i lepsze czasy przejazdu i większe bezpieczeństwo i komfort dla wszystkich.
Wątpliwości natomiast budzi ten P+R - moim zdaniem jest po prostu za mały. Zarówno komponent rowerowy jak i samochodowy. 100 miejsc samochodowych na krzyż to po prostu za mało żeby przyjąć sensowną liczbę przesiadających się i jawić się jako realna alternatywa wobec pchania się przez Witomino do centrum.
Ale i tak inwestycja szokująco przemyślana. Dobry kierunek.- 34 21
-
2024-05-08 17:08
Ta inwestycja nic nie dała
Żadnych więcej pasów, parking w d. nigdzie. Ale za to jest więcej świateł i można dłużej postać
- 4 3
-
2024-05-08 13:02
(1)
jest tak za mały, że aż pusty.... pełny będzie przed świętami od klientów biedronki.
- 11 1
-
2024-05-08 14:23
Po co parkingi i dodatkowe pasy? Czemu znowu nikt nie myśli o rowerzystach? Jak mamy dojechać na obwodnice?!
- 1 8
-
2024-05-08 12:24
To jest P+R dla lokalnych (1)
Dla tych wszystkich domków na Dębowej Górze, na Kormorana itp. Tam długo jak nie nigdy nie będzie dobrej komunikacji miejskiej, więc jest P+R gdzie wystarczą te 2-3 km rowerem czy samochodem żeby przesiąść się na buspas
- 2 1
-
2024-05-08 15:55
Na kowid się zaszczep depie
- 0 0
-
2024-05-08 14:16
Tam się droga nie korkowała
Droga na wysokości Sokółki była parę lat temu remontowana z nową ścieżką rowerową, nasadzenia, zniszczono, żeby zrobić bus pas, który nie był potrzebny, problemem jest przejazd przez Witomino a tam bz. korki jak dawniej.
- 77 13
-
2024-05-08 11:10
(6)
Ja myślałem, że robią po dwa pasy w każdym kierunku i będzie możliwe usprawnienie ruchu w tym rejonie, a tutaj lipa, zrobili po części remont, po części wytyczyli nową jezdnie. Ulica dalej będzie się korkować jak wcześniej.
- 182 42
-
2024-05-08 12:04
efekt jest praktycznie niezauważalny
ale przynajmniej nie bujali się z tym latami jak na Karwinach XD gdynia
- 24 1
-
2024-05-08 12:01
Tez tego kompletnie nie rozumiem. Jak już robili to mogli rozdzielić na 2 pasy.
Mały korek na obwodnicy z powodu wypadku i wszystko stoi. A wypadki tam na obwodnicy to już niemal codzienność .
- 22 1
-
2024-05-08 11:17
(3)
Że co? Z ulicy znikają rowery, przejścia, progi zwalniające, piesi i autobusy. Kompletna separacja ruchu.
Ale widzę że twoje rozumienie transportu i urbanistyki ogranicza się do 'pasy pasy wincyj pasuw!!!'- 35 21
-
2024-05-08 14:15
Gdzie niby zniknęły te przejścia i progi? Przejść jest tyle samo, progów (wyspa) jest o jeden więcej. Droga rowerowa prowadzi ta
- 10 1
-
2024-05-08 13:51
O czym ty bredzisz? Gdzie ta separacja? Pokaż no mnie palcem (1)
- 8 2
-
2024-05-08 22:14
Stary przebieg ulicy został dla autobusów, rowerzystów i pieszych. Nowy przebieg jest wyłącznie dla aut. Czego nie rozumiesz?
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.